Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Verder zit Werchter op zen schema zoals het vroeger was qua aankondigingen. Hier komt altijd maar het argument 'Maar de rest' terwijl die rest ofwel niche festivals zijn (Primavera, Hellfest) of ook standaard vroeg met hun affiche komen (Mad Cool, NOS).
Verder ga je me niet vertellen dat tegen het einde van de maand Werchter niet evenver staat als Pinkpop, Open'er en Roskilde qua aantal.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Verschil nu is dat de prijs binnenkort 25 euro omhoog gaat, dus dit jaar is het niet van de line-up 'mag' komen,maar is het de line-up 'moet' komen voor 1 december. Tenminste ... als Werchter ook maar een sikkepit geeft om klantvriendelijkheid, maar dat betwijfel ik wat als het om geld gaat.
Dat doen ze zeker maar probleem tegenwoordig is dat IEDEREEN een mening heeft (dank u wel Social media).
Veel geluk om bij een festival van 90K de bezoekers, in deze snelle veranderende wereld, tevreden te houden (en de negatieve reacties komen altijd meer naar buiten dan de positieve).

En natuurlijk draait het om geld, dat is nu eenmaal deze wereld hé
bijvoorbeeld editie 2016, maand voor het festival constant aan het regenen. Noem mij 1 festival dat het beter zou opgelost hebben dan Rock Werchter (Zand, boomschors, etc...) ?
Ik weet wat er allemaal achter de schermen gebeurd is om dat op te vangen en dat was ongezien (denk niet dat er toen veel "aan de winst" is gedacht)....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Het feit dat ze die prijsverhoging een maand van tevoren aankondigen is een onwaarschijnlijk klantvriendelijke zet, die vele collegas/concurrenten nooit zouden gedaan hebben. Plus jullie zitten 3(!) weken op voorhand te klagen, ze moeten namen geven want ze gaan verhogen... Zullen we het daar pas over hebben als we die datum overschreden hebben en dan nog geen namen hebben gehad?

Ik kan gewoon moeilijk tegen geklaag nog (ver) voor iets zich heeft voorgedaan. Nu al klagen dat ze voor de verhoging geen namen gaan bekend maken. Of nu klagen dat niet divers genoeg geboekt hebben. Of nu klagen dat een Pixies - Pearl Jam clash absoluut niet nog eens mag gebeuren,.... Ik kan daar gewoon niet goed tegen dat "op voorhand" geklaag :p

De meeste van jullie zijn trouwe RW fans denk ik? Dus heb een beetje vertrouwen... Als het puntje pij paaltje komt toveren ze wel weer een Tool na The Cure te voorschijn. Of Nine Inch Nails in de Barn of een band die geen elk ander festival heeft...

En als het je daarna nog niet aanstaat. Schrijf dan gerust neer hoe kut je het programma vind, en zoek een alternatief festival dat wel jouw ding is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.159
4.283
Ach, als vaste Werchterganger ben ik blij dat Werchter niet binnen no time uitverkoopt, maar dat als je wil er gewoon altijd bij kunt zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Als je zo twijfelt en echt niet meer wilt betalen zou ik gewoon een kaartje halen voor de prijsstijging van 1 december en deze voor kostprijs verkopen op het moment dat het programma je uiteindelijk niet bevalt. Kan me niet voorstellen dat je dat kaartje dan niet kwijtraakt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
We zullen maar niet beginnen hoe klantvriendelijk Pukkelpop is, zeker. M'n enige kritiek op de prijsstijging is dat ze met zoveel stijgen in één keer, minder dat ze koste wat het kost met namen moéten komen om die prijsstijging op 1 december te verantwoorden voor twijfelaars. Namen zullen inderdaad wel komen, en dat zal denk ik vrijdag wel het geval zijn. Een pakketje heb ik nu nog niet veel geweten zo vroeg, maar ik veronderstel dat QOTSA wel in de steigers staat.

En btw, Ticketswap bestaat ook nog steeds. Ik herinner me m'n allereerste editie nog heel goed dat ik zo'n 170 euro betaalde voor een combi. Bedoel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Verder zit Werchter op zen schema zoals het vroeger was qua aankondigingen.
Vroeger begin hun kaartenverkoop ook pas in november/december en niet in juni. Laat ons zeggen dat we niet echt moeten kijken naar wat ze vroeger deden. En eerlijk: hun aankondigingen van toen werden ook lichtjes oubollig.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.001
259
Vroeger begin hun kaartenverkoop ook pas in november/december en niet in juni. Laat ons zeggen dat we niet echt moeten kijken naar wat ze vroeger deden. En eerlijk: hun aankondigingen van toen werden ook lichtjes oubollig.
Ik denk dat COVID en annulatie vorige edities daar voor iets tussen zitten.
Eens terug normale festivalzomer, zal ticketverkoop ook terug starten op "normale" tijden.
(uitzonderingen blijven mogelijk zoals bij losse concerten ;))
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Vroeger begin hun kaartenverkoop ook pas in november/december en niet in juni. Laat ons zeggen dat we niet echt moeten kijken naar wat ze vroeger deden. En eerlijk: hun aankondigingen van toen werden ook lichtjes oubollig.
Verkoop is open sinds Metallica hun tour toen bekend maakte. Stel dat ze zouden wachten tot 1/12 en meteen met de verhoging komen dan wil ik niet weten in welke shitstorm ze dan zouden zitten.
Oudbollig zoals Open'er, Pinkpop en Roskilde dan, of zoals Glasto. Enkel Mad Cool en Nos komen met veel vroeger ja en (vooral de eerste) pakken iedereen op snelheid. Hoe zit het met de DTRH en BKS namen eigenlijk?
En is dit nu echt een discussie van de hoeveelheid namen die er op de affiche staan? Tegen juni staan er 100 bands op hoor.
Voor de twijfelaars tussen verschillende festivals, je weet wat je krijgt als je het milieu volgt natuurlijk. Maar het gros doet dat niet en wacht tot er een krantenartikeltje of radioberichtje passeert.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Greta Van Fleet kondigt een tour aan. Vraag me af of die ooit nog terugkeren naar RW na de nasmaak van de vorige editie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Elke band verdient een herkansing toch? wat mij betreft zijn ze welkom, heb ze nog niet live gezien.
Had het zelfs niet over het optreden zelf, maar over hun bizarre eisen en het feit dat die zondag waarop ze stonden niet uitverkocht geraakte wegens geen degelijke subheadliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Alwéér geen Beach House overigens. Ze staan op 22 mei in de AB.

Het lukt maar niet om die band op RW te krijgen he. Zou een heel mooie KlubC naam geweest zijn. Maar staan helaas in de VS in juli...
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: RubenFrusciante

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Greta Van Fleet tourt in Amerika als support mee met Metallica. Ook hier op dezelfde dag?

? - Brutus - Frank Carter - Maneskin - GVF - QOTSA - Metallica

Een dagje vol gitaren, waarmee je noch de Stubru-luisteraar noch de Metallicafans voor het hoofd stoot.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.398
1.906
Greta Van Fleet tourt in Amerika als support mee met Metallica. Ook hier op dezelfde dag?

? - Brutus - Frank Carter - Maneskin - GVF - QOTSA - Metallica

Een dagje vol gitaren, waarmee je noch de Stubru-luisteraar noch de Metallicafans voor het hoofd stoot.
Ramkot als opener dan, staan op Pinkpop zo blijkt, kunnen hier dan ook perfect staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.926
8.563
Greta Van Fleet tourt in Amerika als support mee met Metallica. Ook hier op dezelfde dag?

? - Brutus - Frank Carter - Maneskin - GVF - QOTSA - Metallica

Een dagje vol gitaren, waarmee je noch de Stubru-luisteraar noch de Metallicafans voor het hoofd stoot.
Vervang Maneskin maar met IDLES dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan, Paddy en Joe

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
PUP zie ik ook terugkeren vanop de affiche van 2020. Hebben net een nieuwe plaat aangekondigd en staan een week na RW in Engeland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken