Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Ja daar moet je niet op hopen.

wil die al lang eens de Barn zien doen, maar werkt volgens mij in België met een andere promotor
Verwachten we De Staat ook nog op Werchter na deze aankondiging op Pinkpop?

Ik hoop trouwens ook nog steeds op Interpol maar aangezien die ook in de AB staan is die kans denk ik klein helaas.

Ging volgens mij over Interpol. Of lees ik dat verkeerd @jimmywe ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.211
Hier noem je even de definitie van een headliner. Bij die namen wordt er zelden iets gegeven om de nieuwe nummers maar oooohhhooo your sex is on fire.
En dan bedoel ik het globale beeld van de festivalganger en niet zoals ons, de ware muziekpurist.
Misschien ligt dat aan mij maar bands als Foo Fighters, Arcade Fire, Radiohead etc. brachten wel nieuw werk uit dat bleef hangen? Imagine Dragons, TOP nu ook weer.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Misschien ligt dat aan mij maar bands als Foo Fighters, Arcade Fire, Radiohead etc. brachten wel nieuw werk uit dat bleef hangen? Imagine Dragons, TOP nu ook weer.

The Killers ook trouwens. Zij hebben met Imploding The Mirage in 2020 met 4 nummers de afrekening gehaald, waarvan My Own Soul's Warning zelfs op 1 gestaan heeft. En volgens mij zijn het niet meer de fans van 15 jaar geleden die nu nog op De Afrekening stemmen. Maar bon, The Killers verdedigen is hier verder not done natuurlijk... :)
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
The Killers ook trouwens. Zij hebben met Imploding The Mirage in 2020 met 4 nummers de afrekening gehaald, waarvan My Own Soul's Warning zelfs op 1 gestaan heeft. En volgens mij zijn het niet meer de fans van 15 jaar geleden die nu nog op De Afrekening stemmen. Maar bon, The Killers verdedigen is hier verder not done natuurlijk... :)

Ik verdedig mee ze ?
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
The Killers ook trouwens. Zij hebben met Imploding The Mirage in 2020 met 4 nummers de afrekening gehaald, waarvan My Own Soul's Warning zelfs op 1 gestaan heeft. En volgens mij zijn het niet meer de fans van 15 jaar geleden die nu nog op De Afrekening stemmen. Maar bon, The Killers verdedigen is hier verder not done natuurlijk... :)
Ik hou van The Killers en vond hun concert op Werchter een van de beste headlinersets van dat weekend.

Jack Hodgins Shut Up GIF by Bones
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tja, maar die comeback was ergens ook wel een beetje een faal vind ik. Kan jij één van hun nieuwe (lees: nummers jonger dan 10 jaar) nummer neuriën? Denk dat zo'n act voor de meeste mensen nostalgie is hoor. Of dat goed of slecht is, laat ik even in het midden.
Ik zal zeker niet ontkennen dat het voor het grootste deel van de mensen op het veld vooral gaat om de oude hits. Maar volgens mij is dat het geval bij de meeste bands die van een bepaalde leeftijd zijn, en zeker met een festivalpubliek. Dan kan je inderdaad de meeste headliners en subs op Werchter ook onder de "nostalgie" rekenen. En ik denk ook dat er niks mis mee is, daarvoor zijn die nummers nou eenmaal festival anthems. Er zitten altijd nog genoeg mensen tussen die wel komen voor de rest van het materiaal (ze hebben ook nog steeds een hoop diehard fans die een dagkaart kopen puur voor Keane).

Of de comeback een faal was... ze hebben zeker geen grote mainstream hits ermee gescoord zoals ze in de begintijd deden, maar dat is sowieso weinig bands meer gegund na 15 jaar. En volgens mij is dat ook nooit een vereiste geweest om op Werchter te staan. Muzikaal gezien was het zeker geen faal vind ik, want de band klinkt nog steeds op de top van hun kunnen en Tom's stem is eigenlijk alleen maar beter geworden over de jaren. De liveshows zijn ook nog van een hoog niveau en trekken nog genoeg mensen. De hele discussie over waarom ik het nieuwe materiaal heel goed vind is meer iets voor een andere topic :p

En ja ik kan zonder probleem elk nummer neuriën, maar het is dan ook een van mijn favoriete bands ;)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
The Killers ook trouwens. Zij hebben met Imploding The Mirage in 2020 met 4 nummers de afrekening gehaald, waarvan My Own Soul's Warning zelfs op 1 gestaan heeft. En volgens mij zijn het niet meer de fans van 15 jaar geleden die nu nog op De Afrekening stemmen. Maar bon, The Killers verdedigen is hier verder not done natuurlijk... :)
In hun geval kan ik het zeker snappen, FF in mindere mate, Radiohead niet (weinig airplay toch AMSP)? Ma bon de radio kent ook alleen Creep en Karma Police.
Maar Metallica is even nostalgisch met de Black album en PJ zal altijd verbonden zijn voor het gros van de mensen aan Ten. (Die bands hebben erna nog goeie dingen gebracht vind ik persoonlijk, maar voor de grote massa?). RHCP komen zelfs zonder nieuw werk af. Bands met een zekere nostalgische waarde die die nieuwe platen zelfs niet nodig hebben (voor mij persoonlijk wel belangrijk om er te staan, een nieuw album anders 'meh been there...')
AF, TOP, QOTSA en ID zijn nieuwe headliners die gestaag hun weg naar de top hebben opgebouwd en nu staan waar ze verdienen te staan en mogelijk binnen 5 à 10 jaar (minder zelfs) zijn zij de nieuwe Metallica's en PJs van de wereld die we jaarlijks ontvangen.

Om af te ronden, er is echt niks mis met nostalgie los van persoonlijke smaak. Dat zijn de meeste headliners, dat is Keane, dat zijn Stereophonics, Richard Ashcroft, Kylie Minogue, David Byrne,... Who cares als dit rijtje na 10 jaar met een minder/slecht album komen? Neen 3/4de van de set mensen om de oren slaan met hits. Ik vind het zalig. En hup vervolgens naar de Slope want daar speelt een bandje dat we niet kennen. Snel naar de KluB C om Froukje te leren kennen want straks sluiten ze die klote tent af. Tgoh top, ik word er zowaar nostalgisch van. Fucking c*v*d.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Maar Metallica is even nostalgisch met de Black album
Was Metallica niet al eens nostalgisch met de Black album in 2012, toen ze dat integraal speelden op Werchter Boutique? Of zijn ze nog eens nostalgisch? ?
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.211
Maar bon, initieel ging het dus wel over Keane en niet headliners. Ik reken dingen als The Kooks, de Chiefs en andere consorten ook tot dat kransje. Vind het persoonlijk waardevoller om dan een legende uit de jaren 70/80 naar Werchter te halen (op Glasto doen ze al jaren de legends slot op zondag) dan zoiets. Niet dat zoiets geen plaats mag krijgen, maar vind het gewoon waardevoller ofzo. Hoeveel keer gaat het nog voorvallen dat je Robert Plant en zijn Spaceshifters nog aan het werk gaat zien? Iggy Pop? Chic? Kraftwerk, nu ook op de Lokerse nu ook hè. Ik noem nu maar wat namen uit de losse pols maarja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Maar bon, initieel ging het dus wel over Keane en niet headliners. Ik reken dingen als The Kooks, de Chiefs en andere consorten ook tot dat kransje. Vind het persoonlijk waardevoller om dan een legende uit de jaren 70/80 naar Werchter te halen (op Glasto doen ze al jaren de legends slot op zondag) dan zoiets. Niet dat zoiets geen plaats mag krijgen, maar vind het gewoon waardevoller ofzo. Hoeveel keer gaat het nog voorvallen dat je Robert Plant en zijn Spaceshifters nog aan het werk gaat zien? Iggy Pop? Chic? Kraftwerk, nu ook op de Lokerse nu ook hè. Ik noem nu maar wat namen uit de losse pols maarja.
In 2016 hadden ze Iggy Pop én Robert Plant én Paul McCartney. Legends editie. ;)

Nee, ik begrijp volledig wat je bedoelt hoor. Van mij mag dat type artiesten ook zeker op Werchter verschijnen. Zelf zou ik bijvoorbeeld Eric Clapton en Sting er wel eens willen zien staan. De vraag is natuurlijk welke plek ze opeisen, hoeveel ze daarvoor vragen en hoeveel volk ze op de been brengen. Wellicht wringt daar vaak het schoentje, want ik denk dat de genoemde Kaiser Chiefs en consoorten met veel minder tevreden zijn dan de 'legends' uit de jaren '70 en '80, voor zover die laatste groep überhaupt al op festivals speelt of wil spelen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.211
Dat vermoed ik dus ook. Clapton zal enkel willen headlinen, en ik zie Sting ook wel hetzelfde verlangen. Daarom dat je die laatste ook enkel maar ziet op dingen als Suikerrock (?) en nu Gent Jazz, was het zeker? Arno, bless him en zijn gezondheid, zou ook fijn zijn van eigen bodem.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken