Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
+ al zeker Stromae, Tyler, the Creator, Asap Rocky en wie weet wat er nog allemaal bij komt eens de namen van bv Bilbao BBK en Roskilde zijn aangekondigd (bv The Weeknd, Cardi B, Tame Impala toch nog in juli ...). En ja ik zie in al deze namen een potentiele co-headliner/sub of dansafsluiter na de grote headliner.

Maar je kan ook voor minder herhaling gaan door gewoon eens van festival te wisselen. Waarom staat PJ elke 2 jaar iig op RW? Waarom kan je die niet eens op Classic zetten? En omgekeerd. Waarom zet je Bruce Springsteen eens niet op het gewone RW ipv TW Classic? Ook zo kan je voor meer variatie zorgen op RW.
Soms wordt ook vergeten dat acts zelf heel wat inspraak hebben.
De grote Tame Impala doorbraak blijft ook uit. Pkp cijfers geven aan dat er ongeveer 20000 man stond te kijken. Die regen tot daartoe. Dat is gewoon bitter weinig. Nochtans ligt Tame Impala in de bovenste schuif maar er moet compromis gevonden worden tussen wat er op Werchter kan en wat Tame Impala wil.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.896
6.117
En soms moet je als organisatie een band durven pushen. Dit houdt echt geen steek en toont hoe verknocht Werchter's mentaliteit is aan the good ol'. Tame Impala headlinet al festivals sinds wat? Currents? De plaat waar ze de Barn in 2016 uit hun voegen deed barsten en als afsluiter misschien nog beter had gewerkt dan wééral Editors. De 'grote doorbraak' is al gebeurd. Al lang.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: waldorf

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Soms wordt ook vergeten dat acts zelf heel wat inspraak hebben.
De grote Tame Impala doorbraak blijft ook uit. Pkp cijfers geven aan dat er ongeveer 20000 man stond te kijken. Die regen tot daartoe. Dat is gewoon bitter weinig. Nochtans ligt Tame Impala in de bovenste schuif maar er moet compromis gevonden worden tussen wat er op Werchter kan en wat Tame Impala wil.
Vind 20,000 man nog een ruime schatting. Het veld inclusief voorvak was echt extreem leeg.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En ik denk ook niet meer dat je het hoofdpodium van Pukkelpop moet vergelijken met het hoofdpodium van Werchter.
Het lukt al jaren niet veel artiesten meer om het veld echt vol te krijgen.
En ik als Tame Impala liefhebber heb het niet tot het eind volgehouden vanwege de kou en regen toen op Pukkelpop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.938
8.582
En ik denk ook niet meer dat je het hoofdpodium van Pukkelpop moet vergelijken met het hoofdpodium van Werchter.
Het lukt al jaren niet veel artiesten meer om het veld echt vol te krijgen.
En ik als Tame Impala liefhebber heb het niet tot het eind volgehouden vanwege de kou en regen toen op Pukkelpop.
Op het podium van Pukkelpop zijn er ook een stuk meer podia om uit te kiezen he. Ik meen me te herinneren dat Tame Impala ook heel laat aan hun set begon voor een headliner. Een uur waarop de helft al in de dance area hangt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
00.30-02.00, ik heb daar toen een uur in de regen klaargestaan in het voorvak, om nadien te kunnen concluderen dat ik ook last minute had kunnen aanlopen. Verder een prima show, maar het viel wel echt wat weg door de waardeloze publieksrespons en het tering slechte weer.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Als ik eerlijk ben, stond ik wat achteraan en was het nat en koud.
En ik ging tegen 1.30 uur weg in de veronderstelling ze wel in 2020 op Werchter weer te zien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
En soms moet je als organisatie een band durven pushen. Dit houdt echt geen steek en toont hoe verknocht Werchter's mentaliteit is aan the good ol'. Tame Impala headlinet al festivals sinds wat? Currents? De plaat waar ze de Barn in 2016 uit hun voegen deed barsten en als afsluiter misschien nog beter had gewerkt dan wééral Editors. De 'grote doorbraak' is al gebeurd. Al lang.
Hoe hard ik ook fan ben van de band, ik denk dat we op dit forum er meer van maken dan ze populair zijn.
Denk dat andere bands geschikter/populairder zijn om die stap te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Op het podium van Pukkelpop zijn er ook een stuk meer podia om uit te kiezen he. Ik meen me te herinneren dat Tame Impala ook heel laat aan hun set begon voor een headliner. Een uur waarop de helft al in de dance area hangt.
Het blijft wel een headliner natuurlijk. Dan mag het in aantallen wel iets meer zijn.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Royal Blood stond er toen voor van 22.30 tot 23.30 en daarna Tame Impala van 0.30 tot 2 uur.
Ben benieuwd als Werchter dat zo programmeert, ze dan echt veel groter aantallen toeschouwers krijgen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Stereophonics komen begin 2022 met een nieuwe plaat. Met een nieuw album op zak staan ze dikwijls op Werchter (2010, 2013 en 2018 zijn de drie recentste keren van hun zes passages op Rock Werchter). De vooruitgeschoven nummers Do ya feel my love en Hanging on your hinges lijken alvast hun beste werk in een decennium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Stereophonics komen begin 2022 met een nieuwe plaat. Met een nieuw album op zak staan ze dikwijls op Werchter (2010, 2013 en 2018 zijn de drie recentste keren van hun zes passages op Rock Werchter). De vooruitgeschoven nummers Do ya feel my love en Hanging on your hinges lijken alvast hun beste werk in een decennium.
Heerlijke groep in de categorie, 'Rond-de-middag-met-de-zon-in-het-gezicht-en-pint-in-de-hand'. Kunnen ook bij Bruce op TW als dat ooit bekend gemaakt wordt.
Doet me ook terug denken aan hun bizar hoge postitie in 2010.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Bilbao BBK met headliners: LCD Soundsystem - The Killers - J Balvin & Pet Shop Boys.
Ook: Moderat, Caribou, Phoebe Bridgers, Moses Sumney, Bicep, Supergrass, Inhaler, Four Tet, M.I.A., Badbadnotgood, Peaches, Slowthai.
Om er enkele uit te pikken.

Met LCD op de dag dat Kendrick in 2020 zou doen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Heerlijke groep in de categorie, 'Rond-de-middag-met-de-zon-in-het-gezicht-en-pint-in-de-hand'. Kunnen ook bij Bruce op TW als dat ooit bekend gemaakt wordt.
Doet me ook terug denken aan hun bizar hoge postitie in 2010.
Was natuurlijk ook niet de bedoeling, maar de oorspronkelijke plannen gingen niet door. Was wel Muse op zijn top toen, en the xx in de marquee, redelijk legendarisch.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Bilbao BBK met headliners: LCD Soundsystem - The Killers - J Balvin & Pet Shop Boys.
Ook: Moderat, Caribou, Phoebe Bridgers, Moses Sumney, Bicep, Supergrass, Inhaler, Four Tet, M.I.A., Badbadnotgood, Peaches, Slowthai.
Om er enkele uit te pikken.
Ook geen Kendrick hier meer... Maar wel LCD!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken