Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Een band die vorige keer vlot een stadion uitverkocht, dat hadden ze nodig. Het is btw ook gewoon plezant achter de schermen als Metallica er is. Die Crew kent zijn weg daar erg goed, precies alsof ze thuiskomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Wat is er mis met Imagine Dragons als Werchter headliner? Leuke band, verkopen grote zalen uit en staan op andere festivals ook als headliner toch?
Je zit hier op een forum dat klaagt over combo's als London Grammar - The Killers (want die laatste zijn geen headliner blijkbaar) en GvF - Muse (want die eerste zijn geen sub, akkoord).
Stel je zet de heren van ID tussen beide, ja akkoord goeie (co) headline. Maak je er pakweg (puur theoretisch) London Grammar - Imagine Dragons van, neen toch? Dat zie je toch zelf ook. ;)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Stel je zet de heren van ID tussen beide, ja akkoord goeie (co) headline. Maak je er pakweg (puur theoretisch) London Grammar - Imagine Dragons van, neen toch? Dat zie je toch zelf ook. ;)
Ja, want Imagine Dragons krijgt zijn Sportpaleis onmiddellijk uitverkocht, terwijl The Killers gewoon geen Sportpaleis meer uitverkoopt. Imagine Dragons staat ook niet voor niets boven The Killers op de poster van Mad Cool.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.684
7.401
Me(h)tellica. Meer dan prima voor Werchter natuurlijk. Voor mijzelf horen op een leuke barn band en anders vermaak ik me achter op het veld wel op de hits. Hopelijk spelen the Day that never Comes dit keer wel.

Ik vind het totaal geen goedmaken voor soad hoor @mattman
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Me(h)tellica. Meer dan prima voor Werchter natuurlijk. Voor mijzelf horen op een leuke barn band en anders vermaak ik me achter op het veld wel op de hits. Hopelijk spelen the Day that never Comes dit keer wel.

Ik vind het totaal geen goedmaken voor soad hoor @mattman
Denk/hoop dat ze wel een leuk alternatief gaan vinden voor in de Barn hoor. Op de donderdag was de Barn/KlubC ook heel sterk in 2020.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Ja, want Imagine Dragons krijgt zijn Sportpaleis onmiddellijk uitverkocht, terwijl The Killers gewoon geen Sportpaleis meer uitverkoopt. Imagine Dragons staat ook niet voor niets boven The Killers op de poster van Mad Cool.
Klopt.
Versta me niet verkeerd. Ik vind ze ook hopeloos. Ben niet altijd akkoord met Humo, maar recensie 2017 was wel correct.
 
  • Leuk
Waarderingen: werchter12

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Ja, want Imagine Dragons krijgt zijn Sportpaleis onmiddellijk uitverkocht, terwijl The Killers gewoon geen Sportpaleis meer uitverkoopt. Imagine Dragons staat ook niet voor niets boven The Killers op de poster van Mad Cool.
Beide is gewoon te weinig om alleen een dag Werchter te dragen. Billie Eilish kreeg ook haar kans op een werchter wei, was dat ook even fout geprogrammeerd.
De dag met ID in het sportpaleis was het aandoenlijk om te zien, de file aan papa's die de dochters opwachten aan de ingang van het sportpaleis.
Een dag Werchter kost 100 euro en ticketje sportpaleis toen 30 tot 45 euro.
Die hebben een massa's grote fanbase maar die naar een festival trekken is een uitdaging.
Solo Imagine Dragons zie ik daarom ook niet gebeuren. Ik zie heil in ze te combineren met iets anders populair zoals Dua Lipa, Billie (maar misschien net te groot), the Weeknd etc.
En uitverkochte sportpaleizen had Kendrick ook, zelfs met TOP en FNM zag het er minder uit...

Veel tekst om te zeggen niet als headliner wel als co-headliner, 1 positie hoger dan 2017.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Vooralsnog geen The Strokes op NOS Alive.

:cry:
Je gaat ze toch al 2(!) keer zien op Primavera Sound? Wil je op elk festival The Strokes zien? :ROFLMAO:
Ik vind dat juist wel fijn die afwisseling. Op RW Pearl Jam en Metallica, en op Primavera Tame Impala, The Strokes etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Je gaat ze toch al 2(!) keer zien op Primavera Sound? Wil je op elk festival The Strokes zien? :ROFLMAO:
Ik vind dat juist wel fijn die afwisseling. Op RW Pearl Jam en Metallica, en op Primavera Tame Impala, The Strokes etc.
Die afwisseling, die krijg je normaal op Werchter. 1 à 2 dagen stadion acts en dan nog 'frissere' co-head constructies.
Ben blij met de stadionners die er nu staan maar hoop toch ook een beetje Primavera in Rotselaar te zien ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en pigital

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Je gaat ze toch al 2(!) keer zien op Primavera Sound? Wil je op elk festival The Strokes zien? :ROFLMAO:
Ik vind dat juist wel fijn die afwisseling. Op RW Pearl Jam en Metallica, en op Primavera Tame Impala, The Strokes etc.
Vooral hun komst naar RW duurt al veel en veel te lang. En België in het algemeen. Ooit een keer in 2002, daarna niet meer (tot deze tour dus). Dus ja, ik hoop dat het er eindelijk eens mag van komen.

Het is juist de combi van headliners als Strokes/Tame Impala/Kendrick en de oudere grote klassiekers die RW zo sterk maakt. Dat is de reden waarom ik sinds 2007 ga en waarom ik verliefd op dat festival geworden ben.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Billie Eilish kreeg ook haar kans op een werchter wei, was dat ook even fout geprogrammeerd.
Men blijft dat dus gebruiken als een soort van argument alsof ze niet twee weken geleden in een mum het Sportpaleis uitverkocht. Een weide helemaal alleen (!) uitverkopen en 66.000 tickets over de toonbank doen gaan doen enkel grote stadionacts als Ed Sheeran. Kan me weinig andere acts voor de geest halen die dat alleen zonder veel support (want Placebo is vind ik wel een dikke support-act voor Cave) ook nog deed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.640
2.244
Men blijft dat dus gebruiken als een soort van argument alsof ze niet twee weken geleden in een mum het Sportpaleis uitverkocht. Een weide helemaal alleen (!) uitverkopen en 66.000 tickets over de toonbank doen gaan doen enkel grote stadionacts als Ed Sheeran. Kan me weinig andere acts voor de geest halen die dat alleen zonder veel support (want Placebo is vind ik wel een dikke support-act voor Cave) ook
Je haalt de rest van het bericht ook wel weg, over die fanbase en dat die de financiele middelen minder hebben om een dag werchter te doen wat 2,5 keer duurder is. En je dus alle aspecten in rekening moet brengen en niet ALLEEN het uitverkopen van een zaal = headliner. Neen in sommige gevallen moet je er echt dingen rond zetten om mensen over de streep te trekken. Metallica en PJ zijn stand alones, ID en Billie nog niet.

Funfact: Bij Ed liep het ook vol met huismoeders die hun ideale schoonzoon wilde zien (godbeterd men eigen moeder en haar zus, doen zo een dingen anders nooit en willen er niet levend gezien worden) ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Werchter had heel graag Billie gehad hoor. En haar ook een mooie spot willen geven. Maar ze lijkt dan geen festivals te willen doen, enkel Glastonbury precies.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Je haalt de rest van het bericht ook wel weg, over die fanbase en dat die de financiele middelen minder hebben om een dag werchter te doen wat 2,5 keer duurder is. En je dus alle aspecten in rekening moet brengen en niet ALLEEN het uitverkopen van een zaal = headliner. Neen in sommige gevallen moet je er echt dingen rond zetten om mensen over de streep te trekken. Metallica en PJ zijn stand alones, ID en Billie nog niet.

Funfact: Bij Ed liep het ook vol met huismoeders die hun ideale schoonzoon wilde zien (godbeterd men eigen moeder en haar zus, doen zo een dingen anders nooit en willen er niet levend gezien worden) ?
Ed was een verschrikking. 1000’en die nog nooit een voet op een weide hadden gezet. Absurd gewoon. Alsof er maar 1 wc blok is, 1 toog en 1 bonnetjeskassa.
In het begin was dat even grappig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken