Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Lol dude, waar zeg ik dat zelfs allemaal. Of dat van die quota?

Het zou anderzijds wel fijn zijn moesten mannen en vrouwen dezelfde kansen krijgen om het te maken in de muziekbizz en dat is dan weer niét het geval. Quota is een manier om dat recht te trekken à la Primavera ja, niet dat het dé manier is, maar die scheeftrekking negeren zoals jij doet. Idk dude lol.
Die lol dude en lol bedoelen mensen dus.
Een beetje hautain. Ik negeer niets. Ik zeg alleen dat t vr mij niet uitmaakt of er nu 70% mannen of omgekeerd 70% vrouwen op de affiche staat. Voor mij
moet er gewoon goede muziek staan. Wil dat zeggen dat ik tegen gelijke kansen ben of dat jij mensen in zo n hoekje duwt? Helemaal niet.
Denk trouwens dat t in de huidige tijden wel een beetje keert met die kansen om het als vrouw te maken in de muziek.
Trouwens die hokjesverdeling doe je zelf met je onderverdeling in zogezegde kwaliteitsmuziek. Voor een grote groep mensen is dit gewoon een supergoede affiche waarmee ze een heerlijk weekend gaan beleven . Dat t niet beantwoordt aan je persoonlijke smaak snap k. Maar om het te gaan altijd kleineren als een zwakke organisatie of bookers vind ik dan weer een beetje zwak.

Dus ja lol dude ik snap die opmerking wel,lol
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Niets slecht bedoeld tegen Mother Mother ofzo (zie nu ook pas hoe populair die zijn). Maar het is nu ook niet dat de organisatie mysterieus gaat doen over 'een encore' voor een Slope spot om 16u40.
Zou toch gaan om een extra dag met hoofdpodium, barn en klub c? Wanneer en wie daar mogen ze dan snel mee komen als dat klopt
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Die lol dude en lol bedoelen mensen dus.
Een beetje hautain. Ik negeer niets. Ik zeg alleen dat t vr mij niet uitmaakt of er nu 70% mannen of omgekeerd 70% vrouwen op de affiche staat. Voor mij
moet er gewoon goede muziek staan. Wil dat zeggen dat ik tegen gelijke kansen ben of dat jij mensen in zo n hoekje duwt? Helemaal niet.
Denk trouwens dat t in de huidige tijden wel een beetje keert met die kansen om het als vrouw te maken in de muziek.
Trouwens die hokjesverdeling doe je zelf met je onderverdeling in zogezegde kwaliteitsmuziek.
Voor een grote groep mensen is dit gewoon een supergoede affiche waarmee ze een heerlijk weekend gaan beleven . Dat t niet beantwoordt aan je persoonlijke smaak snap k. Maar om het te gaan altijd kleineren als een zwakke organisatie of bookers vind ik dan weer een beetje zwak.

Dus ja lol dude ik snap die opmerking wel,lol
1) Geef voorbeelden en 2) waar zeg ik die dingen nu weer. Kun je stoppen met me constant dingen in de mond te leggen? Dat deed je in je vorige berichten ook al en doe je nu weer.

Op welk vlak verwacht jij dan dat mods ingrijpen? Rapporteer je die bepaalde posts dan? Hier wordt zelden zwaar denigrerend gedaan. Al was er toch 1 post waarbij mij de wenkbrauwen van omhoog gingen.
De bare minimum gebeurt hier zelfs nog niet nl. mensen aanspreken? Ik rapporteer helemaal niets, maar ontkennen dat het hier zelden vuilgebekt (da's iets anders dan denigrerend) aan toe gaat, is ehm ja.. alee kom op, Jefferke.

Kan zeker interessante lectuur zijn! Misschien is het wel opportuun om er een topic aan te wijden waar de nodige bronnen in gedeeld kunnen worden?
Kan. Geen idee of het veel mensen interesseert tbh.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
On-topic; The Chem Bros staan tegenwoordig al op festivals als Suikerrock. De trots om lagere spots te accepteren is groter dan het headlinen van kleinere festivals waar godweetwie naar toekomt. Beetje wat je met je Editors ook ziet deze zomer. In de Barn had zo'n lasershow anders ook wel gewerkt, maar waarschijnlijk heel duur kostenplaatje voor wie het maar op de been brengt..
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.713
Zou toch gaan om een extra dag met hoofdpodium, barn en klub c? Wanneer en wie daar mogen ze dan snel mee komen als dat klopt
Moet echt niet voor mij.
4 Dagen is voor mij al op het randje van sterven.

Dat gaat dan toch wellicht gewoon over de dubbele TW Classic en Boutique?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
1) Geef voorbeelden en 2) waar zeg ik die dingen nu weer. Kun je stoppen met me constant dingen in de mond te leggen? Dat deed je in je vorige berichten ook al en doe je nu weer.


De bare minimum gebeurt hier zelfs nog niet nl. mensen aanspreken? Ik rapporteer helemaal niets, maar ontkennen dat het hier zelden vuilgebekt (da's iets anders dan denigrerend) aan toe gaat, is ehm ja.. alee kom op, Jefferke.


Kan. Geen idee of het veel mensen interesseert tbh.
Als je dingen wegzet met lol dude, lol, als iemand zn mening geeft kom je over alsof jouw mening wel de juiste is. Ook ivm de affiche lees ik oa: dat ze elke week anders met zo k zwak lijstje moesten afkomen, alles tegelijk maskeert dat. Dat is persoonlijke mening toch. Anderen vinden dit gewoon wel goede kwaliteitsvolle muziek. Gelukkig verschillen smaken.

Je noemt t zelfs boertig en seksistisch, conservatief . Terwijl iemand gewoon zegt dat t voor hem er niet toe doet of er nu mannen of vrouwen op t podium staan.
Tuurlijk is er nog geen absolute gendergelijkheid maar ik denk wel dat daar stappen in gezet zijn en vrouwen wel degelijk carrières maken in muziek. En ook headliners als dua lipa, adele, billie, florence, angele vroeger een bjork enz. Dat werchter nu geen vrouwelijke headliner op main heeft is geen doelbewuste keuze of omdat t vrouwen minder programmeert , helemaal niet.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Zou toch gaan om een extra dag met hoofdpodium, barn en klub c? Wanneer en wie daar mogen ze dan snel mee komen als dat klopt
Los daarvan… ik vond nu wel dat ze ook eens iets hadden mogen doen voor de Belgische muziek een hart onder de riem te steken…
Een aanloopdag op woensdag bijvoorbeeld met enkel Belgische acts, zonder exclusieve binding aan Werchter uiteraard….
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Als je dingen wegzet met lol dude, lol, als iemand zn mening geeft kom je over alsof jouw mening wel de juiste is.
Dit is de derde keer dat je 't vermeld, we get it.

Ook ivm de affiche lees ik oa: dat ze elke week anders met zo k zwak lijstje moesten afkomen, alles tegelijk maskeert dat. Dat is persoonlijke mening toch. Anderen vinden dit gewoon wel goede kwaliteitsvolle muziek. Gelukkig verschillen smaken.
Het één heeft niets met het andere te maken? Ik tracht een punt te maken over de manier van aankondigen terwijl je me iets lijkt aan te praten over wat ik vind van de line-up - dat heb ik eerder al gedaan, maar niet nu. Het is in het verleden nog al gebeurd dat we met blue balls bleven zitten na een vrijdag-16h-aankondiging. Indien dat ze dat nu ook hadden gedaan, had dat waarschijnlijk ook (heel wat) frustratie opgewekt. Lijkt me dus een gemakkelijke oplossing omdat te ontlopen, idd te maskeren dat de line-up heel wat gaten heeft. Feit dat ze al uitverkocht waren, maakt alles in één keer aankondigen dan ook des te makkelijker. Want, waarom wachten.

Je noemt t zelfs boertig en seksistisch, conservatief . Terwijl iemand gewoon zegt dat t voor hem er niet toe doet of er nu mannen of vrouwen op t podium staan.
Neen. Ik benoem het feit dat het hier algemeen op een dergelijke manier kan aan toe gaan - niet op jou specifiek.

ik denk wel dat daar stappen in gezet zijn en vrouwen wel degelijk carrières maken in muziek.
Wel, informeer je.

Daarmee is hopelijk de kous af, @festirock.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
On-topic; The Chem Bros staan tegenwoordig al op festivals als Suikerrock. De trots om lagere spots te accepteren is groter dan het headlinen van kleinere festivals waar godweetwie naar toekomt. Beetje wat je met je Editors ook ziet deze zomer. In de Barn had zo'n lasershow anders ook wel gewerkt, maar waarschijnlijk heel duur kostenplaatje voor wie het maar op de been brengt..
Er zitten deel andere mensen nu achter Suikerrock, moet geen tekeningetje maken wie denk ik. Vanuit dat idee is het iets beter te plaatsen, neemt niet weg dat Chem brs iets kritischer mogen kiezen waar ze spelen, maar dat punt is al voorbij als je geld wil verdienen vermoed ik. Blijft geen goedkope act.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Er zitten deel andere mensen nu achter Suikerrock, moet geen tekeningetje maken wie denk ik. Vanuit dat idee is het iets beter te plaatsen, neemt niet weg dat Chem brs iets kritischer mogen kiezen waar ze spelen, maar dat punt is al voorbij als je geld wil verdienen vermoed ik. Blijft geen goedkope act.
Hah. Wist ik niet. Qua line-up lijkt me vooralsnog weinig te verschillen met de laatste jaren? Zolang Chem Bros mag cashen op eender welke plek, dan zullen ze dat natuurlijk blijven doen. Indien er niemand meer de geldbuidel meer wilt opentrekken.. zie ik ze eens grote ogen trekken.. en/of daarna nooit meer terugkomen. Denk dat je de keren dat ze nog in de VS speelden bv. de afgelopen tien jaar op twee handen kunt tellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Als je dingen wegzet met lol dude, lol, als iemand zn mening geeft kom je over alsof jouw mening wel de juiste is. Ook ivm de affiche lees ik oa: dat ze elke week anders met zo k zwak lijstje moesten afkomen, alles tegelijk maskeert dat. Dat is persoonlijke mening toch. Anderen vinden dit gewoon wel goede kwaliteitsvolle muziek. Gelukkig verschillen smaken.

Je noemt t zelfs boertig en seksistisch, conservatief . Terwijl iemand gewoon zegt dat t voor hem er niet toe doet of er nu mannen of vrouwen op t podium staan.
Tuurlijk is er nog geen absolute gendergelijkheid maar ik denk wel dat daar stappen in gezet zijn en vrouwen wel degelijk carrières maken in muziek. En ook headliners als dua lipa, adele, billie, florence, angele vroeger een bjork enz. Dat werchter nu geen vrouwelijke headliner op main heeft is geen doelbewuste keuze of omdat t vrouwen minder programmeert , helemaal niet.
Ik denk ook dat er bij @Yannick frustratie zit dat jonge (en vooral vrouwelijke) acts vaak worden weg gelachen door veel mensen in dit forum. Als hier de naam Taylor Swift wordt genoemd gaan mensen volgens mij meteen in de verdediging.

Heb dit zelf ook al vaker gemerkt helaas. Vooral dat sommige mensen dan denken dat een Dua Lipa nog even bij de zondag van Werchter erbij had gekund?

Maar goed we zullen zien wat de toekomst brengt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.373
2.713
Er zitten deel andere mensen nu achter Suikerrock, moet geen tekeningetje maken wie denk ik. Vanuit dat idee is het iets beter te plaatsen, neemt niet weg dat Chem brs iets kritischer mogen kiezen waar ze spelen, maar dat punt is al voorbij als je geld wil verdienen vermoed ik. Blijft geen goedkope act.
Jammer dat ze Suikerrock uit het centrum van Tienen hebben gehaald. Dat gaat hem geen goed doen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken