Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
BKS heeft wel al hun klanten terugbetaald en geen vouchers gegeven zoals Werchter. De prijsstijging voor BKS vind ik ook ver buiten proportie, maar vind dat toch ook wel een belangrijk verschil (hetzelde voor Pinkpop? en DTRH).

Je zou maar ticketd gekocjt hebben voor RW2020 of Boutique voor Taylor, Kendrick, Strokes of SOAD en nu met die vouchers achterblijven. Ik ben alleszins erg blij dat ik nog geen tickets had voor 2020, want zou echt niet weten wat ik er mee zou moeten doen.
Als ik me niet vergis is het voucher nog een jaar geldig én als je echt wou kon je je geld terug vragen.
Wat wel een beproeving was schijnt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Om nog eens op die prijsverhoging terug te komen, een vergelijking tussen 2020 en 2022:

Rock Werchter: Combi's +23€ - Dagtickets +15€
Dour: Combi's +20€ - Dagtickets +10€
Les Ardentes: Combi's +37€ - Dagtickets +15€
Pinkpop: Combi's +15€ - Dagtickets +10€
BKS: Combi's +40€ - Dagtickets +20€
DTRH: Combi's +33€

Finaal zit RW gewoon in de middenmoot als het om die noodzakelijke prijsstijgingen gaat, maar natuurlijk is het enkel bij hen een artikel in alle landelijke media waard. Met die nuance dat je bij RW nog even tickets aan de oude prijzen kan kopen terwijl bijna een kwart van de affiche (inclusief alle headliners) bekend is.
Ik zie die dingen liever in procenten. Combitickets zijn bijna honderd euro duurder dan BKS, als je alles samen telt.

Misschien is dat ook een beetje het ding bij Werchter; zij kondigen de prijsstijging van op voorhand aan. DTRH heeft dat niét gedaan. Krijg je ook geen hele dag zever.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik zie die dingen liever in procenten. Combitickets zijn bijna honderd euro duurder dan BKS, als je alles samen telt.

Misschien is dat ook een beetje het ding bij Werchter; zij kondigen de prijsstijging van op voorhand aan. DTRH heeft dat niét gedaan. Krijg je ook geen hele dag zever.

DTRH stuurde toen ze moesten annuleren wel een mail uit naar alle kaartkopers dat kaarten voor het nieuwe jaar vermoedelijk duurder zouden worden.

De ticketprijzen voor Down The Rabbit Hole 2022 zijn nu nog niet bekend, maar duidelijk is wel dat de ticketprijzen uit 2019 niet toereikend zijn voor de kosten die we in 2022 maken. De ticketprijzen voor 2022 worden vastgesteld op het moment dat we een duidelijker beeld hebben van de prijsstijgingen op het gebied van programma, productie, personeel etc.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Verwachten jullie maandag of later aankomende week nog een laatste pakketje? Of zal de aandacht naar TW Classic gaan?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Even een vraagje tussendoor. Ik wilde net m’n dagkaart voor de vrijdag gaan doorverkopen omdat ik zowel combitickets als dagtickets had gekocht voor de zekerheid. Ondertussen heeft de line-up me overtuigd om 4 dagen te gaan. Maar ik zag nu dat ik bij TicketSwap ongeveer €5 in moet leveren om m’n kaartje door te kunnen verkopen. Weten jullie een ander veilig platform om m’n kaartje zonder verlies (of met lichte wins) op door te kunnen verkopen? Vind het een beetje zonde om geld in te leveren op kaartjes waar hartstikke veel vraag naar is en die vanaf komende week sowieso al €15 duren worden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Ticketswap is sowieso het veiligste, maar daar betaal je inderdaad wel iets voor. Maar aangezien vrijdag al uitverkocht is, kan je toch gerust iets meer vragen denk ik? Ik denk niet dat je verlies gaat maken alleszins, ook niet op Ticketswap na hun commissie.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Ticketswap is sowieso het veiligste, maar daar betaal je inderdaad wel iets voor. Maar aangezien vrijdag al uitverkocht is, kan je toch gerust iets meer vragen denk ik? Ik denk niet dat je verlies gaat maken alleszins, ook niet op Ticketswap na hun commissie.

Dat heb ik eerder inderdaad ook kunnen doen maar nu staat er boven dat tickets maximaal tegen de originele prijs kunnen worden verkocht. Als ik het bedrag ophoog krijg ik een melding dat m’n verkoopprijs te hoog is en dat €110 de maximale verkoopprijs is. Doordat Ticketmaster dan daar een percentage van 5% servicekosten van krijgt lever ik er €4,50 op in om m’n kaartje via hun te verkopen. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ten eerste zou ik me op zo'n bedrag toch niet druk maken om een paar euro?
Als ik op hun site kijk, staat er dat er maximaal 120% gevraagd mag worden, dus dat moet dan toch ook voor jou gelden?
Ik zie dat er tickets voor 118,97 euro verkocht zijn.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
815
540
Even een vraagje tussendoor. Ik wilde net m’n dagkaart voor de vrijdag gaan doorverkopen omdat ik zowel combitickets als dagtickets had gekocht voor de zekerheid. Ondertussen heeft de line-up me overtuigd om 4 dagen te gaan. Maar ik zag nu dat ik bij TicketSwap ongeveer €5 in moet leveren om m’n kaartje door te kunnen verkopen. Weten jullie een ander veilig platform om m’n kaartje zonder verlies (of met lichte wins) op door te kunnen verkopen? Vind het een beetje zonde om geld in te leveren op kaartjes waar hartstikke veel vraag naar is en die vanaf komende week sowieso al €15 duren worden.
Zet gewoon op tweedehands.be tegen normale prijs en je bent ze op een dag kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

festirock

Support act
1 dec 2015
815
540
Jezus.

I Wanna Be Your Slave vind ik vooral heel, heel luie songwriting. Die strofes zijn hilarisch, dat wel. En het Engels van die zanger, ook.

En dat Coldplay bashen, zou dat niet gewoon komen door de muziek die ze tegenwoordig maken? Ik bedoel: Everyday Life was nog eens een ouderwets spannende plaat en dat werd door de meesten, ook muzieknerds, ook zo onthaald. Niet alles moet als leuk en tof onthaald worden. Als je je muziek graag wat spannender hebt, kan ik met voorstemmen dat je een Imagine Dragons horror vind. En die cringy liveshows.
Ik heb m'n muziek graag wat spannend maar kan ook genieten van een een killers of zelfs ID show. Het moet niet altijd spannend of nieuw zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
En snap die 'slap aftreksel' opmerking niet zo goed?
(...)
Zitti e buoni of I Wanna Be Your Slave verschilt echt niet zó substantieel van een Go With The Flow van QOTSA.

Ik ben het veel vaak eens met wat je hier schrijft, maar nu viel ik toch wel even van m'n stoel. :p Ik ken enkel hun Eurosongnummer, maar vond dat toch echt wel 13-in-een-dozijnrock. Een beetje het niveau dat elke Belgisch bandje dat op kermissen speelt wat mij betreft ook haalt. Er zit voor mij echt niets in dat nummer dat er uitspringt en zich onderscheidt van de middenmoot. Go With the Flow vind ik dan weer één van de beste rocknummers van de afgelopen 20 jaar met een heerlijke flow (pun not intended) en een geweldige gitaarriff. Maar goed, smaken en kleuren...

Beetje hetzelfde als Imagine Dragons/Coldplay, op een gegeven moment wordt het gewoon leuk voor sommigen om te haten op een band die breed succes heeft. Snap dat nooit zo goed.

Daar ben ik het dan weer wel mee eens. Hoewel ik zelf niets met Maneskin heb, kan ik de boeking wel begrijpen. Al denk ik ook wel dat alle haat hier uitvergroot wordt doordat het een apart persbericht is. Als ze gewoon mee in het pakketje hadden gezeten, waren er hier volgens mij veel minder woorden aan vuil gemaakt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Prima dag zo wel ineens. Nothing But Thieves - Maneschijn - Faith No More - Twenty One Pilots - Imagine Dragons op de Main Stage. Dit zijn gewoon vier razend populaire acts + Faith No More.

Als ik er nog eens over nadenk is het echt veel logischer dat FNM in de Barn gaat staan, maar Ken gaf al aan dat de Barn spot voor Jorja Smith wordt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Prima dag zo wel ineens. Nothing But Thieves - Maneschijn - Faith No More - Twenty One Pilots - Imagine Dragons op de Main Stage. Dit zijn gewoon vier razend populaire acts + Faith No More.

Als ik er nog eens over nadenk is het echt veel logischer dat FNM in de Barn gaat staan, maar Ken gaf al aan dat de Barn spot voor Jorja Smith wordt.
Ik denk dat je de populariteit van NBT in België overschat. Dit is een band die de AB aankan, maar ik hier geen Vorst zie uitverkopen. Een pak minder groot dan in Nederland in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.395
625
En om nog iets positief in die aankondiging van Maneskin te zien: enkele uren nadat de overheid opnieuw restricties oplegde aan de culturele sector, heeft RW gewoon een nieuwe naam gelost. Geeft goede moed voor het beloofde pakketje van deze namiddag.

Tenzij Springsteen roet in het eten strooit...
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
En om nog iets positief in die aankondiging van Maneskin te zien: enkele uren nadat de overheid opnieuw restricties oplegde aan de culturele sector, heeft RW gewoon een nieuwe naam gelost. Geeft goede moed voor het beloofde pakketje van deze namiddag.

Tenzij Springsteen roet in het eten strooit...
Ik verwacht geen namen meer door die aankondiging juist, maar hopelijk ben ik fout
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
Maneskin is toch geen dertien in een dozijn-band? Bij Royal Blood bv. vind ik dat wel. Maneskin brengt toch iets 'anders', zeker live. Kan ook persoonlijk zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
En om nog iets positief in die aankondiging van Maneskin te zien: enkele uren nadat de overheid opnieuw restricties oplegde aan de culturele sector, heeft RW gewoon een nieuwe naam gelost. Geeft goede moed voor het beloofde pakketje van deze namiddag.

Tenzij Springsteen roet in het eten strooit...
Sinds afgelopen weekend loopt er een reclamespot voor Rock Werchter op Studio Brussel met opsomming van de artiesten. Ik weet niet of ze die zo snel al gaan/willen aanpassen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Sinds afgelopen weekend loopt er een reclamespot voor Rock Werchter op Studio Brussel met opsomming van de artiesten. Ik weet niet of ze die zo snel al gaan/willen aanpassen.
In het persbericht stond snel meer nieuwe namen. Dat zetten ze er enkel in als het effectief zo is. Anders is dat: binnenkort of meer namen volgen. Dat is wel meer gebeurt met zulke commercial.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken