Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dua Lipa als barnheadline ergens
No way dat dit nog ooit zal gebeuren. Die komt niet meer voor minder dan co-headliner. En terecht. Maar die positie zie ik Werchter haar niet geven. Ik vermoed dan ook dat ze gewoon haar gepland Sportpaleis nog zal komen inhalen.

Benieuwd wat ze eventueel met Lorde zouden doen. Toch een naam die heel wat leek los te maken bij de line-up aankondiging van Primavera. Denk dat zij op elk festival wel de Main zal mogen sub/co-headlinen, maar geloof niet zo dat Werchter dat zal aandurven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Gokje (maar vooral droom)

Do: Pixies - Pearl Jam Barn: Beck - Disclosure
Vr: Liam Gallagher - Lorde - The Strokes Barn: Royal Blood
Za: Faith No More - Twenty One Pilots - Gorillaz Barn: The National
Zo: Tame Impala - Nick Cave Barn: Jorja Smith
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
No way dat dit nog ooit zal gebeuren. Die komt niet meer voor minder dan co-headliner. En terecht. Maar die positie zie ik Werchter haar niet geven. Ik vermoed dan ook dat ze gewoon haar gepland Sportpaleis nog zal komen inhalen.

Benieuwd wat ze eventueel met Lorde zouden doen. Toch een naam die heel wat leek los te maken bij de line-up aankondiging van Primavera. Denk dat zij op elk festival wel de Main zal mogen sub/co-headlinen, maar geloof niet zo dat Werchter dat zal aandurven.
Zou de volgende combo op Boutique wel mooi vinden: Lorde - Taylor Swift- Dua Lipa, maar zal wel ijdele hoop zijn waarschijnlijk. ;)
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: werchter12 en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Toch benieuwd naar Nick Cave live dan.
Meerdere keren geprobeerd, maar vind het op plaat echt totaal geen bijzondere of interessante muziek. Misschien dat het me live wel wat zou kunnen doen, al verwacht ik van niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Toch benieuwd naar Nick Cave live dan.
Meerdere keren geprobeerd, maar vind het op plaat echt totaal geen bijzondere of interessante muziek. Misschien dat het me live wel wat zou kunnen doen, al verwacht ik van niet.
Nuja, de muziek moet je in de eerste plaats iets doen. De man heeft een catalogus die heel diep gaat en veel kanten uitspringt. (Mijn favo's: Your Funeral My Trial, Henry's Dream, Skeleton Key en de eerste Grinderman). Maar qua performance kent hij zijn gelijke (bijna) niet. Zijn show in het Sportpaleis in 2017 is hands-down het beste concert dat ik ooit zag.

Kleine mood van zijn vorige Primavera show, kijkt weg als een kortfilm haha:

 
  • Geweldig
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Toch benieuwd naar Nick Cave live dan.
Meerdere keren geprobeerd, maar vind het op plaat echt totaal geen bijzondere of interessante muziek. Misschien dat het me live wel wat zou kunnen doen, al verwacht ik van niet.
Geef het een eerlijke kans. Laatste keer Werchter was ik qua muziek al om maar door de performance totaal betoverd. Rest vd groep kende hem minder tot niet en hebben ademloos staan luisteren. Een deel zelfs verder naar voren gelopen omdat ze zo onder de indruk waren. Het heeft live iets unieks wat moeilijk te beschrijven is.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
847
777
Toch benieuwd naar Nick Cave live dan.
Meerdere keren geprobeerd, maar vind het op plaat echt totaal geen bijzondere of interessante muziek. Misschien dat het me live wel wat zou kunnen doen, al verwacht ik van niet.
Wel grappig. Ik heb Nick Cave in 2018 geskipt. Eigenlijk sinds vorig jaar me verdiept in zijn muziek. Enkele albums van hem aangeschaft en ben zijn muziek enorm gaan waarderen. Ik hoop dat ik mijn beslissing van 2018 nu kan goedmaken en hem live kan zien spelen in 2022.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Wel grappig. Ik heb Nick Cave in 2018 geskipt. Eigenlijk sinds vorig jaar me verdiept in zijn muziek. Enkele albums van hem aangeschaft en ben zijn muziek enorm gaan waarderen. Ik hoop dat ik mijn beslissing van 2018 nu kan goedmaken en hem live kan zien spelen in 2022.
Ik snap jullie allebei wel. Sommige albums vind ik echt geweldig (met name Push The Sky Away) en andere albums kan ik helemaal niets mee (Your Funeral.....My Trial).

Er zijn weinig artiesten waar de verschillen tussen de albums zo groot zijn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
In 2018 dan weer na een paar nummers weggelopen...
Cave was niet aan ons besteed.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Ik kende Nick Cave enigzins in 2018 (stuk of 5 nummers kende ik) en ben sinds zijn live show om. Wat een ras entertainer en wat een aangrijpende muziek.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
De verzameling dode mussen is al groot.

Gelukkig kwam Primavera deze week wel dubbel en dik door.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
2de week dat er dingen beloofd worden 2 keer niks...
mwah, "beloofd"

het feit dat Nick Cave op zijn site Les Eurockeennes heeft staan en zelf heeft aangekondigd, maar het festival zelf in stilte blijft, doet me ook van alles vermoeden...
misschien moeten er nog aan touwtjes / strootjes getrokken worden her en der?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Billie Eilish in een mum van tijd uitverkocht vanmorgen, toch beetje jammer dat ze geen festivals doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken