dinofest wrote:
Dr. Hannibal wrote:
wenteldave wrote:
visdave34 wrote:
First of all: ik vind dat RW ‘objectief’ gezien weer een hele sterke lineup heeft samengesteld hoor, maar Hannibal verwoordt hierboven ook perfect mijn gevoel bij de genoemde boekingen.
Vooral bedankt voor dat eerste gedeelte. Kan er met mijn kop niet bij dat acts als Pearl Jam of System of a Down worden afgekraakt, wat hier op het forum nog wel eens voorkomt. Gevoel kan ik begrijpen, maar ik heb nog haast niemand hier, tot nu, horen zeggen dat het inderdaad goede acts zijn.
Dat vind ik nou ook wel weer heel dramatisch gesteld hoor. Er zitten hier zat mensen die regelmatig en duidelijk laten weten blij te zijn met deze acts. Anderen, zoals ikzelf, hebben aangegeven er persoonlijk niet door deze line up overtuigd te zijn, of niet enthousiast te worden van bepaalde namen, maar wel in te zien dat deze acts voor Werchter prima boekingen zijn. Natuurlijk zijn het in zichzelf wel goede acts, heb louter goede verhalen gehoord over de vorige passage van SOAD, en velen hier hebben inmiddels ook wel een memorabele Pearl Jam show of 2 meegemaakt. Alleen heeft niet iedereen zin in alweer een herhaling daarvan.
Maar wat ik dus vooral wil zeggen: als jij het beeld hebt dat die acts hier vooral worden afgekraakt, en niemand zegt dat het goede acts zijn, heb je wel heel selectief alleen de meest negatieve opmerkingen gelezen/onthouden, naar mijn idee.
Hm maar dan praat je toch ook je eigen wishlist wat de dieperik in. Want ik denk dat iedereen hier ok al wel een keer of 2 een memorabele show van rammstein gezien heeft. En recent nick cave op werchter. Ik denk dat ’t meer persoonlijke smaak is dan de reden van herhaling hoor. Ik heb minder met bvb nick cave dan met pearl jam, dus ben ik blij en jij minder. De zaterdag vind ik maar niks en sommigen vinden het verfrissend, tja. Erg persoonlijk dus
Paar reacties:
1. Je haalt mijn persoonlijke mening en mijn kijk op wat er op het forum gebeurt door elkaar. Ik zie hier veel mensen klagen over de snelle herhaling van PJ en SOAD, waar ik uit opmaak dat die herhaling wellicht een groter probleem is voor de meesten dan de acts op zich. Zelf zou ik echter SOAD wel graag zien, want ik heb ze vorige keer gemist. Zelfde geldt voor mij voor Rammstein en (grotendeels) Nick Cave. Maar daar wil ik dus niet mee zeggen, dat het forum per se die mening deelt.
2. Buiten mijn persoonlijke mening om, denk ik dat de boekingen van Rammstein en Nick Cave in 2021 wel degelijk beter te verdedigen zouden zijn, dan die van PJ en SOAD dit jaar. Rammstein zou dan namelijk alweer 5 jaar terug zijn, tegenover 2 jaar geleden voor PJ nu. Nick Cave en SOAD zouden in beide gevallen 3 jaar terug zijn, maar Nick Cave heeft inmiddels een nieuw en zeer goed ontvangen album uitgebracht, SOAD helemaal niks. Dus ik verwacht op basis daarvan toch ook dat de herhalings kritieken minder sterk zullen zijn.
3. Ik weet zeker dat persoonlijke smaak weinig invloed heeft op mijn kijk op wat er op het forum gebeurt, aangezien ik normaal gesproken PJ en SOAD oprecht precies even leuk vind als Nick Cave en Rammstein. Het is puur de context van deze boekingen op Werchter, die in mijn ogen tot andere conclusies leiden.