Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Zou er geen act na Metallica kunnen? Die stoppen toch meestal vrij vroeg, waardoor er toch ruimte moet zijn voor een act erna.

Een act waarvan Werchter het niet aandurft die gewoon headliner te maken, maar die je hierdoor wel een soort van headlineplek kunt geven. Dua Lipa, Lorde, Tame Impala ... ik noem maar wat

Ik denk dat je dan eerder in de categorie ‘dansafsluiter’ moet zoeken. En dat deze namen al te groot zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.786
12.476
Fever333, Rise Against, BMTH. Zijn mooie namen voor de verdere dagopvulling. Ik zie deze Werchter qua gitaarnamen volledig goed komen. Misschien Gojira ook weer terug? Nu nog aftoppen met bijvoorbeeld The National en deze man gaat goedgemutst playlistjes bouwen nadat er weer een spaarvarken moet sneuvelen komende week
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Imagine Dragons als headliner kan best, zolang je dan maar een Barn hebt met bijvoorbeeld Biffy Clyro gevolgd door Nine Inch Nails.

Ben nu wel echt benieuwd naar de overige twee headliners. Zou Radiohead nog uit de hoge hoed kunnen komen? Als dat zo is heeft Rock Werchter drie van mijn favoriete liveacts te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.786
12.476
Hoe denken jullie trouwens over de kaartverkoop, hoe snel zal het gaan? Er zijn natuurlijk al veel kaarten weg maar Werchter verkoopt daarnaast nooit gelijk uit. Het is dan wel weer Corona jaar en de kaartverkoop voor 2022 lijkt daarmee sneller te gaan. Mijn inschatting is dar je niet te lang moet gaan wachten om een ticket te kopen, misschien vliegt niet alles woensdag gelijk de deur uit maar wel in de weken erna.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Hoe denken jullie trouwens over de kaartverkoop, hoe snel zal het gaan? Er zijn natuurlijk al veel kaarten weg maar Werchter verkoopt daarnaast nooit gelijk uit. Het is dan wel weer Corona jaar en de kaartverkoop voor 2022 lijkt daarmee sneller te gaan. Mijn inschatting is dar je niet te lang moet gaan wachten om een ticket te kopen, misschien vliegt niet alles woensdag gelijk de deur uit maar wel in de weken erna.
RW is geen Lowlands of (blijkbaar geldt dit ook voor) Pukkelpop, wat volstroomt met jeugd die geen band overdag zien maar er gewoon een leuk vriendenweekend van maken. Dus ik verwacht dat het niet meteen zal uitverkopen. Al heb je met PJ en Metallica tot nu toe wel dikke ticketverschuivers.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.337
7.326
Denk dat het aardig vlot gaat verkopen. Helemaal als klopt dat de headliners voor de verkoop bekend zullen zijn.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Hoe denken jullie trouwens over de kaartverkoop, hoe snel zal het gaan? Er zijn natuurlijk al veel kaarten weg maar Werchter verkoopt daarnaast nooit gelijk uit. Het is dan wel weer Corona jaar en de kaartverkoop voor 2022 lijkt daarmee sneller te gaan. Mijn inschatting is dar je niet te lang moet gaan wachten om een ticket te kopen, misschien vliegt niet alles woensdag gelijk de deur uit maar wel in de weken erna.
Als je een kaartje wilt kopen zou ik niet te lang wachten. Het is inderdaad zo dat al veel kaarten zijn verkocht, al weet ik niet of dat 50% is of 80%. Er is wel een verschil tussen Pukkelpop 2021 en RW 2022. RW 2022 heeft concurrentie terwijl Pukkelpop 2021 dat nauwelijks heeft.
 

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
163
155
Ik denk inderdaad dat de combi's van RW 2022 echt heel rap zullen uitverkopen. Pukkelpop 2021 wist gisteren 70% van de combi's te verkopen binnen 3 uur tijd, terwijl er 0 namen bekend zijn en er nog niet eens helemaal duidelijkheid is hoe dat festival er uit gaat zien dit jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Zowel in 2020 als 2021 werden er inderdaad al tickets verkocht, dus dat opgeteld zal wel al een (gokje) 2/3 van de tickets betekenen. Nu, mensen kunnen tot september hun tickets omzetten in krediet dus ik verwacht dan sowieso dat een deel van de tickets weer vrijkomt.

Heel atypisch jaar natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.786
12.476
Zowel in 2020 als 2021 werden er inderdaad al tickets verkocht, dus dat opgeteld zal wel al een (gokje) 2/3 van de tickets betekenen. Nu, mensen kunnen tot september hun tickets omzetten in krediet dus ik verwacht dan sowieso dat een deel van de tickets weer vrijkomt.

Heel atypisch jaar natuurlijk.
Dat is dus ook mijn gok. Metallica zorgt voor een extra stroom kopers. Het zou me dus echt niet verbazen dat de combi's er woensdag volledig uitvliegen en er mogelijk in september nog wat te koop komen. Maw, wil ik zeker zijn dan wordt het woensdag kopen..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Dat is dus ook mijn gok. Metallica zorgt voor een extra stroom kopers. Het zou me dus echt niet verbazen dat de combi's er woensdag volledig uitvliegen en er mogelijk in september nog wat te koop komen. Maw, wil ik zeker zijn dan wordt het woensdag kopen..
Precies. Nu, ik hoop ergens dat dit niet gebeurt trouwens...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Goh, misschien gaat dat op voor een aantal mensen maar ik veronderstel dat nog heel wat mensen 13 maanden van op voorhand nog niet weten of ze wel naar Werchter zullen gaan. Dat is wel een verschilletje met Pukkelpop natuurlijk dat binnen goed 2 maanden plaats vindt. Ik veronderstel dat het net zoals vorig jaar toen Pearl Jam, Gorillaz etc. werden aangekondigd het ook nu wel niet zo'n stormloop zal geven. Bovendien zit je inderdaad met de mensen die hun tickets omzetten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.357
2.697
In het Laatste Nieuws staat een artikel over de aankondiging van Metallica.
Daar stond ook in dat in "de wandelgangen" te horen was dat Kings Of Leon en Muse zouden kunnen langskomen.

Ik geef het maar mee.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
In het Laatste Nieuws staat een artikel over de aankondiging van Metallica.
Daar stond ook in dat in "de wandelgangen" te horen was dat Kings Of Leon en Muse zouden kunnen langskomen.

Ik geef het maar mee.
Denk dat die gewoon even naar de Mad Cool affiche gekeken hebben en dachten: "hey die zijn in de buurt". Beide bands geef ik een heel kleine kans eigenlijk. KoL lijken ze volgens bronnen wel klaar mee te zijn en Muse stond er nog maar net.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Goh, misschien gaat dat op voor een aantal mensen maar ik veronderstel dat nog heel wat mensen 13 maanden van op voorhand nog niet weten of ze wel naar Werchter zullen gaan. Dat is wel een verschilletje met Pukkelpop natuurlijk dat binnen goed 2 maanden plaats vindt. Ik veronderstel dat het net zoals vorig jaar toen Pearl Jam, Gorillaz etc. werden aangekondigd het ook nu wel niet zo'n stormloop zal geven. Bovendien zit je inderdaad met de mensen die hun tickets omzetten.
Dit inderdaad. Mensen willen NU iets meemaken. Voor een event over 13 maanden zullen ze wel nog even de kat uit de boom kijken. Zie ook alle lokale zomerevents die los uitverkopen, hoewel daar gewoon de typische Vlaamse acts staan die je jaarlijks 20 keer kan zien.

Daarnaast is het ook zo dat Pukkelpop deze zomer één van de weinige beschikbare opties is voor Belgen. Mensen die gewoonlijk Werchter, Dour, etc verkiezen zijn ook op die ticketverkoop gesprongen, maar gaan volgend jaar gewoon weer naar hun favoriete optie. En met de namen die oa Pinkpop en Mad Cool al vrijgegeven hebben zijn er ook internationaal voldoende alternatieven.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.247
Stel dat je op zondag KOL- ID krijgt sta je daar met dezelfde toplijn als 2017 zonder Arcade Fire.
Beide hebben sindsdien wel nieuw werk uit waarmee ze ons land nog niet hebben aangedaan.
Maar toch, mag het een beetje meer zijn? Lorde misschien ervoor? Dua Lipa? Maar wilt die dan 3th down spelen? De andere zie ik het niet doen. Of ik wil weer te veel kan ook.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Liever Kings of Leon en zelfs Muse dan Dua Lipa. En zo denkt vrijwel iedereen er van onze groep over.

Helemaal niet anti-Lipa, maar dat optreden zou ik lang niet zo intens volgen. Maar als ze echt vinden dat ze een 'pop-headliner' nodig hebben, dan zal zij meer tickets verkopen dan Lorde schat ik.

Imagine Dragons hoeft voor mij niet, maar het zou gewoon logisch zijn dat ze er staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Sta erg open voor popheadliners (Taylorde! Billie!), maar ben eerlijk gezegd ook niet zo'n geweldige Dua liefhebber. Weet niet aan wat het ligt, haar muziek 'klikt' niet echt bij mij. Zo'n Don't Start Now is zeker een knap geschreven disconummer, maar met die discosound hebben Jessie Ware en Roisin Murphy een straffer album gemaakt vorig jaar. Voor mij dan. Vooral die van Jessie Ware was er boenk op vind ik.

Maar nog altijd liever Dua dan KoL/Muse hier...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ik zie gewoon niet in waarom ze KoL zouden boeken met alle weelde die beschikbaar is volgende zomer. Het is ook niet dat hun laatste passage het qua verkoop zo geweldig deed. En dat was toen dan nog met twee acts ervoor die Sportpaleis uitverkochten (ID en Arcade Fire).

Sommige mensen geven Lorde hier ook een plekje als co-head, is dat niet wat hoog gegrepen? Stond nog voorlaatste in de Barn bij haar laatste plaat. Oké, die tent was lang op voorhand volzet, maar is toch een grote sprong voor een artiest die intussen weinig van zich heeft laten horen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken