Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
35
61
Ik hoop gewoon heel erg op iets wat geen Britpop is op die vrijdag op de Main. Ik vind Gallagher geweldig en kan goed door met The Strokes maar die main is me toch zwak (qua muziekbeleving, op plaat allemaal heerlijk hoor) .. die laatste mag wat mij betreft wel wat mee power hebben.

Ik vind Inhaler in The Barn wel tof, Marc Rebillet knettergek, Brittany Howard haar soloplaat is bizar maar die clasht dan weer waarschijnlijk met Liam, Brass Against gaat helemaal geweldig worden.

Ik hoop gewoon op wat stevigs op de main anders gaat dit een erg niet-memorabele dag worden voor mij (excuses als ik erg klagerig overkom).

Ik heb hetzelfde gevoel. Te veel Britpop , alhoewel ik de Strokes best kan apprecieren , maar ben iemand uit het Grunge tijdperk (en denk toch nog veel op RW) , dus waarom er
niks bij zetten op de Main in die genre? Voor mij zouden de Foo Fighters of RHCP top zijn en ook al zijn ze niet uit dat tijdperk mogen Royal Blood ,KOL of de Editors er gerust bij komen.
Maar weet dat dit persoonlijke smaak is natuurlijk
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ik denk dat Liam Gallagher echt wel goed kan werken op die slot. Ik hoop ook op nog een extra naam natuurlijk, maar als je zijn setlist ziet van in Vortst enkele weken geleden… Hij speelt echt wel een aantal leuke nummers uit het Oasis tijdperk (Gas Panic (!), Columbia, Morning Glory, Supersonic, Champagne Supernova,…) En Bonehead is er bij (hun originele gitarist). Ik heb er wel zin in!

ik ben er ook niet zo bang voor, verheug me er ook op, maar als deze reünie door zou gaan, mag dat van mij gerust ipv Liam "solo".
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
Raoul wrote:
Ik hoop gewoon heel erg op iets wat geen Britpop is op die vrijdag op de Main. Ik vind Gallagher geweldig en kan goed door met The Strokes maar die main is me toch zwak (qua muziekbeleving, op plaat allemaal heerlijk hoor) .. die laatste mag wat mij betreft wel wat mee power hebben.

Ik vind Inhaler in The Barn wel tof, Marc Rebillet knettergek, Brittany Howard haar soloplaat is bizar maar die clasht dan weer waarschijnlijk met Liam, Brass Against gaat helemaal geweldig worden.

Ik hoop gewoon op wat stevigs op de main anders gaat dit een erg niet-memorabele dag worden voor mij (excuses als ik erg klagerig overkom).

Ik heb hetzelfde gevoel. Te veel Britpop , alhoewel ik de Strokes best kan apprecieren , maar ben iemand uit het Grunge tijdperk (en denk toch nog veel op RW) , dus waarom er
niks bij zetten op de Main in die genre? Voor mij zouden de Foo Fighters of RHCP top zijn en ook al zijn ze niet uit dat tijdperk mogen Royal Blood ,KOL of de Editors er gerust bij komen.
Maar weet dat dit persoonlijke smaak is natuurlijk

The Strokes komen uit New York.

Zou eigenlijk alleen Liam Gallagher, Richard Hawley en Miles Kane van het huidige affiche onder britpop scharen. Smaken verschilllen, mag je teveel vinden.

Maar er staat aanzienlijk meer Amerikaanse rock (Pearl Jam, Pixies, SOAD, Faith No More, The Strokes) prominent op het affiche. En met Pearl Jam heeft RW de grootste nog bestaande grungeband op het hoofdpodium staan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.206
505
gesp wrote:
Zou eigenlijk alleen Liam Gallagher, Richard Hawley en Miles Kane van het huidige affiche onder britpop scharen.

En Richard Hawley is ook niet britpop.

Is een grensgeval, schaar hem vanwege zijn verleden als oud-gitarist van Longpigs en Pulp er wel onder. Huidig solowerk inderdaad niet.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Foo Fighters staan op 4 juli in Washington, dus die kunnen we nu zeker wel af strepen al was dat eigenlijk al lang het geval.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
jova wrote:

Raoul wrote:
Ik hoop gewoon heel erg op iets wat geen Britpop is op die vrijdag op de Main. Ik vind Gallagher geweldig en kan goed door met The Strokes maar die main is me toch zwak (qua muziekbeleving, op plaat allemaal heerlijk hoor) .. die laatste mag wat mij betreft wel wat mee power hebben.

Ik vind Inhaler in The Barn wel tof, Marc Rebillet knettergek, Brittany Howard haar soloplaat is bizar maar die clasht dan weer waarschijnlijk met Liam, Brass Against gaat helemaal geweldig worden.

Ik hoop gewoon op wat stevigs op de main anders gaat dit een erg niet-memorabele dag worden voor mij (excuses als ik erg klagerig overkom).


Ik heb hetzelfde gevoel. Te veel Britpop , alhoewel ik de Strokes best kan apprecieren , maar ben iemand uit het Grunge tijdperk (en denk toch nog veel op RW) , dus waarom er
niks bij zetten op de Main in die genre? Voor mij zouden de Foo Fighters of RHCP top zijn en ook al zijn ze niet uit dat tijdperk mogen Royal Blood ,KOL of de Editors er gerust bij komen.
Maar weet dat dit persoonlijke smaak is natuurlijk

The Strokes komen uit New York.

Zou eigenlijk alleen Liam Gallagher, Richard Hawley en Miles Kane van het huidige affiche onder britpop scharen. Smaken verschilllen, mag je teveel vinden.

Maar er staat aanzienlijk meer Amerikaanse rock (Pearl Jam, Pixies, SOAD, Faith No More, The Strokes) prominent op het affiche. En met Pearl Jam heeft RW de grootste nog bestaande grungeband op het hoofdpodium staan.

Main vrijdag: The Strokes, Liam Gallagher, Lewis Capaldi, Jake Bugg en Gang of Youths.

Ik persoonlijk schaar The Strokes qua sound en gevoel gewoon onder britpop, evenals Liam. Zelfde geldt voor mij persoonlijk voor Lewis Capaldi en Jake Bugg. Allemaal leuke muziek hoor, maar de enige die me écht wat kan bekoren is Liam Gallagher. De rest lijkt me oersaai live. Daarnaast lijkt The Strokes me wel geinig maar ik denk dat dat ook gewoon 'op het podium stappen en gaan' is en weinig speciaals met zich meebrengt.

Puur mijn perceptie uiteraard. Als ik geen clashes heb die dag ga ik gewoon ontspannen bij de main, laat me graag verrassen, maar ik vind het gewoon een erg saaie mainstage die vrijdag.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Het is frappant dat ėėn naam die vrijdag kan maken of kraken. Tot nu is die vrijdag oerdegelijk, maar...laat ons eerlijk zijn...ook gewoon wat saai. Niks tegen Jake Bugg, Liam of Capaldi, maar het zijn degelijke veilige keuzes. In dat opzicht zou ik een Post Malone nog wel waarderen omdat die...for better or worse...toch echt wat anders op die main zou brengen op vrijdag. Een beetje risico en pit aan een voor de rest voorspelbare line up die dag op main.

.....zelfs al zou ik Royal Blood voor mezelf echt wel toffer vinden.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen...nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also....gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?

Soms worden wel acts tussen TW Classic / Werchter Boutique / Rock Werchter gedeeld hoor.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?
Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?

Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.
Ik blijf denken dat het niet boeken van Swift voor RW eerder een tourtechnische keuze is, als je haar tour analyseert, dan het niet aan te durven.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?

Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.

Dat dagprogramma zegt vooral wat de meeste mensen denken over welke muziek aanvullend is / past bij Taylor Swift, m.a.w. wat haar doelgroep is. Men heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt en Swift weggezet op een apart evenement.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Een festival wat vorig jaar nog bereid was Pink en haar voorprogramma’s de hele mainstage voor een dag cadeau te geven, zal toch ook heus wel een gewone headline slot aan Swift durven geven idd. Maar denk dat ze er op deze manier hopen meer winst uit te halen. Of dat het inderdaad anders niet uitkwam logistiek gezien. Of beide :)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?


Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.

Dat dagprogramma zegt vooral wat de meeste mensen denken over welke muziek aanvullend is / past bij Taylor Swift, m.a.w. wat haar doelgroep is. Men heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt en Swift weggezet op een apart evenement.
Op Mad Cool staat Placebo gewoon voor Taylor Swift en op Roskilde staat Deftones ervoor. Jammer dat Werchter zo denkt en alles nogal in hokjes deelt. Niet alleen op Boutique, maar ook gewoon op Rock Werchter zelf. Die eendimensionale programmering van de Main Stage elke dag vind ik oprecht jammer. Enkel de zaterdag ontsnapt daar dit jaar aan en is voor mij gelijk de beste Main Stage dag.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Everyknight wrote:

werchter12 wrote:

parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?


Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.


Dat dagprogramma zegt vooral wat de meeste mensen denken over welke muziek aanvullend is / past bij Taylor Swift, m.a.w. wat haar doelgroep is. Men heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt en Swift weggezet op een apart evenement.

Op Mad Cool staat Placebo gewoon voor Taylor Swift en op Roskilde staat Deftones ervoor. Jammer dat Werchter zo denkt en alles nogal in hokjes deelt. Niet alleen op Boutique, maar ook gewoon op Rock Werchter zelf. Die eendimensionale programmering van de Main Stage elke dag vind ik oprecht jammer. Enkel de zaterdag ontsnapt daar dit jaar aan en is voor mij gelijk de beste Main Stage dag.
Doe even de moeite om haar tourschema erbij te nemen, te analyseren, te bedenken dat Live Nation promotor is, voor je RW vanalles "beschuldigt".
Welke top lijn namen zijn beschikbaar die de main stage line up uit zijn 1D facade halen? Tyler en Taylor zijn de enige die me opvallen van pakweg een Roskilde line up (in de toplijn he).
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.
Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

Everyknight wrote:

werchter12 wrote:

parelconfituur wrote:
Brihang, Bazart, Loic Nottet en de zwangeren naar Boutique. Enkel Brihang vind ik echt een domper om te missen, had mooi een vroege tentspot kunnen krijgen…nu staat hij op een groot podium voor een halflege weide vol pubermeisjes. Beetje jammer.

Also….gaat werkelijk elk festival deze zomer Zwangere Guy boeken?


Jammer dat ze, net als vorig jaar, Boutique aanvullen met een sloot Belgische bands en internationale acts waar ik echt niks mee heb. Brihang en Zwangere zijn leuk, maar die kan je komend jaar overal zien.

Als ik het dagprogramma van Boutique zie, dan vind ik het toch extra jammer dat RW als enige major in hun periode het niet aangedurfd hebben om Taylor Swift te boeken.


Dat dagprogramma zegt vooral wat de meeste mensen denken over welke muziek aanvullend is / past bij Taylor Swift, m.a.w. wat haar doelgroep is. Men heeft in mijn ogen de juiste keuze gemaakt en Swift weggezet op een apart evenement.


Op Mad Cool staat Placebo gewoon voor Taylor Swift en op Roskilde staat Deftones ervoor. Jammer dat Werchter zo denkt en alles nogal in hokjes deelt. Niet alleen op Boutique, maar ook gewoon op Rock Werchter zelf. Die eendimensionale programmering van de Main Stage elke dag vind ik oprecht jammer. Enkel de zaterdag ontsnapt daar dit jaar aan en is voor mij gelijk de beste Main Stage dag.

Doe even de moeite om haar tourschema erbij te nemen, te analyseren, te bedenken dat Live Nation promotor is, voor je RW vanalles “beschuldigt”.
Welke top lijn namen zijn beschikbaar die de main stage line up uit zijn 1D facade halen? Tyler en Taylor zijn de enige die me opvallen van pakweg een Roskilde line up (in de toplijn he).
Ik 'beschuldig' RW helemaal nergens van. Heb enkel gezegd dat ik het jammer vind dat Swift niet op RW staat en al zeker als ik dat dagprogramma van Boutique zie. En ik kan het me best voorstellen dat ze het niet zouden aandurven hoor om haar te boeken. Kijk maar naar de reacties van de Werchterdinosauriërs op de aankondiging van Kendrick. Bij Swift zou dat dubbel zo erg geweest zijn, vermoed ik.

Ik had het voornamelijk op de 1D-programmering op de Main per dag. Niet over het rijtje headliners zelf. Je kan toch niet ontkennen dat de Main Stage op zondag bijvoorbeeld allemaal in dezelfde lijn ligt (op de opener na) of die main stage op vrijdag die vooralsnog enkel bestaat uit 'namen die Britten wel leuk vinden'. Maar goed, ik snap ook wel dat ze dagtickets moeten verkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken