Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Wat voor mij dan weer duidelijk een falen is van de organisatie.
Deze line up blijft voor mij, na enkele weken van relativeren ondertussen, een schande voor het festival dat de pretentie heeft van beste rockfestival ter wereld.
Geld is geld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Grand cru is nochtans een woord dat Nele wel meer gebruikt in haar communicatie. Niet teveel van maken. Verder snap ik je wel, maar heb eerder een deja vu dan dat ik het nog nooit gezien heb bij RW. Flaming Lips die annuleerden en uiteindelijk Milk inc in de plek krijgen… is maar een voorbeeldje.
En nu wordt er voor fans van The Streets, Queens Of The Stone Age en Faith No More nergens nog gecommuniceerd hoe of wat. Da's gewoon een gemiste kans en doet wat denken aan die Pink-dag. Toen ging de organisatie ook maar uit dat een halve festivaldag voor dezelfde prijs en combitickets voor een normale prijs over de toonbank mochten gaan. Toen sloeg men wel mea culpa. Hoewel ook dát maanden op zich liet wachten..
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
En nu wordt er voor fans van The Streets, Queens Of The Stone Age en Faith No More nergens nog gecommuniceerd hoe of wat. Da's gewoon een gemiste kans en doet wat denken aan die Pink-dag. Toen ging de organisatie ook maar uit dat een halve festivaldag voor dezelfde prijs en combitickets voor een normale prijs over de toonbank mochten gaan. Toen sloeg men wel mea culpa. Hoewel ook dát maanden op zich liet wachten..
Dat was trouwens wel straf dat ze daar hebben toegegeven om de dag toch verder op te vullen.
En zeggen dat ik nu nog zo goed als niks meer weet van dat P!nk concert, dus echt memorabel was het toch niet…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Dat was trouwens wel straf dat ze daar hebben toegegeven om de dag toch verder op te vullen.
En zeggen dat ik nu nog zo goed als niks meer weet van dat P!nk concert, dus echt memorabel was het toch niet…
Was eigenlijk zelfde show als in 2010. Niks nieuws.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Die van 2010 herinner ik mij wel nog…
Twee showconcerten na elkaar, eerst P!nk en dan Rammstein…?
En the ting tings ervoor… wat was dat nu weer met bepaalde namen die hoog speelden op een stijf uitverkochte editie (idem Stereophonics op donderdag)…
Van alle tijden dus…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
En the ting tings ervoor… wat was dat nu weer met bepaalde namen die hoog speelden op een stijf uitverkochte editie (idem Stereophonics op donderdag)…
Van alle tijden dus…
Mja, maar ik had vroeger wel het gevoel dat er telkens 2 sterke headliners waren, iedere dag.

Bij de huidige editie heb ik enkel bij donderdag en zondag dat gevoel nu…
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Die dubbele headliners lijkt me oas vanaf 2016 begonnen te zijn. In retrospect naar de vorige line ups kijken geeft trouwens een vertekend beeld want wat een waanzin was 2007 (?) dan wel niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Die dubbele headliners lijkt me oas vanaf 2016 begonnen te zijn. In retrospect naar de vorige line ups kijken geeft trouwens een vertekend beeld want wat een waanzin was 2007 (?) dan wel niet.

2008 en 2018 blijven voor mij het meest magische. Kijk uit naar 2028.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Die dubbele headliners lijkt me oas vanaf 2016 begonnen te zijn. In retrospect naar de vorige line ups kijken geeft trouwens een vertekend beeld want wat een waanzin was 2007 (?) dan wel niet.
Al wel eerder hoor. De combi met een dansafsluiter sowieso erg vaak. Maar coheadliner of dansafsluiter niet elke dag. Altijd wel een sterke headliner, die alleen een sub heeft. En ook vaak wel een zwakke dag met relatief kleine namen.
Deze editie wijkt qua headliners ook niet echt af van andere edities. Het verschil zit eerder in de barnheadliners. Daar zijn andere keuzes gemaakt en mis je toch wel de categorie, die velen hier erg kunnen waarderen (zeg maar de grotere BKS namen).
 
Laatst bewerkt:

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Deze editie wijkt qua headliners ook niet echt af van andere edities. Het verschil zit eerder in de barnheadliners. Daar zijn andere keuzes gemaakt en mis je toch wel de categorie, die velen hier erg kunnen worden (zeg maar de grotere BKS namen).

Dat gevoel heb ik ook wel, al denk ik soms ook dat (barn)headliners en affiches uit het verleden soms iets te veel verheerlijkt worden.

Als je trouwens vergelijkt met de line up van BKS, staan van de 5 grootste namen er 3 op Werchter (Alt-J, Jamie XX en Leon Bridges). Verder staan ook Big Thief en Fontaines DC op beide festivals. Is dat zoveel minder dan andere jaren?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Nu Boutique aankondiging doet valt het me op dat er ook in dit bericht niets staat over "en dan nog iets" waardoor het me toch lijkt dat er voor Rock Werchter specifiek nog iets aankomt. Of bekijk ik het verkeerd?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Die dubbele headliners lijkt me oas vanaf 2016 begonnen te zijn. In retrospect naar de vorige line ups kijken geeft trouwens een vertekend beeld want wat een waanzin was 2007 (?) dan wel niet.
Het is vertekend, omdat je nu soms namen ziet staan als subs die groot zijn geworden, maar toen nog niet zo groot waren. Vandaar dat je nu in de historiek soms affiches ziet waarvan je denkt dat ze 3 straffe headliners hadden.

Maar de dubbele echte headliners waren toen wel meer aanwezig vond ik…
The Who en Muse bijvoorbeeld op 1 avond vind ik dan wel straf (ook al herinner ik mij dat erbij The Who niet zo veel volk stond).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Het is vertekend, omdat je nu soms namen ziet staan als subs die groot zijn geworden, maar toen nog niet zo groot waren. Vandaar dat je nu in de historiek soms affiches ziet waarvan je denkt dat ze 3 straffe headliners hadden.

Maar de dubbele echte headliners waren toen wel meer aanwezig vond ik…
The Who en Muse bijvoorbeeld op 1 avond vind ik dan wel straf (ook al herinner ik mij dat erbij The Who niet zo veel volk stond).
The Who was de weide zielig leeg inderdaad. Aandoenlijk zelfs. Bij Muse ervoor, bomvol. Heel emotionele show ook, eerste na die dramatische glasto show.
In 2017 kwam er enorm veel kritiek omdat Dua Lipa grootste naam van een pakketje was.
In 2009 kritiek, wie is die Lady Gaga die de marquee mag afsluiten?

Zo zijn er nog wat voorbeelden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Nu Boutique aankondiging doet valt het me op dat er ook in dit bericht niets staat over "en dan nog iets" waardoor het me toch lijkt dat er voor Rock Werchter specifiek nog iets aankomt. Of bekijk ik het verkeerd?
Heb het ook speciaal doorgelezen daarom. Maar dat is eigenlijk al 2x dat ze zoiets doen, maar door artiesten die toch annuleren, dat moeten intrekken.
Toen Cave werd aangekondigd was het vrijwel zeker dat Macca terug ging komen, maar dat ging dan niet meer door, Bruce kwam ineens in het gat gesprongen, ging ook niet door. Na aankondiging RW van die encore ging het ook niet lang meer duren, ook uitgesteld, reden gekend.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
168
114
The Who was de weide zielig leeg inderdaad. Aandoenlijk zelfs. Bij Muse ervoor, bomvol. Heel emotionele show ook, eerste na die dramatische glasto show.
In 2017 kwam er enorm veel kritiek omdat Dua Lipa grootste naam van een pakketje was.
In 2009 kritiek, wie is die Lady Gaga die de marquee mag afsluiten?

Zo zijn er nog wat voorbeelden.
Toch even nieuwsgierig door jouw post: wat is ''die dramatische Glasto show''? Op Google zie ik niet zo snel wat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Toch even nieuwsgierig door jouw post: wat is ''die dramatische Glasto show''? Op Google zie ik niet zo snel wat.
De vader van de drummer was komen kijken naar de show, maar overleed die avond vlak na het optreden aan een hartaanval.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
The Who was de weide zielig leeg inderdaad. Aandoenlijk zelfs. Bij Muse ervoor, bomvol. Heel emotionele show ook, eerste na die dramatische glasto show.
In 2017 kwam er enorm veel kritiek omdat Dua Lipa grootste naam van een pakketje was.
In 2009 kritiek, wie is die Lady Gaga die de marquee mag afsluiten?

Zo zijn er nog wat voorbeelden.

Zielig leeg? In mijn herinnering was dat niet zo en als ik de videobeelden terugkijk (bv op 7:30) was het in ieder geval niet zo leeg als bij Florence and the machine in 2016.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.338
Het blijft toch vreemd dat Amyl and the Sniffers er niet staan. Op tour, nog geen Belgische datum, tijdens Rock Werchter maar één optreden in Frankrijk en op 5 juli in Paradiso in Nederland.

Samen met Wet Leg had ik deze toch echt verwacht, zouden goede Werchterboekingen geweest zijn, jammer.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het blijft toch vreemd dat Amyl and the Sniffers er niet staan. Op tour, nog geen Belgische datum, tijdens Rock Werchter maar één optreden in Frankrijk en op 5 juli in Paradiso in Nederland.

Samen met Wet Leg had ik deze toch echt verwacht, zouden goede Werchterboekingen geweest zijn, jammer.
Ze kunnen natuurlijk ook niet alles van de laatste editie herhalen. Er staan al veel te veel namen van 2019.

Wet Leg is natuurlijk één van de vele missers dit jaar. Staan ook gewoon in Frankrijk hetzelfde weekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken