Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Doja Cat leek wel de headliner te zijn op de laatste dag ipv de gedateerde set van SHM. Wat een show levert zij af zeg, amai.
Bizar hé. De juiste act op het juiste moment ook, het veld stond er voller dan vol blijkbaar. Vind haar debuutalbum zeker prima maar zo'n performance had ik niet verwacht. Ik bedenk me nu dat die eigenlijk niet op onze festivals staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Måneskin geeft me toch een show daar op Coachella. Enige waar ik nog wat huiverig voor ben is het gehalte covers of dat ze een nummer 2 keer gaan spelen. Verder ownt deze band zowel muzikaal als qua show dat podium vol-ledig. Wat zou het leuk zijn als deze band doorgroeit en over een paar jaar met een bredere discografie gewoon de hoge spots pakt.
Eens. Geweldige show. Knap dat Werchter zó laag heeft weten kunnen programmeren. Staan begot 2x in Vorst.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Bizar hé. De juiste act op het juiste moment ook, het veld stond er voller dan vol blijkbaar. Vind haar debuutalbum zeker prima maar zo'n performance had ik niet verwacht. Ik bedenk me nu dat die eigenlijk niet op onze festivals staat.
Heeft hier ook niet de populariteit van ginder, kan nog komen
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Heeft hier ook niet de populariteit van ginder, kan nog komen
Heeft nochtans wel de hits (ook hier) al op haar naam. Nu, had wel gehoord dat ze zou stoppen (en al verschillende keren geuit) omwille van de druk van de muziekwereld. Dussum.. Als ze volgend jaar nog eens een tournee doet, zou het misschien wel eens haar laatste kunnen zijn hoewel je nooit weet of ze mettertijd beter met de druk, de fans en de muziekwereld om kan/zal gaan.

 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Ik heb er ook nog 1 voor onze wishlist voor RW 2023:
Die gigantische videowall van Coachella die zo huge is en de volledige breedte inneemt, inclusief de gebogen zijkanten.

Hoe impressive is dit niet?
Ze zetten die heel goed in: van heel minieme grafische beelden tot echt wel een onderdeel van het concert!
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Måneskin geeft me toch een show daar op Coachella. Enige waar ik nog wat huiverig voor ben is het gehalte covers of dat ze een nummer 2 keer gaan spelen. Verder ownt deze band zowel muzikaal als qua show dat podium vol-ledig. Wat zou het leuk zijn als deze band doorgroeit en over een paar jaar met een bredere discografie gewoon de hoge spots pakt.

Het bizarre is dat die band effectief een behoorlijk sterke discografie heeft. Ik snap enigszins dat ze voor een brede doelgroep willen scoren met Engelstalige covers, maar ik zou het veel spannender vinden mochten ze een makkelijke cover van The Killers laten vallen en gewoon wat van hun oudere nummers in het Italiaans brengen. Er zitten echt wel fijne dingen in hun back catalogue, maar ze spelen die nauwelijks buiten Italie.

Als ze dan toch een cover spelen in Werchter, laat ze dan maar voor Raggamuffin gaan. Hell, als ze slim zijn halen ze Selah Sue op het podium en brengen ze een duet.

 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Het bizarre is dat die band effectief een behoorlijk sterke discografie heeft. Ik snap enigszins dat ze voor een brede doelgroep willen scoren met Engelstalige covers, maar ik zou het veel spannender vinden mochten ze een makkelijke cover van The Killers laten vallen en gewoon wat van hun oudere nummers in het Italiaans brengen. Er zitten echt wel fijne dingen in hun back catalogue, maar ze spelen die nauwelijks buiten Italie.

Als ze dan toch een cover spelen in Werchter, laat ze dan maar voor Raggamuffin gaan. Hell, als ze slim zijn halen ze Selah Sue op het podium en brengen ze een duet.

v=U2dtlJK76R8
Klopt. In hun eerder werk zitten wat meer funky nummers en die zijn zeer sterk.
Voor mij is dit een band die ik graag eens in een kleine club zou willen zien, zonder schreeuwerige pubermeisjes.
Zal helaas niet gebeuren, of het zou moeten zijn dat ze eens een showcase op de VRT ofzo komen doen…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Klopt. In hun eerder werk zitten wat meer funky nummers en die zijn zeer sterk.
Voor mij is dit een band die ik graag eens in een kleine club zou willen zien, zonder schreeuwerige pubermeisjes.
Zal helaas niet gebeuren, of het zou moeten zijn dat ze eens een showcase op de VRT ofzo komen doen…
Pubermeisjes can't have nice things precies.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Het pubermeisje in mij vindt de keuze tussen Måneskin en Phoebe Bridgers in elk geval hartverscheurend.
Dat snap ik zeker, nu ik de beelden gezien heb van Coachella.
Hier zouden ze echt wel een verschuiving moeten doen, want hier moet je wel kiezen dus…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Ik denk dat drukte Phoebe wel zal meevallen, zeker die dag met veel main stage volk

Ik vind het iig hatelijk als je een stuk van een concert moet missen, vroegtijdig verlaten of het begin missen…

Er zijn er velen die gaan “shoppen” en een paar nummers daar meepikken en dan nog een paar ergens anders, maar dat haat ik, omdat ik er nog altijd in geloof dat een set een opbouw heeft.
Tenzij je het niet goed vindt natuurlijk… dan kan je altijd weggaan, maar dat is iets anders…

Dus Maneskin/Phoebe is een moeilijke overgang, niet alleen voor pubermeisjes! ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Ik heb er ook nog 1 voor onze wishlist voor RW 2023:
Die gigantische videowall van Coachella die zo huge is en de volledige breedte inneemt, inclusief de gebogen zijkanten.

Hoe impressive is dit niet?
Ze zetten die heel goed in: van heel minieme grafische beelden tot echt wel een onderdeel van het concert!

Voorbeeldje:
Wooooow! ?
Komaan, Werchter, ga nog eens shoppen bij Barco ofzo!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken