Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Sommige mensen geven Lorde hier ook een plekje als co-head, is dat niet wat hoog gegrepen? Stond nog voorlaatste in de Barn bij haar laatste plaat. Oké, die tent was lang op voorhand volzet, maar is toch een grote sprong voor een artiest die intussen weinig van zich heeft laten horen.

Misschien is Lorde sinds die nieuwe single en opkomende plaat voor velen een nieuwe kontdekking?
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Als er naast The Weekend één artiest was die 2020 zowat gedomineerd heeft dan is het wel Dua Lipa. Fan of geen fan, het zou een knappe zet zijn van Werchter om haar binnen te halen en ik vermoed dat haar shows er alleen maar op vooruit zijn gegaan, dat bleek al het geval bij doortocht op Pukkelpop waar ze heel het publiek weg blies.
Sommige mensen geven Lorde hier ook een plekje als co-head, is dat niet wat hoog gegrepen? Stond nog voorlaatste in de Barn bij haar laatste plaat. Oké, die tent was lang op voorhand volzet, maar is toch een grote sprong voor een artiest die intussen weinig van zich heeft laten horen.
We weten allemaal dat Rock Werchter niet echt prat is op het pushen van dit soort acts. Liever in de Barn wegzetten, lijkt het mantra vaak dan hen een kans te geven op het hoofdpodium. Die push had er in 2017 eerlijk gezegd kunnen geweest zijn met die nieuwe plaat waar ze met Green Light toch wel een hit hier te pakken had, maar die nieuwe single doet vooralsnog geen wonderen denk ik.. Afwachten naar meer, I guess.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Als er naast The Weekend één artiest was die 2020 zowat gedomineerd heeft dan is het wel Dua Lipa. Fan of geen fan, het zou een knappe zet zijn van Werchter om haar binnen te halen en ik vermoed dat haar shows er alleen maar op vooruit zijn gegaan, dat bleek al het geval bij doortocht op Pukkelpop waar ze heel het publiek weg blies.
Had haar daarvoor eens gezien in AB. Gegaan met gratis tickets maar wat een show gaf die op dat kleine podium zeg. Zeker nodig op Rock Werchter als Barn headliner of sub op de mainstage voor bjivoorbeeld een The Weeknd.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
168
114
Een uur geleden postte Rock Werchter een nieuw bericht op Facebook. Even nogmaals de bevestiging van Metallica en Pearl Jam, maar misschien nog wel interessanter, is de zin ''More to follow... (gitaar en rockhandje icoontjes)''. Die icoontjes suggereren dat er meer rock headliners komen. Specifiek achter het zinnetje ''More to follow...''. Dan zijn die icoontjes denk ik niet van toepassing op Metallica en Pearl Jam. Of ben ik nu een freak die iets zoekt achter iets wat onschuldig is?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Als er naast The Weekend één artiest was die 2020 zowat gedomineerd heeft dan is het wel Dua Lipa. Fan of geen fan, het zou een knappe zet zijn van Werchter om haar binnen te halen en ik vermoed dat haar shows er alleen maar op vooruit zijn gegaan, dat bleek al het geval bij doortocht op Pukkelpop waar ze heel het publiek weg blies.

We weten allemaal dat Rock Werchter niet echt prat is op het pushen van dit soort acts. Liever in de Barn wegzetten, lijkt het mantra vaak dan hen een kans te geven op het hoofdpodium. Die push had er in 2017 eerlijk gezegd kunnen geweest zijn met die nieuwe plaat waar ze met Green Light toch wel een hit hier te pakken had, maar die nieuwe single doet vooralsnog geen wonderen denk ik.. Afwachten naar meer, I guess.
Geweldige single maar het album werd maar lauw onthaalt. Kon erna zelfs geen Lotto Arena uitverkopen, bovenste ring was zelfs afgesloten meen ik me te herinneren.
Het nieuwe album moet de lijn van het eerste volgen of ze zal niet verder geraken dan die Barn top spot. Er is alleszins een hypeje rond aan het ontstaan.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Een uur geleden postte Rock Werchter een nieuw bericht op Facebook. Even nogmaals de bevestiging van Metallica en Pearl Jam, maar misschien nog wel interessanter, is de zin ''More to follow... (gitaar en rockhandje icoontjes)''. Die icoontjes suggereren dat er meer rock headliners komen. Specifiek achter het zinnetje ''More to follow...''. Dan zijn die icoontjes denk ik niet van toepassing op Metallica en Pearl Jam. Of ben ik nu een freak die iets zoekt achter iets wat onschuldig is?
Zijn er pop/hip hop icoontjes dan? Neen ik denk niet dat je veel moet zoeken achter de emoji's ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Heel blij voorlopig met Pearl Jam en Metallica! PJ al 2 keer gezien, maar ben grote fan. Metallica gek genoeg nog nooit live gezien. Hopelijk doen ze zo verder bij RW. The Strokes, RHCP, gorillaz, The National, Tame Impala zou ik ook toejuichen. Imagine Dragons en Dua Lipa interesseren mij eerlijk gezegd geen fluit. Maarja een sterke barn affiche maakt veel goed natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Lorde zou ik een fantastische boeking vinden op de main. Heb echt genoten van die show in de Barn. Heerlijk ontwapenend en gewoon erg leuke nummers. Liability bijvoorbeeld kende ik niet maar raakte me toen wel bij die show. Zij zou exht veel zieltjes winnen op de main. Dua Lipa zie ik meer als platte pop en overtuigd mij een stuk minder. Maar ook daar is een publiek voor en moet ruimte zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Lorde zou ik een fantastische boeking vinden op de main. Heb echt genoten van die show in de Barn. Heerlijk ontwapenend en gewoon erg leuke nummers. Liability bijvoorbeeld kende ik niet maar raakte me toen wel bij die show. Zij zou exht veel zieltjes winnen op de main. Dua Lipa zie ik meer als platte pop en overtuigd mij een stuk minder. Maar ook daar is een publiek voor en moet ruimte zijn.
Als ze beschikbaar is zie ik ze nog wel de spot voor de 2 grote namen aanbieden.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Als er naast The Weekend één artiest was die 2020 zowat gedomineerd heeft dan is het wel Dua Lipa. Fan of geen fan, het zou een knappe zet zijn van Werchter om haar binnen te halen en ik vermoed dat haar shows er alleen maar op vooruit zijn gegaan, dat bleek al het geval bij doortocht op Pukkelpop waar ze heel het publiek weg blies.

We weten allemaal dat Rock Werchter niet echt prat is op het pushen van dit soort acts. Liever in de Barn wegzetten, lijkt het mantra vaak dan hen een kans te geven op het hoofdpodium. Die push had er in 2017 eerlijk gezegd kunnen geweest zijn met die nieuwe plaat waar ze met Green Light toch wel een hit hier te pakken had, maar die nieuwe single doet vooralsnog geen wonderen denk ik.. Afwachten naar meer, I guess.
Met daarbij de aantekening dat Barnheadliner zijn helemaal geen schande is. Lijkt mij voor Lorde ook een prima plek.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Met daarbij de aantekening dat Barnheadliner zijn helemaal geen schande is. Lijkt mij voor Lorde ook een prima plek.
Precies dit. De Barn-headliner is voor een wat intiemere act zoals Lorde, Nine Inch Nails en The National mogelijk nog specialer dan alles op de Main Stage tot en met de subheadliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Precies dit. De Barn-headliner is voor een wat intiemere act zoals Lorde, Nine Inch Nails en The National mogelijk nog specialer dan alles op de Main Stage tot en met de subheadliner.
Goh ja, klopt maar langs de andere kant hebben dat soort bands niet echt die 'push' meer nodig. Zie ook bv. iets als Elbow, New Order, Beck etc. Komen prima tot z'n recht (en terecht) in de Barn, maar iets als Anderson .Paak (in '22 hopelijk nu eindelijk wel), Lorde of Angèle verdienen imo net zo goed hun stek op de main om zo voor een gigantisch publiek te spelen en ze zo verder richting headliner status te pushen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Wat zou er van Hellfest nog overblijven voor RW aangezien het grootste deel voor Graspop zal zijn? O.a. Korn, Guns n Roses, Volbeat, Dropkick Murphys, Faith no More, Nine Inch Nails, Offspring, Frank Carter, Rise Against, zouden niet direct misstaan op het affiche, of zijn al eerder van de partij geweest..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik lees op eFestivals dat NIN een European exclusive zou zijn voor Hellfest. Zou ik wel zonde vinden na die knaller in 2018.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Wat zou er van Hellfest nog overblijven voor RW aangezien het grootste deel voor Graspop zal zijn? O.a. Korn, Guns n Roses, Volbeat, Dropkick Murphys, Faith no More, Nine Inch Nails, Offspring, Frank Carter, Rise Against, zouden niet direct misstaan op het affiche, of zijn al eerder van de partij geweest..
Airbourne, bring me the horizon, Deftones...
Zal wel veel naar Graspop gaan inderdaad. Devin Townsend in the Barn zou wel geniaal zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Heel veel heerlijke namen in de tenten op Hellfest ook. Deftones op de Metallica dag zou mooi zijn, al denk ik dat Graspop wel een wat 'jongere' grote naam zal willen neerzetten ook.

Na Primavera en Hellfest met hun monsterlineups begin je het bijna jammer te vinden dat RW niet voor 2 weekends gaat. Als er één festival is die zoiets zou kunnen forceren...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken