Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Maar Metallica is even nostalgisch met de Black album en PJ zal altijd verbonden zijn voor het gros van de mensen aan Ten. (Die bands hebben erna nog goeie dingen gebracht vind ik persoonlijk, maar voor de grote massa?). RHCP komen zelfs zonder nieuw werk af. Bands met een zekere nostalgische waarde die die nieuwe platen zelfs niet nodig hebben (voor mij persoonlijk wel belangrijk om er te staan, een nieuw album anders 'meh been there...')
AF, TOP, QOTSA en ID zijn nieuwe headliners die gestaag hun weg naar de top hebben opgebouwd en nu staan waar ze verdienen te staan en mogelijk binnen 5 à 10 jaar (minder zelfs) zijn zij de nieuwe Metallica's en PJs van de wereld die we jaarlijks ontvangen.
Die droppen weldegelijk een album begin mei! Eerste met Frusciante sinds 2006's succes verhaal Stadium Arcadium... Ja dat maakt een groot verschil, die "andere" gitarist.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Die droppen weldegelijk een album begin mei! Eerste met Frusciante sinds 2006's succes verhaal Stadium Arcadium... Ja dat maakt een groot verschil, die "andere" gitarist.
Wist ik niet. Ben is benieuwd want ben wel een fan van Stadium Arcadium.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Dat vermoed ik dus ook. Clapton zal enkel willen headlinen, en ik zie Sting ook wel hetzelfde verlangen. Daarom dat je die laatste ook enkel maar ziet op dingen als Suikerrock (?) en nu Gent Jazz, was het zeker? Arno, bless him en zijn gezondheid, zou ook fijn zijn van eigen bodem.
Arno ? Ik had echt het gevoel dat die een plaats ging krijgen bij de laatste namen van RW20. Hij gaat terug optreden met een nieuw album onder de arm. Ik kan het alleen maar toejuichen, geef die man een plaats!
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Jack White in juli in vorst. Zal dan toch niet het voorprogramma doen van the boss op tw classic? Als die zelf nog komt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.164
5.498
Arno ? Ik had echt het gevoel dat die een plaats ging krijgen bij de laatste namen van RW20. Hij gaat terug optreden met een nieuw album onder de arm. Ik kan het alleen maar toejuichen, geef die man een plaats!
Rond jaar 2002 hebben ze hem er een aantal jaar iets teveel door gedraaid in RW. Stond er in 2002-03-05 denk ik. Was wel voldoende.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Maar bon, initieel ging het dus wel over Keane en niet headliners. Ik reken dingen als The Kooks, de Chiefs en andere consorten ook tot dat kransje. Vind het persoonlijk waardevoller om dan een legende uit de jaren 70/80 naar Werchter te halen (op Glasto doen ze al jaren de legends slot op zondag) dan zoiets. Niet dat zoiets geen plaats mag krijgen, maar vind het gewoon waardevoller ofzo. Hoeveel keer gaat het nog voorvallen dat je Robert Plant en zijn Spaceshifters nog aan het werk gaat zien? Iggy Pop? Chic? Kraftwerk, nu ook op de Lokerse nu ook hè. Ik noem nu maar wat namen uit de losse pols maarja.
Het is voornamelijk een kwestie van persoonlijke smaak, dat snap ik helemaal. Als groot Keane fan bekijk ik het misschien niet helemaal objectief.
Ik snap ook wel dat iets als The Kooks minder waardevol is dan een oude legende, al zijn the Kooks voor mij echt niet uit dezelfde categorie als Keane (die vind ik toch echt een stuk populairder, relevanter, groter, etc.)
Maar in principe kan het argument van "hoe vaak gaan ze nog komen" ook gebruikt worden op artiesten die nog een stuk jonger zijn. Om het voorbeeld van Keane weer te gebruiken, die komen ook net terug van een jarenlange hiatus waarbij het onduidelijk was of ze ooit nog terugkwamen, en of ze in de toekomst nog veel gaan doen is ook allerminst zeker. Dus is een potentieel laatste optreden van Keane dan minder waard dan een potentieel laatste optreden van Chic? Uiteindelijk is het toch gewoon persoonlijke smaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Als groot Keane fan bekijk ik het misschien niet helemaal objectief.
Klopt. Die band ging van Vorst, naar Lotto Arena en Cirque Royal om bij hun zgn. grootse comeback in 2020 in de AB te staan.

Om het voorbeeld van Keane weer te gebruiken, die komen ook net terug van een jarenlange hiatus waarbij het onduidelijk was of ze ooit nog terugkwamen, en of ze in de toekomst nog veel gaan doen is ook allerminst zeker. Dus is een potentieel laatste optreden van Keane dan minder waard dan een potentieel laatste optreden van Chic? Uiteindelijk is het toch gewoon persoonlijke smaak.
Lijkt me dat die band geld nodig heeft dan iets anders. Bandleden van Keane lijken me net iets minder kans te hebben om binnen dit en pakweg vijf/tien jaar te overlijden dan het lijstje artiesten dat ik opsomde, maar oké. Heeft overigens allemaal niets met persoonlijke smaak te maken.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Klopt. Die band ging van Vorst, naar Lotto Arena en Cirque Royal om bij hun zgn. grootse comeback in 2020 in de AB te staan.


Lijkt me dat die band geld nodig heeft dan iets anders. Bandleden van Keane lijken me net iets minder kans te hebben om binnen dit en pakweg vijf/tien jaar te overlijden dan het lijstje artiesten dat ik opsomde, maar oké. Heeft overigens allemaal niets met persoonlijke smaak te maken.
En waar haal je uit dat ze geld nodig hebben ? Op de lokerse feesten gaven ze een goede indruk met veel plezier in het spelen. Kwam helemaal niet over als een band die nog maar 's een tour wou doen om wat geld te scheppen.

Is gewoon een andere band dan pakweg een chic en persoonlijke smaak zal wel meespelen maar voor mij mag ook een Keane zn plek op werchter hebben. Als ze spelen zoals op de lokerse feesten kan t wel s een fijn optreden worden met superveel ambiance
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Snail Mail skipt België in haar tournee die in juni langs Europa passeert. Lijkt me een zeer degelijke Barn-naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Is dat niet eerder Slope-materiaal? oké haar laatste single word goed onthaald. Maar zou wel ineens een heel grote sprong zijn voor haar denk ik. Vorige EU-tour speelde ze om een gewone tijdslot op Misty Fields en trapte als eerste een concertavond in Trix op gang. En dan zelfs niet in een van de zalen maar "gewoon" in de bar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Is dat niet eerder Slope-materiaal? oké haar laatste single word goed onthaald. Maar zou wel ineens een heel grote sprong zijn voor haar denk ik. Vorige EU-tour speelde ze om een gewone tijdslot op Misty Fields en trapte als eerste een concertavond in Trix op gang. En dan zelfs niet in een van de zalen maar "gewoon" in de bar.
Compromis is dus een vroege KlubC spot. Lijkt me prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.164
5.498
Is dat niet eerder Slope-materiaal? oké haar laatste single word goed onthaald. Maar zou wel ineens een heel grote sprong zijn voor haar denk ik. Vorige EU-tour speelde ze om een gewone tijdslot op Misty Fields en trapte als eerste een concertavond in Trix op gang. En dan zelfs niet in een van de zalen maar "gewoon" in de bar.
Kan perfect op de Slope, maar even goed op Dour of Cactus of …
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
Compromis is dus een vroege KlubC spot. Lijkt me prima.
Ja precies. Heeft een heel goed (onthaald) album gedropt waardoor haar profiel ook wel wat gestegen is.

Los daarvan, vond haar show op BKS19 niet wow. Maar goed, dat was dus voor dat laatste album.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Heeft naar m'n aanvoelen altijd een beetje een mindere live-reputatie gehad, grote kans dat de oorzaak daarbij vooral bij haar eigen stembanden ligt/lag. Wordt er dit jaar voor geopereerd las ik een tijdje terug, dus hopelijk daarna beterschap. Klub C kan prima ja.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Klopt. Die band ging van Vorst, naar Lotto Arena en Cirque Royal om bij hun zgn. grootse comeback in 2020 in de AB te staan.
Ik heb toch ook al gezegd dat het commercieel gezien niet de meest succesvolle comeback was. Maar wat heeft dat ermee te maken? Ze worden toch ook niet als headliner geboekt hier, maar gewoon in de middag op de main. Ik denk dat ze daarvoor makkelijk nog genoeg fans hebben en genoeg tickets verkopen. In Nederland hebben ze trouwens gewoon de AFAS gevuld en stonden ze in 2019 ook al meteen als headliner op kleinere festivals.

Lijkt me dat die band geld nodig heeft dan iets anders. Bandleden van Keane lijken me net iets minder kans te hebben om binnen dit en pakweg vijf/tien jaar te overlijden dan het lijstje artiesten dat ik opsomde, maar oké. Heeft overigens allemaal niets met persoonlijke smaak te maken.
Dat is wel heel cynisch. De terugkeer kwam vooral vanuit persoonlijke en creatieve redenen, maar het zal zeker ook hebben meegespeeld dat er nog steeds een grote wereldwijde fanbase is die niets liever wilde dan dat ze terugkwamen. Tom heeft ook gewoon een solo carrière dus voor het geld hoefde hij het niet te doen. En het gaat ook helemaal niet om risico op overlijden, maar een band met een geschiedenis van persoonlijke spanningen kan natuurlijk altijd ineens stoppen met optreden. Oke, dan kunnen de leden nog solo voorbij komen maar dat is natuurlijk toch anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

festirock

Support act
1 dec 2015
845
572
Ik heb toch ook al gezegd dat het commercieel gezien niet de meest succesvolle comeback was. Maar wat heeft dat ermee te maken? Ze worden toch ook niet als headliner geboekt hier, maar gewoon in de middag op de main. Ik denk dat ze daarvoor makkelijk nog genoeg fans hebben en genoeg tickets verkopen. In Nederland hebben ze trouwens gewoon de AFAS gevuld en stonden ze in 2019 ook al meteen als headliner op kleinere festivals.


Dat is wel heel cynisch. De terugkeer kwam vooral vanuit persoonlijke en creatieve redenen, maar het zal zeker ook hebben meegespeeld dat er nog steeds een grote wereldwijde fanbase is die niets liever wilde dan dat ze terugkwamen. Tom heeft ook gewoon een solo carrière dus voor het geld hoefde hij het niet te doen. En het gaat ook helemaal niet om risico op overlijden, maar een band met een geschiedenis van persoonlijke spanningen kan natuurlijk altijd ineens stoppen met optreden. Oke, dan kunnen de leden nog solo voorbij komen maar dat is natuurlijk toch anders.
Klopt plus periode stilgelegen door rehab
Wordt zeker een heerlijk optreden , namiddag , zon, pintje ..
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
It's Friday, let's dance! Vitalic Official is sharing his Rock Werchter 2006 (!) set tonight at 8pm. "The crowd was so electric from start to finish that I still get shivers… Thanks to Belgium for these amazing memories!
?
?
❤️
"
Were you part of that crowd? Tag someone that must see this show on Vitalic's YouTube channel!
?


 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.700
Tekenend is trouwens wel dat Pinkpop (als ze een Barn hadden) een Barn zou kunnen vullen met achtereenvolgend: Eefje de Visser - Courtney Barnett - Nile Rodgers (in de David Byne rol) - Interpol & Deftones (wat volgensmij retegoed zou werken in een Barn tijdens Imagine Dragons). Het zal vast nog komen, maar toch.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.164
5.498
It's Friday, let's dance! Vitalic Official is sharing his Rock Werchter 2006 (!) set tonight at 8pm. "The crowd was so electric from start to finish that I still get shivers… Thanks to Belgium for these amazing memories!
?
?
❤️
"
Were you part of that crowd? Tag someone that must see this show on Vitalic's YouTube channel!
?


Was erbij, was wel heftig
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken