Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Haast niet te geloven dat dit festival maar 3 dagen duurt, als je die namen zo ziet.
Daar heb je ineens ook de zwakte van Glasto, de clashes zijn talrijk en heb me laten vertellen dat de podia ook niet echt kort bij elkaar liggen. Zou er wel is graag naar toe gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ik zie dit echt totaal niet. Er staan meer namen op RW 2022 die Glastonbury zouden kunnen headlinen dan andersom. Maakt voor de kwaliteit van het affiche verder niet uit, maar 'grote namen' vind ik echt onzin. Ik zie onder de headliners geen een naam die een Pinkpop of RW kan headlinen. Zelfs headliners voor DTRH of BKS zie ik maar nauwelijks kandidaten.
Laten we zeggen dat Glastonbury drie headliners heeft en 20 Barnheadliners.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik zie dit echt totaal niet. Er staan meer namen op RW 2022 die Glastonbury zouden kunnen headlinen dan andersom. Maakt voor de kwaliteit van het affiche verder niet uit, maar 'grote namen' vind ik echt onzin. Ik zie onder de headliners geen een naam die een Pinkpop of RW kan headlinen. Zelfs headliners voor DTRH of BKS zie ik maar nauwelijks kandidaten.
Het middensegment is wel waanzinnig he. Ik zie er wel tal van namen die een waardigere Barn-headliner zouden zijn dan al wat er nu staat.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Puur op vlak van headliners is RW ook meer mijn ding, al zijn Eilish-Lamar en Macca wel ijzersterke boekingen. Het is vooral wat eronder zit.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Maar RW heeft Alt-J hé!
Tgoh geen enkele Barn Headliner staat daar. Well played RW :unsure: :rolleyes:....
Glasto verkoopt stijf uit voor er 1 naam gelost is en zij doen desondanks wel de moeite, dat is het grote verschil. In principe zijn beide festivals enorme begrippen samen met enkele anderen.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Stormzy is al even aangekondigd voor Mad Cool enzo hoor. Kendrick is nooit géén sterk gerucht geweest voor Glasto.
En toch stond die eerste op de line ups van Core en RW blijkbaar. Kendrick in 2021 zen wispelturige zelf. Niet gemakkelijk he. Trouwens staat QOTSA ook nog op MC tot dusver.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Stormzy kan ik persoonlijk wel echt helemaal niets mee. Maar ja, dat zal aan mij liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Naar aanleiding van de poster van Glastonbury is in mijn ogen Mad Cool festival toch wel de winnaar dit seizoen.
Werchter erg topheavy, grote headliners maar een magere undercard.
Glastonbury zoals iemand als schreef een paar headliners met daaronder veel 'Barnheadliners'.
Roskilde brengt wat bij Werchter Barnheadliners zijn als de grote headliners.
Mad Cool heeft in mijn ogen de perfecte mix van grote headliners met een sterke undercard.

Als ik eerlijk ben, vind ik het ook wel fijn dat ik dit jaar niet hoef te rennen van podium naar podium bij Werchter of het gevoel te hebben dat ik iets heb gemist.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Klopt, je zou is moeten weten … en dan lijkt het dat je met bepaalde info wat uit je duim aan het zuigen bent. Maar sommige van die mannen wisselen elke week van plan.
Wel jammer eigenlijk. Nu, dat Kendrick Lamar op Glastonbury zou staan leek volgens insiders eigenlijk altijd al vast gestaan te hebben. Eigenlijk was de komst van McCartney daar minder zeker (er werd zelfs gepolst bij Harry Styles ter vervanging).

Toch veel vage verhalen dit jaar vind ik. Ook die QOTSA farce is er eentje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Wel jammer eigenlijk. Nu, dat Kendrick Lamar op Glastonbury zou staan leek volgens insiders eigenlijk altijd al vast gestaan te hebben. Eigenlijk was de komst van McCartney daar minder zeker (er werd zelfs gepolst bij Harry Styles ter vervanging).

Toch veel vage verhalen dit jaar vind ik. Ook die QOTSA farce is er eentje.
Goh, waarom heeft Roskilde hem dan niet en verklaarde die organisator dat het er niet zou inzitten?
Jammer, maar zegt wel iets over intenties en wispelturigheid Kendrick.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Goh, waarom heeft Roskilde hem dan niet en verklaarde die organisator dat het er niet zou inzitten?
Jammer, maar zegt wel iets over intenties en wispelturigheid Kendrick.
Er zal vast nog wel een uitgebreide tour komen van 'm. Is het niet dit jaar, dan zeker volgend jaar. Met alles erop en eraan.
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
Geen Kendrick Lamar, Paul McCartney, The Weekend,... Wie blijft er dan nog over als eventuele headliner voor TW Classic 2 en Boutique 2? De Stones, Justin Bieber, Post Malone, Maroon 5, Robbie Williams, Florence+The Machine?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken