Jochen De Smet wrote:
FNM en Aerosmith zijn dus last minute nog geswitcht op Graspop (onze Ken).
Neem je dat soort “achter de schermen-verhalen” van die Ken nou echt nog serieus? Hij voorspelde gewoon fout dat Faith No More de zondag zou headlinen en probeerde achteraf zijn foute voorspelling goed te praten door met die suggestie van een “switch” te komen.
Tenslotte zat hij er destijds ook al naast wanneer Graspop met de eerste namen zou komen en beweerde hij al die tijd dat de vrijdagheadliner een act zou zijn die groter was dan wat normaal op Graspop staat. Dat strookt dus sowieso niet met de komst van Aerosmith, want die band stond al vaker op Graspop en is vergelijkbaar met een Kiss of Scorpions. Weliswaar is Aerosmith wat exclusiever, maar gewoon geen abnormaal grote of dure naam voor Graspop.
Hoe vaak moet Indiaantje of iemand anders jullie nog uitleggen dat Ken19 soms, kort voor een bekendmaking, over nieuws beschikt die aan een aantal journalisten is vrijgegeven, maar dat hij voor de rest gewoon speculeert en verzint? Dat is inmiddels toch allang duidelijk? Misschien dat die Jazebel echt informatie heeft vanuit Live Nation zelf, maar Ken19 is gewoon een journalistje en/of hoort via-via wat opgeklopte verhalen.
Ik ben evenmin een Live Nation-insider, maar kan je ook wel iets orakelen: Nightwish speelt niet op Graspop 2020. Als die voorspelling uitkomt (waar ik persoonlijk zeker van ben), gaan jullie mij dan voortaan ook als een orakel behandelen?