Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik vind dat op zich ook wel jammer.. Op plaat vind ik dat echt goeie muziek en passeert het ook gewoon vaak in mijn mixen van YouTube music maar iedere keer als ik ze live een kans geef dan heb ik daar onmiddellijk weer spijt van
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
KOL als sub zou ik wel echt heel fijn vinden, net als Editors. Bands met heel veel goede nummers maar ingehaald door andere bands/acts
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Altijd effe schrikken als zo'n band dan effectief sub zou staan op een major (Chance The Rapper, #1 op Bonnaroo, Lollapalooza etc) werd gisteren als derde op zn dag aangekondigd voor een lokaal festivalletje in Texas. Zou ook gewoon kunnen dat het nu wel wat langer duurt vooraleer we ze terug gaan zien in ons land, of ze schuimen beetje zoals de Chem Bros ieder jaar wel een lokaal festival af.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik vind de vergelijking met Editors toch niet volledig opgaan en dit toch owv verschillende punten. Beide vind ik op plaat goed maar live kan dat niet gezegd worden van KOL maar toch wel van Editors? Ik heb ze al een aantal keer gezien, laatste keer was in Koninklijk Circus, en die hebben toch een live-reputatie. Bovendien is Editors m.i. een 'huisband' geworden door dat ze een publiekslieveling zijn en ook door hun speciale band met werchter, want zonder die show in 2012 na het afhaken van hun gitarist bestonden ze misschien wel gewoon niet eens meer. Terwijl KOL m.i. toch meer door Werchter zélf tot huisband werd gevormd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.608
Ik vind de vergelijking met Editors toch niet volledig opgaan en dit toch owv verschillende punten. Beide vind ik op plaat goed maar live kan dat niet gezegd worden van KOL maar toch wel van Editors? Ik heb ze al een aantal keer gezien, laatste keer was in Koninklijk Circus, en die hebben toch een live-reputatie. Bovendien is Editors m.i. een 'huisband' geworden door dat ze een publiekslieveling zijn en ook door hun speciale band met werchter, want zonder die show in 2012 na het afhaken van hun gitarist bestonden ze misschien wel gewoon niet eens meer. Terwijl KOL m.i. toch meer door Werchter zélf tot huisband werd gevormd.
Ik moet KoL deze zomer nog zien (in Weert), maar wat ik over KoL heb meegekregen is dat dat muzikaal gewoon goed is, maar dat het geen show is.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik moet KoL deze zomer nog zien (in Weert), maar wat ik over KoL heb meegekregen is dat dat muzikaal gewoon goed is, maar dat het geen show is.

Ik heb ze al 3 keer gezien en ik ben gewoon iedere keer teleurgesteld omdat het saai aanvoelt.. Maar owv de muziek ben ik wel weer geneigd om toch naar de lokerse te gaan in de hoop niet teleurgesteld te worden ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
274947233_10158242133280964_1906727325826784426_n.jpg


Er is toch echt geen enkel festival dat dit jaar als major aan de enkels van Glastonbury komt hè wtf.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Zoals steeds een indrukwekkende affiche daar ja. Maar ik zou er mijn geld niet aan geven om eerlijk te zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.608
Ik heb ze al 3 keer gezien en ik ben gewoon iedere keer teleurgesteld omdat het saai aanvoelt.. Maar owv de muziek ben ik wel weer geneigd om toch naar de lokerse te gaan in de hoop niet teleurgesteld te worden ?
Precies. Saai aanvoelt, ja, maar muzikaal dus in orde. Dan heb je mij al binnen, maar kan me zeker voorstellen dat mensen (en dat zijn er blijkbaar nog al wat) dat anders zien.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
274947233_10158242133280964_1906727325826784426_n.jpg


Er is toch echt geen enkel festival dat dit jaar als major aan de enkels van Glastonbury komt hè wtf.
Vooral in de breedte is dat toch altijd waanzinnig. Dan zie je ergens onderaan de affiche nog Robert Plant, Herbie Hancock of Roisin Murphy passeren... Prachtige line up.
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Ik ga hier waarschijnlijk gans het forum over mij krijgen, maar dan kies ik toch voor de affiche van Werchter. Al zou ik natuurlijk wel tekenen voor Billie Eilish en Macca ?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Lorde gewoon even ergens in het midden van de poster. Die had toch gewoon op RW moeten staan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Na zo'n uitgebreide inspectie van de poster is het je niet opgevallen dat het alfabetisch is?
Grapjas. :p

Na zo'n uitgebreide inspectie van de poster blijf ik het awesome vinden dat je een festivalposter vol grote namen hebt en dat je daarin maar blijft ontdekken. Staan gewoon meerdere namen in die op welk ander festival dan ook headliners waren geweest.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vooral in de breedte is dat toch altijd waanzinnig. Dan zie je ergens onderaan de affiche nog Robert Plant, Herbie Hancock of Roisin Murphy passeren... Prachtige line up.
Ja je zou zomaar over een Seun Kuti, TLC, Jarvis Cocker of Jesus and Mary Chain kijken hé.

Ook één van de weinige festivals die Olivia Rodrigo heeft, toch wel eentje die we snel op de huidige Billie Eilish plekken zullen zien gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Na zo'n uitgebreide inspectie van de poster blijf ik het awesome vinden dat je een festivalposter vol grote namen hebt en dat je daarin maar blijft ontdekken. Staan gewoon meerdere namen in die op welk ander festival dan ook headliners waren geweest.
Ik zie dit echt totaal niet. Er staan meer namen op RW 2022 die Glastonbury zouden kunnen headlinen dan andersom. Maakt voor de kwaliteit van het affiche verder niet uit, maar 'grote namen' vind ik echt onzin. Ik zie onder de headliners geen een naam die een Pinkpop of RW kan headlinen. Zelfs headliners voor DTRH of BKS zie ik maar nauwelijks kandidaten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Natuurlijk zal de deur nog steeds openstaan bij RW. Maar dan gaat KoL met een positie onder de headliners akkoord moeten gaan, en daar zal het schoentje knellen. Zeker als je ziet dat ze wel nog headlinerposities weten te verzekeren op andere majors (Mad Cool, Sziget, ...).

Had eigenlijk verwacht dat Editors als eerste de downgrade zou maken. Juist omwille van die lokale ipv internationale status.
Maar Editors kunnen altijd nog als een soort dansafsluiter staan en zijn live een pak beter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken