er zijn vast mee lezers die dat graag doen!En kom nou Liam Gallagher kijken op de stream gvd.
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-fl-stayhome-editie/
er zijn vast mee lezers die dat graag doen!En kom nou Liam Gallagher kijken op de stream gvd.
Zit op mijn mobiel, dus stukken quoten gaat nogal lastig, dus ik geef de stukken wel met nummers aan.wenteldave wrote:
Krijg op de een of andere manier de indruk dat dat er niet veel zijn.
Dat weet jij toch niet.
wenteldave wrote:
Die tweede opmerking over gelijkheid tussen mannen en vrouwen snap ik heus. Laat ik ‘m alleen in de muziekindustrie houden en het niet breder trekken. Het is tenslotte een muziekforum. Ik snap dat je je zorgen maakt. Echter, en dat punt heb ik wel eens eerder gemaakt, als dat je nog bijstaat, in de hogere regionen (lees: (sub)headliners) zijn er simpelweg meer mannelijke acts dan vrouwelijke. Als je gaat kijken naar specifieke genres worden die verschillen al helemaal duidelijk, zoals bijvoorbeeld op rock-georiënteerde festivals. Is dat omdat mannen meer met muziek hebben dan vrouwen of zit daar een andere reden achter? Ik denk persoonlijk dat eerste. Er werken nou eenmaal meer mannen in de industrie dan vrouwen. En dat kan bijvoorbeeld met iemands opvoeding te maken hebben en dergelijke factoren. Je gaat me alleen niet vertellen dat de muziekindustrie expres onderscheid maakt tussen mannelijke en vrouwelijke artiesten, dat is namelijk de grootste kul die ik heb gehoord. Om even terug te komen op mijn punt: het is logisch dat als er meer mannen in de industrie werken, er ook meer mannen op festivals staan (en andersom).
Kijk ja, er bestaan bepaalde wetenschappelijk bewezen termen zoals plafond-effect bv. die bepaalde zaken duidelijk maken over structurele ongelijkheid bij vrouwen en ook minderheden. Dat er ‘simpelweg meer mannen muziek maken’ heeft toch een oorzaak, nl. paternalisme. Dat er meer vrouwen muziek zijn gaan maken en hun plek zijn gaan opeisen heet emancipatie en strijdt voor meer gelijkheid en zonder de rolmodellen die daar vandaag voor zorgen heb je geen rock/hiphop/pop-artiesten van morgen. Kinderen die van jongs af aan muziek ambiëren en meteen een rolmodel vinden waarin ze zichzelf zien, zullen gemakkelijker doorstoten dan kinderen die er geen vinden.
wenteldave wrote:
Verder maak je nog een opmerking over een forum met overwegend witte mannen. Ik vind dit sowieso een heel vreemde opmerking, ook omdat je zegt dat blanke (of mag dat niet meer…?) mannen niet zouden weten hoe zoiets voelt, terwijl het natuurlijk ook gewoon twee kanten op werkt, maar je insinueert nu ook dat ik ook zo’n witte man ben die niet weet hoe zoiets voelt. Je weet verdomme nog geen eens hoe ik er uitzie, Yannick. Hoe kan je dan zo’n opmerking specifiek jegens mij maken?
Neen. Mijn punt was dat we hier hoofdzakelijk witte mannen zijn op dit forum die zich uitspreken over een onderwerp waar ze op geen enkel vlak mee te maken kunnen krijgen, want.. gender you know en dat dat een bias met zich mee brengt.
wenteldave wrote:
Moraal van dit verhaal: men moet stoppen met overal zo overgevoelig voor te zijn.
Moraal van het verhaal is dat er nog steeds een enorme ongelijkheid is en dat er nog gigantisch veel werk is, zowel op als naast het veld, had een betere bottom-line geweest, maar ja..
En kom nou Liam Gallagher kijken op de stream gvd.
Nee, had 'm beter vervolledigd daar ja. Had "maar ja, ik ben jou niet." moeten staan.4. “Maar ja…” klinkt alsof je weer een soort bevooroordeeld bent over mij.
Moet je ook helemaal niet willen. :wink:wenteldave wrote:
4. “Maar ja…” klinkt alsof je weer een soort bevooroordeeld bent over mij.
Nee, had ‘m beter vervolledigd daar ja. Had “maar ja, ik ben jou niet.” moeten staan.
Fijne discussie verder met je, Dave en fijne avond.
Dat heet 'reading the room'. Zie ook eerdere reacties over het feit dat hier gigantisch veel mensen meelezen. Tuurlijk kan er op café met maten al eens meer de randjes afgetast worden maar hier zit je met een hoop mensen die elkaar niet kennen + heel veel mensen zonder account die meelezen. Een opmerking als die over Niels is dan gewoon compleet onnodig en zal zich voor altijd op het internet bevinden. Dat kan jij niet erg vinden, maar wij mogen dat wel ongepast vinden, zelfs als we veronderstellen dat je waarschijnlijk heus niet transfoob bent.Wel krijg ik het tegenwoordig van dat veel te politiek correct te willen zijn, vertel dezelfde mop aan den toog en niemand die er over valt.
Straks tussen 9 en 10 een uur lang enkel Foo Fighters op Stubru met daarbij een ‘exclusieve verrassing’. Misschien lees ik hier te veel in, maar mogelijks een aankondiging voor Werchter?
Geen probleem. Ben het ook niet altijd met jullie eens, dus daar kunnen we elkaar de hand schudden. Komen altijd domme oneliners in voor, alleen dat betekent nog niet dat ze per se incorrect zijn.Fijn dat je je openstelt tot de discussie, Dave! Ook al ben ik niet akkoord met al je argumenten, merk ik dat je tenminste moeite doet om ook verder na te denken. Het is belangrijk om de discussie niet enkel op de oppervlakte te voeren (‘er zijn nu eenmaal meer mannen in de industrie’) maar ook na te denken over de onderliggende oorzaken hiervan (cf. de reacties over paternalisme, opvoeding, etc.) Er zijn zo nog wel enkele vragen waar we misschien niet per se een eenduidig antwoord op gaan vinden maar die wel relevant zijn om over na te denken. Daarom vind ik het ook zo jammer dat de meeste discussies zo snel vervuild worden met domme oneliners.
De discussie over ‘dat wij niet kunnen weten hoe zoiets voelt’ is altijd een lastige. Het is relevant dat ook wij hierover discussiëren maar langs de andere kant zal er zonder vrouwelijke representatie altijd een belangrijke blik ontbreken in een debat over vrouwen in de muziekindustrie (ik veronderstel even dat de mensen achter de avatars hier vooral mannen zijn, correct me if I’m wrong). Ik weet niet goed hoe goed je de Belgische media volgt maar we moeten opletten voor situaties zoals toen vorige week fucking Urbanus op de openbare omroep zijn mening over Black Lives Matter kwam verkondigen aan een tafel met enkel witte mensen. Spoiler: dat liep niet goed af. En het bracht zeker niets waardevols bij.
Joe wrote:
Wel krijg ik het tegenwoordig van dat veel te politiek correct te willen zijn, vertel dezelfde mop aan den toog en niemand die er over valt.
Dat heet ‘reading the room’. Zie ook eerdere reacties over het feit dat hier gigantisch veel mensen meelezen. Tuurlijk kan er op café met maten al eens meer de randjes afgetast worden maar hier zit je met een hoop mensen die elkaar niet kennen + heel veel mensen zonder account die meelezen. Een opmerking als die over Niels is dan gewoon compleet onnodig en zal zich voor altijd op het internet bevinden. Dat kan jij niet erg vinden, maar wij mogen dat wel ongepast vinden, zelfs als we veronderstellen dat je waarschijnlijk heus niet transfoob bent.
Ik vind het ook niet vreemd, hoor. Hartstikke logisch, maar als hij vindt dat Niels eruitziet als een transgender (ook al was het als grap bedoeld), dan mag hij dat wat mij betreft gewoon zeggen. En dat heeft ook nog eens met muziek te maken, in de breedste zin van het woord, zoals jij al zegt (want Niels maakt muziek, toch? Ken heel die vent (?) niet).Ik ben akkoord met je reactie dus daar ga ik verder niet op in. Juist over het laatste stukje: mijn doel is helemaal niet om Joe hier een slechte naam aan te praten. Maar ik vind het niet vreemd dat er op zo’n reactie ook tegenreactie komt. Ik vind context hierin wel degelijk belangrijk. Ook op het internet zijn er meer dan genoeg plaatsen waar dit soort ‘grapjes’ perfect kunnen. Ik weet niet hoe de anderen hier dat beschouwen maar Festileaks is voor mij echt geen plaats waar zo’n dingen nodig zijn, daarvoor zou ik wel naar Reddit gaan ofzo. Ik vind Festileaks een plaats om over muziek te praten in de breedste zin van het woord en daar horen sociale kwesties als deze ook soms bij, maar dan wel liefst zonder dat soort opmerkingen. Maar aan enkele reacties te zien, zijn er hier ook mensen die dat niet erg vinden, wat ook prima is maar misschien hebben wij dan andere verwachtingen van dit platform.
Auto, fiets of openbaar vervoer met lijn nr 333 normaal.Iemand enig idee trouwens hoe je op de wei geraakt vanuit en naar Leuven mbt die concerten daar nu?