Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Heb zo'n vermoeden dat Pixies live gewoonweg oersaai is terwijl ik de muziek tof vind. Heb wat live videos gekeken en zo spannend zijn ze niet. Beck is dan weer een showman die erg vernieuwend is maar buiten zijn nieuwe plaat ken ik amper iets van hem of het spreekt me onvoldoende aan. Voor mij gaat het denk ik gewoon genieten worden van mooie nummers bij Pixies maar ik ben er nog niet aan uit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pixies is gewoon een kwestie van op het podium stappen en gaan. Heel veel nummers op een korte tijd. En ze hebben er veel die de moeite zijn. Op een bepaald moment wordt je murw geslagen na de zoveelste uppercut, wat ik erg fijn vind aan Pixies live. Geen trucjes of flauwe bindteksten. ?

En ik vind Joey Santiago, net als Nels Cline van Wilco, een absolute gitaarmeester. Mega tegendraads maar tegelijkertijd zo mooi.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
627
299
Pixies is een leuke band hoor, maar die staan toch belachelijk hoog op de poster naast Pearl Jam of ligt dat aan mij?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
My chemical romance staat 3 juli in Praag in sinobo stadium (21k capaciteit) bij deze definitief uitgesloten dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pixies is een leuke band hoor, maar die staan toch belachelijk hoog op de poster naast Pearl Jam of ligt dat aan mij?

Ja, die lijken mij ook te hoog te staan. Nog een band tussen Pixies en PJ was logischer geweest.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Was toch al bevestigd dat daar normaal nog een naam moest? Zei Jazebel niet dat Chemical Brothers na Pearl Jam initieel het plan was, maar dat dit dan mislukt is? En dat ze dan maar Pixies en Lumineers een plek gebumot hebben op basis van de sterke tenten. Dat is volgens mij ook de reden dat er achter de schermen zoveel moeite gedaan wordt om nog een grote naam voor The Strokes te zetten, anders zit je met twee dagen op het festival die op vlak van headliners mager uitvalt.

In elk geval bedoelde ik wat Pixies betreft vooral met afgeraffeld vooral de hits zoals gigantic en where is my mind snel snel effe erdoor blazen in een zoutloze versie omdat het van moeten is. Dat ze gewoon er staan en spelen vind ik helemaal best zolang er maar vuur zit in wat ze spelen. Veel liever dat dan een gevalletje 30 Seconds to Mars waar je als publiek meer moeite in een optreden moet steken dan Leto zelf doet.

 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Snap eigenlijk niet zo goed waarom iedereen hier van een clash tussen Beck en Pixies uitgaat, zullen misschien wel overlappen, maar max. 15-20 minuten volgens mij.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Al is het maar 5 a 1p minuten....een clash is een clash. Het is ook niet alsof je op 5minuutjes van de tent naar de main kan lopen in de avonddrukte en als je andersom van main naar een headliner wil gaan kijken in de tent die al bezig is?.......good luck


 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Heb zo’n vermoeden dat Pixies live gewoonweg oersaai is terwijl ik de muziek tof vind. Heb wat live videos gekeken en zo spannend zijn ze niet. Beck is dan weer een showman die erg vernieuwend is maar buiten zijn nieuwe plaat ken ik amper iets van hem of het spreekt me onvoldoende aan. Voor mij gaat het denk ik gewoon genieten worden van mooie nummers bij Pixies maar ik ben er nog niet aan uit.

Had je dan misschien liever Beck op de main gehad ipv Pixies?
Heeft ooit al eens op de Main gestaan en desondanks het grote podium, kwam het concert echt wel tot zijn recht.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Raoul wrote:
Heb zo’n vermoeden dat Pixies live gewoonweg oersaai is terwijl ik de muziek tof vind. Heb wat live videos gekeken en zo spannend zijn ze niet. Beck is dan weer een showman die erg vernieuwend is maar buiten zijn nieuwe plaat ken ik amper iets van hem of het spreekt me onvoldoende aan. Voor mij gaat het denk ik gewoon genieten worden van mooie nummers bij Pixies maar ik ben er nog niet aan uit.

Had je dan misschien liever Beck op de main gehad ipv Pixies?
Heeft ooit al eens op de Main gestaan en desondanks het grote podium, kwam het concert echt wel tot zijn recht.

Nou ik heb live videos van hem gezien (ben niet naar zijn optreden gegaan enkele jaren terug) op grote buitenpodia, en hij weet wel degelijk z'n publiek mee te krijgen. Denk dat hij daar beter had gestaan en dat Pixies beter hadden gestaan in The Barn. Maar ik begin te denken om idd gewoon Beck te pakken en dan een deel van Pixies op een afstandje met een koud pilsje in de hand. Stage presence van Beck is toch wel geniaal te noemen en redelijk Bowie-esque naar mijn mening ...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Denk (...) dat Pixies beter hadden gestaan in The Barn.

Dat was enkele jaren terug ook het geval op de Pearl Jam dag. Werd niet gewaardeerd. Daarom nu deze keuze van de organisatie denk ik. Kan iedereen die dat wil Pixies en PJ beide gemakkelijk zien. Maar je kunt nooit iedereen tevreden krijgen, dat blijkt maar weer.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Raoul wrote:
Denk (…) dat Pixies beter hadden gestaan in The Barn.

Dat was enkele jaren terug ook het geval op de Pearl Jam dag. Werd niet gewaardeerd. Daarom nu deze keuze van de organisatie denk ik. Kan iedereen die dat wil Pixies en PJ beide gemakkelijk zien. Maar je kunt nooit iedereen tevreden krijgen, dat blijkt maar weer.

Feit is wel dat die donderdag gewoon beresterk is!
Pixies, Beck, The Last Internationale, Pearl Jam, Lianne LaHaves, … ik had ze allemaal graag volledig gezien, maar ze vallen allemaal min of meer in hetzelfde tijdslot...

Dat is dan het frustrerende, want dan andere dagen (gelet op de huidige bekende namen) zie ik dan veel 'dode' momenten.
Momenten waarbij je dan over meerdere uren eigenlijk niks écht wil zien en waarbij je op voorhand weet dat je dan naar iets zal staan kijken, wat je op voorhand niet goed vindt... (vb. hip-hop-acts).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik heb net de Marcus King Band bezig gezien in Paradiso: mensen, ga hier alsjeblieft naar toe, als het ook maar enigszins uitkomt. Of ook als het niet uit komt eigenlijk. Wat een heerlijke blues spelen deze gasten!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
Vandaag maakt de BBC de reünie van een grote band bekend. Geruchten zijn dat dat Genesis zou zijn, Zal dit dan de ontbrekende vrijdag headliner zijn?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Vandaag maakt de BBC de reünie van een grote band bekend. Geruchten zijn dat dat Genesis zou zijn, Zal dit dan de ontbrekende vrijdag headliner zijn?
Geruchten zijn ook dat ze alleen in de UK blijven met een tour in november en december, dus die verwacht ik niet.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Ik hoop gewoon heel erg op iets wat geen Britpop is op die vrijdag op de Main. Ik vind Gallagher geweldig en kan goed door met The Strokes maar die main is me toch zwak (qua muziekbeleving, op plaat allemaal heerlijk hoor) .. die laatste mag wat mij betreft wel wat mee power hebben.

Ik vind Inhaler in The Barn wel tof, Marc Rebillet knettergek, Brittany Howard haar soloplaat is bizar maar die clasht dan weer waarschijnlijk met Liam, Brass Against gaat helemaal geweldig worden.

Ik hoop gewoon op wat stevigs op de main anders gaat dit een erg niet-memorabele dag worden voor mij (excuses als ik erg klagerig overkom).

 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Laat het deze reünie maar worden ipv Liam ?

https://www.nme.com/big-reads/liam-gallagher-oasis-reunion-tour-noel-interview-2020-new-album-2615869

Mooi stukje btw
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik denk dat Liam Gallagher echt wel goed kan werken op die slot. Ik hoop ook op nog een extra naam natuurlijk, maar als je zijn setlist ziet van in Vortst enkele weken geleden... Hij speelt echt wel een aantal leuke nummers uit het Oasis tijdperk (Gas Panic (!), Columbia, Morning Glory, Supersonic, Champagne Supernova,...) En Bonehead is er bij (hun originele gitarist). Ik heb er wel zin in!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken