Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Ik weet niet hoe het nu zit, maar op North Sea Jazz in NL kreeg je destijds een mini mini glaasje met een frisdrank of pintje, voor een even hoog bedrag als bij ons in België.

In diezelfde zomer naar Arras geweest in Frankrijk voor Prince.
Mijn mond viel daar echt open: voor een lager bedrag kreeg je daar pinten in mega bekers van 33 cl (als het niet meer was) en de frisdranken waren standaard flesjes van een halve liter.
En het was nu niet dat er een noodplan hitte van kracht was ofzo…
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
18% verhoging op 3 jaar tijd onder de noemer 'inflatie' scharen vind ik wel een beetje gortig. In de periode 2019 - 2022 bedroeg de inflatie tussen de 6 en de 7%.

Ik vind het vooral straf dat ze gewoon een trap overslaan. Tussen € 2,75 en € 3,25 zit nog een rond bedrag dat perfect voldoet aan de zogezegde inflatie...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
18% verhoging op 3 jaar tijd onder de noemer 'inflatie' scharen vind ik wel een beetje gortig. In de periode 2019 - 2022 bedroeg de inflatie tussen de 6 en de 7%.

Ik vind het vooral straf dat ze gewoon een trap overslaan. Tussen € 2,75 en € 3,25 zit nog een rond bedrag dat perfect voldoet aan de zogezegde inflatie...
Ja ik ben daar echt niet blij mee. Man wat een prijzen en eigenlijk gewoon schandalig. Met deze prijzen worden 4 festivals in een zomer niet meer te betalen. Natuurlijk een echt first world problem maar zorgt er wel voor dat ik in 2023 wel scherper ga kijken naar de line-up die mij het meest aanspreekt
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Ik hoop dat ze met die extra centjes aan het sparen zijn voor een echt goeie headlinerset van volgend jaar. Ik verwacht met deze prijsstijging dan ook
Beyoncé - Coldplay - Rammstein B2B RATM - Bazart
 
  • Haha
Waarderingen: Thisso

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Als ze die plannen al lang hadden, dan is het extra schofterig om te wachten tot de boel volledig is uitverkocht.

Anyways, dan gaan we weer zoals toen we zestien waren zelf wat drank en food meebrengen he. Mogen kartonnen verpakkingen en zaken als capri sun nog binnen, of is dat ook al verboden? ?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik hoop dat ze met die extra centjes aan het sparen zijn voor een echt goeie headlinerset van volgend jaar. Ik verwacht met deze prijsstijging dan ook
Beyoncé - Coldplay - Rammstein B2B RATM - Bazart

3 grote bands aankondigen.
Iedereen koopt massaal tickets voor die 3 bands.
Rock Werchter vult de rest van de lineup nogmaals ondermaats aan.

Dat ga je krijgen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
3 grote bands aankondigen.
Iedereen koopt massaal tickets voor die 3 bands.
Rock Werchter vult de rest van de lineup nogmaals ondermaats aan.

Dat ga je krijgen.
Mja, gaat volgend jaar sowieso het geval zijn toch? RATM en SOAD sowieso een zekerheid. Plak daar nog een 3e Grote rockband bij (Foo Fighters of Muse ofzo) en de uitverkoop is gegarandeerd. Ik zie het alvast niet al te positief in voor de komende jaren op vlak van undercard. Denk dat RW meer en meer richting een Pinkpop gaat in hun undercard.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Mja, gaat volgend jaar sowieso het geval zijn toch? RATM en SOAD sowieso een zekerheid. Plak daar nog een 3e Grote rockband bij (Foo Fighters of Muse ofzo) en de uitverkoop is gegarandeerd. Ik zie het alvast niet al te positief in voor de komende jaren op vlak van undercard. Denk dat RW meer en meer richting een Pinkpop gaat in hun undercard.
Waarom is RATM een zekerheid? Is er ergens gelekt/bevestigd dat die Europa gaan aandoen in Juni/Juli volgend jaar?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als ze die plannen al lang hadden, dan is het extra schofterig om te wachten tot de boel volledig is uitverkocht.

Anyways, dan gaan we weer zoals toen we zestien waren zelf wat drank en food meebrengen he. Mogen kartonnen verpakkingen en zaken als capri sun nog binnen, of is dat ook al verboden? ?
Ga waarschijnlijk een hitman target krijgen door het openbaar te zeggen, maar je smokkelt niets makkelijker mee binnen dan een zak wjin gewikkeld in wat pulls in een rugzak. Of pastis in een zonnecreme busje, aanlengen met water op de wei en goedkope pret verzekerd!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Mja, gaat volgend jaar sowieso het geval zijn toch? RATM en SOAD sowieso een zekerheid. Plak daar nog een 3e Grote rockband bij (Foo Fighters of Muse ofzo) en de uitverkoop is gegarandeerd. Ik zie het alvast niet al te positief in voor de komende jaren op vlak van undercard. Denk dat RW meer en meer richting een Pinkpop gaat in hun undercard.
Moet wel zeggen dat we daar nog wel een beetje van af zitten. Pinkpop heeft vaak 1 giga act, en dan al meteen een gat waarna we iets krijgen als Royal Blood, Deftones, Jamiroquai, Elbow, Bastille. Werchter heeft daar nog sneller dingen als The Killers, the War On Drugs, Beck, Pixies, Nick Cave, Florence & The Machine,... staan

+ Werchter boekt toch ook nog sneller/meer iets hippere acts als Phoebe Bridgers, Anderson paak, Turnstile, Lianna La Havas, Bicep, The Chats. Terwijl Pinkpop hier ook wel een paar van zal boeken maar dit wat meer aanlengt met de Kaiser Chiefs, Snow Patrols en Bloc Party. Die niet per sé slecht zijn, maar hun gloriedagen al wel een tijdje gehad hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Ik baal ook van de hogere prijzen, maar heb ook eens zitten kijken naar de prijzen in de Nederlandse Horeca.
In 2000 kostte een biertje 1,18 euro - in 2016 was het 2,43 euro en nu kun je wel rekenen rond de 3 euro.
Dus overal wordt je portemonnee wel leeggetrokken.

Dan maar tussendoor wat meer water drinken, dat blijft hopelijk gratis.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ben ik toch blij met het kopen van veel te veel bonnen in de voorverkoop.
Het is altijd veel geld.
Gewoon niet over nadenken dat je angus burger 12.00 kost terwijl je hem op eet :p

En voor zo ver ik weet mag je tegenwoordig niets meer mee het terrein opnemen qua eten en drinken.
Misschien nog flesjes zonder dopje ofzo?

Eén van mijn maten komt het festival altijd op 6 bonnetjes per dag door, koopt bijna alleen eten en drinkt water met een flesje wat die vult.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Mja, gaat volgend jaar sowieso het geval zijn toch? RATM en SOAD sowieso een zekerheid. Plak daar nog een 3e Grote rockband bij (Foo Fighters of Muse ofzo) en de uitverkoop is gegarandeerd. Ik zie het alvast niet al te positief in voor de komende jaren op vlak van undercard. Denk dat RW meer en meer richting een Pinkpop gaat in hun undercard.
SOAD zullen ooit wel eens terugkeren, maar nergens is gezegd dat dat volgend jaar is. Sowieso een onvoorspelbare band. Vind dat ook geen band van die orde dat ze Metallica gewijs een dag voltrekken. Vergeet niet dat ze volgend jaar weer vanaf 0 beginnen hé, en niet vanaf een half/driekwart uitverkochte dag.

Mijn frustratie kwam ook een beetje uit de strategie om veel te lang te wachten met de rest van de namen na het delen van die losse headliners. Na PJ en Metallica zaten maanden. Hoop dat sneller een vollediger beeld is van de toplaag voor ze die ticketlijn opengooien. Iets wat een Pinkpop bijvoorbeeld gedaan heeft.

Foo Fighters en Muse die in 2023 nog een tour doen, na dit jaar, lijkt me ook sterk trouwens. RATM zou kunnen, tenzij die mannen het bij dit jaar houden voor Europa en ze daarom nog al die zaalshows aan het inplannen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken