Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik merk dat jij heel pessimistisch bent, @werchter12 , maar vergeet niet dat dit jaar enorm lijkt op 2017 (dikke megaheadliners, erg povere undercard) en we het jaar daarna wel gewoon die machtige 2018 lineup kregen. Die het overigens ook heel goed deed qua verkoop.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik merk dat jij heel pessimistisch bent, @werchter12 , maar vergeet niet dat dit jaar enorm lijkt op 2017 (dikke megaheadliners, erg povere undercard) en we het jaar daarna wel gewoon die machtige 2018 lineup kregen. Die het overigens ook heel goed deed qua verkoop.
Ik kijk gewoon naar de headliners die al half bevestigd zijn door Jimmy (RATM en SOAD) en dan lijkt het me de logica zelve om een 3e grote Rock headliner te boeken om een zekere uitverkoop te hebben.

Foo Fighters en Muse zie ik dan weer wel een tour doen in 2023. Foo Fighters doet in 2022 maar een beperkte tour en Muse tourt zo goed als elk jaar. Beiden zijn in mijn ogen dus een optie.

Maar goed, we zien het wel. RATM zou ik sowieso wel een interessante headliner vinden, dus gooi er nog een tweede interessante headliner bij (Taylor aub!) en kans is groot dat ik er gewoon weer bij ben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik kijk gewoon naar de headliners die al half bevestigd zijn door Jimmy (RATM en SOAD) en dan lijkt het me de logica zelve om een 3e grote Rock headliner te boeken om een zekere uitverkoop te hebben.

Foo Fighters en Muse zie ik dan weer wel een tour doen in 2023. Foo Fighters doet in 2022 maar een beperkte tour en Muse tourt zo goed als elk jaar. Beiden zijn in mijn ogen dus een optie.

Maar goed, we zien het wel. RATM zou ik sowieso wel een interessante headliner vinden, dus gooi er nog een tweede interessante headliner bij (Taylor aub!) en kans is groot dat ik er gewoon weer bij ben.
Precies. RATM (die van alles wat jij noemt nog de grootste kanshebber is), is ook gewoon een erg mooie en specialere headliner. Dan nog in combo met RTJ.

Ik zie Arctic Monkeys eigenlijk als de allergrootste kanshebber voor 2023.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Precies. RATM (die van alles wat jij noemt nog de grootste kanshebber is), is ook gewoon een erg mooie en specialere headliner. Dan nog in combo met RTJ.

Ik zie Arctic Monkeys eigenlijk als de allergrootste kanshebber voor 2023.
Die doen hun festivaltour dit jaar toch? Zal dit jaar wel Pukkelpop worden. Staan die dan een jaar later alweer op Werchter?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Die doen hun festivaltour dit jaar toch? Zal dit jaar wel Pukkelpop worden. Staan die dan een jaar later alweer op Werchter?
Hangt in mijn ogen af of het nieuwe album voor of na die tour wordt uitgebracht. Maar denk dat AM sowieso altijd op Werchter staat als ze touren in hun periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Wat heb ik op papier natuurlijk al veel zin in volgend jaar. Er staan weer een heel aantal topnamen op de lijst: RATM, Arctic Monkeys, Arcade Fire, Foo Fighters, etc.
En diegene die er de voorbije jaren zouden moeten gestaan hebben houden we best ook nog in de gaten: SOAD, Taylor Swift, Macca, Kendrick Lamar, The Strokes, etc in volgorde van waarschijnlijkheid.

Trouwens altijd leuk tijdens een dood moment om de voorpret (de eerste pagina's) van een gewoon festvaljaar opnieuw te lezen. Wat een waanzinnige pracht line ups sommigen hier tevoorschijn toveren. Om niet te zeggen dat de hoop toch altijd hoger ligt dan de werkelijkheid ?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Geen fan van zo voorop de feiten te lopen, maar ach...

Arctic Monkeys + Florence & The Machine (Barn: The Streets)
Rage Against The Machine + System Of A Down (Barn: Björk)
Kendrick Lamar - Arcade Fire (Barn: Bazart)
Foo Fighters - Blur (Barn: Ellie Goulding)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.259
13.608
Geen fan van zo voorop de feiten te lopen, maar ach...

Arctic Monkeys + Florence & The Machine (Barn: The Streets)
Rage Against The Machine + System Of A Down (Barn: Björk)
Kendrick Lamar - Arcade Fire (Barn: Bazart)
Foo Fighters - Blur (Barn: Ellie Goulding)
Meh.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Geen fan van zo voorop de feiten te lopen, maar ach...

Arctic Monkeys + Florence & The Machine (Barn: The Streets)
Rage Against The Machine + System Of A Down (Barn: Björk)
Kendrick Lamar - Arcade Fire (Barn: Bazart)
Foo Fighters - Blur (Barn: Ellie Goulding)
Björk in de Barn lol.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ben ik toch blij met het kopen van veel te veel bonnen in de voorverkoop.
Het is altijd veel geld.
Gewoon niet over nadenken dat je angus burger 12.00 kost terwijl je hem op eet :p

En voor zo ver ik weet mag je tegenwoordig niets meer mee het terrein opnemen qua eten en drinken.
Misschien nog flesjes zonder dopje ofzo?

Eén van mijn maten komt het festival altijd op 6 bonnetjes per dag door, koopt bijna alleen eten en drinkt water met een flesje wat die vult.
Een festival op water.. euhm.. no thanks ?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Denk dat dat te top heavy is. Reken eerder op zoiets:
1. Rage Against The Machine - Run The Jewels (zoals RH + James Blake)
2. System Of A Down - Queens Of The Stone Age
3. Arctic Monkeys - Volbeat
4. Foo Fighters - Måneskin

Misschien nog ergens Arcade Fire ertussen, maar ik verwacht alvast geen Kendrick na slechte verkoop 2020. En ook geen andere popheadliner als Taylor ofzo.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman en pigital

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Denk dat dat te top heavy is. Reken eerder op zoiets:
1. Rage Against The Machine - Run The Jewels (zoals RH + James Blake)
2. System Of A Down - Queens Of The Stone Age
3. Arctic Monkeys - Volbeat
4. Foo Fighters - Måneskin

Misschien nog ergens Arcade Fire ertussen, maar ik verwacht alvast geen Kendrick na slechte verkoop 2020. En ook geen andere popheadliner als Taylor ofzo.
Zou prachtig zijn.

Maar zou die hype rond Maneskin er dan nog feller zijn volgend jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken