Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Timmetje wrote:
Die donderdag, zaterdag en zondag zouden fantastisch zijn. Vrijdag zou ik persoonlijk geen reden hebben het festivalterrein te bezoeken maar dat zou ik de op de koop toe nemen. Gooi The Avalanches en Lana Del Rey er nog ergens bij (en swap idd Rocky met Tyler) en het is een topaffiche. Ik ben voor!

Wel leuk, volgens mij vind jij precies alles wat ik leuk vind niks en vice versa…
1f606.svg

Vrijdag zoals deze zou wat mij betreft echt fantastisch zijn, al mag Lumineers vervangen worden door een hiphop naam (Tyler, kom d’r maar in!).

Wel bijzonder dat die vrijdag nog leeg is;
Als dat maar geen flop wordt waar meerdere mogelijke headliners gecancelled hebben, wij hebben allemaal grote fantasieën over wat daar gaat staan maar je weet maar nooit.

Grote fantasieën? Rolling Stones? Coldplay? Eminem? Beyoncé? U2?

Heeft iedereen in de Benelux die The National wil zien daar afgelopen jaren niet al genoeg kansen voor gehad? Zou beter zijn als die ook eens even stoppen met touren misschien.
Tame Impala en The Strokes zou ik wel erg toejuichen.
Met betrekking tot hip hop artiesten als Childish Gambino, Anderson Paak, Frank Ocean, Tyler the Creator, die kunnen er prima staan maar geen een van hen is in de Benelux toch van vergelijkbare grootte als Kendrick dus dat is toch gewoon dagvulling of eventueel een hoge spot voor in de tenten?
Uit interviews lijkt het dat The National een pauze zal inlassen na de tour ja. Zullen zich hierna wel een paar jaar stil gaan houden. 3 keer gezien de afgelopen 2 jaar maar ik verwelkom ze met open armen voor High Violet integraal, wat een plaat.
Hiphop namen die je noemt zie ik ook enkel maximum als Barn-headliner. Misschien kan Gambino de main stage wel op na z'n headline set op Coachella maar weet z'n populariteit niet goed te schatten in de lage landen, en zeker niet nu hij dat uitgestelde album nog niet heeft uitgebracht. Tyler, The Creator zal wel met potlood mogen worden opgeschreven na Roskilde en losse show in A'dam.

Een zaterdag zoals de poster die @mattman deelt, dat gaat toch nooit gebeuren? Daar staat m.u.v. Faith No More geen enkele rocknaam. Dat ze een combinatie KL - TOP doen, is één iets, maar ik denk dat er serieus gezeik komt als er op die zaterdag geen andere serieuze rocknaam staat. Los daarvan, zie ik een line-up als deze nog wel tot de mogelijkheden behoren, met hier en daar wat verschuivingen en een paar grote kleppers minder. RHCP, SOAD en Incubus op één dag, mijn dagticket is direct in de pocket!

Ik geloof trouwens wel nog in RHCP als headliner, maar dan eerder op vrijdag. Er zijn nog altijd maar 4 Europese shows bekend komende zomer, daar is/was het sowieso de bedoeling nog heel wat shows toe te voegen. Het argument dat Werchter ze eerder al zou aangekondigd hebben, is misschien minder valabel door het feit dat er nog maar 4 shows staan. Volgens mij moet het gros van hun concerten nog aangekondigd worden en zijn de eerste 4 een speciale deal met apart "aankondigingsrecht" en is het de bedoeling de volledige tour binnenkort bekend te maken.

OF, zoals eerder geopperd: misschien staat alles wat op losse schroeven met het terugkomen van Frusciante. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling te zijn geweest bij het aankondigen van hun tour, dat Klinghoffer er niet meer zou bij zijn. Misschien heeft het management van RHCP wel geld geroken met de terugkeer van Frusciante en lopen bepaalde lopende onderhandelingen daardoor moeilijker, of is Frusciante misschien wel belemmerd komende zomer (om wat voor reden ook) en moeten ze wel hun tour schrappen.

while she sleeps zie ik toch als een zekerheid voor de hardere namen. waren vorig jaar al te zien op graspop, hebben een goed nieuw album. zijn terug in de buurt en zijn nog enigszinds commercieel

Een zaterdag zoals de poster die @mattman deelt, dat gaat toch nooit gebeuren? Daar staat m.u.v. Faith No More geen enkele rocknaam. Dat ze een combinatie KL – TOP doen, is één iets, maar ik denk dat er serieus gezeik komt als er op die zaterdag geen andere serieuze rocknaam staat. Los daarvan, zie ik een line-up als deze nog wel tot de mogelijkheden behoren, met hier en daar wat verschuivingen en een paar grote kleppers minder. RHCP, SOAD en Incubus op één dag, mijn dagticket is direct in de pocket!

Ik geloof trouwens wel nog in RHCP als headliner, maar dan eerder op vrijdag. Er zijn nog altijd maar 4 Europese shows bekend komende zomer, daar is/was het sowieso de bedoeling nog heel wat shows toe te voegen. Het argument dat Werchter ze eerder al zou aangekondigd hebben, is misschien minder valabel door het feit dat er nog maar 4 shows staan. Volgens mij moet het gros van hun concerten nog aangekondigd worden en zijn de eerste 4 een speciale deal met apart “aankondigingsrecht” en is het de bedoeling de volledige tour binnenkort bekend te maken.

OF, zoals eerder geopperd: misschien staat alles wat op losse schroeven met het terugkomen van Frusciante. Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling te zijn geweest bij het aankondigen van hun tour, dat Klinghoffer er niet meer zou bij zijn. Misschien heeft het management van RHCP wel geld geroken met de terugkeer van Frusciante en lopen bepaalde lopende onderhandelingen daardoor moeilijker, of is Frusciante misschien wel belemmerd komende zomer (om wat voor reden ook) en moeten ze wel hun tour schrappen.

Toch niets mis met 1 dagje eens wat minder harde rocknamen? Daar hebben we ondertussen toch al veel van?

Uiteraard niets mis met een dag minder harde namen, maar Rock Werchter is geen urban festival hé. Als je op een dag Kendrick Lamar, Twenty one pilots, Asap rocky, Anderson paak, The streets, FKA twigs, ... als grootste namen zet met daartegenover Faith No More als enige rock act, gaat er sowieso gezaag komen. Het gaat niet gebeuren. Vervang Anderson Paak en ASAP Rocky door pakweg Foals en Massive Attack en je hebt een Rock Werchter dag.

Kunnen we die Down The Rabbit Hole line-up even kopiëren naar de tenten van Werchter aub? Anders zit er een groot dilemma aan te komen voor mij...

Down The Rabbit Hole lijkt hun 3 headliners te hebben, dus lijkt me dat Tame Impala toch geen Europese (festival)tour gaat doen deze zomer. Jammer.

Mooie line-up voor DTRH, maar niet zo dat ik hiervoor onmiddellijk een kaartje voor moet hebben. Vind met name Disclosure als headliner zeer tegenvallend. Ook Beck zegt me niks (wat een gedrocht dat laatste album!) en Haim staat toch echt te hoog.

Big Thief, Kate Tempest, Loyle Carner en Whitney zijn mooie namen van de affiche die geregeld ook op de radio aandacht krijgen, dus die verwacht ik wel.

En uiteraard hoop ik op Tyler en FKA Twigs als grote Barn namen. Tyler lijkt me zeker een grote kanshebber, FKA Twigs zie ik ook wel op PKP verschijnen.

Beck kunnen we zo stilaan wel opschrijven ja.

Was een topshow paar jaar terug.

Uiteraard niets mis met een dag minder harde namen, maar Rock Werchter is geen urban festival hé. Als je op een dag Kendrick Lamar, Twenty one pilots, Asap rocky, Anderson paak, The streets, FKA twigs, … als grootste namen zet met daartegenover Faith No More als enige rock act, gaat er sowieso gezaag komen. Het gaat niet gebeuren. Vervang Anderson Paak en ASAP Rocky door pakweg Foals en Massive Attack en je hebt een Rock Werchter dag.

Gezaag komt er toch sowieso.
Waarom zou Rock Werchter eens niet durven om een iets progressievere zaterdag te boeken om de markt uit te testen, gezien die zaterdag toch sowieso uitverkoopt?
Bovendien is Werchter niet verplicht om op elke dag de rockers ook te plezieren. Laat ze maar wat aftasten en zien tot hoever ze kunnen moderniseren.

Ter informatie is het voor mij, persoonlijk, ook te urban/hiphoppy. Maar zou niet inzien waarom RW dat niet eens zou aandurven.

Rock Torhout wrote:
Uiteraard niets mis met een dag minder harde namen, maar Rock Werchter is geen urban festival hé. Als je op een dag Kendrick Lamar, Twenty one pilots, Asap rocky, Anderson paak, The streets, FKA twigs, … als grootste namen zet met daartegenover Faith No More als enige rock act, gaat er sowieso gezaag komen. Het gaat niet gebeuren. Vervang Anderson Paak en ASAP Rocky door pakweg Foals en Massive Attack en je hebt een Rock Werchter dag.

Gezaag komt er toch sowieso.
Waarom zou Rock Werchter eens niet durven om een iets progressievere zaterdag te boeken om de markt uit te testen, gezien die zaterdag toch sowieso uitverkoopt?
Bovendien is Werchter niet verplicht om op elke dag de rockers ook te plezieren. Laat ze maar wat aftasten en zien tot hoever ze kunnen moderniseren.

Ter informatie is het voor mij, persoonlijk, ook te urban/hiphoppy. Maar zou niet inzien waarom RW dat niet eens zou aandurven.

Hebben ze dit vorig jaar al niet geprobeerd met een dag vol mumford and sons, florence, bears den etc ?

Dankzij Down The Rabbit Hole, in hetzelfde weekend, kunnen we Beck, Tyler The Creator, FKA Twigs, HAIM, Big Thief allemaal voorzichtig opschrijven. Stuk voor stuk mooie namen!

Mockup van iemand op Efestivals (props aan ene frontsidecab), maar dit zou wel een heel lekkere lineup zijn. Die vrijdag is er eentje om vingers bij af te likken, komt zowaar in de buurt bij de zondag van 2018. Al zie ik RW daar gewoon nog een act aan toevoegen. Verder een redelijk realistische vind ik, op een paar namen in een verkeerde lettergrootte (Streets/Supergrass te groot, FKA Twigs/Wilco te klein) na. Zou ook ASAP Rocky (die op Dour staat) vervangen door Tyler, The Creator (die op Roskilde staat).

Voor alleen die donderdag en zondag zou ik het al doen, en dan FNM op zaterdag nog meepakken! Zou voor mij een heerlijk weekend worden!

mattman wrote:
Mockup van iemand op Efestivals (props aan ene frontsidecab), maar dit zou wel een heel lekkere lineup zijn. Die vrijdag is er eentje om vingers bij af te likken, komt zowaar in de buurt bij de zondag van 2018. Al zie ik RW daar gewoon nog een act aan toevoegen. Verder een redelijk realistische vind ik, op een paar namen in een verkeerde lettergrootte (Streets/Supergrass te groot, FKA Twigs/Wilco te klein) na. Zou ook ASAP Rocky (die op Dour staat) vervangen door Tyler, The Creator (die op Roskilde staat).

Voor alleen die donderdag en zondag zou ik het al doen, en dan FNM op zaterdag nog meepakken! Zou voor mij een heerlijk weekend worden!

Hier wil ik ook wel voor tekenen. Zou een mooie affiche zijn. De namen van down the rabbit hole word ik niet wild van.

Noteer inderdaad maar:
- Tyler, the creator (donderdag nog enige mogelijke dag)
- Beck
- FKA Twigs
- Haim
- Bicep
- Big Thief
- Black Pumas
- Bombay Bicycle Club
- Cage the elephant (enkel nog zaterdag/zondag mogelijk)
- Charli xcx
- Idles
- Jenny Beth
- Kate Tempest
- Loyle Carner
- Whitney
- Tones and i

Disclosure zie ik eerst nog Pukkelpop doen, die wilden hen al graag vorige keer.

Noteer inderdaad maar:
– Tyler, the creator (donderdag nog enige mogelijke dag)
– Beck
– FKA Twigs
– Haim
– Bicep
– Big Thief
– Black Pumas
– Bombay Bicycle Club
– Cage the elephant (enkel nog zaterdag/zondag mogelijk)
– Charli xcx
– Idles
– Jenny Beth
– Kate Tempest
– Loyle Carner
– Whitney
– Tones and i

Disclosure zie ik eerst nog Pukkelpop doen, die wilden hen al graag vorige keer.
Dat zou waanzinnig zijn... Hoop dat PKP FKA Twigs niet weghaalt, die tourt in augustus ook nog festivals... Dan heb ik meteen een kaartje.

IJdele hoop, maar het zou fantastisch zijn als Werchter een aantal van die DTRH namen nou vanmiddag ook ff bevestigd in een 16:00u pakketje. Dan ga ik met een Werchterkaart de feestdagen in.

Users who are viewing this thread