Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Emma Bale deed het twee jaar geleden op de slope ook goed, en krijgt nu een vroege spot in de tent om haar nieuw werk te brengen. Ool daar kun je op zich weinig tegen hebben. Ze maakt verre van de muziek waar ik iets mee heb, maar ik heb wel respect gekregen voor haar na een optreden in Road Rock Kortrijk vorig jaar. Beeld je in dat er maar een publiek van rond de dertig man voor je podium staat, waarvan er dan nog eens minstens tien van een vrijgezellengroep die om 16 uur in de namiddag al bezopen lopen. Die heeft de volle veertig minuten van haar set dingen moeten aanhoren als "toon uw tetten", of gasten die op vuilbakken aan het kloppen waren terwijl ze geile truffel aan het schreeuwen waren.

Venten van rond de veertig die nog eens een avond buitrn mochten van hun vrouw die met drank in hun botten blijkbaar moeilijk om konden met een niet onaardig uitziend 19 jarig meisje op een podium. Het was genant en irrritant en moet sowieso een domper op dat optreden gezet hebben voor haar, maar Emma Bale smeet er zich met de glimlach en drive door voor het kleine groepje dat wel gewoon het optreden wou zien zonder de boel op stelten te zetten.
Op dat vlak dus alle respect voor haar, ik hoop dat het zatte venten gehalte op Werchter een pak lager gaat liggen voor haar.

werchter12 wrote:
The Last Internationale, Gang of Youths, Emma Bale, Glints of Miles Kane

Ik kan vooral op GoY reageren. Maar die hebben wel een vet concert gegeven en heel wat mensen verrast als opener van de Barn. Dus het feit dat die terugkomen na 2 jaar is maar meer dan normaal.
Nou ja,ik vond dat dan weer een van de slechtste concerten van die editie. Maar die man deed zijn best, dat klopt.
Het gaat me eigenlijk niet zozeer over de kwaliteit van die acts, dat is uiteraard voor iedereen verschillend. Ik vind het gewoon jammer dat men ook zulke acts, zonder een verschil in populariteit zo snel opnieuw boeken. Ik zie daar dan liever iets staan dat er nog niet gestaan heeft dan een herhaling.

Zeker bij de Belgen vind ik dit jammer. Er zijn heel veel Belgische artiesten die nog nooit op Werchter gestaan hebben, die dat zeker ook verdienen. Enfin, ik mag hopen dat Rock Werchter eindelijk eens Brutus boekt en men niet voor een repeat boeking van IBE of Black Box gaat als volgende Belgische namen.

Rock Werchter eindelijk eens Brutus boekt en men niet voor een repeat boeking van IBE of Black Box gaat als volgende Belgische namen.
Totaal geen fan van Brutus maar toch volkomen akkoord!

Het jammere aan RW is dat je voor een heel breed en groot publiek speelt, waardoor het soms ook gewoon minder relevant is om alle Belgische artiesten daar ook een plaatsje te geven, terwijl die op een hele resem andere Belgische festivals ook beter tot hun recht kunnen komen.

Ik bedoel maar, zie ons hier klagen over dat de affiche niet straf genoeg is met namen a la Pearl Jam, Kendrick, Strokes en SOAD. Dan wordt het telkens ook straffer om als Belgische bands de kans te blijven geven om uit te groeien tot een RW huisband, gezien het publiek ook steeds hogere verwachtingen heeft en bovendien deze Belgische bands meestal op andere festivals een hele zomer lang te zien.

Kan ook totaal de bal ernaast slaan hiermee hoor. Maar zo denk ik er over! ;-)

mattman wrote:
King Gizzard & The Lizard Wizard, black midi, Annabel Lee, Black Country, New Road naar Dour. King Gizzard niet beschikbaar is jammer maar helaas. Maar ook Black midi en BCNR niet op RW is wel zonde. Dit zijn het soort acts waarvoor de Slope van RW echt gemaakt is.

Veel afvallers de laatste tijd weer.

Dit ja. Zeker omdat – naar mijn mening – ook in de kleine bands te vaak herhaald wordt. Waarom worden The Last Internationale, Gang of Youths, Emma Bale, Glints of Miles Kane opnieuw geboekt? Het is nu ook niet dat hun laatste performances zo memorabel waren … Van een Capaldi, Jorja Smith of Dermot Kennedy kan ik het nog ergens begrijpen, aangezien zij in de tussenperiode een stuk populairder geworden zijn.
Op die plaatsen vind ik het dan jammer dat er niet de kans wordt gegund aan anderen. Zeker de Belgen snap ik niet zo. Er is toch vast iets anders dan opnieuw Glints of Emma Bale?

Ander nieuws: Clairo naar Opener. Kan enkel nog Werchter doen als ze vier dagen op rij speelt. Denk niet dat dat gaat gebeuren.

Je mag niet vergeten dat de boekers van RW vaak ook de manager zijn van enkele Belgische acts. Ik weet niet of dit ook zo is voor Emma en Glints, maar zou wel een plausibele verklaring zijn.

Zeker bij de Belgen vind ik dit jammer. Er zijn heel veel Belgische artiesten die nog nooit op Werchter gestaan hebben, die dat zeker ook verdienen. Enfin, ik mag hopen dat Rock Werchter eindelijk eens Brutus boekt en men niet voor een repeat boeking van IBE of Black Box gaat als volgende Belgische namen.
Check even bij de MIA's, genoeg genomineerden/winnaars die in de broekzak zitten van LN.

Cigarettes after Sex postte net een poster van Rock Werchter op Facebook. Kan hem hier wel niet uploaden precies.

De vrijdag blijft een hele aparte dag vergeleken met de rest. Komt niet in de buurt van de andere dagen. Vooral de zaterdag is wat mij betreft fantastisch.

Ziet er toch maar een beetje raar uit zo per podium. Wat problemen met artiesten die op een hogere plek op de affiche wouden staan en het dan maar zo opgelost? Of zou het echt een bewuste keuze zijn?

Ziet er toch maar een beetje raar uit zo per podium. Wat problemen met artiesten die op een hogere plek op de affiche wouden staan en het dan maar zo opgelost? Of zou het echt een bewuste keuze zijn?

Denk dat de billing inderdaad wel een probleem is. Eisen van acts enzo. Op die manier wel opgelost, maar vind het niet zo 'fijn' dat een Fontaines boven een Beck lijkt te staan, of een Joost boven een Thom Yorke. Nitpicking, maar kom.

Leuk, eindelijk een poster. Even een kleine poll, want in onze appgroep komen we er niet uit:

Pixies en Volbeat staan in een ietsiepietsie kleiner font dan Pearl Jam en SOAD toch?

Leuk, eindelijk een poster. Even een kleine poll, want in onze appgroep komen we er niet uit:

Pixies en Volbeat staan in een ietsiepietsie kleiner font dan Pearl Jam en SOAD toch?
Ja 0
Nee 1

Hoop dat ze eerder nog eens een Millionaire boeken met hun nieuwe plaat ipv de Brihangs van deze wereld. dEUS mag ook altijd, al is dat misschien eerder voor volgend jaar.

Hoop dat ze eerder nog eens een Millionaire boeken met hun nieuwe plaat ipv de Brihangs van deze wereld. dEUS mag ook altijd, al is dat misschien eerder voor volgend jaar.
Brihang staat er niet eens?

Yep.

Denk het ook ja. Maar quasi onzichtbaar bij PJ-Pixies.

Users who are viewing this thread