Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:

Breinaard wrote:
Ik weet niet wat mijn probleem is, maar the Weeknd is wel een geschikte headliner en GnR niet? Ik heb ff gezocht, Starboy ken ik, maar verder ken er geen fuck van…
Zal wel aan mij liggen, maar als dat een werchter ’20 headliner gaat zijn dan pfff. heb ik denk ik een paar afslagen en kruispunten gemist…


Blijkbaar wel ja.

Om het weer over iets belangrijk te hebben. Ik vind the weekend ook geen mainstage headliner

En waarom vindt u dat?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Sorry, ik heb een nr over het hoofd "gezien", dat nieuwe blinding lights is erg lekker... headliner mag best, in the Barn dan :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.238
Nikita, niet om als een broken record te klinken, maar het is echt de moeite waard om To Pimp a Butterfly eens op te zetten.
Denk dat je dat nog wel kunt waarderen.

Sorry om terug te komen op een bericht van 20 pagina's eerder, maar heb nu pas de mogelijkheid om er deftig mijn tijd voor te nemen en eens te luisteren.
Eerst en vooral ook een reactie op verdere berichten; nee, ik vond je aanbeveling absoluut niet irritant en zoals ik ook aangaf 'ik prijs jullie pogingen om anderen het licht te doen zien'

Dus, spotify open, album opzoeken en meteen zien dat 'King Kunta' - zo ongeveer het enige radio-nummer van hem dat ik wel oké vind - op dat album staat.
1e nummer op en ontdekt dat dat eigenlijk wel erg oké is! damn (see what I did there), daar gaat mijn vooropgestelde 'nahh, toch mijn ding niet'
2e nummer, daar dan toch 'niet mijn ding', 3e dus king, en daarna verloor hij me opnieuw wat. Te onsamenhangend, te weinig dat me prikkelt. Er is iets raar met die stem, 't is dan geen overused autotune (en da's al heel wat), maar toch iets anders computerig...

Positief dat je hem toch al minstens 1 kans hebt gegeven maar als je Kendrick Lamar niet als ‘melodieuze muziek’ kan zien, begrijp ik het ook niet meer. Zoals Timmetje zegt, luister gewoon naar TPAB met al zijn jazz en funk invloeden

Heel moeilijk voor me om er echt een vinger op te leggen en dus nog moeilijker om uit te leggen wat het is dat mij niet trekt.
Ik denk dat 'Momma' wel een handig voorbeeld is - je krijgt in de achtergrond inderdaad wel van die jazzy lounge pingeltjes, maar hij doet daar verder niets mee. Zijn stem meandert maar door dat nummer, een verhaaltje vertellend, niet zingend, enkel de refreinen krijgen daar wat zang door backings, maar niet door hem.
Waar een Eminem (en ik weet het, jullie horen die naam niet allemaal even graag, maar toch) veel meer klemtonen legt en gevoel insteekt, meer eigen zangpartijen toevoegt, en dus melodieuzer rapt, ontbreekt dat hier compleet.
Tenslotte kom ik bij 'i' en besef ik dat'k dat nummer ook wel ken, maar niet had gekoppeld. Hier doet hij alleszins iets veel interessanter met alle 'zang' in combinatie met backings en melodie wat voor mij op vele nummers ontbreekt.
Qua videofragmentje; dat is inderdaad iets heel anders dan wat ik gezien heb. Goed om toe te voegen. Nummer komt daar ook veel mooier uit live dan op plaat. Rauwer, meer emotie.

Voor de volledigheid ook nog even door 'Damn' gesprongen. Hij is daar in een aantal nummers alvast iets gevarieerder beginnen rappen, met meer eigen zang. Productie van de stem blijft wel raar, dat haalt er veel gevoel uit en wordt wat mechanisch.

Sorry voor de lange uitleg.
Ik hoop alleszins dat jullie een fantastisch show krijgen, dat hij die geweldige zaalshow (zo hoor ik toch) omgezet krijgt naar een festivalpodium, en dat wanneer hij muzikanten mee neemt, dat ze dan ook het podium op mogen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.696
Ik vraag mij hardop af wanneer Royal Blood aan de lijst wordt toegevoegd.

Dat heb je al vaker gedaan ja, en je lijkt er ook stellig van overtuigd dat het geen kwestie is van óf maar wannéér. Heb je daar een reden voor? Alles wat ik kan vinden zijn wat data in mei in de VS, nog niks wat ook maar in de buurt komt van Werchter...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
...aan de andere kant zou het zomaar kunnen dat Royal Blood in de lente de USA aandoet, en dan in de zomer Europese festivals als Glastonbury, Mad Cool en Werchter aandoet. De band is sowieso in een touring periode in de eerste helft van 2020...dus je weet nooit. Wat mij betreft zijn ze welkom. Come on over zou ik zeggen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.294
5.696
Sure, maar dat is niet veel meer dan wishful thinking op dit moment. Zeker omdat veel andere festivals waar ze ook prima zouden passen (Pinkpop, RaR/RiP, Novarock, Hurricane/Southside, etc.) wel al een groot deel van hun line up bekend hebben, maar nog geen Royal Blood erbij. Ik zou niet weten waarom die nog niet ergens bekend gemaakt zouden zijn als ze komende zomer een Europese festival tour gaan doen. Maar ja, het is ook niet uitgesloten idd.

Was vooral benieuwd waar @suomi65 zijn stelligheid vandaan kwam. Daar zie ik absoluut geen reden voor.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Royal Blood omdat ze klaar zijn voor een hoge spot. RB omdat ze een energieke liveband zijn. RB omdat ik graag wil dat de gitaren overheersen op RW20. Thats why!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.138
1.161
Ja, best groot muzieknieuws.

Momenteel staat hun laatste Europese show voor 20 juni gepland... Wordt toch een moeilijk verhaal om op Rock Werchter te verschijnen lijkt het.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Misschien zegt mijn username genoeg.
RW-tickets al binnen dus zou een droom zijn als ze komen.
Bovenaan mijn verlanglijstje voor Kerst vanaf nu.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
Misschien zegt mijn username genoeg.
RW-tickets al binnen dus zou een droom zijn als ze komen.
Bovenaan mijn verlanglijstje voor Kerst vanaf nu.

Of anders een dagje Pinkpop. Ver is het niet. :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:
Misschien zegt mijn username genoeg.
RW-tickets al binnen dus zou een droom zijn als ze komen.
Bovenaan mijn verlanglijstje voor Kerst vanaf nu.


Of anders een dagje Pinkpop. Ver is het niet.
1f642.svg


Zit dan ‘helaas’ al bij Eric Clapton. Even afwachten..

Ah, dat is wat anders! :) Al lijkt het dat ze die wel hadden bekend gemaakt (of ander julifestival als Mad Cool, NOS, Opener, Roskilde).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
RubenFrusciante wrote:

mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:
Misschien zegt mijn username genoeg.
RW-tickets al binnen dus zou een droom zijn als ze komen.
Bovenaan mijn verlanglijstje voor Kerst vanaf nu.


Of anders een dagje Pinkpop. Ver is het niet.
1f642.svg



Zit dan ‘helaas’ al bij Eric Clapton. Even afwachten..

Ah, dat is wat anders!
1f642.svg
Al lijkt het dat ze die wel hadden bekend gemaakt (of ander julifestival als Mad Cool, NOS, Opener, Roskilde).
Al kan het ook zijn dat ze 'gewacht' hebben op dit nieuws om mee te surfen op de buzz die hiermee gecreëerd wordt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:

mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:
Misschien zegt mijn username genoeg.
RW-tickets al binnen dus zou een droom zijn als ze komen.
Bovenaan mijn verlanglijstje voor Kerst vanaf nu.


Of anders een dagje Pinkpop. Ver is het niet.
1f642.svg



Zit dan ‘helaas’ al bij Eric Clapton. Even afwachten..


Ah, dat is wat anders!
1f642.svg
Al lijkt het dat ze die wel hadden bekend gemaakt (of ander julifestival als Mad Cool, NOS, Opener, Roskilde).

Al kan het ook zijn dat ze ‘gewacht’ hebben op dit nieuws om mee te surfen op de buzz die hiermee gecreëerd wordt.

Waarom wachten? Je surft toch ook mee op de buzz als ze al pakweg een maand geleden waren aangekondigd? Pinkpop zal wel een boost in sales voelen nu.

Vraag me trouwens af of dit iets betekent voor een tour. Verwacht eigenlijk dat ze de studio willen induiken samen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
We hebben geen idee hoelang dit al speelt of wanneer het is besloten natuurlijk.
Wie weet maken ze morgen bekend dat ze alle optredens schrappen die staan.
Kan ook dat RW ze al had, maar niet meer zó'n prioriteit vond en later wilde bekend maken.
Of dat dit nu een weken/dagen bekend is bij RW en ze ze morgen aankondigen op het ultieme moment.
Blijft bij speculeren natuurlijk, hopelijk krijgen we snel iets meer duidelijkheid.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Pfff leuk al dat gezeur over te oude bands op RW, maar mijn "heimwee"gevoel naar RHCP (en GNR) begint nu nog meer op te spelen. En nee ik ga (liever) niet naar Pinkpop.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Oh my god, Frusciante terug bij RHCP is echt wereldnieuws. Echt een reden dat als ze niet op Werchter blijken te staan om sowieso naar Pinkpop te gaan voor mij.

Klinghoffer was goed, zeer goed zelfs, maar Frusciante kon er bepaalde emotie inleggen en is voor mij altijd een van de redenen geweest om gitaar te gaan spelen. Altijd doodzonde gevonden hem live nog niet te mogen hebben aanschouwen. Geweldig dit zeg.


Even over de andere mogelijkheid die veel voorbij is gekomen laatste week vooral, Guns N Roses: Liever niet. Heb ze bij hun eerste Goffert concert gezien sinds ze bij elkaar waren en het was zeker niet slecht ofzo, maar om te zeggen dat ik het mijn geld waard vond? Nee. Zat weinig spanning in de show voor mij toen en het hoogtepunt was eigenlijk de komst van Angus Young in de show voor mij toen. Ik zou er niet op tegen zijn als ze komen en het heus wel leuk vinden, maar met andere namen die continue voorbij komen is het een geval van liever niet.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
Frusciante's gitaarspel is uiteraard ijzersterk, maar op dat vlak van Klinghoffer echt niet verkeerd. Waar John wel een stevige meerwaarde in is, is de backing vocals. Die geven nummers als Otherside toch echt wel die extra boost.

Ik zweer het, als ze nu niet op Werchter blijken te staan ga ik nog harder balen dan al het geval zou zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken