Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Ik vond die Jorja Smith show uit 2018 bijzonder straf tbh. Poppy zou ik 'm trouwens niet echt omschrijven, bracht echt prima haar nummers van haar debuut live met die heel warme soulvolle stem van haar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Heb dat ook gehad met Anderson .Paak, veel gezien, waaronder toen in de Botanique. Speelde hij een halfuur langer dan gepland, plezier spatte er af. Maar die show in de Lotto was alles wat hij niet moest zijn. Moest precies de nieuwe popster lijken.
Jaaaa, inderdaad. Anderson .Paak voor het eerst op Werchter gezien en die vibe zat zo goed!
Vervolgens in de Lotto en dat was een grote teleurstelling.

Wat ik wel straf vind: blijkbaar veranderen ze tijdens dezelfde tour regelmatig de arrangementen van hun live songs. Dat houdt het voor hen waarschijnlijk fris en levendig, en zo kom je tot iets zeer muzikaal…
De meesten rammelen gewoon hun setje af… iedere avond dezelfde versies, zonder nadenken…

Trouwens: was Silk Sonic ooit niet getipt om op onze festivals op te duiken?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
The Smile dus wel gewoon beschikbaar in het Rock Werchter weekend. Staat al zeker op Roskilde. Thom Yorke had dus perfect die zondagavondspot in de Barn kunnen inlossen met zijn nieuwe band.

Kloteboel.
 
  • Leuk
Waarderingen: NiekBBQ

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
The Smile dus wel gewoon beschikbaar in het Rock Werchter weekend. Staat al zeker op Roskilde. Thom Yorke had dus perfect die zondagavondspot in de Barn kunnen inlossen met zijn nieuwe band.

Kloteboel.
Vind het niet heel erg dat ze op TW Classic staan eerlijk gezegd. Zo´n avond met The Smile én Nick Cave klinkt toch echt fantastisch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Vind het niet heel erg dat ze op TW Classic staan eerlijk gezegd. Zo´n avond met The Smile én Nick Cave klinkt toch echt fantastisch.
Ja, maar als je als organisatie kan kiezen tussen een avond in de Barn of in het daglicht (The Smile zal met een vette lichtshow touren) verzuipen op een TWC podium, dan zouden ze voor het eerste moeten kiezen toch... Ik zei het al: Thom stond normaal gewoon op de lineup hé.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Wil niets zeggen over het tekort aan vrouwen op RW.... maar, Roskilde weet dus in hetzelfde weekend wél deze te boeken;

Dua Lipa
Megan Thee Stallion
St. Vincent
Arlo Parks
Mitski
Little Simz
Yola
Ashnikko
Sigrid
Sky Ferreira
Poppy
Sampa The Great
Pinkpantheress
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
Ja, maar als je als organisatie kan kiezen tussen een avond in de Barn of in het daglicht (The Smile zal met een vette lichtshow touren) verzuipen op een TWC podium, dan zouden ze voor het eerste moeten kiezen toch... Ik zei het al: Thom stond normaal gewoon op de lineup hé.
Ja, heb je helemaal gelijk in. Benieuwd wat daar is misgegaan.

Zal me niks verbazen als DTRH ze met een dik uurtje wel aankondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Ja, heb je helemaal gelijk in. Benieuwd wat daar is misgegaan.

Zal me niks verbazen als DTRH ze met een dik uurtje wel aankondigd.
Die staan gewoon op DTRH vermoed ik nu, meestal geen toeval bij zo'n aankondigingen.
Er was wel degelijke sprake dat The Smile dat weekend vrij wou, en ik denk dat ze dan gaan puzzelen zijn. Wat niet wegneemt, als Werchter gewoon forcing had gevoerd ze wel degelijk op RW stonden.
Het is het aloude RW verhaal hoor, goed verkopen, en dan loopt de affiche uit op een 'meh'. Alsof het niet meer moet. Ga nu sinds 1998 naar RW, enkel 2012 heeft me op dat vlak kunnen verrassen.

Neemt niet weg dat ze er wel mooi staan op Classic, dus een drama scenario zoals met Lana toen (wat echt wel niet de schuld was van RW) zie ik niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Wil niets zeggen over het tekort aan vrouwen op RW.... maar, Roskilde weet dus in hetzelfde weekend wél deze te boeken;

Dua Lipa
Megan Thee Stallion
St. Vincent
Arlo Parks
Mitski
Little Simz
Yola
Ashnikko
Sigrid
Sky Ferreira
Poppy
Sampa The Great
Pinkpantheress
Het is nog niet voorbij... alleen niet op de gewenste RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
The Smile en Erykah Badu dus ook naar DTRH.

Loyle Carner was dus wel gewoon beschikbaar in het Werchterweekend.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
The Smile en Erykah Badu dus ook naar DTRH.

Loyle Carner was dus wel gewoon beschikbaar in het Werchterweekend.
Ik vind dat totnu door al die andere festivals Dour erg karig bedeeld is eigenlijk.
Zal wel nog is naar RW komen, zou hem er graag is zien spelen.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Er zijn veel acts omhoog geschoven door afzeggingen of deals die niet rond zijn geraakt… daarom spelen verschillende acts hoger dan gepland.
Wat voor mij dan weer duidelijk een falen is van de organisatie.
Deze line up blijft voor mij, na enkele weken van relativeren ondertussen, een schande voor het festival dat de pretentie heeft van beste rockfestival ter wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Overdrijven is ook een vak...
Ik ga ondertussen sinds 2005 jaarlijks naar Werchter & heb een zeer brede muzieksmaak, maar voor mij is dit toch een van de zwakste line-ups die ik gekend heb.
Enkele maanden geleden werd er nog hoog van de toren geblazen dat 2022 een GRAND-CRU jaar zou worden. De tickets zijn helaas te snel de deur uitgegaan na die verklaring waardoor er geen nood was om mooie (en duurdere) namen te vervangen, maar gewoon naar boven door te schuiven en goedkopere alternatieven te boeken.
En ergens ... begrijp ik het nog wel ook na 2 geannuleerde festivals & geen inkomsten.
Het zou hen echter wel sieren van toe te geven dat ze op sommige vlakken gefaald hebben.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Ik ga ondertussen sinds 2005 jaarlijks naar Werchter & heb een zeer brede muzieksmaak, maar voor mij is dit toch een van de zwakste line-ups die ik gekend heb.
Enkele maanden geleden werd er nog hoog van de toren geblazen dat 2022 een GRAND-CRU jaar zou worden. De tickets zijn helaas te snel de deur uitgegaan na die verklaring waardoor er geen nood was om mooie (en duurdere) namen te vervangen, maar gewoon naar boven door te schuiven en goedkopere alternatieven te boeken.
En ergens ... begrijp ik het nog wel ook na 2 geannuleerde festivals & geen inkomsten.
Het zou hen echter wel sieren van toe te geven dat ze op sommige vlakken gefaald hebben.
Grand cru is nochtans een woord dat Nele wel meer gebruikt in haar communicatie. Niet teveel van maken. Verder snap ik je wel, maar heb eerder een deja vu dan dat ik het nog nooit gezien heb bij RW. Flaming Lips die annuleerden en uiteindelijk Milk inc in de plek krijgen… is maar een voorbeeldje.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ik ga ondertussen sinds 2005 jaarlijks naar Werchter & heb een zeer brede muzieksmaak, maar voor mij is dit toch een van de zwakste line-ups die ik gekend heb.
Enkele maanden geleden werd er nog hoog van de toren geblazen dat 2022 een GRAND-CRU jaar zou worden. De tickets zijn helaas te snel de deur uitgegaan na die verklaring waardoor er geen nood was om mooie (en duurdere) namen te vervangen, maar gewoon naar boven door te schuiven en goedkopere alternatieven te boeken.
En ergens ... begrijp ik het nog wel ook na 2 geannuleerde festivals & geen inkomsten.
Het zou hen echter wel sieren van toe te geven dat ze op sommige vlakken gefaald hebben.
Soms is dat gewoon ook uit noodzaak en niet om er makkelijk vanaf te zijn dat iets vervangen wordt door iets minder . Maar line up een schande vind k er wel wat over. Is persoonlijke smaak natuurlijk maar er staat nog zoveel goeds om het een topweekend te noemen
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Wil niets zeggen over het tekort aan vrouwen op RW.... maar, Roskilde weet dus in hetzelfde weekend wél deze te boeken;

Dua Lipa
Megan Thee Stallion
St. Vincent
Arlo Parks
Mitski
Little Simz
Yola
Ashnikko
Sigrid
Sky Ferreira
Poppy
Sampa The Great
Pinkpantheress
Zitten wel wat namen in die op een ander werchter event gaan spelen denk ik dan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken