Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Frusciante terug bij RHCP is voor mij persoonlijk 3x zo groot nieuws dan Rage Against The Machine. Dit is zelfs groter nieuws dan dat ineens Freddy Mercury én John Lennon tevoorschijn komen, zeggen dat ze samen zijn ondergedoken en Queen en The Beatles samen een tour doet. En dat meen ik echt!

Gisteren avond meteen een dagticket voor Pinkpop gekocht! Werchter neem ik er graag ook nog bij als hij komt. Lyon misschien ook. We zien wel!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat Frusciante terug naar de RHCP gaat, zou toch wel dé reden moeten zijn van veel festivals om hen te willen boeken. Die gaan op die manier toch wel wat extra kaartjes verkopen. Mij inclusief, grote peppers fan (vroeger meer dan nu, maar bon), maar heb ze nooit live gezien met Frusciante. Dus: laat maar komen, ik zal er zijn die dag!

Jammer trouwens dat de Pinkpop dag dat ze staan me naast RHCP werkelijk geen hol interesseert, anders was het het overwegen waard.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Had RHCP best wel opnieuw willen zien op RW, maar geen noodzaak. Maar dat is nu volledig anders! Zet ze maar op zondag na system of a down! Frusciante die het festival afsluit... Genieten. Peppers gezien op RW06 met frusciante en dan 2 keer zonder (sportpaleis en RW16), het verschil is gigantisch. Frusciante is een genie.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Voor iedereen die het excitement niet deelt:

Zie dit, hun intro jam op RW '06 (hun jams waren altijd uniek trouwens nooit 2x dezelfde, altijd on the spot verzonnen). Frusciante staat nog geen minuut op het podium en speelt meteen heel de rest van de Werchter affiche naar huis!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=XIp9LOFDB6c[/video]
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Gaaf voor de fans dat hij terug is.
Zou voor Werchter nu een mooiere boeking zijn dan voor de terugkeer.
Van mij hoeven de Peppers op Werchter nog steeds niet zo.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.978
551
Zouden we vandaag nog een naam mogen verwachten? Of eerder vrijdag? Of pas in januari?
Wat denken jullie?
Ik verwacht dat de winterstop is aangebroken wat de aankondigingen van RW betreft.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Off-topic; over Ken/eFestivals. Beetje overdreven om meteen te stoppen. Maar ergens snap ik het wel aangezien hij best veel kritiek krijgt terwijl hij gewoon probeert te helpen.
Laatst zag ik ook al zo'n reactie op Set voorbij komen waar hij op reageerde (was volgens mij ook zijn laatste reactie die ik voorbij zag komen bedenk ik mij nu). Die jongens (?) geven ook alleen maar de info die ze weten en kunnen geven. Als users dan beginnen te huilen/boos worden dat er niet nóg meer wordt verteld, dan snap ik wel dat ze er op een gegeven moment mee stoppen. Dan wacht je maar op de officiële aankondigingen.

On-topic; Ik hoop dat RHCP naar Werchter komen, dan kan ik een dagje Werchter mee pikken om John weer te zien! Dankzij hem speel ik gitaar :D
Tijdens Pinkpop zit ik al op GMM..
 

rockwerchterfan

Playlistbediener
17 okt 2019
12
0
Ergens denk ik wel dat ALS de RHCP naar RW zouden komen dat ze die vandaag aankondigen (of toch zeker deze week) aangezien het nieuws nog heel fris is en het echt het ideale moment zou zijn...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Wat RHCP betreft: ik gok dat we eerder moeten opletten dat ze de reeds aangekondigde shows niet aflassen, dan dat ze er nieuwe aan toevoegen. Is heel erg natte vingerwerk natuurlijk, maar het zou me niet verbazen dat die personeelswitch redelijk vers is... als het gerucht van Josh die aan de ontwenning moet, klopt. Ook omdat voor de reeds aangekondigde shows nog persfoto's met Josh werden aangeleverd, doet me vermoeden dat er hij er aanvankelijk bij moest zijn. Allemaal speculatie natuurlijk.

 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Met John erbij zijn RHCP gewoon een wereldband. Flea en Chad zijn ook nog altijd top. En op de meer funky up-tempo nummers kan Anthony zeker nog mee. Probleem zit hem daar iets meer bij de ballads..
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Wat RHCP betreft: ik gok dat we eerder moeten opletten dat ze de reeds aangekondigde shows niet aflassen, dan dat ze er nieuwe aan toevoegen. Is heel erg natte vingerwerk natuurlijk, maar het zou me niet verbazen dat die personeelswitch redelijk vers is… als het gerucht van Josh die aan de ontwenning moet, klopt. Ook omdat voor de reeds aangekondigde shows nog persfoto’s met Josh werden aangeleverd, doet me vermoeden dat er hij er aanvankelijk bij moest zijn. Allemaal speculatie natuurlijk.

Ik verwacht zelf niet dat er iets veranderd zal worden in de shows. Denk dat dat gewoon blijft staan.
Toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Met John erbij zijn RHCP gewoon een wereldband.

Blijf me afvragen of dat zo'n verschil uitmaakt. Zou John die twijfelachtige livereputatie 'redden' dan? Dus minder oeverloos gejam en Anthony die beter gaat zingen... Hun laatste show met John op RW, in 2006, zou volgens een maat van mij nog slechter geweest zijn dan de twee keren (2012, 2016) dat ze erna speelden. Toen wes het eerder saai ipv slecht.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Die show van 2006 staat integraal op Youtube ik vind dat toch heel lekker hoor!

Jammen doen ze altijd en vind ik juist zeer goed. John kwam veel spontaner en luider over heb ik altijd gevonden. Gitaar was toen echt op de voorgrond (zeker live).
Anthony gaat nog altijd achteruit gaat qua zingen, heeft ook veel met de leeftijd te maken denk ik. Maar john zijn backings zijn ook een heel stuk beter dan die van Josh, dus gaat dat misschien wel wat kunnen rechttrekken.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
randyrw wrote:
Met John erbij zijn RHCP gewoon een wereldband.

Blijf me afvragen of dat zo’n verschil uitmaakt. Zou John die twijfelachtige livereputatie ‘redden’ dan? Dus minder oeverloos gejam en Anthony die beter gaat zingen… Hun laatste show met John op RW, in 2006, zou volgens een maat van mij nog slechter geweest zijn dan de twee keren (2012, 2016) dat ze erna speelden. Toen wes het eerder saai ipv slecht.

Rond de periode 2004-2008 werden ze net als 1 van de beste livebands beschouwd! 3 topmuzikanten, Anthony die toen beter van stem was en een gigantische hoop hits en topnummers. Als je tijd hebt, kijk even RHCP live at slane castle op youtube, daar zijn ze echt op de top van hun kunnen. Die twijfelachtige livereputatie is eerder iets van de laatste 10 jaar.

Ja de stem van Anthony gaat nu niet plots beter worden en ja ze gaan waarschijnlijk nog meer jammen, maar nu gaat het wel terug ergens naartoe. Frusciante zien jammen is gewoon genieten. En in 2006 is er wel wat misgegaan (tijdsnood, pint over het mengpaneel,...), maar het was verder wel echt top.
 

uno

Campingartiest
22 nov 2019
59
0
Randy, BEDANKT! Ik was Slane Castle gewoon alweer vergeten joh.
Meteen aangezet.

Ik heb ze in 2006 (PP) en 2007 (Goffert) met John gezien en in 2012 (RW) en 2016 (Ziggo) met Josh.
2006 was écht continu met kippenvel genieten (een van de eerste shows die ik überhaupt zag).
2007 was wel leuk, maar kon voor mij niet tippen aan PP'06.
2012 heb ik uit mijn geheugen verbannen.
2016 was het vooral vanwege het sentiment met vrienden leuk.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.005
263
randyrw wrote:
Met John erbij zijn RHCP gewoon een wereldband.

Blijf me afvragen of dat zo’n verschil uitmaakt. Zou John die twijfelachtige livereputatie ‘redden’ dan? Dus minder oeverloos gejam en Anthony die beter gaat zingen… Hun laatste show met John op RW, in 2006, zou volgens een maat van mij nog slechter geweest zijn dan de twee keren (2012, 2016) dat ze erna speelden. Toen wes het eerder saai ipv slecht.

Is een mega verschil, één van de beste gitaristen van zijn tijd maakt altijd een verschil.
Zijn gitaarwerk is gewoon hetgeen in associeer met een rock festival...

Vorige week vond ik het nog een leuke opvulling, nu ga ik ze zeker kijken :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.171
5.501
Gwen Stefani nu ook op zaterdag 4 juli in Spanje. Als Herman Kylie aandurft, dan dit ook vermoed ik. Afsluiter Barn ergens?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken