Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Was echt gek, je kon eenvoudig tot vooraan wandelen en overal enorm veel plek.
Florence negeer ik elke keer als ze komt maar die dag had ook maar een bezetting van 60000 man ongeveer.
Dat is vreemd, die beelden van The Who…
Want in mijn herinnering stond ik in het voorste vak en had je daar vrij veel ruimte…
Maar misschien dat het tijdens het concert dan is volgelopen…
Vond het wel een zeer goed concert!
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
189
119
HAIM vs. Carly Rae Jepsen: HAIM
Pixies vs. Beck: Beck
Lianne La Havas vs. Pearl Jam: Pearl Jam
Turnstile vs. IDLES: Lastig...last minute beslissing.
Metallica vs. Moderat: Heel erg lastig. Denk Metallica. Nieuwe single van Moderat bevalt me niet zo.
Twenty One Pilots vs. Bicep: Bicep
Imagine Dragons vs. Jamie xx: Jamie XX
Sum 41 vs. Big Thief: Big Thief
Moses Sumney vs. Keane: Moses Sumney
RHCP vs. MEUTE: RHCP
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Dat is vreemd, die beelden van The Who…
Want in mijn herinnering stond ik in het voorste vak en had je daar vrij veel ruimte…
Maar misschien dat het tijdens het concert dan is volgelopen…
Vond het wel een zeer goed concert!
Was inderdaad erg goed, maar was amper aandacht voor. Beelden geven vaak ander beeld. Tenzij LCD Soundsystem op T in the park, dat was pijnlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Waar komt die info van? Op de website van Roskilde zie ik ze enkel op de zaterdag staan.
Iemand op Graz postte dat, maar klopt idd niet. Blijft sowieso jammer dat die band, er in combinatie met een andere, er gewoon niet meer staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Iemand op Graz postte dat, maar klopt idd niet. Blijft sowieso jammer dat die band, er in combinatie met een andere, er gewoon niet meer staan.
Het lijkt er toch op dat Werchter ze in combo wilt met een grotere band. Maar dan is het gewoon een kwestie van wie de grootste heeft natuurlijk.
Ik vrees dat hun populariteit in evenwicht ligt met die van pakweg The Killers. Waarmee ik wil afvragen, zouden The Strokes een Sportpaleis uitverkopen?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
The Strokes hadden mijns inziens prima samen gekund met Red Hot Chili Peppers op de zondag. Al zie ik ze nog liever in een rijtje met Kendrick Lamar. Hij heeft een barslechte indruk op mij gemaakt enkele jaren geleden door veel te laat te komen, veel te vroeg te vertrekken en vervolgens te lopen zeiken op het publiek. Maar zijn huidige shows lijken toch wel echt van dezelfde energie te zijn als een Stormzy. Deze meneer gaf kort voor de corona een topshow op Pukkelpop, waar zelfs ik van onder de indruk was.

Waar zijn Stormzy en Kendrick eigenlijk nu? Stormzy heeft nog wel een verdwaalde show op Mad Cool staan, maar verder kan ik niks vinden in de zomer.

Ik wil hier niet mee zeggen dat The Strokes en Kendrick Lamar een dag ook niet in hun eentje zouden kunnen dragen. De ervaring van Rock Werchter is nou eenmaal dat ze het vaak voor elkaar krijgen om twee erg grote bands samen te zetten op 1 dag. Zo nu gebeurt met The Killers + RHCP en Imagine Dragons + TOP.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
The Strokes hadden mijns inziens prima samen gekund met Red Hot Chili Peppers op de zondag. Al zie ik ze nog liever in een rijtje met Kendrick Lamar. Hij heeft een barslechte indruk op mij gemaakt enkele jaren geleden door veel te laat te komen, veel te vroeg te vertrekken en vervolgens te lopen zeiken op het publiek. Maar zijn huidige shows lijken toch wel echt van dezelfde energie te zijn als een Stormzy. Deze meneer gaf kort voor de corona een topshow op Pukkelpop, waar zelfs ik van onder de indruk was.

Waar zijn Stormzy en Kendrick eigenlijk nu? Stormzy heeft nog wel een verdwaalde show op Mad Cool staan, maar verder kan ik niks vinden in de zomer.

Ik wil hier niet mee zeggen dat The Strokes en Kendrick Lamar een dag ook niet in hun eentje zouden kunnen dragen. De ervaring van Rock Werchter is nou eenmaal dat ze het vaak voor elkaar krijgen om twee erg grote bands samen te zetten op 1 dag. Zo nu gebeurt met The Killers + RHCP en Imagine Dragons + TOP.
Stormzy stond op een communicatie van Core-festival maar zou gecancelled hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Door de dramatische verkoop wordt Kings Of Leon verplaatst van het Sportpaleis naar de Lokerse Feesten. Van die band moeten we ook geen schrik meer hebben op volgende edities.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Het definitieve einde van de 'grote band'-status van Kings of Leon in België inderdaad. Ergens wel spijtig, want ik vind ze op plaat echt wel goed. Maar live is het een ramp en krijgen ze er nooit sfeer in, waardoor de mensen afhaken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Door de dramatische verkoop wordt Kings Of Leon verplaatst van het Sportpaleis naar de Lokerse Feesten. Van die band moeten we ook geen schrik meer hebben op volgende edities.
Zoals gedacht, tuurlijk krijgen die zo'n Sportpaleis niet vol.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Het is nog altijd Rock Werchter he :ROFLMAO:
Natuurlijk zal de deur nog steeds openstaan bij RW. Maar dan gaat KoL met een positie onder de headliners akkoord moeten gaan, en daar zal het schoentje knellen. Zeker als je ziet dat ze wel nog headlinerposities weten te verzekeren op andere majors (Mad Cool, Sziget, ...).

Had eigenlijk verwacht dat Editors als eerste de downgrade zou maken. Juist omwille van die lokale ipv internationale status.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken