Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Oke, dan is Maneskin 4de op de main en ben ik al iets minder chagerijnig alleen perplex door de aankondiging strategie. Ik bedoel, ze verkopen Maneskin nu als groter dan QOTSA en de andere woensdag namen. Het is ook niet zo dat Maneskin overal apart aangekondigd wilt worden (zie novarock).
 

festirock

Support act
1 dec 2015
815
541
Ik zie die gewoon in de Barn in de namiddag staan eigenlijk. Hebben ze die bij de vorige aankondiging niet gewoon vergeten ? Zo van oeps.. dan doen we die snel vrijdag ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Die Maneskin hype zal rond volgende zomer toch allang wel weer een beetje voorbij zijn? Deze had perfect in het pakketje van eerder deze week gepast. Afzonderlijke aankondiging is imo ook ietwat overdreven.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.350
1.870
Die Maneskin hype zal rond volgende zomer toch allang wel weer een beetje voorbij zijn? Deze had perfect in het pakketje van eerder deze week gepast. Afzonderlijke aankondiging is imo ook ietwat overdreven.
Droge deal waarschijnlijk. 'Sorry maar zo hoog op de affiche zal niet gaan, willen jullie aparte persaandacht? Oke, deal!'
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Dat zijn ze toch ook niet?
En snap die 'slap aftreksel' opmerking niet zo goed? Wat is dan wél goeie rock? Wat is hier zó verkeerd aan? Ze maken gewoon rockmuziek én trekken voor de verandering ook nog eens een fucking breed publiek aan. Mijn ma, vriendin, al m'n huisgenoten, studiegenoten vinden dit állemaal leuk bijvoorbeeld. Dat kun je van geen enkele act die er nu staat (oké misschien RHCP) zeggen.
Waarom wordt een Froukje bijvoorbeeld hier op het Forum onthaald als een of andere popgodin/Radiohead 2.0 die muziek opnieuw uitvindt en wordt zoiets als Måneskin afgeschoten als 'slap aftreksel'?
Zitti e buoni of I Wanna Be Your Slave verschilt echt niet zó substantieel van een Go With The Flow van QOTSA. Maar goed, ik ben in ieder geval enthousiast.
Nee, dat begrijp ik nu van @jimmywe ook, maar dat dacht ik door de losse aankondiging.

Nadat ze het songfestival wonnen waren er veel mensen in mijn omgeving die tegen mij zeiden: "Kijk een band waar jij fan van bent heeft gewonnen. Zij spelen rock en dat is jouw genre." Het is heel stereotyperend, sowieso in alles wat ze doen. Die liedjes zijn ook niet zo sterk vind ik. Liedjes hangen op een riffje en er zit na een halve minuut niks meer in wat je daarvoor niet hebt gehoord. Vandaar mijn slap aftreksel opmerking.

Als je dan een over the top rockband na moet doen, geef mij dan maar The Lemon Twigs. Die combineren dat na mijn inziens met interessante muziek.

Froukje vind ik tekstueel en muziekaal interessant in elkaar steken. Ik hoor daar dingen die ik ergens anders niet hoor. Ze is voor mij absoluut geen Radiohead 2.0 en ik begrijp het zeer zeker dat er hier genoeg mensen zijn die haar niks vinden. Ik snap dat veel BKS gangers haar links laten liggen.

Als ik booker zal zijn van Werchter en ik zou een spot over hebben op main rond een uurtje of 17 zou ik ook voor Maneskin gaan. Het is een logische boeking, maar ook een weinig spannende. En laten we eerlijk zijn, er zijn al heel wat veilige boekingen op hoge posities.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Zitti e buoni of I Wanna Be Your Slave verschilt echt niet zó substantieel van een Go With The Flow van QOTSA. Maar goed, ik ben in ieder geval enthousiast.
Beetje hetzelfde als Imagine Dragons/Coldplay, op een gegeven moment wordt het gewoon leuk voor sommigen om te haten op een band die breed succes heeft. Snap dat nooit zo goed.
Jezus.

I Wanna Be Your Slave vind ik vooral heel, heel luie songwriting. Die strofes zijn hilarisch, dat wel. En het Engels van die zanger, ook.

En dat Coldplay bashen, zou dat niet gewoon komen door de muziek die ze tegenwoordig maken? Ik bedoel: Everyday Life was nog eens een ouderwets spannende plaat en dat werd door de meesten, ook muzieknerds, ook zo onthaald. Niet alles moet als leuk en tof onthaald worden. Als je je muziek graag wat spannender hebt, kan ik met voorstemmen dat je een Imagine Dragons horror vind. En die cringy liveshows.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ach, wat geschreven wordt.
Rond 17/18 uur zit je lekker op de wei in het zonnetje met een bak patat en nog iets vets.
Koud biertje of cola erbij en dan zijn ze denk ik niet vervelend op de achtergrond.
Hij heeft tenminste niet zo'n irritant stemmetje als die van Greta van Fleet. Wat een kutgeluid was dat toen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Nadat ze het songfestival wonnen waren er veel mensen in mijn omgeving die tegen mij zeiden: "Kijk een band waar jij fan van bent heeft gewonnen. Zij spelen rock en dat is jouw genre." Het is heel stereotyperend, sowieso in alles wat ze doen. Die liedjes zijn ook niet zo sterk vind ik. Liedjes hangen op een riffje en er zit na een halve minuut niks meer in wat je daarvoor niet hebt gehoord.
Eens.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.350
1.870
Jezus.

I Wanna Be Your Slave vind ik vooral heel, heel luie songwriting. Die strofes zijn hilarisch, dat wel. En het Engels van die zanger, ook.

En dat Coldplay bashen, zou dat niet gewoon komen door de muziek die ze tegenwoordig maken? Ik bedoel: Everyday Life was nog eens een ouderwets spannende plaat en dat werd door de meesten, ook muzieknerds, ook zo onthaald. Niet alles moet als leuk en tof onthaald worden. Als je je muziek graag wat spannender hebt, kan ik met voorstemmen dat je een Imagine Dragons horror vind. En die cringy liveshows.
Maar dat het aanslaat zie je wel in de ticketverkoop in heel europa. Iedereen heeft nood aan een fout feestje zo blijkt.
Nu ik ga de rest van de muziek is luisteren, buiten die 3-4 hitjes, wie weet wat is het nog?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Uh oke. Heb wat gemist deze middag dat is duidelijk! Reactie deel 1: tof! Maneskin wil ik deze zomer toch wel graag meepakken. Dat somgfestival nummer vind ik prima te doen. Ik ga me hier echt goed mee vermaken in de namiddag met een verse pils! Reactie deel 2: die aparte aankondiging is pure larie. Oa Qotsa in een pakketje wegstoppen en dit erna los aankondigen. Ik snap de uitleg van Jimmy maar toch
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Dat zijn ze toch ook niet?
En snap die 'slap aftreksel' opmerking niet zo goed? Wat is dan wél goeie rock? Wat is hier zó verkeerd aan? Ze maken gewoon rockmuziek én trekken voor de verandering ook nog eens een fucking breed publiek aan. Mijn ma, vriendin, al m'n huisgenoten, studiegenoten vinden dit állemaal leuk bijvoorbeeld. Dat kun je van geen enkele act die er nu staat (oké misschien RHCP) zeggen.
Waarom wordt een Froukje bijvoorbeeld hier op het Forum onthaald als een of andere popgodin/Radiohead 2.0 die muziek opnieuw uitvindt en wordt zoiets als Måneskin afgeschoten als 'slap aftreksel'?
Zitti e buoni of I Wanna Be Your Slave verschilt echt niet zó substantieel van een Go With The Flow van QOTSA. Maar goed, ik ben in ieder geval enthousiast.
Beetje hetzelfde als Imagine Dragons/Coldplay, op een gegeven moment wordt het gewoon leuk voor sommigen om te haten op een band die breed succes heeft. Snap dat nooit zo goed.
Ontzettend rare vergelijking.

Die 2 Maneskin nummers zitten gewoon zeer basic in elkaar. Gebeurd niets dat je na een jaartje gitaar-les bij wijze van spreken nog niet kan. De songstructuren vind je op bladzijde 3 van Rockmuziek voor dummies e.d. En hun stagemoves en geloofwaardigheid komen bij mij gewoon heel fake over. Muziek moet zeker niet altijd moeilijk zijn. Maar het is de combo van al die puntjes die mij de das omdoen.

Dat bedoelen de meeste denk ik met slap aftreksel. Zou het echt vreemd vinden als je dat verschil niet ziet met een gemiddeld QOTSA nummers.
Also... Dat er op Coldplay gebashed word heeft meer met smaak te maken denk ik. Zijn hebben sinds 2010 ongeveer gekozen voor meer en meer naar pop te gaan. Dan is het normaal het eerder alternatief publiek dat je op fora zoals dit vind afhaakt... Toch? Denk dat 95% van dit forum niks aan te merken heeft op bv. de RW 2009 show van Coldplay. Maar gewoon niet mee zijn met het pad dat de band daarna koos.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Maar dat het aanslaat zie je wel in de ticketverkoop in heel europa. Iedereen heeft nood aan een fout feestje zo blijkt.
Nu ik ga de rest van de muziek is luisteren, buiten die 3-4 hitjes, wie weet wat is het nog?
Tuurlijk, hoe simpeler de muziek, hoe makkelijker iets aanlaat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
Dit gaat sowieso de ticketverkoop boosten. Zeer veel mensen hebben Vorst-tickets misgelopen. Superlogische boeking. En leuk dat ze een niet te hoge spot innemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Dit gaat sowieso de ticketverkoop boosten. Zeer veel mensen hebben Vorst-tickets misgelopen. Superlogische boeking. En leuk dat ze een niet te hoge spot innemen.
Dat laatste vooral in vergelijk met sommige andere festivals. Nog drie bands erboven op de main en NBT er nog onder. Dan staat er een erg sterke rij namen, even los van de kwaliteiten die de namen toegedicht worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken