Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Als je iedere week met zo'n teleurstellende lijst moet afkomen of je kondigt in één haal quasi alles aan, gaat dat ook qua frustratie heel wat indekken denk ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Waarom nou eigenlijk die haast vorige week om die laatste namen opeens bekend te maken? Volgens mij zijn het spannende tijden achter de schermen.
Aankondiging was gereed voor donderdag, maar omdat ze woensdag volledig uitverkochten, en daar ook een persbericht voor ging komen, hebben ze beide samengevoegd. De toestemming van alle Bands was er toch al.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Is de link met Arras Main square nog altijd bestaande?
moet eerlijk zeggen dat ik een naam als Sting ook wel graag gezien had op 1 van de Werchter festivals….
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Sting staat op 13 juli al op Gent Jazz. Lijkt me sterk dat hij 2 Belgische festivaldata zou hebben op minder dan een maand tijd.

Voor mij is dat ook wel een artiest die ik nog graag live zou zien, maar waarvoor ik niet meteen een ticket zou kopen voor een optreden aan € 62.

Idd hilarisch hier soms.

Het zou een stuk fijner lezen als je een bericht waarin je reageert op een mening waarmee je het niet eens bent niet begint of eindigt met 'lol'. Misschien is dat mijn idee, maar ik vind dat enorm denigrerend overkomen.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Het zou fijner zijn mocht het hier niet telkens op randje seksisme en andere boertigheid uitdraaien wanneer we het over gendergelijkheid hebben hier of iets anders waar de conservatievelingen schijnbaar aanstoot aan lijken te geven, en dat tussen vrijwel allemaal mannen. Mijn cynisme in reacties duidt dan ook vaak daarop.

Op de afgelopen drie pagina's een keertje overigens, @zero.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
On topic, Sting was toch al een aantal keren geboekt voor Gent Jazz. Dus die haalt dat toch gewoon in? Sowieso lijken die banden de afgelopen jaren minder en minder overeen te komen. Arras is kleiner, maar ook jonger gaan programmeren.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Het zou fijner zijn mocht het hier niet telkens op randje seksisme en andere boertigheid uitdraaien wanneer we het over gendergelijkheid hebben hier of iets anders waar de conservatievelingen schijnbaar aanstoot aan lijken te geven, en dat tussen vrijwel allemaal mannen. Mijn cynisme in reacties duidt dan ook vaak daarop.

Op de afgelopen drie pagina's een keertje overigens, @zero.
Het zou fijner zijn als die discussie nog is naar boven zal komen (en dat zal ze) er langs de 2 kanten wat volwassener naar het onderwerp gekeken kan worden? Dat datgene dat jij zegt genuanceerder kan maar dat er ook geen antwoorden als 'LOL/DUDE...' en wat nog allemaal moet komen, want iemands mening/opvattingen zo neerbuigend toeschrijven brengt ook geen meerwaarde (zelfs al slaat iemand de bal volledig mis).
Bijna alle posts over dit waren even met de wenkbrauw fronsend als de laatste 2 drops van het festival waarover dit topic over gaat.

Persoonlijk vind ik het zelf een moeilijk onderwerp. Het is zoiets waar iedereen een mening over hoort te hebben lijkt het, zeker omdat het verder reikt dan de muziekbusiness alleen. Maar dan voel ik me altijd in een hoekje geduwd, omwille van dat ik niet zie hoe IK er kan voor zorgen dat er verandering in komt. Ik ben geen booker, geen promotor, geen radiostation, geen .... Wel een simpele concert en festivalganger op zoek naar leuke ervaringen. Maar moet ik daarom bewust organisatoren/festivals/bands links laten liggen omdat het niet is zoals het zou moeten zijn? Ik vind dit echt een moeilijke evenwichtsoefening.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Het zou fijner zijn als die discussie nog is naar boven zal komen (en dat zal ze) er langs de 2 kanten wat volwassener naar het onderwerp gekeken kan worden? Dat datgene dat jij zegt genuanceerder kan maar dat er ook geen antwoorden als 'LOL/DUDE...' en wat nog allemaal moet komen, want iemands mening/opvattingen zo neerbuigend toeschrijven brengt ook geen meerwaarde (zelfs al slaat iemand de bal volledig mis).
Bijna alle posts over dit waren even met de wenkbrauw fronsend als de laatste 2 drops van het festival waarover dit topic over gaat.

Persoonlijk vind ik het zelf een moeilijk onderwerp. Het is zoiets waar iedereen een mening over hoort te hebben lijkt het, zeker omdat het verder reikt dan de muziekbusiness alleen. Maar dan voel ik me altijd in een hoekje geduwd, omwille van dat ik niet zie hoe IK er kan voor zorgen dat er verandering in komt. Ik ben geen booker, geen promotor, geen radiostation, geen .... Wel een simpele concert en festivalganger op zoek naar leuke ervaringen. Maar moet ik daarom bewust organisatoren/festivals/bands links laten liggen omdat het niet is zoals het zou moeten zijn? Ik vind dit echt een moeilijke evenwichtsoefening.
Eh. Kan best zijn dat dat neerbuigend overkomt, ik kan er na verschillende woordenwisselingen bij sommige mensen hun opvattingen totaal niet bij eerlijk gezegd. De kortzichtigheid druipt er hier gewoon af, en ik ga echt geen sorry of whatever zeggen op de mottigheid die hier soms op dit forum kan en mag passeren en waarop ik dan reageer. Anders kunnen we gewoon café houden ofzo. En dat is niet sinds gisteren, vorige week.. Maar dat is al een hele periode het geval, en dat weet je best. Mods dragen ook hun verantwoordelijk hierin, of liever.. niet.

Wát is dan wenkbrauwfronsend.

Het zou helpen mochten Mensen Met Een Mening die dan ook onderbouwen. Bedoel, de AB heeft al verschillende talks georganiseerd inclusief cijfermateriaal over de ongelijkheid in de muziekindustrie, je had de Trix die nu samenzat met enkele partners tijdens de Week van de Belgische Muziek. It's only one mouse click away, denk ik dan. Niet dat iedereen dat per se allemaal moet beginnen opzoeken of wéten, maar bon.

Denk dat wat je in je laatste alinea beschrijft niet iets dat wij zelf kunnen veranderen, maar het bewustzijn dat er íets fout is en dat er verandering dient te gebeuren wél al heel wat zou zijn. Bedoel, festirock begon opeens over quota. Dat is "een" oplossing, maar niet dé oplossing. Het zou fijn zijn om daarover te praten en na te denken en filosoferen hoe dan wél, want dit onderwerp is al verschillende keren gepasseerd en draait altijd uit zoals nu. Sommigen blijken echter die realiteit ofwel niet te zien, te negeren of er gewoon mee te lachen. Ik word daar wat cynisch van, ja.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
In onzekere tijden, heb je toch altijd weer het Werchterforum dat houvast geeft door de terugkerende discussies:

- verhouding percentage vrouwelijke en mannelijke artiesten
- Werchter heet toch ROCK Werchter, dus wat doen de andere muziekstijlen er dan?
- Werchter moet toch eens vernieuwen, alweer dezelfde headliners die al x keer geweest zijn!
- mijn muzieksmaak is toch het best en verfijnd, die van jou is plat en mainstream

En toch lees is ze altijd weer met plezier!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Eh. Kan best zijn dat dat neerbuigend overkomt, ik kan er na verschillende woordenwisselingen bij sommige mensen hun opvattingen totaal niet bij eerlijk gezegd. De kortzichtigheid druipt er hier gewoon af, en ik ga echt geen sorry of whatever zeggen op de mottigheid die hier soms op dit forum kan en mag passeren en waarop ik dan reageer. Anders kunnen we gewoon café houden ofzo. En dat is niet sinds gisteren, vorige week.. Maar dat is al een hele periode het geval, en dat weet je best. Mods dragen ook hun verantwoordelijk hierin, of liever.. niet.
Op welk vlak verwacht jij dan dat mods ingrijpen? Rapporteer je die bepaalde posts dan? Hier wordt zelden zwaar denigrerend gedaan. Al was er toch 1 post waarbij mij de wenkbrauwen van omhoog gingen.
Wát is dan wenkbrauwfronsend.
En dat was degene waarin er gestart werd met 'Walgelijk'. Om vervolgens weer over quota te draaien wat, zoals je zegt iets is maar echt niet genoeg.
Het zou helpen mochten Mensen Met Een Mening die dan ook onderbouwen. Bedoel, de AB heeft al verschillende talks georganiseerd inclusief cijfermateriaal over de ongelijkheid in de muziekindustrie, je had de Trix die nu samenzat met enkele partners tijdens de Week van de Belgische Muziek. It's only one mouse click away, denk ik dan. Niet dat iedereen dat per se allemaal moet beginnen opzoeken of wéten, maar bon.
Kan zeker interessante lectuur zijn! Misschien is het wel opportuun om er een topic aan te wijden waar de nodige bronnen in gedeeld kunnen worden? Niet iedereen moet het inderdaad weten maar er eens over lezen kan ook al iets te weeg brengen. Zo lang dat daar de 'tupperware humor' achterwege blijft.
Denk dat wat je in je laatste alinea beschrijft niet iets dat wij zelf kunnen veranderen, maar het bewustzijn dat er íets fout is en dat er verandering dient te gebeuren wél al heel wat zou zijn. Bedoel, festirock begon opeens over quota. Dat is "een" oplossing, maar niet dé oplossing. Het zou fijn zijn om daarover te praten en na te denken en filosoferen hoe dan wél, want dit onderwerp is al verschillende keren gepasseerd en draait altijd uit zoals nu. Sommigen blijken echter die realiteit ofwel niet te zien, te negeren of er gewoon mee te lachen. Ik word daar wat cynisch van, ja.
Veel wordt er heden ten dage weg gelachen inderdaad. Onbekend maakt onbemind. Zo een discussie als deze is voor mij wel het bewijs dat de 'tables are turning'. Er zijn zo veel misplaatste vastgeroeste opvattingen van doorheen de jaren die zich stilaan onttrekken van de taboe sferen. Maar mede door de (sociale) media moet dit steeds sneller en sneller gaan terwijl het proces om dit te bekomen niet 1 is van korte tijd. Hoe scheefgetrokken dat dat ook mag lijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Yannick

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
On topic, Sting was toch al een aantal keren geboekt voor Gent Jazz. Dus die haalt dat toch gewoon in? Sowieso lijken die banden de afgelopen jaren minder en minder overeen te komen. Arras is kleiner, maar ook jonger gaan programmeren.
Misschien exclusief geboekt op Gent Jazz?
want kan mij wel inbeelden dat er wel meer geïnteresseerden zijn die hem nu eens willen zien…
Zoals David Byrne die ook op Werchter en Gent Jazz stond…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Misschien exclusief geboekt op Gent Jazz?
want kan mij wel inbeelden dat er wel meer geïnteresseerden zijn die hem nu eens willen zien…
Zoals David Byrne die ook op Werchter en Gent Jazz stond…
Sting staat daar goed op Gent Jazz, en meer moet je daar ook niet meer van verwachten. Is live ook absurd saai. En eigenlijk regelmatig te zien in onze contreien, is ander verhaal met David Byrne.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Lion

Support act
7 mrt 2017
824
1.728
In onzekere tijden, heb je toch altijd weer het Werchterforum dat houvast geeft door de terugkerende discussies:

- verhouding percentage vrouwelijke en mannelijke artiesten
- Werchter heet toch ROCK Werchter, dus wat doen de andere muziekstijlen er dan?
- Werchter moet toch eens vernieuwen, alweer dezelfde headliners die al x keer geweest zijn!
- mijn muzieksmaak is toch het best en verfijnd, die van jou is plat en mainstream

En toch lees is ze altijd weer met plezier!
Zo is het! Ben het forum na 2 jaar niet bezocht te hebben een paar maanden terug weer gaan volgen. Nog altijd dezelfde discussies tussen grotendeels dezelfde gebruikers. Maar inderdaad vermakelijk?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Bandje dat last minute die slope spot had afgezegd en nu wordt ingevuld. Dat is echt niet iets waar ze bij de vorige aankondiging per se een hint over zouden willen geven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken