Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Paddy wrote:

jefferke wrote:

randyrw wrote:
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.


Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.


Zucht, dat is hoogstens die paar man die in het eerste vak staan. Als Metallica op Werchter staat heb ik nooit iets van een andere vibe gemerkt.

Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde ‘vibe’ als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?
Laat die mensen er maar zijn, dat maakt mijn rekening/sfeer niet, ik kijk zelden naar anderen als ik 'in' een optreden ben. Wou met het metallica voorbeeld even, het opnieuw, stereotyperende, in randy's uitspraak counteren.
 

Bart Huisman

Playlistbediener
25 mei 2014
15
1
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum (Afgezien van wat reacties jaaaren geleden). Eens kijken of ik er aan ga denken hier ook af een toe eens naar te blijven kijken, moet een beetje in het social rondje met Twitter Facebook en insta komen denk ik ;)
Ik kan nog niet vinden hoe ik alléén in een topic kan zoeken ipv in het hele forum, dus weet niet of het hier al meer over foals als kanshebber is gegaan? Maar 3 en 5 juli zouden in hun schema nog wel passen... Wat denken / hopen jullie?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
parelconfituur wrote:

wenteldave wrote:

Paddy wrote:

jefferke wrote:

randyrw wrote:
Ik ben oprecht blij dat we elk jaar ontsnappen aan enkele mainstream pop acts. Tegenover een pinkpop waar die dan wel mogen headlinen. Zulke acts trekken een ander soort publiek aan en passen gewoon niet bij de vibe van het festival.


Tgoh, Metallica fans (sorry voor degene die zich nu aangesproken voelen) zijn anders ook nefast voor de vibe van een festival, leuk tijdens Metallica, saai er buiten. Die dagjes mensen zullen er altijd zijn, die komen voor hun headliner, en ja de rest die er staat kan hun weinig schelen.


Zucht, dat is hoogstens die paar man die in het eerste vak staan. Als Metallica op Werchter staat heb ik nooit iets van een andere vibe gemerkt.


Vind dat gezeur over fans die zorgen voor een andere vibe sowieso vervelend. Iedereen beleeft een optreden anders en omdat ze dan niet dezelfde ‘vibe’ als jij hebben, is het direct slechter. Wat maakt het nou uit dat die mensen daar de hele dag wachten? Betalen ze ook voor, toch?


Uiteraard betalen ze daarvoor, maar het klopt ook dat een bepaald soort fan gewoon fucking irritant is op een festival.
Je weet wel welk soort…het type dat enkel voor die ene band komt en dat duidelijk maakt ook. Staan ze lekker heel de dag in het voorvak te kamperen en met de armen gekruist, rug nog net niet naar het podium gekeerd als een stelletje zoutpilaren te wachten tot hun geliefkoozde band het podium op komt. Als nagenoeg de hele front vol zit met dat soort sfeersponsen kan het echt de sfeer van een optreden de nek omdraaien. Eigenlijk zouden ze na elk optreden heel dat voorvak moeten leeg maken en de boel on lock zetten tot een half uur voor een optreden begint. Heeft iedereen een gelijke kans om vooraan te staan en kunnen fans van bvb The Lumineers ook hun favoriete band van dichtbij zien.

Over het leegmaken van het voorvak ben ik het sowieso met je eens.
Dat voorvak zit alleen niet volledig vol met zulke fans. Dat is onmogelijk. En dat gooit ook niet per se de sfeer om, lijkt me, omdat er zoveel volk is dat er wel staat voor die artiest (ook in het voorvak en zeker daarachter!). Je laat je ervaring/optreden toch niet verpesten door een paar mensen? Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Zelf om het nog met een lief woord te zeggen, vervelende, Britten meegemaakt die enkel en alleen voor Arctic Monkeys kwamen vorig jaar en zich daar ook naar gedroegen. Het Nick Cave concert viel voor mij zowat het eerste halfuur compleet dood door het gepraat, gelul en gelach doorheen het concert.. En dan heeft AM nog niet eens de meest dedicated fanbase. En zo was alt-J net voor Foo Fighters nog zo'n mooi voorbeeld heb ik me laten vertellen uit de talloze verhalen die ik nadien heb gehoord. Sommige fanbases zijn gewoon ignorant.

En hoe graag je het nog mag hebben, als tien mensen rondom je niet mee bewegen op de nummers van je favoriete band, praten en compleet geen respect hebben voor het optreden dan heeft dat áltijd een invloed over hoe je het concert beleeft.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik vind bijvoorbeeld Billie Eilish best te pruimen, maar die hoop gillende tienermeisjes hoef ik dan weer niet op RW te zien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik vind bijvoorbeeld Billie Eilish best te pruimen, maar die hoop gillende tienermeisjes hoef ik dan weer niet op RW te zien.
Dat was al het geval toen ik ze voor de eerste keer zag in de Botanique - vóór de hype. Vreselijk ja. Kom dan maar eens in een concert hè.. Het weerhoudt me ook een beetje om popconcerten avant la lettre te bezoeken omdat je op voorhand al weet dat t zo'n publiek zal zijn, zucht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Dit is één van de redenen dat ik eigenlijk nooit in het voorvak te vinden ben. Naast de afstand tot de bar uiteraard... ;-)

Ik merk dat ik vaak het prettigste publiek om me heen heb als ik wat verder naar achteren op het veld sta en voor de acts die ik graag goed wil zien zo ver mogelijk naar voren (tot dicht bij de eerste barrière) loop.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Ik vind dat ze wel echt keurige headliner alternatives bieden trouwens. Hoe het er nu naar uitziet dan natuurlijk.
Pearl Jam - Lianne La Havas
Onbekend - Bicep (live)
Kendrick Lamar - Worakls Orchestra (dit is voor mij persoonlijk toch wel jammer, Kendrick lijkt me supertof om eens te zien maar wat klinkt Worakls heerlijk zeg)
SOAD - Meute (denk nog wel de pijnlijkste, Meute lijkt me zoo gaaf live maar no way dat ik SOAD ga missen na een blessure in 2017 ...)

Een vrouw met een prachtstem en drie steengoede, acts met hoog feestgehalte.

Poster mag dan wel net bekend zijn maar die laatste co-head begint toch wel heel erg te kriebelen nu ... Hopen op namen morgen!

Edit: Ik ben even afgegaan op de clashfinder van een mede-forumlid. Vandaar ook onbekende headliner - Bicep. Kan inderdaad zoals hieronder aangegeven dat het gewoon tijdens The Strokes is.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Onbekend – Bicep (live)
Ik zou het een gigantisch vervelende clash vinden, maar dit is toch gewoon The Strokes - Bicep toch?

Zelf vind ik het jammer dat ze de - voor mij - minst boeiende Klub C afsluiter tegenover de - voor mij - minst boeiende headliner gezet hebben (SOAD - Meute).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Raoul wrote:
Onbekend – Bicep (live)


Ik zou het een gigantisch vervelende clash vinden, maar dit is toch gewoon The Strokes – Bicep toch?

Zelf vind ik het jammer dat ze de – voor mij – minst boeiende Klub C afsluiter tegenover de – voor mij – minst boeiende headliner gezet hebben (SOAD – Meute).

Ja, ik zie Thom Yorke ook een beetje als mijn festivalafsluiter. Kan je slechter mee treffen. (Een beetje zoals ik New Order vorig jaar tot festivalafsluiter bombardeerde haha). Al ga ik vast wel een kijkje nemen bij SOAD. Meute boeit mij ook niet zo.

Denk ook dat Bicep tijdens The Strokes speelt. Geen héél verveldende clash, maar had Bicep wel gezien als die er niet was.
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Bericht van RW gekregen n.a.v. vraag omtrent coronavirus. Absoluut geen zin in dat Rock Werchter het festival niet door kan laten gaan.. helaas wel een redelijk algemeen antwoord, maar toch:

‘Rock Werchter 2020 zal plaatvinden zoals gepland. We kijken ernaar uit jullie binnenkort te verwelkomen op het festival. De veiligheid van artiesten, fans en onze medewerkers blijft onze topprioriteit, en hiervoor worden de nodige maatregelen in acht genomen.’
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Bericht van RW gekregen n.a.v. vraag omtrent coronavirus. Absoluut geen zin in dat Rock Werchter het festival niet door kan laten gaan.. helaas wel een redelijk algemeen antwoord, maar toch:

‘Rock Werchter 2020 zal plaatvinden zoals gepland. We kijken ernaar uit jullie binnenkort te verwelkomen op het festival. De veiligheid van artiesten, fans en onze medewerkers blijft onze topprioriteit, en hiervoor worden de nodige maatregelen in acht genomen.’

Zullen alleen cancelen als ze verplicht worden door de overheid, maar zo ver zal het volgens mij niet komen.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
werchter12 wrote:

Raoul wrote:
Onbekend – Bicep (live)


Ik zou het een gigantisch vervelende clash vinden, maar dit is toch gewoon The Strokes – Bicep toch?

Zelf vind ik het jammer dat ze de – voor mij – minst boeiende Klub C afsluiter tegenover de – voor mij – minst boeiende headliner gezet hebben (SOAD – Meute).

Ja, ik zie Thom Yorke ook een beetje als mijn festivalafsluiter. Kan je slechter mee treffen. (Een beetje zoals ik New Order vorig jaar tot festivalafsluiter bombardeerde haha). Al ga ik vast wel een kijkje nemen bij SOAD. Meute boeit mij ook niet zo.

Denk ook dat Bicep tijdens The Strokes speelt. Geen héél verveldende clash, maar had Bicep wel gezien als die er niet was.

Helemaal hetzelfde gevoel hier, maar zou Meute echt de KlubC afsluiten? Er moet ook nog een plekje ingevuld worden in de Klub die dag, zou dat niet de afsluiter kunnen zijn?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:

werchter12 wrote:

Raoul wrote:
Onbekend – Bicep (live)


Ik zou het een gigantisch vervelende clash vinden, maar dit is toch gewoon The Strokes – Bicep toch?

Zelf vind ik het jammer dat ze de – voor mij – minst boeiende Klub C afsluiter tegenover de – voor mij – minst boeiende headliner gezet hebben (SOAD – Meute).


Ja, ik zie Thom Yorke ook een beetje als mijn festivalafsluiter. Kan je slechter mee treffen. (Een beetje zoals ik New Order vorig jaar tot festivalafsluiter bombardeerde haha). Al ga ik vast wel een kijkje nemen bij SOAD. Meute boeit mij ook niet zo.

Denk ook dat Bicep tijdens The Strokes speelt. Geen héél verveldende clash, maar had Bicep wel gezien als die er niet was.

Helemaal hetzelfde gevoel hier, maar zou Meute echt de KlubC afsluiten? Er moet ook nog een plekje ingevuld worden in de Klub die dag, zou dat niet de afsluiter kunnen zijn?
Denk het wel hoor. Hebben toch wel wat hype te pakken op Stubru en verkopen hun AB vlot uit.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:

werchter12 wrote:

Raoul wrote:
Onbekend – Bicep (live)


Ik zou het een gigantisch vervelende clash vinden, maar dit is toch gewoon The Strokes – Bicep toch?

Zelf vind ik het jammer dat ze de – voor mij – minst boeiende Klub C afsluiter tegenover de – voor mij – minst boeiende headliner gezet hebben (SOAD – Meute).


Ja, ik zie Thom Yorke ook een beetje als mijn festivalafsluiter. Kan je slechter mee treffen. (Een beetje zoals ik New Order vorig jaar tot festivalafsluiter bombardeerde haha). Al ga ik vast wel een kijkje nemen bij SOAD. Meute boeit mij ook niet zo.

Denk ook dat Bicep tijdens The Strokes speelt. Geen héél verveldende clash, maar had Bicep wel gezien als die er niet was.


Helemaal hetzelfde gevoel hier, maar zou Meute echt de KlubC afsluiten? Er moet ook nog een plekje ingevuld worden in de Klub die dag, zou dat niet de afsluiter kunnen zijn?

Denk het wel hoor. Hebben toch wel wat hype te pakken op Stubru en verkopen hun AB vlot uit.

Ah, dan kan het wel inderdaad. Ging voornamelijk uit van hun plek op Pukkelpop vorig jaar (rond een uur of 5 in de Dance Hall), maar een uitverkochte AB rechtvaardigt hun positie dan wel.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Wel oneens over wat je zegt van Pinkpop. Vind dat Rock Werchter nog een pak breder boekt dan PP. Zowat alles wat op Pinkpop staat zou je op RW kunnen zetten, maar lang niet alles wat op RW staat kan (nog) op Pinkpop.

Zowat alles, maar niet alles! ;)
Justin Bieber en Guus Meeuwis zie ik bijvoorbeeld niet op Werchter staan, hoor!

Doe Maar dan weer wel... gedroomde Barn-afsluiter!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Dit is één van de redenen dat ik eigenlijk nooit in het voorvak te vinden ben. Naast de afstand tot de bar uiteraard… ?

Ik merk dat ik vaak het prettigste publiek om me heen heb als ik wat verder naar achteren op het veld sta en voor de acts die ik graag goed wil zien zo ver mogelijk naar voren (tot dicht bij de eerste barrière) loop.

Overdag vind ik het voorvak meestal wel heel chill eigenlijk, vrij rustig, lekker dichtbij het podium als je de artiest echt graag wilt zien. En toch leuk als je dan bijvoorbeeld bij De Staat lekker met zn allen in het rond kunt hossen op Witch Doctoooooooor! Of lekker met je rug tegen het hekje leunen haha. Begin van de avond wordt het weer wat vervelender soms idd, maar ik heb dan wel weer erg fijne ervaringen met het voorvak bij de laatste act van de dag. Zoals bij Tool, dan staan er gewoon alleen maar Tool fans natuurlijk, dat was perfect!

Ik heb over het algemeen redelijk geluk gehad met het publiek om mij heen denk ik. En als ik mensen vervelend vind, schuif ik gewoon een stukje op. In een groep van tienduizenden zijn er altijd wel een paar vervelend, waar je ook staat. Gelukkig zijn er ook vaak genoeg mensen níet vervelend. Niet te moeilijk maken voor jezelf :-D
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik heb Pearl Jam 2 x live gezien op Werchter. In 2007 kwam Eddie een stukje meedoen bij Kings Of Leon (die toen nog lang haar hadden en vroeg in de namiddag speelden) en kwam Josh Homme mee op het podium bij pearl Jam zelf. In 2018 kwam Eddie op het podium bij Jack Johnson en kwam Jack 's avonds mee Imagine zingen.

Wat zouden we dit jaar kunnen verwachten? Misschien iets samendoen met Wilco? Zou mooi zijn.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik heb Pearl Jam 2 x live gezien op Werchter. In 2007 kwam Eddie een stukje meedoen bij Kings Of Leon (die toen nog lang haar hadden en vroeg in de namiddag speelden) en kwam Josh Homme mee op het podium bij pearl Jam zelf. In 2018 kwam Eddie op het podium bij Jack Johnson en kwam Jack ’s avonds mee Imagine zingen.

Wat zouden we dit jaar kunnen verwachten? Misschien iets samendoen met Wilco? Zou mooi zijn.

In 2018 deden ze ook nog een keer Kick Out The Jams met leden van oa. Soundgarden en MC5 zelfs.
In 2010 deden ze dezelfde cover maar dan met Dave Grohl en Alain Johannes mee op het podium.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken