Dat zijn ze toch ook niet?
En snap die 'slap aftreksel' opmerking niet zo goed? Wat is dan wél goeie rock? Wat is hier zó verkeerd aan? Ze maken gewoon rockmuziek én trekken voor de verandering ook nog eens een fucking breed publiek aan. Mijn ma, vriendin, al m'n huisgenoten, studiegenoten vinden dit állemaal leuk bijvoorbeeld. Dat kun je van geen enkele act die er nu staat (oké misschien RHCP) zeggen.
Waarom wordt een Froukje bijvoorbeeld hier op het Forum onthaald als een of andere popgodin/Radiohead 2.0 die muziek opnieuw uitvindt en wordt zoiets als Måneskin afgeschoten als 'slap aftreksel'?
Zitti e buoni of I Wanna Be Your Slave verschilt echt niet zó substantieel van een Go With The Flow van QOTSA. Maar goed, ik ben in ieder geval enthousiast.
Nee, dat begrijp ik nu van
@jimmywe ook, maar dat dacht ik door de losse aankondiging.
Nadat ze het songfestival wonnen waren er veel mensen in mijn omgeving die tegen mij zeiden: "Kijk een band waar jij fan van bent heeft gewonnen. Zij spelen rock en dat is jouw genre." Het is heel stereotyperend, sowieso in alles wat ze doen. Die liedjes zijn ook niet zo sterk vind ik. Liedjes hangen op een riffje en er zit na een halve minuut niks meer in wat je daarvoor niet hebt gehoord. Vandaar mijn slap aftreksel opmerking.
Als je dan een over the top rockband na moet doen, geef mij dan maar The Lemon Twigs. Die combineren dat na mijn inziens met interessante muziek.
Froukje vind ik tekstueel en muziekaal interessant in elkaar steken. Ik hoor daar dingen die ik ergens anders niet hoor. Ze is voor mij absoluut geen Radiohead 2.0 en ik begrijp het zeer zeker dat er hier genoeg mensen zijn die haar niks vinden. Ik snap dat veel BKS gangers haar links laten liggen.
Als ik booker zal zijn van Werchter en ik zou een spot over hebben op main rond een uurtje of 17 zou ik ook voor Maneskin gaan. Het is een logische boeking, maar ook een weinig spannende. En laten we eerlijk zijn, er zijn al heel wat veilige boekingen op hoge posities.