Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Ik zie op de vrijdag Turnstile nog wel een vroeg plekje op het hoofdpodium innemen. Ze staan donderdag op Main Square, dus een Belgische passage op vrijdag komt het meest logische uit. En dan zouden ze perfect binnen het idee "populaire gitaren als voorprogramma voor Metallica" passen (Lewis Capaldi even niet meegerekend).

Brutus - Turnstile - IDLES - Lewis Capaldi - GVF - QOTSA - Metallica

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Ik zie op de vrijdag Turnstile nog wel een vroeg plekje op het hoofdpodium innemen. Ze staan donderdag op Main Square, dus een Belgische passage op vrijdag komt het meest logische uit. En dan zouden ze perfect binnen het idee "populaire gitaren als voorprogramma voor Metallica" passen (Lewis Capaldi even niet meegerekend).

Brutus - Turnstile - IDLES - Lewis Capaldi - GVF - QOTSA - Metallica
Brutus en Turnstile op de Main zie ik wel niet gebeuren. Al zie ik ze beide graag komen.

Rosalia - Mac Demarco - New Order was ook nog eens een heel lekker trio. Het heen-en-weer rennen naar Balthazar tussenin was een bonus voor de fysiek. Stond ook op de bankjes!
Heel grote Mac fan hier (om maar te zeggen, lyrics van hem stonden op geboortekaartje van men zoontje). Maar de tent was erg leeg.

Ik vond Rosalia en New Order ook erg sterk. Nochtans dacht ik ergens in 2012 ofzo dat het voorbij was voor New Order na die dramatische show op de Lokerse.

Heel grote Mac fan hier (om maar te zeggen, lyrics van hem stonden op geboortekaartje van men zoontje). Maar de tent was erg leeg.

Ik vond Rosalia en New Order ook erg sterk. Nochtans dacht ik ergens in 2012 ofzo dat het voorbij was voor New Order na die dramatische show op de Lokerse.
Ja die livereputatie gaat op en af he. Denk dat veel te maken heeft met de zang van de zanger. Goed, blij dat het op RW wel weer sterk was. Ga dat einde, met Love Will Tear US Apart, nooit vergeten. Vreemde mensen geknuffeld. Kon toen nog.

Mac had een halfvolle Barn ja. Maar wel een heel sfeervolle, stonden ook veel die hard fans vooraan die echt alles konden meezingen.

Ja die livereputatie gaat op en af he. Denk dat veel te maken heeft met de zang van de zanger. Goed, blij dat het op RW wel weer sterk was. Ga dat einde, met Love Will Tear US Apart, nooit vergeten. Vreemde mensen geknuffeld. Kon toen nog.

Mac had een halfvolle Barn ja. Maar wel een heel sfeervolle, stonden ook veel die hard fans vooraan die echt alles konden meezingen.
In 2012 werkte de beamer niet goed (kreeg je halve visuals). En Bernard Summer was zich de hele tijd aan het ergeren en boos aan het maken op zijn team. Dat was het wel.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Bepaal mee de Tijdeloze Top 100 van Festileaks!

We gaan dit jaar weer op zoek naar de Tijdloze top 100 van de leden van Festileaks. Je kan nog een volle week jouw eigen top 10, 20, 25, 50 of 100 insturen en zo mee de lijst kleuren. Kijk snel in het betreffende topic en voeg je stem toe aan de lijst.

https://forum.festileaks.com/threads/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2022.932/

ryN4CNK.png

• On fire
Waarderingen: theblackmadness
Oke. Ik heb mijn mening gevormd, mijn ei gelegd. Greta van Fleet is gewoon een fijne band! Veel fijne nummers en iedereen die (blues)rock een warm hart toedraagt zou hier van moeten kunnen genieten. Ik kijk uit naar het optreden op RW. Gelukkig ben ik nog geheel onbevooroordeeld want dit wordt mijn eerste keer dat ik hen live zie. Ik zie het al voor mij. In de namiddag, zonnetje, halve liter pils en lekkere bluesrock. I like.
Eerste keer dat ik Greta van Fleet live zag was op RW19 en was eerlijk gezegd best teleurstellend. Het was toen zeker niet hun beste set en zoals reeds vermeld werden vele nummers sterk uitgerekt tot verveling toe. Enkele maanden nadien opnieuw gezien in de Lotto Arena en dit was dan weer een meesterwerk van een set. Dus benieuwd hoe ze het deze keer gaan aanpakken. Wel echt een groep vol met talent en catchy nummers!

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Joslittel
Ik kreeg zonet dit doorgestuurd: Enige kans dat Werchter wekelijk wordt uitgesteld of eerder een bug?
271312839_633590467833664_1142720905764344953_n.jpg

• Wow
Waarderingen: PJ
Ze gaan Rock Werchter nu niet uitstellen jongens. ? Lijkt me een foutje.

Ik denk dat ze bedoelen dat het naar die datum uitgesteld is
En toch, dat staat niet bij alle andere evenementen waar ik een ticket voor heb. Dat is gewoon 'Let op: dit is de nieuwe datum.'

Maar goed, het zal (nu) wel loslopen.

Users who are viewing this thread