Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Lolz jongens, zoveel energie voor een band die gewoon simpele stadion hard rock brengt en die dat ook niet onder stoelen of banken steekt. Verkopen bovendien Vorst in een handomdraai uit, dat is waar RW het meeste naar kijkt.

Verder deel ik de mening van velen wel dat het een vreemd signaal is om een sub en een boeltje Barn-heads meteen aan te kondigen om nadien hen alléén aan te kondigen. Desalniettemin viel deze act maanden van op voorhand al te verwachten toen ze wekenlang De Afrekening in stonden. Bedoel.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Mods, kan er een gele kaart uitgedeeld worden? ?
Oprechte vraag eigenlijk.
Heb die naam natuurlijk wel al horen passeren en wellicht heb ik er wel al iets van gehoord. Maar dan wel zonder te weten over wie het gaat.
Is die wat bekend in België?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.885
Oprechte vraag eigenlijk.
Heb die naam natuurlijk wel al horen passeren en wellicht heb ik er wel al iets van gehoord. Maar dan wel zonder te weten over wie het gaat.
Is die wat bekend in België?
Doe ik m'n fanboy-zijn op het forum niet goed genoeg blijkbaar. @Brian en ik zijn nochtans vrij hyped over haar haha. Maar bon, ze verkocht wel bijzonder snel haar Trix en Vooruit show uit. Dus dat wil wel wat zeggen met enkel een eptje onder de arm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian, Timmetje en elo

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Oprechte vraag eigenlijk.
Heb die naam natuurlijk wel al horen passeren en wellicht heb ik er wel al iets van gehoord. Maar dan wel zonder te weten over wie het gaat.
Is die wat bekend in België?
Je hebt ook zoiets als Spotify
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.234
6.398
Oprechte vraag eigenlijk.
Heb die naam natuurlijk wel al horen passeren en wellicht heb ik er wel al iets van gehoord. Maar dan wel zonder te weten over wie het gaat.
Is die wat bekend in België?
Probeer deze eens, ben benieuwd wat je ervan vind. In NL verkoopt ze zalen snel uit en staat ze op Pinkpop, bks en een hand vol andere festivals. Ze begint steeds meer op te bouwen.


 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.119
1.518
Ja, Maneskin. Leuk hoor, ik ken een paar jonge meiden die hier erg happy van gaan worden...

...dat gezegd hebbende, Soulwax is aangekondigd voor Best Kept Secret. Hopelijk komen de bro's ook op Werchter.
 
12 nov 2016
649
389
Dat ook, maar las een interview met haar manager waar die vertelde dat Phoebe zelf met veel ideeën komt. Haar opvallende tweets en bereidheid om nietsverhullende foto's te posten zegt ook veel.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Maneskin, te verwachten zeker, past in de categorie gillend publiek die dag denk ik dan. Wel nieuwsgierig naar, maar spijtig van die hoge spot die ze innemen
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.119
1.518
Maneskin, te verwachten zeker, past in de categorie gillend publiek die dag denk ik dan. Wel nieuwsgierig naar, maar spijtig van die hoge spot die ze innemen

Zo rond een uur of 17u40 is toch niet zo een afgrijselijk hoge spot voor Maneskin? Ik hoop dat ze niet tegenover Phoebe Bridgers staan want dan staan een paar jonge meiden voor een wel erg lastige keuze?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Probeer deze eens, ben benieuwd wat je ervan vind. In NL verkoopt ze zalen snel uit en staat ze op Pinkpop, bks en een hand vol andere festivals. Ze begint steeds meer op te bouwen.


Neen sorry, doet me niets. Is echt mijn muziek niet.
Al ken ik dat tweede wel van horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.646
1.144
Zo rond een uur of 17u40 is toch niet zo een afgrijselijk hoge spot voor Maneskin? Ik hoop dat ze niet tegenover Phoebe Bridgers staan want dan staan een paar jonge meiden voor een wel erg lastige keuze?
Denk dat er niet zo'n grote overlap in fanbase is tussen Phoebe Bridgers en Maneskin, of ben ik verkeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.395
625
Om nog eens op die prijsverhoging terug te komen, een vergelijking tussen 2020 en 2022:

Rock Werchter: Combi's +23€ - Dagtickets +15€
Dour: Combi's +20€ - Dagtickets +10€
Les Ardentes: Combi's +37€ - Dagtickets +15€
Pinkpop: Combi's +15€ - Dagtickets +10€
BKS: Combi's +40€ - Dagtickets +20€
DTRH: Combi's +33€

Finaal zit RW gewoon in de middenmoot als het om die noodzakelijke prijsstijgingen gaat, maar natuurlijk is het enkel bij hen een artikel in alle landelijke media waard. Met die nuance dat je bij RW nog even tickets aan de oude prijzen kan kopen terwijl bijna een kwart van de affiche (inclusief alle headliners) bekend is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Om nog eens op die prijsverhoging terug te komen, een vergelijking tussen 2020 en 2022:

Rock Werchter: Combi's +23€ - Dagtickets +15€
Dour: Combi's +20€ - Dagtickets +10€
Les Ardentes: Combi's +37€ - Dagtickets +15€
Pinkpop: Combi's +15€ - Dagtickets +10€
BKS: Combi's +40€ - Dagtickets +20€
DTRH: Combi's +33€

Finaal zit RW gewoon in de middenmoot als het om die noodzakelijke prijsstijgingen gaat, maar natuurlijk is het enkel bij hen een artikel in alle landelijke media waard. Met die nuance dat je bij RW nog even tickets aan de oude prijzen kan kopen terwijl bijna een kwart van de affiche (inclusief alle headliners) bekend is.
Zo is dat altijd? Over prijsveranderingen van bvb Tomorrowland hoor je ook nooit iets.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
En presteert Werchter het nog om een rij headliners neer te zetten waar je u tegen zegt.
Dan is Best Kept Secret toch veel meer iets om over te schrijven? Plus 40 euro en minder acts, zoals het nu lijkt.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
En presteert Werchter het nog om een rij headliners neer te zetten waar je u tegen zegt.
Dan is Best Kept Secret toch veel meer iets om over te schrijven? Plus 40 euro en minder acts, zoals het nu lijkt.
BKS heeft wel al hun klanten terugbetaald en geen vouchers gegeven zoals Werchter. De prijsstijging voor BKS vind ik ook ver buiten proportie, maar vind dat toch ook wel een belangrijk verschil (hetzelde voor Pinkpop? en DTRH).

Je zou maar ticketd gekocjt hebben voor RW2020 of Boutique voor Taylor, Kendrick, Strokes of SOAD en nu met die vouchers achterblijven. Ik ben alleszins erg blij dat ik nog geen tickets had voor 2020, want zou echt niet weten wat ik er mee zou moeten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken