parelconfituur wrote:
wenteldave wrote:
Paddy wrote:
jefferke wrote:
randyrw wrote:
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.
Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.
Zucht, dat is hoogstens die paar man die in het eerste vak staan. Als Metallica op Werchter staat heb ik nooit iets van een andere vibe gemerkt.
Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde ‘vibe’ als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?
Uiteraard betalen ze daarvoor, maar het klopt ook dat een bepaald soort fan gewoon fucking irritant is op een festival.
Je weet wel welk soort…het type dat enkel voor die ene band komt en dat duidelijk maakt ook. Staan ze lekker heel de dag in het voorvak te kamperen en met de armen gekruist, rug nog net niet naar het podium gekeerd als een stelletje zoutpilaren te wachten tot hun geliefkoozde band het podium op komt.
Als nagenoeg de hele front vol zit met dat soort sfeersponsen kan het echt de sfeer van een optreden de nek omdraaien. Eigenlijk zouden ze na elk optreden heel dat voorvak moeten leeg maken en de boel on lock zetten tot een half uur voor een optreden begint. Heeft iedereen een gelijke kans om vooraan te staan en kunnen fans van bvb The Lumineers ook hun favoriete band van dichtbij zien.
Over het leegmaken van het voorvak ben ik het sowieso met je eens.
Dat voorvak zit alleen niet volledig vol met zulke fans. Dat is onmogelijk. En dat gooit ook niet per se de sfeer om, lijkt me, omdat er zoveel volk is dat er wel staat voor die artiest (ook in het voorvak en zeker daarachter!). Je laat je ervaring/optreden toch niet verpesten door een paar mensen? Daar kan ik met mijn pet niet bij.