Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Aan de ene kant, wat een vette TW Classic daar wil ik heen! Aan de andere kant, wat een miskleun dat Nick Cave en Placebo niet op RW staan. Leken mij zekerheidjes en beide fantastische boekingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Shit. :(

Dat is een flinke domper.
Ach neen, dat wil zeggen dat er meer dan genoeg namen beschikbaar zijn.

25 juni wordt sowieso al een topavond (en dag hopelijk)! Voor Rock Werchter zelf heb ik dezelfde verwachting, komt helemaal goed!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Godverdomme!!! Daar gaat de kans om Cave eens een dag RW af te sluiten.

Nuja, had toch al tickets voor TWC en Paul McCartney. Dus hier ben ik hoe dan ook bij. Al blijf ik balen dat het TWC publiek altijd zo doods is.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Hij stond er ook al in 2018 he maar krijgt op deze manier tóch de erkenning om "headliner" te zijn en volledig in het donker te spelen. Voor echte fans is dit denk ik prachtig. Lijkt me niet dat Nick Cave en Placebo "dagjesvolk of families" aantrekken. En met de capaciteit van TW heb je ook geen stress om tickets te scoren zoals bij een Ziggo Dome.
Zelf blij dat hij niet op RW staat, afgelopen weken meer geluisterd maar het doet me niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.294
6.488
Jammer, had hem graag op Werchter gezien weer. Ik ken zijn werk nu een stuk beter dan in 2018, dus zou er meer van genieten. Naar tw classic zal ik niet snel gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Dit wordt gewoon hetzelfde doodse publiek als anders hoor, was bij die dag met Editors en Kraftwerk in 2018 niet anders heb ik me laten verstaan. Mooie naam voor TW, maar jammer dat er geen plekje over was voor de Cavemeister op RW.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Hij stond er ook al in 2018 he maar krijgt op deze manier tóch de erkenning om "headliner" te zijn en volledig in het donker te spelen. Voor echte fans is dit denk ik prachtig. Lijkt me niet dat Nick Cave en Placebo "dagjesvolk of families" aantrekken. En met de capaciteit van TW heb je ook geen stress om tickets te scoren zoals bij een Ziggo Dome.
Zelf blij dat hij niet op RW staat, afgelopen weken meer geluisterd maar het doet me niets.
Die liveshows van Cave zijn echt waanzinnig. Ik vind het oprecht jammer dat je niet de kans krijgt om hem live aan het werk te zien. Was erg benieuwd of hij je live wel zou kunnen bekoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Dit wordt gewoon hetzelfde doodse publiek als anders hoor, was bij die dag met Editors en Kraftwerk in 2018 niet anders heb ik me laten verstaan. Mooie naam voor TW, maar jammer dat er geen plekje over was voor de Cavemeister op RW.
Ja, dat dooie publiek daar is wel een probleem. Sleafords Mods gaat bijvoorbeeld totaal doodslaan daar overdag op het grote podium, is een echte 'tent act'. Voordeel is wel wat Ruben zegt, dit verkoopt niet in een dag uit gezien de capaciteit. Festival budget slinkt wel na Graspop en Sweden Rock. Dus nog even de kat uit de boom kijken waar RW mee komt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Die liveshows van Cave zijn echt waanzinnig. Ik vind het oprecht jammer dat je niet de kans krijgt om hem live aan het werk te zien. Was erg benieuwd of hij je live wel zou kunnen bekoren.
Ja dat is jammer he. Was een mooie kans geweest voor mr. Nick om meer zieltjes te winnen zoals hij ook in 2018 deed. Nu speelt hij alleen voor mensen die hem al kennen en daar bijna 100 euro voor willen neertellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ik vind dit een prima concept. Er komt overigens een tweede meer klassieke TW Classic in 2022. Een volledige dag krijgen is wel een erg grote eer voor grote meneer Cave. Ik vind dat wel sjiek. Placebo staat daar ook goed.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.442
Ik vind dit een prima concept. Er komt overigens een tweede meer klassieke TW Classic in 2022. Een volledige dag krijgen is wel een erg grote eer voor grote meneer Cave. Ik vind dat wel sjiek. Placebo staat daar ook goed.
Een klassieke TW Classic. Misschien had @koekdoos een vooruitziende blik met de boeking van Andre Rieu? ? Maar ik zet toch mijn geld op Bruce.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Die liveshows van Cave zijn echt waanzinnig. Ik vind het oprecht jammer dat je niet de kans krijgt om hem live aan het werk te zien. Was erg benieuwd of hij je live wel zou kunnen bekoren.
Tja, ik weet dat ik een beetje alleen hierin sta hier. Heb het echt geprobeerd en ook stukken van live shows gekeken op Youtube, maar ik moet natuurlijk hoofdzakelijk wel de muziek leuk vinden. En dat is afwezig.
Wat betreft dat "extra geld neerleggen" snap ik dat dat vervelend is, maar de man stond ook gewoon in 2018 al op RW he. Als RHCP met nog wat acts op TW Classic was gezet, had ik ook m'n verlies gepakt en ze gewoon daar gaan zien.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Tja, ik weet dat ik een beetje alleen hierin sta hier. Heb het echt geprobeerd en ook stukken van live shows gekeken op Youtube, maar ik moet natuurlijk hoofdzakelijk wel de muziek leuk vinden. En dat is afwezig.
Wat betreft dat "extra geld neerleggen" snap ik dat dat vervelend is, maar de man stond ook gewoon in 2018 al op RW he. Als RHCP met nog wat acts op TW Classic was gezet, had ik ook m'n verlies gepakt en ze gewoon daar gaan zien.
nee hoor, je staat daar echt niet alleen in. De meeste mensen in mijn omgeving hebben ook helemaal niets met Nick Cave. De keer dat ik hem live heb gezien (was wel met Grindermann) vond ik het ontzettend slecht. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar zijn optreden op Primavera, maar ik zou nooit een kaartje kopen voor een los concert.

Ik zou wel het album Push The Sky Away een kans geven (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Zeker niet alleen hoor, @RubenFrusciante . De laatste keer het eerste deel gezien en het kon ons groepje niet bekoren (wij vonden het maar vals en hard klinken).
Denk dat de liefhebbers, die bang zijn voor het ‘Classic’ publiek vooral even rond moeten lopen. Op de ene plek kan de beleving heel anders zijn dan ergens anders (is op RW btw ook het geval).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Niet teleurgesteld dat Nick niet op RW staat (want herhaling),maar wel dat hij op TW Classic staat. Voorlopig doet de undercard daar me ook niets. Met name Placebo vind ik toch wat te outdated (waardoor ze op Classic eigenlijk wel goed staan).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
nou Placebo weggevallen is voor RW. Zou dat ook kunnen samenvallen met de headliner die dag (als in, langer tijdslot).
Het was in 2020, Placebo - Volbeat - SoaD.
Ik denk dan Volbeat weer terug geschoven van Graspop naar RW. En de headliner ipv SoaD een langer tijdslot? (en dit schrijf ik zonder 1 keer letterlijk Metallica te noemen ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken