Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Zal toch gebeuren, ofwel op RW ofwel WB.
Het commerciële/financiële aspect speelt wel degelijk ook mee.
Dua Lipa is momenteel de enige qua verkoop die in coronatijden stilzwijgend een 2de sportpaleis wist uit te verkopen, daar waar ze bij andere zaalconcerten moeilijkheden blijven hebben qua verkoop.
Wees maar zeker dat dit niet onopgemerkt voorbij zal gaan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Hebben we ook al is gehad dacht ik
Ja, het is soms pas later dat je een artiest “ontdekt” en dan beseft dat je die al ergens gemist hebt op een festival waar je ook was…
Laatste tickets zijn nu nog te koop voor in Trix trouwens…

(en Billie Eilish op Coachella was qua muzikale begeleiding weeral niks live aan blijkbaar… ?)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
In 2017 sloot ze quasi Klub C af (denk ze nadien nog Charlotte De Witte achtr zich had?) en in 2018 stond ze net voor TWOD om een uur of zeven op de mainstage van Pukkelpop (en had ze by far het grootste publiek die dag). Weet niet tot hoe laat jij namiddagen rekent, but you're pushing it. :p Nu, met Future Nostalgia onder de arm, zou ze idd gewoon moeten headlinen. De foto's en filmpjes van die show zijn echt.. dan knijp je jezelf toch in de handen dat je zo'n act niet hebt weten strikken voor deze zomer? ://
En ondertussen bedenk ik me wat er op festival
Aangezien ik mensen al zie dromen, toch zelf ook eventjes gewoon iets in elkaar gezet. Totaal geen onderbouwing maar puur dromen. Naar mijn mening divers genoeg en raakt alle vlakken toch iets aan.

Dag 1: Harry Styles + Jack White
Dag 2: Rage Against the Machine + Queens Of The Stone Age
Dag 3: Billie Eilish + Arcade Fire
Dag 4: Kendrick Lamar + The Strokes
Dromen mag maar dit lijkt me bijna helaas te duur.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Zal toch gebeuren, ofwel op RW ofwel WB.
Het commerciële/financiële aspect speelt wel degelijk ook mee.
Dua Lipa is momenteel de enige qua verkoop die in coronatijden stilzwijgend een 2de sportpaleis wist uit te verkopen, daar waar ze bij andere zaalconcerten moeilijkheden blijven hebben qua verkoop.
Wees maar zeker dat dit niet onopgemerkt voorbij zal gaan.
De 'neen' was gericht over Werchter Boutique. Denk dat als ze iets speelt het wel het hoofdfestival is. Met de rest ben ik obv eens, hoef je mij niet van te overtuigen hah.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als zr Dua Lipa écht wouden, had ze er toch gewoon dit jaar gestaan? Ze tourt letterlijk in hetzelfde weekend. In 2023 gaat naar mijn gevoel het momentum wat voorbij zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Als zr Dua Lipa écht wouden, had ze er toch gewoon dit jaar gestaan? Ze tourt letterlijk in hetzelfde weekend. In 2023 gaat naar mijn gevoel het momentum wat voorbij zijn.
Ze mikt echt wel op 2023 is me verteld, op wat uitzonderingen na deze zomer. Anders had ze Pkp wel gedaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Doen ze al sinds vorige zomer al zo, en het bevalt hen precies. Jammer inderdaad. Al was de meerwaarde live bij hen van even grote waarde als Flume.
Waarmee je wilt zeggen dat die meerwaarde niet zo groot is? Dat Flume het vrijwel moet hebben van z'n productie is wel duidelijk (en dan nog), maar Disclosure? Die show van 2016 was echt heel erg vet toen ze daar elk hun eigen stationnetje hadden met hun eigen instrumenten.
 
12 nov 2016
657
393
Disclosure op de Coachella livestream was veel toffer dan Flume meteen daarna. Die laatste had gewoon beter weer de kont van zijn chick moeten opeten tijdens zijn show.
 
12 nov 2016
657
393
Niet gekeken, maar bring Megan ook maar naar Werchter 2023 en het liefst als subheadliner voor een dikke ouwe witte mannen rock act. De reacties worden om te smullen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Waarmee je wilt zeggen dat die meerwaarde niet zo groot is? Dat Flume het vrijwel moet hebben van z'n productie is wel duidelijk (en dan nog), maar Disclosure? Die show van 2016 was echt heel erg vet toen ze daar elk hun eigen stationnetje hadden met hun eigen instrumenten.
Toffer wel, maar het live gehalte was ook niet mega.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Niet gekeken, maar bring Megan ook maar naar Werchter 2023 en het liefst als subheadliner voor een dikke ouwe witte mannen rock act. De reacties worden om te smullen.
Los van dat dat Billie E een bandoptreden brengt, is tandem met Megan (zoals op Coachella) wel een goeie combinatie…
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Niet gekeken, maar bring Megan ook maar naar Werchter 2023 en het liefst als subheadliner voor een dikke ouwe witte mannen rock act. De reacties worden om te smullen.
Zij had er ook gewoon dit jaar al moeten staan eh. Zelfde geldt voor kleinere acts als Arlo Parks, Celeste en Wet Leg die al genoemd werden. Zelfs al zouden ze er dan volgend jaar staan, het voelt voor mij allemaal dat jaartje te laat aan. Zeker omdat veel van hun concurrenten wel gewoon deze namen weten te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Måneskin geeft me toch een show daar op Coachella. Enige waar ik nog wat huiverig voor ben is het gehalte covers of dat ze een nummer 2 keer gaan spelen. Verder ownt deze band zowel muzikaal als qua show dat podium vol-ledig. Wat zou het leuk zijn als deze band doorgroeit en over een paar jaar met een bredere discografie gewoon de hoge spots pakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken