Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Dus een grote kans dat het Pearl Jam - Metallica - Red Hot Chili Peppers - The Strokes wordt?
Dat is nog helemaal niet gezegd. Ik zou bijvoorbeeld een Taylor Swift helemaal niet uitsluiten hoor. Geef RW altijd het voordeel van de twijfel en uiteindelijk komt het altijd wel goed qua "voor ieder wat wils". #teampositive

Vraag me trouwens af wat er met Gorillaz gaat gebeuren, aangezien ze dit jaar al op DTRH staan.

En ik blijf vurig hopen dat er van m'n heilige drietal Kendrick - The Strokes - Thom Yorke zoveel mogelijk in stand blijft. ♥️ Maar over Kendrick: waar. blijft. die. nieuwe. muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Een Werchter met PJ en Metallica! I like. Maar hoop wel dat er ruimte blijft voor een sterk alternatief programma ernaast. Een Nick Cave had er dan perfect bij gepast. Maar met deze headliners ben ik iig al erg tevreden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Dat is nog helemaal niet gezegd. Ik zou bijvoorbeeld een Taylor Swift helemaal niet uitsluiten hoor. Geef RW altijd het voordeel van de twijfel en uiteindelijk komt het altijd wel goed qua "voor ieder wat wils". #teampositive

Vraag me trouwens af wat er met Gorillaz gaat gebeuren, aangezien ze dit jaar al op DTRH staan.

En ik blijf vurig hopen dat er van m'n heilige drietal Kendrick - The Strokes - Thom Yorke zoveel mogelijk in stand blijft. ♥️ Maar over Kendrick: waar. blijft. die. nieuwe. muziek.
I stand with #teamnegative.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
I stand with #teamnegative.
Kop op Dave. Niet zo neerslachtig! Het is wel maandag maar het weer is geweldig en de pandemiecijfers zien er heel goed uit. :) Er is weer volop festivalnieuws en zowel NL als BE zijn goed begonnen aan het EK.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Ging er geen... tweede TWC komen in '22? Zie Metallica niet echt gebeuren tbh.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.162
Kop op Dave. Niet zo neerslachtig! Het is wel maandag maar het weer is geweldig en de pandemiecijfers zien er heel goed uit. :) Er is weer volop festivalnieuws en zowel NL als BE zijn goed begonnen aan het EK.
Dat is zeker allemaal geweldig! Maar een line-up met PJ - Metallica - RHCP - The Strokes zou ik zelf geniaal vinden. Maar goed, Metallica op TWC zou ook mooi zijn en dan een iets moderne headliner zou het wel mooi balanceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Vraag me trouwens af wat er met Gorillaz gaat gebeuren, aangezien ze dit jaar al op DTRH staan.
Dit hadden toch al enkele zaalshows aangekondigd? Ik zie niet in wat er nu plots zou veranderd zijn omdat ze één festival doen dit jaar in Nederland.

Ik verwacht ze gewoon naast TOP op de zaterdag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ging er geen... tweede TWC komen in '22? Zie Metallica niet echt gebeuren tbh.
dat blijkt. misschien toveren ze nog ergens iets vandaan voor die 2de TWC? Er is nog niet gezegd dat Paul McCartney in geheel niet meer zal opduiken voor 2022, dus misschien is het wachten daarop?

Wat betreft Metallica, als die rondgaan in 2022, dan laat Schueremans die niet aan Rock Werchter voorbij gaan verwacht ik als die kans er weer is.

edit ... en als Metallica op festivals speelt (dat moet ik er even bij zetten)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
dat blijkt. misschien toveren ze nog ergens iets vandaan voor die 2de TWC? Er is nog niet gezegd dat Paul McCartney in geheel niet meer zal opduiken voor 2022, dus misschien is het wachten daarop?
Ik denk inderdaad dat er nog wel wat kanshebbers zijn om dat vlak. Hoop zelf op Macca maar denk dat de Baas ook wel een grote kans maakt. Of iets uit het duo Roger Waters/Genesis.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Macca zie ik de kat uit de boom kijken, er zal wel een specifieke reden zijn waarom het krediet naar verlengd wordt naar 2023. Idem SOAD.
Metallica daar geraak je niet meer rond dat heeft Mad Cool nu wel bevestigd.
De peppers lijkt een groot vraagteken, de aankondiging van een contractonderhandeling van Firenze met betrekking tot hun, het is allemaal maar raar.
Muse, daar gaan ze zich niet aan verbranden op RW denk ik (kan zomaar de Boutique naam zijn ook), als ze België aan doen, dan maar een zaalshow.
Wat ons bij Swift brengt, lijkt niet op Mad Cool te staan dus dat tourcontract lijkt ook geen doorgang te vinden in 2022 (al kan het op die sterretjes lijn op die hun donderdag misschien?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
TW Classic 1: Nick Cave
TW Classic 2: Genesis
Boutique: Swift + Dua Lipa
RW: Do: Pixies - TWOD - PJ
Vr: FNM - Volbeat - Metallica // Liam - Volbeat - Metallica
Zat: TOP - RHCP - Gorillaz // FNM - TOP - Gorillaz
Zon: The Killers - Springsteen.
(Dit gewoon omdat ik Springsteen graag eens op RW wil zien ipv met het strandpubliek van TWC..., En anders is het Royal Blood - RHCP daar en Bruce op TWC2)

Dusdanig Old Skool knallen in 2022 om dan in 2023 terug te keren naar de gevarieerde line ups waar Kendrick/Billie/ SOAD/ Strokes/ Tame Impala hun terechte plaats terug kunnen innemen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dusdanig Old Skool knallen in 2022 om dan in 2023 terug te keren naar de gevarieerde line ups waar Kendrick/Billie/ SOAD/ Strokes/ Tame Impala hun terechte plaats terug kunnen innemen.
Als dit goed verkoopt (en dat zal het, want: corona), zie ik hen de komende jaren wel gewoon oldskool blijven boeken. Ouder volk ook, dus meer drankopbrengsten. Rock Am Ring, NovaRock e.a. doen het en lijken er allemaal redelijk goed mee weg te komen. Door het coronaverhaal zijn veel tours uitgesteld, dus ook de komende jaren zal er wel weer een overaanbod zijn waardoor ze niet zullen gedwongen worden creatief te zijn of een risico te nemen.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Alleen al de combi Volbeat Metallica zou me blij maken en aangezien PJ al bevestigd is ben ik al erg tevreden. Zou NIN er graag bij zien, mag gerust weer in the Barn, dat was top. Verder komt het vast goed Werchter kennende.
maar eigenijk ben ik al meer dan gelukkig als ik op donderdag 30 juni 2022 die wei op loop...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Als dit goed verkoopt (en dat zal het, want: corona), zie ik hen de komende jaren wel gewoon oldskool blijven boeken. Ouder volk ook, dus meer drankopbrengsten. Rock Am Ring, NovaRock e.a. doen het en lijken er allemaal redelijk goed mee weg te komen. Door het coronaverhaal zijn veel tours uitgesteld, dus ook de komende jaren zal er wel weer een overaanbod zijn waardoor ze niet zullen gedwongen worden creatief te zijn of een risico te nemen.
Denk dat RW zelf ook wel alles behalve een soort NovaRock of RAR wil worden, die toch echt vooral de nostalgiekaart trekken. Dat zijn overigens pure rockfestivals, die amper plek laten voor andere genres bovenaan. Herman heeft er sinds het ontstaan van RW op blijven wijzen dat ze een "vinger aan de pols" festival willen zijn. Ooit was Metallica ook een gedurfde boeking, want metal als festivalheadliner was not done. Idem met Depeche Mode, Stromae, Pink, Tool (als headliner), dEUS (als nationale headliner) en hier is hij weer, een Kendrick.

Deze discussie komt heel vaak terug hier, maar blijft wel een heel relevante. Zeker nu weer. En wees er maar zeker van dat ze bij RW intern ook met dat vraagstuk bezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
TW Classic 1: Nick Cave
TW Classic 2: Genesis
Boutique: Swift + Dua Lipa
RW: Do: Pixies - TWOD - PJ
Vr: FNM - Volbeat - Metallica // Liam - Volbeat - Metallica
Zat: TOP - RHCP - Gorillaz // FNM - TOP - Gorillaz
Zon: The Killers - Springsteen.
(Dit gewoon omdat ik Springsteen graag eens op RW wil zien ipv met het strandpubliek van TWC..., En anders is het Royal Blood - RHCP daar en Bruce op TWC2)

Dusdanig Old Skool knallen in 2022 om dan in 2023 terug te keren naar de gevarieerde line ups waar Kendrick/Billie/ SOAD/ Strokes/ Tame Impala hun terechte plaats terug kunnen innemen.
Wie gaat er die hoeveelheid headliners allemaal betalen? ?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Misschien komt het omdat ik nog niet zo lang naar festivals ga maar ik vind RW echt zó chill.
Ik vind de oude/rock headliners als Muse, PJ, Metallica en RHCP te gek, maar de jongere hiphop/indie acts zoals The Strokes, Gorillaz, Kendrick Lamar, Tame Impala ook. Natuurlijk zitten er in beide kampen namen waar ik minder mee heb (The National, Nick Cave, Foo Fighters, Volbeat) maar eigenlijk is elke editie prima voor mij.

Voorspelling:
DO: Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam
Vrij: Faith No More- Volbeat - Metallica
Zat: Liam Gallagher - 21Pilots - Gorillaz
Zon: Royal Blood - Dua Lipa - RHCP
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken