Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.239
10.694
Maar je begrijpt wat ik bedoel, right.
ja dat denk ik wel. Werchter is helaas weinig creatief als het gaat om 'legacy' acts boeken. Iggy Pop was een mooie uitzondering maar verder is het vooral veel recyclen van echte Werchter namen totdat het echt niet meer kan (Kaiser Chiefs). Ik zou erg graag wat andere alternatievere oude acts op het programma zien, zoals de al genoemde Patti Smith of laat Simple Minds weer eens komen. Pinkpop scoort op dat gebied wel echt meer punten. Zo kun je op Pinkpop wel Bruce, Fleetwood Mac of The Stones verwachten maar niet op Werchter. Paul McCarthney als enige recente uitzondering.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
ja dat denk ik wel. Werchter is helaas weinig creatief als het gaat om 'legacy' acts boeken. Iggy Pop was een mooie uitzondering maar verder is het vooral veel recyclen van echte Werchter namen totdat het echt niet meer kan (Kaiser Chiefs). Ik zou erg graag wat andere alternatievere oude acts op het programma zien, zoals de al genoemde Patti Smith of laat Simple Minds weer eens komen. Pinkpop scoort op dat gebied wel echt meer punten. Zo kun je op Pinkpop wel Bruce, Fleetwood Mac of The Stones verwachten maar niet op Werchter. Paul McCarthney als enige recente uitzondering.
Dit soort acts heeft RW toch ook? Misschien wat minder dan Pinkpop. Patti Smith stond in 2015 op RW. Pixies staan er komend jaar. Recent stonden New order, the Cure, Kylie Minoque, David Byrne en Nick Cave op het affiche. Het is ook maar wat je onder een ‘legacy’ act verstaat. Simple minds wel eens gezien, maar niet echt onder de indruk.
Bruce en the Stones behoren tot de categorie die Werchter op een aparte dag zetten, helaas.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Werchter maakt het wel gezellig zo vlak na een Pinkpop dat z'n lineup bijna compleet maakt.

"Hey jongens, ook deze grote naam komt niet. De ballen en tot volgend jaar ergens hé! Kus."
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Werchter maakt het wel gezellig zo vlak na een Pinkpop dat z'n lineup bijna compleet maakt.

"Hey jongens, ook deze grote naam komt niet. De ballen en tot volgend jaar ergens hé! Kus."
Wees blij dat je geen Eurockeennes ganger bent. Die doen nog straffer.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Coachella 2018 op de mainstage, nog mensen die set gezien? Gooi Keane terug richting de UK en als je dan toch inzet op nostalgie doe het dan met een band als Chic (en indertijd Iggy en Patti). Die zondag ziet er al totaal anders uit dan..
Hoezo is Keane nu ineens het voorbeeld van een soort nostalgie act die er niet zou moeten staan? Ze hebben gewoon nieuwe muziek om te promoten hoor, de (festival)tour voor hun laatste album hebben ze natuurlijk niet af kunnen maken door corona en ze komen hun show van 2020 dus nog inhalen. Bovendien hebben ze dit jaar ook nog een EP uitgebracht, en hebben ze er ook al jaren niet meer gestaan. Is toch niet meer dan logisch dat ze dan naar Werchter mogen komen, als gerespecteerde band met veel fans die typisch in het straatje past van het festival, er al lang niet meer is geweest en nieuw materiaal heeft?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Eeeeen... Pinkpop verkocht zonet hun combi's uit. Wanneer zal RW volgen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Laten ze niks weten en blijft het morgen stil is daar ook gezaag over.
Inderdaad. Eurockeennes laat vandaag dus doodleuk weten dat ze al 41 namen geboekt hebben, je kan vrijdag tickets kopen (joepie) maar namen maken ze nog niet bekend. Nog niet de juiste periode zeggen ze.
 
  • Wow
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Hoezo is Keane nu ineens het voorbeeld van een soort nostalgie act die er niet zou moeten staan? Ze hebben gewoon nieuwe muziek om te promoten hoor, de (festival)tour voor hun laatste album hebben ze natuurlijk niet af kunnen maken door corona en ze komen hun show van 2020 dus nog inhalen. Bovendien hebben ze dit jaar ook nog een EP uitgebracht, en hebben ze er ook al jaren niet meer gestaan. Is toch niet meer dan logisch dat ze dan naar Werchter mogen komen, als gerespecteerde band met veel fans die typisch in het straatje past van het festival, er al lang niet meer is geweest en nieuw materiaal heeft?
Tja, maar die comeback was ergens ook wel een beetje een faal vind ik. Kan jij één van hun nieuwe (lees: nummers jonger dan 10 jaar) nummer neuriën? Denk dat zo'n act voor de meeste mensen nostalgie is hoor. Of dat goed of slecht is, laat ik even in het midden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Tja, maar die comeback was ergens ook wel een beetje een faal vind ik. Kan jij één van hun nieuwe (lees: nummers jonger dan 10 jaar) nummer neuriën? Denk dat zo'n act voor de meeste mensen nostalgie is hoor. Of dat goed of slecht is, laat ik even in het midden.
Hier noem je even de definitie van een headliner. Bij die namen wordt er zelden iets gegeven om de nieuwe nummers maar oooohhhooo your sex is on fire.
En dan bedoel ik het globale beeld van de festivalganger en niet zoals ons, de ware muziekpurist.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Tja, maar die comeback was ergens ook wel een beetje een faal vind ik. Kan jij één van hun nieuwe (lees: nummers jonger dan 10 jaar) nummer neuriën? Denk dat zo'n act voor de meeste mensen nostalgie is hoor. Of dat goed of slecht is, laat ik even in het midden.
The way i feel werd nog redelijk gedraaid. In 2019 naar hun concert geweest op de lokerse feesten en wat echt niet slecht. Strak, enthousiast, sfeer.. zeker geen slechte boeking in die categorie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.661
11.494
Zou RW Interpol weer mislopen dan? Want ik zie ze misschien wel zowel AB als RW aandoen, niet?
Vanuit het Pinkpoptopic. Het lijkt er wel verdacht veel op. Ligt eraan wat de nieuwe data van Interpol gaan worden. Tour eindigt voorlopig met Pinkpop...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.717
Vanuit het Pinkpoptopic. Het lijkt er wel verdacht veel op. Ligt eraan wat de nieuwe data van Interpol gaan worden. Tour eindigt voorlopig met Pinkpop...
Goede vondst. Ik moet meer naar speeldata van bands kijken. Beetje het Beach House verhaal.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Zie het graag gebeuren. Maar zou niet weten waarom ze AB én RW aan zouden doen. Zei Jimmy niet al dat we niet op Interpol hoeven te hopen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken