Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.175
10.512
Wilco, dEUS, Trixie Whitley, Admiral Freebee zijn net toegevoegd aan de Live is Live dag van the National.

Betekent dat dat we die kunnen afschrijven voor RW?
ja dat is toch wel jammer. Wilco en Trixie Whitley had ik er graag bij gehad voor de Barn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Wow, The National, Wilco + dEUS op 1 dag is toch wel geniaal. Zeker met volledige settijden zoals ze beloven.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.003
Mooie lineup daar! Wilco kunnen we inderdaad wel afschrijven, de Belgische namen zullen wel nog een kans maken voor RW denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Enorm balen Matt! Hopelijk komen er in de volgende pakketjes wat namen die dat goed gaan maken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Enorm balen Matt! Hopelijk komen er in de volgende pakketjes wat namen die dat goed gaan maken.
Ja, maar er moet nog veel gebeuren dan. :-( Geen idee waarom ze Wilco kwijtgespeeld zijn, is nu eens een naam die héél weinig op RW staat. Denk dat 2004 de laatste keer was. Nog nooit gezien dus.

Naast de 3 namen die ik hier al tientallen keer noemde was dit er tenminste eentje waar ik nog heel hard naar uitkeek. Samen met FNM. Was ook een beetje mijn headliner voor die donderdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ja, maar er moet nog veel gebeuren dan. :-( Geen idee waarom ze Wilco kwijtgespeeld zijn, is nu eens een naam die héél weinig op RW staat. Denk dat 2004 de laatste keer was. Nog nooit gezien dus.

Naast de 3 namen die ik hier al tientallen keer noemde was dit er tenminste eentje waar ik nog heel hard naar uitkeek. Samen met FNM. Was ook een beetje mijn headliner voor die donderdag.
Maar in 2019 wel twee keer in de AB, 2016 ook samen met een optreden op Cactus, in 2012 op Pukkelpop en wederom twee keer de AB. Ik kan wel verder terug, maar je snapt m'n punt: er zijn kansen geweest om Wilco te gaan zien. Waarom ben je daar dan niet heengegaan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Maar in 2019 wel twee keer in de AB, 2016 ook samen met een optreden op Cactus, in 2012 op Pukkelpop en wederom twee keer de AB. Ik kan wel verder terug, maar je snapt m'n punt: er zijn kansen geweest om Wilco te gaan zien. Waarom ben je daar dan niet heengegaan?
Er zijn zo van die bands die je altijd maar weer misloopt. Cactus trouwens effectief kaarten voor gehad en last minute (lees: een week ervoor) moeten cancelen.

Je kan je voorstellen hoe blij ik was toen ze (eindelijk!) werden aangekondigd voor RW. In die Barn was dat machtig geweest. Heb dat jaar, naast Strokes, eigenlijk de helft van de tijd alleen Wilco herontdekt als voorpret.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Lijkt me verder ook niet heel relevant toch? Matt zou ze graag op RW zien. Waren ze eindelijk aangekondigd voor 2020, vallen ze nu af. Logisch dat hij baalt.

Dat gezegd: Die National dag op Live is Live is wel fantastisch zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerrie en mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.408
1.914
Langs de andere kant hebben ze ook nog dat LN contract. Dit is een andere organisatie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Lijkt me verder ook niet heel relevant toch? Matt zou ze graag op RW zien. Waren ze eindelijk aangekondigd voor 2020, vallen ze nu af. Logisch dat hij baalt.

Dat gezegd: Die National dag op Live is Live is wel fantastisch zeg.
Ik vraag me alleen af waarom hij, als hij Wilco zo goed vindt, ze nog nooit eerder heeft gezien terwijl die kans er wel al lang en breed is geweest. Niks meer, niks minder.
Er zijn zo van die bands die je altijd maar weer misloopt. Cactus trouwens effectief kaarten voor gehad en last minute (lees: een week ervoor) moeten cancelen.

Je kan je voorstellen hoe blij ik was toen ze (eindelijk!) werden aangekondigd voor RW. In die Barn was dat machtig geweest. Heb dat jaar, naast Strokes, eigenlijk de helft van de tijd alleen Wilco herontdekt als voorpret.
Aha, ja, lullig...
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
gojira zie ik trouwens ook niet in het pinkpop lijstje, ik vermoed dat die definitief geschrapt kan worden, zie ze ook niet op de omringende metalfestivals
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Live Nation moet voor bepaalde acts tegenwoordig langs Jan Digneffe passeren. Wilco is zo’n act die hij deed. Ik vermoed dat er wat is gerommeld links en rechts om dingen van elkaar gedaan te krijgen, en Pukkelpop zal wel de compensatie zijn. En RW kan in ruil bepaalde andere acts halen.

De andere Belgen zal je wel op wat andere festivals in ons land kunnen zien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Ik verwacht ook elk jaar zowat de 'grote terugkeer van dEUS'. Ofwel: dEUS die op RW een exclusieve show speelt mét een nieuwe plaat en het jaar erna alle andere festivals.

Maar dat gebeurt ook maar niet. Vind dat ze overal gevaarlijk 'laag' op de lineups komen te staan. Vorige keer RW was nog subben.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik verwacht ook elk jaar zowat de 'grote terugkeer van dEUS'. Ofwel: dEUS die op RW een exclusieve show speelt mét een nieuwe plaat en het jaar erna alle andere festivals.

Maar dat gebeurt ook maar niet. Vind dat ze overal gevaarlijk 'laag' op de lineups komen te staan. Vorige keer RW was nog subben.
Ja ik weet ook niet goed wat die nog willen. Ik vond ze op TW Classic al laag staan.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
563
413
Lijkt me verder ook niet heel relevant toch? Matt zou ze graag op RW zien. Waren ze eindelijk aangekondigd voor 2020, vallen ze nu af. Logisch dat hij baalt.

Dat gezegd: Die National dag op Live is Live is wel fantastisch zeg.
Je zou maar kaarten hebben gekocht afgelopen weekend ;)
Wilco nog nooit gezien en geloof het of niet, deus ook niet, dus een blij man hier :)

Al was het voor mij ook prima als ze op werchter stonden, want daar ben ik ook aanwezig :)
Alleen maar festivals in België volgend jaar trouwens, laten we hopen dat dat een wijze keuze is.

@mattman dagkaart Liveislive is mijn advies voor al je problemen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken