Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Haha, kijk... Had ik het toch mis.

Dank voor het uitsluitsel, ik kan weer slapen vanavond.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Je weet dat een saaie week is als we beginnen muggenziften over het fucking FONT van een onofficiële poster in zwart-wit... Prettig weekend gewenst x
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Je weet dat een saaie week is als we beginnen muggenziften over het fucking FONT van een onofficiële poster in zwart-wit… Prettig weekend gewenst x
Jij ook een prettig weekend!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
En mocht iemand zich het nog afvragen: de headliners zijn onderling ook allemaal op de pixel af even groot.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
werchter12 wrote:
The Last Internationale, Gang of Youths, Emma Bale, Glints of Miles Kane

Ik kan vooral op GoY reageren. Maar die hebben wel een vet concert gegeven en heel wat mensen verrast als opener van de Barn. Dus het feit dat die terugkomen na 2 jaar is maar meer dan normaal.

The Last Internationale staat dit keer op de slope. Daar zullen ze een stuk beter tot hun recht komen. Wat mij betreft een mooie boeking!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Yannick wrote:
Volgende week ook Krokusvakantie dus als het vandaag niet is dan is het voor binnen twee weken pas, denk ik.

Sinds ze met de wekelijkse pakketjes begonnen werd de Krokusvakantie nog nooit overgeslagen. Als het stil blijft zal dat eerder met Pukkelpop te maken hebben.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.526
Yannick wrote:

Yannick wrote:
Volgende week ook Krokusvakantie dus als het vandaag niet is dan is het voor binnen twee weken pas, denk ik.



Sinds ze met de wekelijkse pakketjes begonnen werd de Krokusvakantie nog nooit overgeslagen. Als het stil blijft zal dat eerder met Pukkelpop te maken hebben.

Verwacht je vandaag nog namen dan??
Ze hebben net de krokusvakantie overgeslagen, allicht wegens nog geen co-headline die vrijdag
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:

Yannick wrote:

Yannick wrote:
Volgende week ook Krokusvakantie dus als het vandaag niet is dan is het voor binnen twee weken pas, denk ik.



Sinds ze met de wekelijkse pakketjes begonnen werd de Krokusvakantie nog nooit overgeslagen. Als het stil blijft zal dat eerder met Pukkelpop te maken hebben.

Verwacht je vandaag nog namen dan??
Ze hebben net de krokusvakantie overgeslagen, allicht wegens nog geen co-headline die vrijdag

Sorry, my bad. Als werkende twintiger zonder kinderen was het mij volledig ontglipt dat de Krokusvakantie deze week was...

Jazebel gaf in ieder geval aan dat er mogelijk nog geen deal was omtrent de co-headliner. Dus de oorzaak lijkt me eerder daar te liggen dan.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Zal ik alvast zachtjes gaan wenen om de onvermijdelijke clash Beck-Pixies? Een van mijn favoriete RW-optredens van de laatste jaren versus een van de bands die ik een keer móet zien...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Maar in de breedte is Roskilde wel een referentie. Nog eens afwachten wat RW nog uit de hoge hoed tovert voor die vrijdag, maar tot nu toe ‘wint’ Roskilde het echt. Niet alleen door het boeken van bepaalde namen, maar ook met het vermijden van andere dingen. Prachtlineup.

...en Roskilde is al uitverkocht. Wow.

Laat dat afwachten dus maar.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Zal ik alvast zachtjes gaan wenen om de onvermijdelijke clash Beck-Pixies? Een van mijn favoriete RW-optredens van de laatste jaren versus een van de bands die ik een keer móet zien…

Als het echt zo'n moeilijk clash is zou ik gaan voor diegene die ik nog nooit gezien heb. Als zij binnen een jaartje er de brui aan geven, ga je dat de rest van je leven beklagen. Als de andere ermee stopt binnen een jaartje heb je hem toch nog gezien x-aantal jaren geleden en heb je goeie herinneringen er aan aangezien je het zo goed vond toen. + verwacht de Pixies er eerder mee gaan ophouden dan Beck.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Ik zou de line up van Werchter nu toch niet in willen ruilen met die van Roskilde...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pixies was in de Barn een heel groot hoogtepunt, net omdat het in de Barn stond. Daarna nog eens gezien op een openluchtpodium (Lokerse) en dat viel wat dood. Vrees wat dat Pixies wat verzuipen op de main, vlak voor PJ. Ik wil ze ook heel graag zien (veel respect), maar ik ben er bijna zeker van dat Beck een memorabelere show zal worden...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Pixies was in de Barn een heel groot hoogtepunt, net omdat het in de Barn stond. Daarna nog eens gezien op een openluchtpodium (Lokerse) en dat viel wat dood. Vrees wat dat Pixies wat verzuipen op de main, vlak voor PJ. Ik wil ze ook heel graag zien (veel respect), maar ik ben er bijna zeker van dat Beck een memorabelere show zal worden…

Hier hadden we het laatst ook al over. Wie er een clash tussen open podium en tent is, ga ik altijd voor de tent. Veel betere sfeer
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Denk dat de Pixies makkelijk de maine aan kunnen. Hebben ze volgens mij eerder gedaan. Maar ik ben het ermee eens dat een Barn intiemer is.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Bijna heel die main op donderdag, van Rag n bone man tot Haim, Lumineers en Pixies bestaat uit acts die veel beter tot hun recht komen in de tenten en daar vroeger ook gewoon hadden gestaan. Het is gewoon duidelijk dat die dag, net zoals op vrijdag wat fout gelopen is met de oorspronkelijke boekingen en zo de puzzelstukjes die ze al hadden gewoon wat verlegd hebben. Op zich vind ik het niet eens erg, laat Lumineers maar herkansen nu ze sinds III grotere festivals en zalen hebben gespeeld en laat ons hopen dat Francis in een goeie bui is en Pixies hun set niet te statisch afraffelt...dan komen we er wel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Denk dat de Pixies makkelijk de maine aan kunnen. Hebben ze volgens mij eerder gedaan. Maar ik ben het ermee eens dat een Barn intiemer is.

Ja, klopt. In 2004 als sub voor placebo en 2 many dj’s (toch langer terug dan ik dacht). Wij stonden toen op zo’n uitkijkpunt over de main (bij de humo of zoiets). Het publiek ging er toen best voor.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
... en laat ons hopen dat Francis in een goeie bui is en Pixies hun set niet te statisch afraffelt…dan komen we er wel.

Dat gaat hij/gaan ze sowieso doen he. Meestal is er bij hen letterlijk geen enkel woord interactie. Heeft niets te maken met een goede of slechte bui of er zin in hebben of niet. Ze zijn gewoon zo. De 'verrassende/gevarieerde' elementen bij hun optredens bestaan - voor mij - uit nummers waarbij de leadzang ook eens overgenomen wordt door Lenchantin (zoals bijvoorbeeld bij Into the White) of Lovering (zoals bij La La Love you). En wanneer vooral Joey Santiago de gekte op zijn gitaar los laat gaan bij de 'nummers met een hoek af', (zoals bij Vamos). Of waar Black Francis blaft (Crackity Jones) of hijgt (Tame). En dan zijn er nog al de hits natuurlijk. Fantastische groep. Maar echte interactie hoef je niet te verwachten.

Als dit samen met Beck geprogrammeerd staat weet ik het niet... PIxies heb ik deze tour wel al gezien, Beck nog niet. Het ene moment denk ik 'zeker Pixies', het andere moment 'zeker Beck'. Zal dan sowieso een lastige keuze worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken