Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.473
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die Imagine Dragons wel ziet zitten. Vond laatste doorkomst ook prima te pruimen. Van de nieuwe lichting popbands vind ik hen echt best leuk, zeker de hits van de eerste albums. Zelfde heb ik met TOP. Als je deze bands vergelijkt met kwezelende meuk als Bastille dan weet ik het wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.246
Maar die zondag begint me een raadsel te worden.
Do: PJ
Vr: Metallica
Za: Naar alle waarschijnlijkheid Gorillaz
Zo: Welke richting gaat deze dag uit? Pinkpop geeft aan dat RHCP uit de kwestie is, enkel voor hun of voor gans europa?
Kijkend naar Mad Cool vallen hiervoor op: Imagine Dragons, The Killers, Kings of Leon, Editors. Gonst het nog geruchten rond Kendrick, The Boss, Macca, Swift.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ken geeft op eFestivals aan dat voor The Strokes nog een oplossing gezocht wordt, maar dat die waarschijnlijk niet in Werchter ligt. Lotto/Vorst midden juni? Of overtuigen tot een terugkeer eind augustus voor Pukkelpop?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Vooral hun komst naar RW duurt al veel en veel te lang. En België in het algemeen. Ooit een keer in 2002, daarna niet meer (tot deze tour dus). Dus ja, ik hoop dat het er eindelijk eens mag van komen.

Het is juist de combi van headliners als Strokes/Tame Impala/Kendrick en de oudere grote klassiekers die RW zo sterk maakt. Dat is de reden waarom ik sinds 2007 ga en waarom ik verliefd op dat festival geworden ben.
Eens hoor, daarom hoop ik ook dat er nog een leuke co-constructie komt met Kendrick, want die staat niet op Primavera. En ik snap dat je The Strokes op RW graag zou zien, ik ook. Maar mocht het niet gebeuren maakt het me minder uit (dan bij een act als Kendrick) aangezien ik ze toch al op Primavera ga zien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Ken geeft op eFestivals aan dat voor The Strokes nog een oplossing gezocht wordt, maar dat die waarschijnlijk niet in Werchter ligt. Lotto/Vorst midden juni? Of overtuigen tot een terugkeer eind augustus voor Pukkelpop?
Zaalshow lijkt me?
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Alles aan deze post is fout. Behalve je eigen smaak.
Imagine Dragons als headliner op RW, dan speel je de eerste voorronde van de conference league en moet je het afleggen tegen ploegen uit Gibraltar waar de lokale slager met een bmi van 40 een hattrick scoort.
"pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
Dit heeft niets met eigen smaak te maken maar met de artiesten die geboekt worden (in tegenstelling tot andere, concurrent, festivals)
De zomer van 2022 in Werchter zal CL zijn (als alles klopt en door kan gaan), ongeacht of ik nu "Kick & rush" of "tikkie takkie" voetbal graag zie
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
"pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
Dit heeft niets met eigen smaak te maken maar met de artiesten die geboekt worden (in tegenstelling tot andere, concurrent, festivals)
De zomer van 2022 in Werchter zal CL zijn (als alles klopt en door kan gaan), ongeacht of ik nu "Kick & rush" of "tikkie takkie" voetbal graag zie
Ik hoop het. Ik hoop het van harte. Nog iets gehoord over headliners die deze wat uitbalanceren qua genre? Want dat is waar Werchter altijd koning in is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Ik hoop het. Ik hoop het van harte. Nog iets gehoord over headliners die deze wat uitbalanceren qua genre? Want dat is waar Werchter altijd koning in is.
Er is iemand ongerust. In 2022 des te belangrijker om op zeker te spelen, als je dan bands kan halen die garantie uitverkopen… zou ik ook geen 2x nadenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Er is iemand ongerust. In 2022 des te belangrijker om op zeker te spelen, als je dan bands kan halen die garantie uitverkopen… zou ik ook geen 2x nadenken.
Als er één jaar is waarin je gerust mag zijn dat het uitverkoopt, dan is het in een post-pandemiejaar toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Er is iemand ongerust. In 2022 des te belangrijker om op zeker te spelen, als je dan bands kan halen die garantie uitverkopen… zou ik ook geen 2x nadenken.
Eens met dat laatste, maar niet dat het in 2022 des te belangrijker is. Volgens mij staat iedereen te springen om festivals, dus ik verwacht dat de verkoop hoe dan ook hard zal gaan. Misschien is 2022 dan juist wel een jaar om méér diversiteit aan te brengen. Maar ik zit niet in de business natuurlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Als er één jaar is waarin je gerust mag zijn dat het uitverkoopt, dan is het in een post-pandemiejaar toch?
En fans die pakken geld uitgeven. Belangrijke aanvulling.
Uiteindelijk kan je de puzzel wel zelf leggen. Royal Blood lijkt me correcte sub voor Metallica, The War On Drugs en Pixies voor Pearl Jam, zaterdag gaan ze behouden lijkt me. Zondag dan Imagine Dragons en Dua Lipa? Het gaat dat ongeveer worden gok ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Als de verkoopcijfers van Lowlands en DTRH iets hebben duidelijk hebben gemaakt, dan is het toch dat no matter what er staat mensen zullen afkomen op het eerste grote feest op locatie X of Y. Helemaal eens met wat @visdave34 zegt al wil ik niet weer dezelfde riedel laten af gaan hier, men kent intussen m'n standpunt (ookal is Metallica een mooie naam voor RW).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Als de verkoopcijfers van Lowlands en DTRH iets hebben duidelijk hebben gemaakt, dan is het toch dat no matter what er staat mensen zullen afkomen op het eerste grote feest op locatie X of Y. Helemaal eens met wat @visdave34 zegt al wil ik niet weer dezelfde riedel laten af gaan hier, men kent intussen m'n standpunt (ookal is Metallica een mooie naam voor RW).
Ik was de aanvulling vergeten. Fans van acts als Pearl Jam en Metallica spenderen ook echt veel geld op zo’n dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
En fans die pakken geld uitgeven. Belangrijke aanvulling.
Uiteindelijk kan je de puzzel wel zelf leggen. Royal Blood lijkt me correcte sub voor Metallica, The War On Drugs en Pixies voor Pearl Jam, zaterdag gaan ze behouden lijkt me. Zondag dan Imagine Dragons en Dua Lipa? Het gaat dat ongeveer worden gok ik.
Daar heb je natuurlijk wel een punt. En met die zaterdag en zondag heb je dan toch nog een mooie balans tussen oud en nieuw te pakken. Zou RW waardig zijn in mijn ogen, maar het zou mij nog niet snel bewegen om mijn weekend kaart te behouden. Ik mis nog nét de namen die het voor mij persoonlijk bijzonder genoeg maken om nog naar RW af te reizen in plaats van de wat kleinschaligere festivals op te zoeken (iets dat ze in voorgaande jaren wel hadden).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Ik ben blijkbaar een van de weinigen die Imagine Dragons wel ziet zitten. Vond laatste doorkomst ook prima te pruimen. Van de nieuwe lichting popbands vind ik hen echt best leuk, zeker de hits van de eerste albums. Zelfde heb ik met TOP. Als je deze bands vergelijkt met kwezelende meuk als Bastille dan weet ik het wel.
Nee ik ga daar ook mee akkoord hoor. Al vind ik de nieuwere muziek van hen wel veel minder tot slecht
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Ik vind altijd dat de tenten het verschil maken op RW. Als ze daar acts kunnen zetten als NIN, Tame Impala…
Tame Impala in de Barn? Ik heb alvast geen zin om een uur voor aanvangst daar al te gaan wachten hoor. Geef die gewoon de plek die ze verdienen op de mainstage eventueel na een andere grote headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ik vind altijd dat de tenten het verschil maken op RW. Als ze daar acts kunnen zetten als NIN, Tame Impala…
Maar 4 dagen in die tenten gaan kruipen is ook wat te veel van het goede. ;-)

Tame Impala verdient gewoon een main stage plek ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken