Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Wat maakt FKA Twigs een ‘must’ act behalve dat een aantal mensen hier het leuk vinden? Gaat het de dag uitverkopen, is het dé hype (zoals een Billie Eilish) van dit jaar? Sorry maar ze heeft een nieuw album uit en een goeie show, that’s it.

Twigs had 1 van de best ontvangen albums van 2019 en 1 van de best ontvangen liveshows van 2019…. en haar shows in Nederland en België waren in mum van tijd uitverkocht.
Genoeg reden om haar, als het mogelijk is, te boeken lijkt me.

En dan zal er nu wel weer iets volgen over relevantie, maar ik vind dat niet opgaan voor een act die waarschijnlijk 70 tot 80% van de bezoekers niet eens kent

Ik denk dat je je daarin compleet vergist….
Ja ontvangen albums, in muziek kritische bladeren ja. In allebei een zaal met nog geen 4000 mensen, december 2019.
Ik zeg ook niet dat ze niet geboekt moet worden, ik hoop zelfs van wel, maar RW gaat er niks van merken als ze er niet staat.
Tim, dit forum is geen weerspiegeling van de Werchter weide, echt niet...
 

Festivaljunk

Playlistbediener
19 dec 2014
9
0
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!

Ik denk dat Airbnb rond Leuven nog misschien wat te bieden heeft. Maar ga er maar van uit dat alles vrij duur is of al vol....
 

youp92

Playlistbediener
6 mrt 2019
18
0
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!

Vorig jaar ben ik alleen de vrijdag geweest. Weet niet of je al eerder alleen voor een dag bent geweest? Maar ik heb vorig jaar gewoon een Hive campingticket gekocht. Echt ideaal. Geen lange rijen zoals op de woensdag. Niet vechten voor een plekje. Gewoon doorlopen en gelijk en prima plek! Daarbij ook natuurlijk het dichtst bij het festivalterrein ;) . Ook al zeg je 'buiten de campings'. Het is het overwegen waard!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Festivaljunk wrote:
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!

Vorig jaar ben ik alleen de vrijdag geweest. Weet niet of je al eerder alleen voor een dag bent geweest? Maar ik heb vorig jaar gewoon een Hive campingticket gekocht. Echt ideaal. Geen lange rijen zoals op de woensdag. Niet vechten voor een plekje. Gewoon doorlopen en gelijk en prima plek! Daarbij ook natuurlijk het dichtst bij het festivalterrein
1f609.svg
. Ook al zeg je ‘buiten de campings’. Het is het overwegen waard!
Ik heb vorig jaar exact hetzelfde gedaan en dat beviel prima. Heb dit jaar ook alvast maar een Hive ticket gekocht, maar heb nog niet besloten of ik een dag of een combiticket wil.
 

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Festivaljunk wrote:
Goede middag allemaal,

Vraagje: na velen jaren RW-weekendtickets met camping te hebben gehad, overweeg ik dit jaar een dagje te gaan. Heeft iemand een fijne tip qua overnachting dicht in de buurt van het festival (buiten de campings)?

Dank alvast!

Vorig jaar ben ik alleen de vrijdag geweest. Weet niet of je al eerder alleen voor een dag bent geweest? Maar ik heb vorig jaar gewoon een Hive campingticket gekocht. Echt ideaal. Geen lange rijen zoals op de woensdag. Niet vechten voor een plekje. Gewoon doorlopen en gelijk en prima plek! Daarbij ook natuurlijk het dichtst bij het festivalterrein
1f609.svg
. Ook al zeg je ‘buiten de campings’. Het is het overwegen waard!

Hoezo het dichtst bij het festivalterrein? Moet je niet helemaal terug langs de ingang van de Hive?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Na Coachella lijkt 't er op dat ook Osheaga MCR had staan maar alles wat hebben doorgeschoven op hun zaterdag.

Benieuwd of we morgen weer nieuws gaan krijgen of het wachten gaat worden tot vrijdag..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
962
287
Royal Blood headliner van This is tomorrow in Newcastle op 22 mei. Is denk ik hun eerste datum in Europa (kan me vergissen). Is dit de sterke sub op donderdag?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Royal Blood headliner van This is tomorrow in Newcastle op 22 mei. Is denk ik hun eerste datum in Europa (kan me vergissen). Is dit de sterke sub op donderdag?
Als die een album gaan uitbrengen, zullen ze er wel staan. Ik denk zelf dat ze populair genoeg zijn voor die losse aankondiging morgen. Sub voor PJ of sub op zondag (of misschien zelf co-head op vrijdag uit noodzaak?)
 

cedric

Playlistbediener
22 jan 2020
5
0
Royal Blood is al lang bezig aan een nieuw album. Die zullen dan nu uit hun winterslaap komen. Dat zou een nice sub zijn voor Pearl Jam. De clash Pixies/Royal Blood ga je er dan waarschijnlijk wel bij moeten noemen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
962
287
Royal Blood is al lang bezig aan een nieuw album. Die zullen dan nu uit hun winterslaap komen. Dat zou een nice sub zijn voor Pearl Jam. De clash Pixies/Royal Blood ga je er dan waarschijnlijk wel bij moeten noemen.

of pixies > royal blood > Pearl Jam
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Denk door de banden die RW heeft met de band (beetje zoals Editors) dat die altijd wel beschikbaar zijn om vanuit de UK even af te komen voor een gig. Hangt er idd wat vanaf hoe die nieuwe plaat gaat vallen. Iemand een idee hoe die relatieve headlineset op PKP was ontvangen? Veel volk? Kan een indicatie geven voor de spot die ze op RW zouden kunnen krijgen. (alhoewel ik vermoed dat die jongens gewoon sub gaan zijn als ze er staan, vullen grote zalen en in 2017 hebben ze de weide plat gespeeld net voor James Blake).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Royal Blood zou ik persoonlijk toch een magere sub vinden. Voor Pearl Jam zie ik het eventueel gebeuren, PJ zal goed verkopen en met Beck en Pixies die dag heb je eigenlijk al wel enkele mooie vrij grote namen die dag. Maar op vrijdag een combinatie Royal Blood - The Strokes ... Lijkt me te mager. Ik vind Royal Blood trouwens een prima band, maar de spot voor de sub lijkt met wel mooi genoeg.
 

lama

Playlistbediener
25 jan 2020
7
0
Royal Blood zou ik persoonlijk wel weer gaaf vinden. Op Werchter 2017 een persoonlijk fantastisch optreden gezien, en hun zaalshow in de Afas was ook vrij goed. Als ze nieuw materiaal gaan brengen, zie ik ze er zeer graag staan, zeker als sub voor PJ! Maar als ze als co staan voor The Strokes, wel iets mager misschien ja...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Denk door de banden die RW heeft met de band (beetje zoals Editors) dat die altijd wel beschikbaar zijn om vanuit de UK even af te komen voor een gig. Hangt er idd wat vanaf hoe die nieuwe plaat gaat vallen. Iemand een idee hoe die relatieve headlineset op PKP was ontvangen? Veel volk? Kan een indicatie geven voor de spot die ze op RW zouden kunnen krijgen. (alhoewel ik vermoed dat die jongens gewoon sub gaan zijn als ze er staan, vullen grote zalen en in 2017 hebben ze de weide plat gespeeld net voor James Blake).

Er was redelijk wat volk op Pukkelpop, maar het regende toen ook enorm hard, dus meer volk was mogelijk. De show op zich vond ik goed, maar niet heel bijzonder. Ook het nieuw nummer was eerder meer van hetzelfde. Royal Blook is niet origineel, maar je kan beter een goede kopie dan een slecht origineel zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.500
Royal Blood , zijn die dan kleiner dan Tame Impala? Als je even Jazebel zijn post er bij haalt? Volgens mij zijn dat bands met een even grote populariteit hier.
Eventueel zijn zij de sub op zondag waarvan hij sprak? Alhoewel die band toch wel redelijk groot is om maar op die plek te spelen.
Afwachten of er snel data bijkomen, voor hetzelfde geld komt er niet zoveel meer bij.

Btw, John Legend op North Sea Jazz. Die zagen ze ook wel graag komen in Werchter. Maar die zijn ego en de Barn zie ik niet meer gebeuren.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
645
Royal Blood , zijn die dan kleiner dan Tame Impala? Als je even Jazebel zijn post er bij haalt? Volgens mij zijn dat bands met een even grote populariteit hier.
Eventueel zijn zij de sub op zondag waarvan hij sprak? Alhoewel die band toch wel redelijk groot is om maar op die plek te spelen.
Afwachten of er snel data bijkomen, voor hetzelfde geld komt er niet zoveel meer bij.

Btw, John Legend op North Sea Jazz. Die zagen ze ook wel graag komen in Werchter. Maar die zijn ego en de Barn zie ik niet meer gebeuren.
Ik denk persoonlijk dat Tame Impala hier toch een klein inhaalmanoevre heeft gedaan de voorbij jaren bij het brede publiek. Maar dat kan natuurlijk ook mijn persoonlijke smaak zijn die spreekt ;-)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
962
287
Yannick wrote:
Denk door de banden die RW heeft met de band (beetje zoals Editors) dat die altijd wel beschikbaar zijn om vanuit de UK even af te komen voor een gig. Hangt er idd wat vanaf hoe die nieuwe plaat gaat vallen. Iemand een idee hoe die relatieve headlineset op PKP was ontvangen? Veel volk? Kan een indicatie geven voor de spot die ze op RW zouden kunnen krijgen. (alhoewel ik vermoed dat die jongens gewoon sub gaan zijn als ze er staan, vullen grote zalen en in 2017 hebben ze de weide plat gespeeld net voor James Blake).

Er was redelijk wat volk op Pukkelpop, maar het regende toen ook enorm hard, dus meer volk was mogelijk. De show op zich vond ik goed, maar niet heel bijzonder. Ook het nieuw nummer was eerder meer van hetzelfde. Royal Blook is niet origineel, maar je kan beter een goede kopie dan een slecht origineel zijn.

Ze hebben op Pukkelpop de show ook bewust kleiner gehouden omdat ze gewoon een paar nummers wouden testen en er nog geen grotere productie van wouden maken. Ze hadden verschillende headlinerposities kunnen krijgen maar hebben die bewust afgeslaan zodat het publiek ook geen grotere productie verwachtte. (hebben ze in interviews gezegd deze zomer) Komende tour zal dus een grotere show zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Eventueel zijn zij de sub op zondag waarvan hij sprak?

De plek voor Volbeat is eigenlijk de ideale spot voor hen toch? Een ook echt wel een mooie naam voor die zondag.

Tame Impala lijkt me trouwens groter hoor. Die headlinen echt elk festival waar ze staan tegenwoordig, Royal Blood hooguit de kleintjes. Zie Tame ook wel het Sportpaleis volkrijgen, RB (nog) niet.
 

jovdm

Nieuw lid
28 jan 2020
3
0
Geef mij maar Royal Blood op die tot nu toe magere vrijdag. Heb ze verleden jaar ook gezien op Pukkelpop en ondanks de regen heb ik het me geen minuut beklaagd. Geweldige show. Iemand die ook altijd mag komen van mij is Beth Ditto . Interactie met het publiek en een zalige stem! Foo Fighters en de White Lies staan ook nog op mijn verlanglijstje om RW 2020 te versterken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken