Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Rijtje Faith No More – 21 Pilots – Kendrick is imo ijzersterk (drie acts die op andere festivals los headlinen die achter elkaar spelen). Daar strookt het rijtje Gallagher – Royal Blood – The Strokes imo wat pover bij af. Er mist die dag denk ik dan gewoon een knaller. Maar da’s eigenlijk ook een beetje gezeur, want die do-za-zo maken dat weer ruimschoots goed.

Voor mij is dat rijtje op vrijdag beter dan dat op zaterdag ?

Post malone kan het ook live zei je, daar ben ik nog niet van overtuigd geraakt op een festival moet ik eerlijk zijn. Straks ga je nog zeggen dat hij live op een festival sterker is dan PJ ?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
Gaat hier helemaal niet of Royal Blood die plaats zou verdienen. Dat doen ze sowieso.

Het gaat wel over het feit dat die vrijdag er gewoon niet sterker van wordt :)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Het gaat wel over het feit dat die vrijdag er gewoon niet sterker van wordt ?

Ja, dat dus vooral. :)

Jammer dat Gallagher - RB - The Strokes - Malone niet lijkt te gebeuren. Maar was idd wat te optimistisch gedacht dat dat zou kunnen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Gaat hier helemaal niet of Royal Blood die plaats zou verdienen. Dat doen ze sowieso.

Het gaat wel over het feit dat die vrijdag er gewoon niet sterker van wordt ?
Mocht Post Malone daar hebben gestaan, had ik dat ook echt niet gehad hoor. Ik snap wat je zegt, en je hebt ook wel gelijk, het maakt de dag niet wauw, maar Liam Gallagher - Royal Blood - The Strokes zijn gewoon allemaal (co-)headliners op redelijke festivals als Reading/Leeds, Mad Cool, Roskilde, NOS Alive.
Heb Post Malone vaak genoeg de kans gegeven, maar ik vind het gewoon een pop-ster als Pink, Taylor Swift. Ik vind het bij lange na niet de kwaliteit van Kendrick, Stromzy, Childish Gambino of (al heb ik er helemaal niks mee) Tyler the creator.
Het is niet wat we hoopten, maar ik accepteer dat Royal Blood gewoon inderdaad een plan D, E is, dan vind ik het nog echt wel meevallen, in ieder geval beter dan subs die er ook hebben gestaan als James Blake, Alt-J.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
711
633
pigital wrote:
Gaat hier helemaal niet of Royal Blood die plaats zou verdienen. Dat doen ze sowieso.

Het gaat wel over het feit dat die vrijdag er gewoon niet sterker van wordt
1f642.svg


Mocht Post Malone daar hebben gestaan, had ik dat ook echt niet gehad hoor. Ik snap wat je zegt, en je hebt ook wel gelijk, het maakt de dag niet wauw, maar Liam Gallagher – Royal Blood – The Strokes zijn gewoon allemaal (co-)headliners op redelijke festivals als Reading/Leeds, Mad Cool, Roskilde, NOS Alive.
Heb Post Malone vaak genoeg de kans gegeven, maar ik vind het gewoon een pop-ster als Pink, Taylor Swift. Ik vind het bij lange na niet de kwaliteit van Kendrick, Stromzy, Childish Gambino of (al heb ik er helemaal niks mee) Tyler the creator.
Het is niet wat we hoopten, maar ik accepteer dat Royal Blood gewoon inderdaad een plan D, E is, dan vind ik het nog echt wel meevallen, in ieder geval beter dan subs die er ook hebben gestaan als James Blake, Alt-J.
Post Malone zou wel eindelijk eens een ander doelpubliek aangesproken hebben die Werchter tijdens deze editie een beetje uit het oog aan het verliezen is.
(De Mainstream & Commerciele Muziekliefhebbr)
Maar je kan natuurlijk niet altijd alles hebben elk jaar!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Maar het kan toch ook dat, ondanks Royal Blood op Mad Cool staat, Rock Werchter Post Malone boekt? Het lijkt hier al een uitgemaakte zaak dat Royal Blood er zal staan?

Jazebel zegt op eFestivals dat er deze week geen namen komen en dat The Chemical Brothers initieel geboekt waren voor de donderdag van Rock Werchter 2020, maar dat dit geannuleerd is. Misschien aan het verschuiven naar vrijdag?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
pigital wrote:
Het gaat wel over het feit dat die vrijdag er gewoon niet sterker van wordt
1f642.svg


Ja, dat dus vooral.
1f642.svg


Jammer dat Gallagher – RB – The Strokes – Malone niet lijkt te gebeuren. Maar was idd wat te optimistisch gedacht dat dat zou kunnen.

In die volgorde had toch nooit gekund? Zou rare volgorde van bands zijn
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.

Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.

Maar in de breedte is Roskilde wel een referentie. Nog eens afwachten wat RW nog uit de hoge hoed tovert voor die vrijdag, maar tot nu toe 'wint' Roskilde het echt. Niet alleen door het boeken van bepaalde namen, maar ook met het vermijden van andere dingen. Prachtlineup.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.526
10.930
Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.

Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.
Ik proef haast de minachting. Bah.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.316
5.788
mattman wrote:

Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.


Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.


Ik proef haast de minachting. Bah.

Maar dat is toch gewoon een feit? Dat festival programmeert veel te veel (alternatieve) pop en hiphop voor de gemiddelde gitaarliefhebber.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Maar ipv te zagen over wie er (nog) niet op de affiche staat, kunnen we het misschien nog eens hebben over wie er al wel staat! Vorige jaren werden hier verschillende artiesten voorgesteld. Misschien leuk om nog eens te doen? Een handige manier om hyped te raken over minder bekende artiesten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.526
10.930
wenteldave wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.


Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.


Ik proef haast de minachting. Bah.

Maar dat is toch gewoon een feit? Dat festival programmeert veel te veel (alternatieve) pop en hiphop voor de gemiddelde gitaarliefhebber.
Zeker waar, maar het sloeg op de minachting jegens de gitaarliefhebber, die Matt wel vaak, bedoeld of onbedoeld, laat doorschijnen. Daar wilde ik meer op reageren, niet op het feit dat Roskilde wat meer popacts op het affiche heeft staan.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.


Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.


Ik proef haast de minachting. Bah.


Maar dat is toch gewoon een feit? Dat festival programmeert veel te veel (alternatieve) pop en hiphop voor de gemiddelde gitaarliefhebber.

Zeker waar, maar het sloeg op de minachting jegens de gitaarliefhebber, die Matt wel vaak, bedoeld of onbedoeld, laat doorschijnen. Daar wilde ik meer op reageren, niet op het feit dat Roskilde wat meer popacts op het affiche heeft staan.
Hij zegt hier toch niks raars? Als je alleen van hiphop houdt, moet je bijvoorbeeld ook niet naar Graspop gaan.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Maar het kan toch ook dat, ondanks Royal Blood op Mad Cool staat, Rock Werchter Post Malone boekt? Het lijkt hier al een uitgemaakte zaak dat Royal Blood er zal staan?

Jazebel zegt op eFestivals dat er deze week geen namen komen en dat The Chemical Brothers initieel geboekt waren voor de donderdag van Rock Werchter 2020, maar dat dit geannuleerd is. Misschien aan het verschuiven naar vrijdag?
Terwijl Ken de hele tijd roept dat de Chemical Brothers nooit echt een optie zijn geweest voor RW...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.


Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.


Ik proef haast de minachting. Bah.


Maar dat is toch gewoon een feit? Dat festival programmeert veel te veel (alternatieve) pop en hiphop voor de gemiddelde gitaarliefhebber.

Zeker waar, maar het sloeg op de minachting jegens de gitaarliefhebber, die Matt wel vaak, bedoeld of onbedoeld, laat doorschijnen. Daar wilde ik meer op reageren, niet op het feit dat Roskilde wat meer popacts op het affiche heeft staan.

Oprecht: is niet minachtend bedoeld. Ik denk echt dat je als gitaarliefhebber (die er ook veel zijn op Rock Werchter) weinig te zoeken hebt op Roskilde. Maar ik vind dat Roskilde een prachig voorbeeld van hoe je als festival progressief kan boeken en toch hele grote massa's aantrekken. Al 50 jaar lang dit jaar. Daar staat Amenra naast Taylor Swift, Kendrick Lamar naast Africa Express en Ride en The Roots naast Faith No More, Strokes en FKA Twigs. En het klopt ook gewoon daar. Echt een festival met een visie.

(Niet dat RW geen visie heeft, voor de duidelijkheid!)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.176
Everyknight wrote:
Maar het kan toch ook dat, ondanks Royal Blood op Mad Cool staat, Rock Werchter Post Malone boekt? Het lijkt hier al een uitgemaakte zaak dat Royal Blood er zal staan?

Jazebel zegt op eFestivals dat er deze week geen namen komen en dat The Chemical Brothers initieel geboekt waren voor de donderdag van Rock Werchter 2020, maar dat dit geannuleerd is. Misschien aan het verschuiven naar vrijdag?

Terwijl Ken de hele tijd roept dat de Chemical Brothers nooit echt een optie zijn geweest voor RW…

Inderdaad... Ze waren effectief geboekt voor die donderdag, dus ofwel waren ze akkoord om in The Barn te staan (wat ik niet geloof), ofwel gaf RW hen gewoon hun traditionele afsluitende mainstageplek. Misschien was hierover alsnog discussie of misschien komt een verschuiving naar vrijdag nu beter uit... Afwachten maar, de line-up lijkt duidelijk nog niet volledig geboekt, ze lijken er nog volop mee bezig te zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.920
8.560
Mooi om te horen dat ze echt met iets groters bezig lijken te zijn. Dan mag het gerust wat langer duren vind ik. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.526
10.930
wenteldave wrote:

Dr. Hannibal wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:

Paddy wrote:
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.


Als je alleen van gitaren houdt, moet je inderdaad niet in Rokilde zijn.


Ik proef haast de minachting. Bah.


Maar dat is toch gewoon een feit? Dat festival programmeert veel te veel (alternatieve) pop en hiphop voor de gemiddelde gitaarliefhebber.


Zeker waar, maar het sloeg op de minachting jegens de gitaarliefhebber, die Matt wel vaak, bedoeld of onbedoeld, laat doorschijnen. Daar wilde ik meer op reageren, niet op het feit dat Roskilde wat meer popacts op het affiche heeft staan.

Hij zegt hier toch niks raars? Als je alleen van hiphop houdt, moet je bijvoorbeeld ook niet naar Graspop gaan.
Hoor je mij ook niet zeggen. Ga alleen geen halve zin quoten, omdat het dan weer volledig uit de context wordt gerukt. Vandaar dat ik daarna dus zei dat mijn post gericht was op het eerste deel van zijn zin. Met de uitleg van Matt hierboven is het wel duidelijk.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik dit jaar op Rock Werchter ook niet dusdanig veel gitaren zie. Kan er hooguit vijftien uithalen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hij zegt hier toch niks raars? Als je alleen van hiphop houdt, moet je bijvoorbeeld ook niet naar Graspop gaan.
Klopt, maar acts als Taylor Swift, Billie Eilish, Stormzy, Taylor the creator, ... worden hier vaak genoemd als verfrissende en interessante boekingen terwijl acts als Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP, ... vaak worden afgebroken om allerlei redenen. Dan wordt je als "rockliefhebber" wat vreemd aangekeken als je zegt dat je liever RHCP had gezien op Werchter dan 21 Pilots. De discussie blijft eindeloos aanmodderen, maar op een rockfestival verwacht je toch gewoon namen als Pearl Jam en Foo Fighters? Ik ga echt niet akkoord dat Roskilde het op dat vlak beter doet door Taylor Swift wél te boeken en PJ niet. Rock Werchter blijft tot op heden toch een festival dat gedragen wordt door rockmuziek. Ik zou wel eens willen zien hoe goed Werchter verkoopt als Pearl Jam en System of a down er niet staan - maar Taylor Swift of Billie Eilish hun plekken gaan innemen.

Noem het maar conservatief. Of wat dan ook.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Mooi om te horen dat ze echt met iets groters bezig lijken te zijn. Dan mag het gerust wat langer duren vind ik.
1f642.svg

Nee ze waren met iets groter bezig maar is afgesprongen. Royal Blood zou nu de grootstr kandidaat zijn
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken