Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Mij lijkt het vrij duidelijk: voor de vrijdag ligt er een naam vast die nog niet aangekondigd mag worden.

Als RHCP/KoL/Editors geboekt waren als eerste optie, dan hadden we hen al lang gehad. Zeker aangezien ze al weken op de affiches van buurlanden staan. Ik zie een van hen enkel nog passeren als een plan B.

Maar tegelijk geloof ik niet dat er iets door de mand viel en ze nu nog naar een oplossing aan het zoeken zijn. In dit geval hadden ze wel een sub- of Barnheadliner aangekondigd voor de vrijdag. Geen enkele vrijdagnaam tot begin/midden januari wekt de indruk dat ze ginder vertrouwen hebben in de lineup die klaar staat.

Mochten ze een keer ergens staan waar jij toevallig ook bent en er staat niks tegenover wat je interessant vindt zou ik Kevin een keer de kans geven, het is live best een ervaring.
Ik ben echter wel groot fan, dus objectiviteit is bij mij ver te zoeken m.b.t. Tame Impala.
Ik ben niet eens een groot van fan Tame Impala en ik kan dit helemaal beamen! De show op Pukkelpop was ondanks het zeikweer (wilde eigenlijk die avond naar huis rijden en de zondag niet meer afwachten, omdat het zo koud en nat was (gelukkig niet gedaan)) fenomenaal! Maar een bewuste keuze om een andere act te kijken kan natuurlijk nooit een verkeerde keuze zijn.

Childish Gambino zou ook wel zo een bommetje kunnen zijn dat ze opsparen.

Dat zou inderdaad gigantisch zijn.

Ik val misschien in herhaling, maar zou het dan toch niet de combo Strokes plus Tame Impala kunnen zijn? Twee gewilde headliners die RW nog wel eens zou kunnen overtuigen om op één dag te staan. Strokes stond dus op die Mad Cool affiche, maar mocht nog niet gedeeld worden en Tame Impala komt in januari in één keer met alle data van hun korte passage in Europa. Met dus ook RW, Roskilde, DTRH, Opener, Main Square,... En om het indiedagje compleet te maken, zetten ze daarvoor nog een Vampire Weekend of The National voor.

/droommodus uit

Heeft iedereen in de Benelux die The National wil zien daar afgelopen jaren niet al genoeg kansen voor gehad? Zou beter zijn als die ook eens even stoppen met touren misschien.
Tame Impala en The Strokes zou ik wel erg toejuichen.
Met betrekking tot hip hop artiesten als Childish Gambino, Anderson Paak, Frank Ocean, Tyler the Creator, die kunnen er prima staan maar geen een van hen is in de Benelux toch van vergelijkbare grootte als Kendrick dus dat is toch gewoon dagvulling of eventueel een hoge spot voor in de tenten?

Ik hoop echt dat Werchter een goede reden heeft om zo lang met die line-up te wachten want ik begin het stilletjes aan beu te worden. Geef ons opseminst die headliners! Elke dag kijk ik om 4 uur met goede hoop maar ik krijg niks ?

Ik hoop echt dat Werchter een goede reden heeft om zo lang met die line-up te wachten want ik begin het stilletjes aan beu te worden. Geef ons opseminst die headliners! Elke dag kijk ik om 4 uur met goede hoop maar ik krijg niks
1f629.svg
Stel je niet zo aan!

Ik hoop echt dat Werchter een goede reden heeft om zo lang met die line-up te wachten want ik begin het stilletjes aan beu te worden. Geef ons opseminst die headliners! Elke dag kijk ik om 4 uur met goede hoop maar ik krijg niks
1f629.svg
Denk dat je beter op vrijdagen kunt wachten met 4 uur.
Dat ze nu de laatste paar namen eruit gooiden en dit niet altijd op vrijdag was, komt waarschijnlijk omdat deze namen hun tours onderhand zo goed als rond willen hebben online. Dus worden festivals iets meer "gepushed"
Het is nog iets minder dan 7 maanden. Houd 't op 5 maanden tot de line up vrijwel compleet is. Ze hebben dus nog zo'n 5 maanden om namen naar buiten te gooien. Dan gaan ze niet veel in 1x doen, maar een beetje doseren, om het publiek het hele jaar door hyped te houden en niet alles in 1x waardoor de hype van nieuwe namen weer weg is.

Sterker, best grote kans dat je nog een maandje mag wachten op meer namen. Klein hoopje dat er vrijdag nog wat komt, maar het zou zo maar eens januari kunnen worden.

parelconfituur wrote:

Ik val misschien in herhaling, maar zou het dan toch niet de combo Strokes plus Tame Impala kunnen zijn? Twee gewilde headliners die RW nog wel eens zou kunnen overtuigen om op één dag te staan. Strokes stond dus op die Mad Cool affiche, maar mocht nog niet gedeeld worden en Tame Impala komt in januari in één keer met alle data van hun korte passage in Europa. Met dus ook RW, Roskilde, DTRH, Opener, Main Square,… En om het indiedagje compleet te maken, zetten ze daarvoor nog een Vampire Weekend of The National voor.

/droommodus uit

Die combo verkoopt te weinig kaarten vrees ik

mattman wrote:

parelconfituur wrote:

Ik val misschien in herhaling, maar zou het dan toch niet de combo Strokes plus Tame Impala kunnen zijn? Twee gewilde headliners die RW nog wel eens zou kunnen overtuigen om op één dag te staan. Strokes stond dus op die Mad Cool affiche, maar mocht nog niet gedeeld worden en Tame Impala komt in januari in één keer met alle data van hun korte passage in Europa. Met dus ook RW, Roskilde, DTRH, Opener, Main Square,… En om het indiedagje compleet te maken, zetten ze daarvoor nog een Vampire Weekend of The National voor.

/droommodus uit

Die combo verkoopt te weinig kaarten vrees ik

Vandaar droommodus. :-) Maar Werchter kennende gooien ze er nog wat bij.

Als DTRH en Werchter enkele namen delen, is er dan een kans dat er morgen nieuwe namen volgen?

Mockup van iemand op Efestivals (props aan ene frontsidecab), maar dit zou wel een heel lekkere lineup zijn. Die vrijdag is er eentje om vingers bij af te likken, komt zowaar in de buurt bij de zondag van 2018. Al zie ik RW daar gewoon nog een act aan toevoegen. Verder een redelijk realistische vind ik, op een paar namen in een verkeerde lettergrootte (Streets/Supergrass te groot, FKA Twigs/Wilco te klein) na. Zou ook ASAP Rocky (die op Dour staat) vervangen door Tyler, The Creator (die op Roskilde staat).

Die donderdag, zaterdag en zondag zouden fantastisch zijn. Vrijdag zou ik persoonlijk geen reden hebben het festivalterrein te bezoeken maar dat zou ik de op de koop toe nemen. Gooi The Avalanches en Lana Del Rey er nog ergens bij (en swap idd Rocky met Tyler) en het is een topaffiche. Ik ben voor!

Die donderdag, zaterdag en zondag zouden fantastisch zijn. Vrijdag zou ik persoonlijk geen reden hebben het festivalterrein te bezoeken maar dat zou ik de op de koop toe nemen. Gooi The Avalanches en Lana Del Rey er nog ergens bij (en swap idd Rocky met Tyler) en het is een topaffiche. Ik ben voor!

Doe mij die vrijdag en zaterdag maar. Zondag wel een rockdag, met Thom als grootste niet-rocknaam.

Wel leuk, volgens mij vind jij precies alles wat ik leuk vind niks en vice versa... :lol:
Vrijdag zoals deze zou wat mij betreft echt fantastisch zijn, al mag Lumineers vervangen worden door een hiphop naam (Tyler, kom d'r maar in!).

Wel bijzonder dat die vrijdag nog leeg is;
Als dat maar geen flop wordt waar meerdere mogelijke headliners gecancelled hebben, wij hebben allemaal grote fantasieën over wat daar gaat staan maar je weet maar nooit.

Mockup van iemand op Efestivals (props aan ene frontsidecab), maar dit zou wel een heel lekkere lineup zijn. Die vrijdag is er eentje om vingers bij af te likken, komt zowaar in de buurt bij de zondag van 2018. Al zie ik RW daar gewoon nog een act aan toevoegen. Verder een redelijk realistische vind ik, op een paar namen in een verkeerde lettergrootte (Streets/Supergrass te groot, FKA Twigs/Wilco te klein) na. Zou ook ASAP Rocky (die op Dour staat) vervangen door Tyler, The Creator (die op Roskilde staat).

Waar kan ik tekenen?

Users who are viewing this thread