Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.194
Exusie! Ik volg het GMM-topic niet zo en was ook niet bekend met de hoeveelheid passages de band al heeft gemaakt daar. M'n punt ging vooral over die eerste twee zaken, eigenlijk.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Van eFestivals, iemand die beweert connecties te hebben binnen het livecircuit in Oostenrijk:

Foo Fighters en RHCP hebben reeds al hun Europese festivaldata aangekondigd. Beide bands hebben een nieuw album in de pijplijn staan voor na deze zomer. Bedoeling is nu een kort tussendoortje te houden en in 2021 met een langere tour terug te keren.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.598
4.572
Ik denk dat Volbeat ook gwn zelf op de meer mainstream festivals wilt spelen, die laatste plaat is ook vele malen zachter en vele malen meer gedraaid op stubru. Ik herhaal mijn vraag nog eens: enkel volgende week vrijdag of ook nog een andere dag namen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
Ik denk dat Volbeat ook gwn zelf op de meer mainstream festivals wilt spelen, die laatste plaat is ook vele malen zachter en vele malen meer gedraaid op stubru. Ik herhaal mijn vraag nog eens: enkel volgende week vrijdag of ook nog een andere dag namen?

Aangezien ze in het meervoud spreken (en de 'vrijdag 16u RW-namen traditie nog eens indroduceren) reken ik in ieder geval op een mooi pakket van een dikke 10 namen op vrijdag. In de loop van de week kunnen we evenuteel nog een headliner voor vrijdag krijgen, als die data wil delen. Of een grote losse voor de donderdag/zondag.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Van eFestivals, iemand die beweert connecties te hebben binnen het livecircuit in Oostenrijk:

Foo Fighters en RHCP hebben reeds al hun Europese festivaldata aangekondigd. Beide bands hebben een nieuw album in de pijplijn staan voor na deze zomer. Bedoeling is nu een kort tussendoortje te houden en in 2021 met een langere tour terug te keren.
Klopt.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.413
3.385
Ik herhaal mijn vraag nog eens: enkel volgende week vrijdag of ook nog een andere dag namen?
Ik gok hetzelfde als deze week, met ergens door de week (waarschijnlijk woensdag) weer een grote naam, misschien de sub of als dat gelukt is coheadliner van de vrijdag en dan vrijdag weer een worp namen.
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad. Dat lijken me allemaal (Op dEUS na, maar daar stond Jack White toen nog voor, over sterk gesproken..) grotere namen dan Pixies. Ik weet hoe belangrijk Pixies is geweest en dat ze een geweldige catalogus hebben, maar ik denk/hoop toch als Pixies op de mainstage staat, dat er nog een nieuwere/relevantere naam tussen hen en Pearl Jam komt, iets ter grootte van Vampire Weekend, London Grammar of Foals.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
Een groot vraagteken blijft toch Tyler, The Creator. Je zou denken dat zo'n naam topprioriteit is voor RW (heel geprezen album, frisse nieuwe grote naam in het circuit), maar op DTRH/Roskilde/Primavera staat hij heel hoog. Bovenaan, eigenlijk. Ik dacht lang dat hij een Barn headlineplek wel zou aanvaarden, want het blijft een mooie spot, maar vrees toch wat of zelfs dat niet de min is voor 'm.

Dat en het feit dat hij enkel nog op donderdag kan. In principe een goede naam voor die dag, maar dan wordt de Barn met Wilco en Beck toch wel héél sterk.

Vrees er wat voor...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.944
6.194
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.
Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.227
Als je op Jazabel moet afgaan moet je voor de vrijdag niet teveel grote namen meer verwachten. Enkel the Strokes als headliner met misschien een plan E ervoor.

Een groot vraagteken blijft toch Tyler, The Creator. Je zou denken dat zo’n naam topprioriteit is voor RW (heel geprezen album, frisse nieuwe grote naam in het circuit), maar op DTRH/Roskilde/Primavera staat hij heel hoog. Bovenaan, eigenlijk. Ik dacht lang dat hij een Barn headlineplek wel zou aanvaarden, want het blijft een mooie spot, maar vrees toch wat of zelfs dat niet de min is voor ‘m.

Dat en het feit dat hij enkel nog op donderdag kan. In principe een goede naam voor die dag, maar dan wordt de Barn met Wilco en Beck toch wel héél sterk.

Vrees er wat voor…

Kans op Tyler lijkt me nihil. Kans op FKA Twigs lijkt na aankondigingen voor Europese festivals in augustus ook steeds kleiner te worden. En blijkbaar ook geen Lana.
Jammer, jammer.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Een groot vraagteken blijft toch Tyler, The Creator. Je zou denken dat zo’n naam topprioriteit is voor RW (heel geprezen album, frisse nieuwe grote naam in het circuit), maar op DTRH/Roskilde/Primavera staat hij heel hoog. Bovenaan, eigenlijk. Ik dacht lang dat hij een Barn headlineplek wel zou aanvaarden, want het blijft een mooie spot, maar vrees toch wat of zelfs dat niet de min is voor ‘m.

Dat en het feit dat hij enkel nog op donderdag kan. In principe een goede naam voor die dag, maar dan wordt de Barn met Wilco en Beck toch wel héél sterk.

Vrees er wat voor…

Off topic; ik hoor invloed van meneertje Rutte hahaha "topprioriteit"
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.053
8.691
mattman wrote:
Een groot vraagteken blijft toch Tyler, The Creator. Je zou denken dat zo’n naam topprioriteit is voor RW (heel geprezen album, frisse nieuwe grote naam in het circuit), maar op DTRH/Roskilde/Primavera staat hij heel hoog. Bovenaan, eigenlijk. Ik dacht lang dat hij een Barn headlineplek wel zou aanvaarden, want het blijft een mooie spot, maar vrees toch wat of zelfs dat niet de min is voor ‘m.

Dat en het feit dat hij enkel nog op donderdag kan. In principe een goede naam voor die dag, maar dan wordt de Barn met Wilco en Beck toch wel héél sterk.

Vrees er wat voor…

Off topic; ik hoor invloed van meneertje Rutte hahaha “topprioriteit”

Heb als Belg geen flauw idee hoe Rutte klinkt. ;-)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.413
3.385
RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.

Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.
Jazebel zegt "and a big sub like Tame Impala". Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

mattman wrote:
Een groot vraagteken blijft toch Tyler, The Creator. Je zou denken dat zo’n naam topprioriteit is voor RW (heel geprezen album, frisse nieuwe grote naam in het circuit), maar op DTRH/Roskilde/Primavera staat hij heel hoog. Bovenaan, eigenlijk. Ik dacht lang dat hij een Barn headlineplek wel zou aanvaarden, want het blijft een mooie spot, maar vrees toch wat of zelfs dat niet de min is voor ‘m.

Dat en het feit dat hij enkel nog op donderdag kan. In principe een goede naam voor die dag, maar dan wordt de Barn met Wilco en Beck toch wel héél sterk.

Vrees er wat voor…


Off topic; ik hoor invloed van meneertje Rutte hahaha “topprioriteit”

Heb als Belg geen flauw idee hoe Rutte klinkt.
1f609.svg

Aahhh helaas helaas misschien als je ooit tijd hebt; https://youtu.be/OGt7UIL6S_I
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
De opmerking was gisteren ook al gemaakt maar System Of A Down laten afsluiten terwijl die even goed op GMM hadden kunnen staan en daarenboven ook nog eens de exclusiviteit van Faith No More weg grissen. Volbeat hadden ze trouwens daar nu is écht als relatief nieuwe headliner kunnen zetten daar. Proper is anders, vind ik.

Niche of niet, de combi Volbeat-SOAD doet wel kaartjes schuiven denk ik hoor. Volbeat verkocht in een handomdraai de Lotto Arena uit en speelden nadien voor een vol Sportpaleis.
Is exclusiviteit van FNM weg gegrist door RW , ik zie niet in waarom (stonden al 2 heads). Of door Graspop, wegvallen plan a met GNR? Denk eerder het laatste...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.549
6.227
Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.


Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.

Jazebel zegt “and a big sub like Tame Impala”. Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.

Zou Liam Gallagher een sub zijn op Werchter? In 2017 stond ie om 17u op de Brand Bier Stage op Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat ie op Werchter veel hoger zou staan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.413
3.385
RubenFrusciante wrote:

Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.


Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.


Jazebel zegt “and a big sub like Tame Impala”. Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.

Zou Liam Gallagher een sub zijn op Werchter? In 2017 stond ie om 17u op de Brand Bier Stage op Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat ie op Werchter veel hoger zou staan.
Heb wel het idee dat hij wat groter is geworden, omdat hij wat meer nieuwe muziek heeft uitgebracht en weer beter bij stem is dan een paar jaar terug.
Headliner op BBK Bilbao, Benicassim, Pohoda geweest, sub op Sziget, komend jaar Reading Leeds (ik weet dat dat Engeland is, maar toch voor de vorm). En we hebben het over een kleine sub he, volgens Jazebel, en als je dan ziet dat ook Alt-J, Ellie Goulding, James Blaking, London Grammar afgelopen jaren sub zijn geweest, dan vind ik dat Liam dat makkelijk kan en verdient. Al kan hij misschien ook PkP headlinen.
Maar je hebt gelijk, dat is ook zeker mijn persoonlijke smaak die doorkomt ;)
Maakt ook niet uit waar of hoelaat hij staat, want waar hij ook op RW speelt, ik sta vooraan. Eerst maar eens de Ziggo over twee weken.

 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.


Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.


Jazebel zegt “and a big sub like Tame Impala”. Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.


Zou Liam Gallagher een sub zijn op Werchter? In 2017 stond ie om 17u op de Brand Bier Stage op Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat ie op Werchter veel hoger zou staan.

Heb wel het idee dat hij wat groter is geworden, omdat hij wat meer nieuwe muziek heeft uitgebracht en weer beter bij stem is dan een paar jaar terug.
Headliner op BBK Bilbao, Benicassim, Pohoda geweest, sub op Sziget, komend jaar Reading Leeds (ik weet dat dat Engeland is, maar toch voor de vorm). En we hebben het over een kleine sub he, volgens Jazebel, en als je dan ziet dat ook Alt-J, Ellie Goulding, James Blaking, London Grammar afgelopen jaren sub zijn geweest, dan vind ik dat Liam dat makkelijk kan en verdient. Al kan hij misschien ook PkP headlinen.
Maar je hebt gelijk, dat is ook zeker mijn persoonlijke smaak die doorkomt
1f609.svg

Maakt ook niet uit waar of hoelaat hij staat, want waar hij ook op RW speelt, ik sta vooraan. Eerst maar eens de Ziggo over twee weken.
Dit is echt je eigen smaak hoor. Al de acts (behalve James Blake) die je opnoemt verkopen 2, 3 en misschien zelfs 4 keer zoveel kaarten als Liam Gallagher. Nu geldt hetzelfde eigenlijk ook wel voor zijn broer en die was in 2018 ook sub, dus het kan zeker wel!
Ik zie hem wel niet de PJ-dag subben eigenlijk. Als hij komt, verwacht ik hem eerder als sub voor The Strokes en hun co-head.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Timmetje wrote:

RubenFrusciante wrote:

Yannick wrote:

RubenFrusciante wrote:
Zelf hoop ik dat er nog een sub bij komt voor Pearl Jam. Het is een grote band, maar de laatste edities hebben ze toch Jack White, dEUS, Arcade Fire, Black Keys nog voor hen gehad.


Huh? Ik nam uit dat bericht van Jazebel juist op dat we daar juist géén grote band meer moeten verwachten maar dat er eventueel nog de mogelijkheid bestaat dat er nog iets tussenkomt maar niet eentje die de grootte heeft van een Tame Impala.


Jazebel zegt “and a big sub like Tame Impala”. Maar ik noem daarna toch kleinere namen? Of schat je Tame Impala in het zelfde rijtje als Foals en Vampire Weekend en London Grammar? Ik vind Vampire Weekend (in België) van een andere grootte dan Tame Impala, maar misschien zie ik dat verkeerd.
Of een Alt-J of Liam Gallagher bijvoorbeeld.


Zou Liam Gallagher een sub zijn op Werchter? In 2017 stond ie om 17u op de Brand Bier Stage op Pinkpop. Kan me niet voorstellen dat ie op Werchter veel hoger zou staan.

Heb wel het idee dat hij wat groter is geworden, omdat hij wat meer nieuwe muziek heeft uitgebracht en weer beter bij stem is dan een paar jaar terug.
Headliner op BBK Bilbao, Benicassim, Pohoda geweest, sub op Sziget, komend jaar Reading Leeds (ik weet dat dat Engeland is, maar toch voor de vorm). En we hebben het over een kleine sub he, volgens Jazebel, en als je dan ziet dat ook Alt-J, Ellie Goulding, James Blaking, London Grammar afgelopen jaren sub zijn geweest, dan vind ik dat Liam dat makkelijk kan en verdient. Al kan hij misschien ook PkP headlinen.
Maar je hebt gelijk, dat is ook zeker mijn persoonlijke smaak die doorkomt
1f609.svg

Maakt ook niet uit waar of hoelaat hij staat, want waar hij ook op RW speelt, ik sta vooraan. Eerst maar eens de Ziggo over twee weken.

Hopelijk speelt hij minder saai en statisch dan Noel twee jaar geleden, want allejezus was dat een saai afgeraffeld optreden zeg.
 

moonliightnyx

Playlistbediener
19 nov 2019
17
8
Hey guys! Ik ben nog nooit op Rock Werchter geweest maar wil er waarschijnlijk wel heen dit jaar... ik zit er zelfs aan een heel weekend te denken. Zijn er meer mensen die in hun eentje een weekend naar RW gaan, en zo ja: overnachten jullie op de camping of ergens anders? Ik zie mezelf niet echt in m’n eentje op de camping overnachten. Ik had die hotel plans al op de website gezien maar dat is nogal duur in je eentje (en het goedkoopste hotel is al uitverkocht)

edit: oh whoops, zie dat er ook nog andere topics zijn over dit onderwerp, excuses!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hey guys! Ik ben nog nooit op Rock Werchter geweest maar wil er waarschijnlijk wel heen dit jaar… ik zit er zelfs aan een heel weekend te denken. Zijn er meer mensen die in hun eentje een weekend naar RW gaan, en zo ja: overnachten jullie op de camping of ergens anders? Ik zie mezelf niet echt in m’n eentje op de camping overnachten. Ik had die hotel plans al op de website gezien maar dat is nogal duur in je eentje (en het goedkoopste hotel is al uitverkocht)

edit: oh whoops, zie dat er ook nog andere topics zijn over dit onderwerp, excuses!

Als je jezelf niet alleen op de camping ziet dan zou ik het ook niet doen. Heb je een auto? In dat geval zou je namelijk ook een stukje verderop een hotel kunnen zoeken (op 20-30 minuten rijden).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken