Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.597
My Chemical Romance als benelux exclusive headliner. Aankondiging na hun reunie concert, samen met die van Coachella.
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Yes, FNM erbij had ik echt niet meer verwacht. Wel heel lekker. Hopelijk in the barn tijdens TOP en daarna lekker rustig doorlopen naar de main waar Kendrick het kapot speelt. Een clash tussen die 2 (FNM & KL) zit ik echt niet op te wachten.

Jochen De Smet wrote:
FNM en Aerosmith zijn dus last minute nog geswitcht op Graspop (onze Ken).

Neem je dat soort “achter de schermen-verhalen” van die Ken nou echt nog serieus? Hij voorspelde gewoon fout dat Faith No More de zondag zou headlinen en probeerde achteraf zijn foute voorspelling goed te praten door met die suggestie van een “switch” te komen.

Tenslotte zat hij er destijds ook al naast wanneer Graspop met de eerste namen zou komen en beweerde hij al die tijd dat de vrijdagheadliner een act zou zijn die groter was dan wat normaal op Graspop staat. Dat strookt dus sowieso niet met de komst van Aerosmith, want die band stond al vaker op Graspop en is vergelijkbaar met een Kiss of Scorpions. Weliswaar is Aerosmith wat exclusiever, maar gewoon geen abnormaal grote of dure naam voor Graspop.

Hoe vaak moet Indiaantje of iemand anders jullie nog uitleggen dat Ken19 soms, kort voor een bekendmaking, over nieuws beschikt die aan een aantal journalisten is vrijgegeven, maar dat hij voor de rest gewoon speculeert en verzint? Dat is inmiddels toch allang duidelijk? Misschien dat die Jazebel echt informatie heeft vanuit Live Nation zelf, maar Ken19 is gewoon een journalistje en/of hoort via-via wat opgeklopte verhalen.

Ik ben evenmin een Live Nation-insider, maar kan je ook wel iets orakelen: Nightwish speelt niet op Graspop 2020. Als die voorspelling uitkomt (waar ik persoonlijk zeker van ben), gaan jullie mij dan voortaan ook als een orakel behandelen?
Nee...
Het is toch duidelijk dat Ken meer weet dan de gemiddelde forumganger hier. Wees blij dat er nu en dan door zulke personen iets gepost wordt. Zelfs al klopt niet alles, toch altijd leuke discussies...
En er verandert voortdurend van alles met boekingen, tourschema’s, e.d. dus er altijd boenk op zitten kan alleen de Schuur :)
Geniet gewoon van dit forum en de mensen hun inbreng (of blijf hier weg :))
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
….dat zou nu toch echt een anticlimax van heb ik je daar zijn. Het is een gedroomde naam voor een headlinespot in The Barn, maar The Weeknd op main? Die is toch nog een paar trapjes lager dan een 21 Pilots of Kendrick als het op status en hitcatalogue aankomt. Een paar jaartjes terug deed hij nog gewoon support voor Rihanna.
Als The Weeknd komt, is dat als (co-)headliner en niet minder. Die man heeft in 2017 al enkel grote majors geheadlined (Lollapalooza Parijs, Roskilde, NOS Alive ... ) en verkocht in datzelfde jaar het Sportpaleis uit. Heeft heel veel hitjes gehad in België (volgens mij toch een pak meer dan 21P de laatste jaren) en heeft ook een erg goede live show.

Mag voor mij zeker geboekt worden om een dagje te komen afsluiten (icm een andere sterke act natuurlijk).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Even toch duidelijk maken dat ik (ondanks mijn kritiek) Ken niet wil bestempelen als een zielig aandacht trekkertje zoals iemand anders hier zegt.

Nu mogen jullie weer over Werchter lullen. Maar wilde dit even melden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
The Weeknd met Lana Del Rey lijkt mij dan weer een hele mooie combi. Die twee hebben samen meerdere songs gemaakt, kan zeer speciaal worden mochten die samen op een avond staan.

The Weeknd is denk ik inderdaad kanshebber voor de vrijdag, een van de grote namen waarop het wachten is of ze naar Europa komen. Zou ook goed staan op Mad Cool en enkele andere festivals die nog duidelijk een headliner missen.

Tame Impala is zo'n andere naam waarop het wachten is - komen ze of komen ze niet? Zou ook mooi passen naast The Weeknd imo.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Ik weet niet wat mijn probleem is, maar the Weeknd is wel een geschikte headliner en GnR niet? Ik heb ff gezocht, Starboy ken ik, maar verder ken er geen fuck van...
Zal wel aan mij liggen, maar als dat een werchter '20 headliner gaat zijn dan pfff. heb ik denk ik een paar afslagen en kruispunten gemist...
 
1 mei 2017
289
0
Ik weet niet wat mijn probleem is, maar the Weeknd is wel een geschikte headliner en GnR niet? Ik heb ff gezocht, Starboy ken ik, maar verder ken er geen fuck van…
Zal wel aan mij liggen, maar als dat een werchter ’20 headliner gaat zijn dan pfff. heb ik denk ik een paar afslagen en kruispunten gemist…

Blijkbaar wel ja.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
En wtf, jullie hebben Ken van efestivals verjaagd?

Heel jammer idd :( Hoewel hij er soms naast zit (omwille van last minute veranderingen OF omdat sommige mensen vinden dat alles wat hij zegt inside info MOET zijn en niet gewoon mee mag speculeren) was zijn info altijd heel interessant. Zeker vorig jaar toen hij de eerste letters van de acts gaf die die dag gingen worden aangekondigd. Spijtig :(

Maar goed. Vanavond Brutus in de AB. Die mogen toch wel zeeeeker eens komen. Maar ben bang dat ze mss op Graspop gaan staan aangezien het lijkt dat ze op heel veel festivals met Deftones worden geboekt. STAKE is nog zo'n ruigere Belgische band die de slope wel eens mooi zou kunnen afsluiten :D
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Wacht ff. Op basis van 2 posts hier op de vorige pagina houdt Ken ermee op? Ondanks dat het merendeel van users hier en Efestivals vaak comment heeft dat ze zijn scoops waarderen?



 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Edit: Dubbelpost want ik kreeg het groene foutscherm.

Jammer dat Ken op basis van 2 negatieve posts op de vorige pagina besloten heeft om te stoppen met zijn scoops en comments op Efest. Helemaal omdat het merendeel van de users zowel hier als op Efest hem vaak genoeg laat weten zijn comments juist enorm te kunnen waarderen. Beetje drastisch allemaal. Hopelijk draait hij bij en stopt hij niet met hinten zodat we kunnen we lekker blijven speculeren.

Denken jullie dat dit het is voor Werchter tot 2020? Of kunnen we wellicht de week voor kerst nog een pakketje namen verwachten?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
En wtf, jullie hebben Ken van efestivals verjaagd?
Sorry maar dat is ook onzin. Als hij niet tegen een andere mening kan van mensen die op een ander forum zitten dan is dat niet onze schuld.

Jullie hebben er net zo hard aandeel aan gehad als de critici. Verder heb ik nooit gezegd dat hij moet stoppen met posten daar. Er is enkel een user (die ik hier amper zie) die hem een zielige aandachtstrekker noemde. Ik heb daar per direct afstand van gedaan. Dus als hij dat af laat hangen van 1 user dan is dat toch een beetje flauw.

Maar verder heb ik altijd meer kritiek gehad op de users hier dan op Ken persoonlijk. Ik heb ook netjes op efestivals een reactie gegeven dat hij niet hoeft te stoppen wat mij betreft. Als hij dat dan toch doet dan moet hij het zelf weten.

Maar je kan er simpelweg niet omheen dat hij regelmatig fout zat. En altijd veranderde zijn informatie nadat een bekendmaking iets anders uitpakte dan dat eerder werd vertaald. Natuurlijk veranderen dingen, of annuleren er acts of wat dan ook. Maar als je echt alle info hebt, geef gewoon aan dat er toch wat dingen zijn veranderd voordat er iets plaats vind wat zijn ongelijk aantoonde. Verder werden veel te veel posts van Ken (ook simpele meningen) hier op het forum geplaatst die totaal niet relevant waren. En ik vind het raar dat hij steeds hier meeleest, maar enkel op Efestivals reageerde.

Dus van mij hoeft hij echt niet te stoppen. Doet hij dat wel dan moet hij dat zelf weten. Maar zowel hij, zijn volgers als wij critici hebben daar allemaal evenveel mee te maken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Jullie hebben er net zo hard aandeel aan gehad als de critici.

Die volg ik niet helemaal.... hoe bedoel je dat precies?

Lijkt me vrij logisch dat posts met hints van een insider hier gequote en besproken werden. Helemaal omdat hij het 98 procent van de tijd juist had en het leuk was om erover te discusseren. Ik snap niet hoe dat hem heeft kunnen weggejaagd; Er lekker over speculeren was toch het hele doel van zn hints?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Jullie hebben er net zo hard aandeel aan gehad als de critici.

Die volg ik niet helemaal…. hoe bedoel je dat precies?

Lijkt me vrij logisch dat posts met hints van een insider hier gequote en besproken werden. Helemaal omdat hij het 98 procent van de tijd juist had en het leuk was om erover te discusseren. Ik snap niet hoe dat hem heeft kunnen weggejaagd; Er lekker over speculeren was toch het hele doel van zn hints?
Door dit soort posts dus. 98%? Dan heb je duidelijk niet opgelet dit jaar. Hij heeft bijna alleen maar fout gehad dit jaar. Die blinde adoratie is juist voer voor ons critici.

Echt iedere post van hem werd hier gequote. Hoe onwaar deze ook bleken te zijn (al dan niet door zijn schuld).

Zelfs zijn mening of gewoon een suggestie van hem kwam hier op festileaks terecht. Die jonge zit niet voor niets op een ander forum, dus laat het ook daar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.451
6.116
Als hij het goed had (ik blijf erbij, over de jaren heen vaker wel dan niet, heeft niets met blinde adoratie te maken) dan was het mooi meegenomen want dan wisten we een naam eerder.
Als hij het fout had dan leverde het iig weer mooie voer voor discussie over de namen op.
Heb daarom de kritiek op het posten en bespreken van zijn hints nooit begrepen.
Een post van Ken was wat mij betreft sowieso altijd interessante voer voor discussie. En daar is dit hele forum toch voor bedoeld?

We gaan het hier niet over eens worden denk ik. Vind het zelf jammer dat hij besloten heeft te stoppen met posten en hoop, zoals gezegd, dat hij bijdraait en beseft dat het merendeel van de users op de festifora zijn posts waardeert.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Als hij het goed had (ik blijf erbij, over de jaren heen vaker wel dan niet, heeft niets met blinde adoratie te maken) dan was het mooi meegenomen want dan wisten we een naam eerder.
Als hij het fout had dan leverde het iig weer mooie voer voor discussie over de namen op.
Heb daarom de kritiek op het posten en bespreken van zijn hints nooit begrepen.
Een post van Ken was wat mij betreft sowieso altijd interessante voer voor discussie. En daar is dit hele forum toch voor bedoeld?

We gaan het hier niet over eens worden denk ik. Vind het zelf jammer dat hij besloten heeft te stoppen met posten en hoop, zoals gezegd, dat hij bijdraait en beseft dat het merendeel van de users op de festifora zijn posts waardeert.
Omdat alles als zoete koek werd geslikt en dat veel mensen geen enkele vorm kritisch denk vermogen hebben. Ook al had het compleet werd het nog steeds als waarheid aangenomen.

Iedere keer als Ken fout zat (regelmatig dit jaar), kwam hij achteraf pas vertellen hoe of wat met niet te controleren verhalen. En zelfs die werden hier geplaatst als “waarheid”. Dat komt soms nogal dommig over.

Sorry maar dan ga ie op den duur gewoon kritiek krijgen. En dat is wel ook volledig terecht. Het was hier op een gegeven moment enkel gevuld met Ken posts, en dat is ook niet goed.

Verder hoop ik ook dat hij door gaat. Maar het is zijn eigen keus. Ik voel ook geen enkele verantwoordelijkheid mocht hij er toch mee te besluiten om te stoppen.

 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
Als je zo’n goodbye post plaatst dan neem je het allemaal toch wel heel erg serieus hoor. Waar hebben we het over. Een forum waar soms enkele mensen wat vraagtekens zetten bij je posts. Als je daar al niet mee om kan gaan, dan is het idd misschien beter om te stoppen met posten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken