Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Exclusieve grote naam voor de vrijdag. Dan toch maar RATM? Zou waanzinnig zijn.

Ik zou helemaal uit mijn dak gaan als RATM ergens in de Benelux staan. Echter zou ik ook een hemels momentje meemaken als Eminem ergens staat, maar zie die kans klein in hahaha.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
FNM en Aerosmith zijn dus last minute nog geswitcht op Graspop (onze Ken). Maar die vrijdag is nu toch echt wel problematisch voor Graspop. Misschien verhuist Livenation Volbeat van RW naar Graspop-vrijdag?

PS: laat maar, staat dan al op Hellfest
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Goedendag, wat een verrassing is Faith No More zeg. Daar had ik echt 0,0 rekening nog mee gehouden, en al helemaal niet voor de zaterdag waar ik dacht dat we de ‘grote acts’ al binnen hadden.

Faith No More in de Barn lijkt me toch niet? Zou wel heel straf zijn, maar mochten ze dat doen dan alsjeblieft tijdens TOP en niet tijdens Kendrick.

Voor de Faith no More kenners, ik ben niet heel bekend ermee(wat ik ken vind ik leuk). Welke albums zijn een goed begin om beter de muziek van ze in te duiken?

Angel Dust vind ik hun beste album. Met eigenlijk elk nummer raak (de cheesy toegift ‘easy’ ken je vast en kun je over slaan).

Daarnaast het derde album the real thing met ‘epic’.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Een blikje op de lineup leert dat FNM de kleinste en Kendrick de grootste naam van de dag is. Ik zou er niet van verschieten moesten ze in the barn spelen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
Elk jaar hebben wel zo'n paar speculaties over welke spot een band in neemt, waarbij het 50/50 verdeeld is.
Vorig jaar: wie speelt eerst Tool/The Cure.
Jaar ervoor: Nine Inch Nails in de Barn of op de Main
jaar daarvoor: wie speelt eerst King Of Leon of Arcade Fire.

Tool had ik zelf fout ingeschat de andere twee trok ik wel aan het langste eind: ik zeg deze keer: FNM in de Barn!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.348
warriorandweirdo wrote:
Faith No More, heel vreemd dat ze hun laten dubbelen. Wijst er dan toch wel op dat er niet zo heel veel headliners beschikbaar zijn, in mijn ogen. Los van dat, zeker een naam die ik wil zien. Zeer mooie naam.

Drie headlinewaardige acts op de dag die altijd het vlotst verkoopt. Wijst niet bepaald op een tekort aan headliners…

Klopt inderdaad, zat in de les en hoorde iemand zeggen dat Faith No More naar Werchter kwam, zonder de dag te weten. Maar inderdaad, op de zaterdag is wel enorm knap.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
FNM en Aerosmith zijn dus last minute nog geswitcht op Graspop (onze Ken).
Neem je dat soort "achter de schermen-verhalen" van die Ken nou echt nog serieus? Hij voorspelde gewoon fout dat Faith No More de zondag zou headlinen en probeerde achteraf zijn foute voorspelling goed te praten door met die suggestie van een "switch" te komen.

Tenslotte zat hij er destijds ook al naast wanneer Graspop met de eerste namen zou komen en beweerde hij al die tijd dat de vrijdagheadliner een act zou zijn die groter was dan wat normaal op Graspop staat. Dat strookt dus sowieso niet met de komst van Aerosmith, want die band stond al vaker op Graspop en is vergelijkbaar met een Kiss of Scorpions. Weliswaar is Aerosmith wat exclusiever, maar gewoon geen abnormaal grote of dure naam voor Graspop.

Hoe vaak moet Indiaantje of iemand anders jullie nog uitleggen dat Ken19 soms, kort voor een bekendmaking, over nieuws beschikt die aan een aantal journalisten is vrijgegeven, maar dat hij voor de rest gewoon speculeert en verzint? Dat is inmiddels toch allang duidelijk? Misschien dat die Jazebel echt informatie heeft vanuit Live Nation zelf, maar Ken19 is gewoon een journalistje en/of hoort via-via wat opgeklopte verhalen.

Ik ben evenmin een Live Nation-insider, maar kan je ook wel iets orakelen: Nightwish speelt niet op Graspop 2020. Als die voorspelling uitkomt (waar ik persoonlijk zeker van ben), gaan jullie mij dan voortaan ook als een orakel behandelen?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Yes, FNM erbij had ik echt niet meer verwacht. Wel heel lekker. Hopelijk in the barn tijdens TOP en daarna lekker rustig doorlopen naar de main waar Kendrick het kapot speelt. Een clash tussen die 2 (FNM & KL) zit ik echt niet op te wachten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Zeer drukke dag gehad, maar dit had ik toch meegekregen: Faith No More op Rock Werchter!

Onverwachte aankondiging, maar een o zo waanzinnige en fantastische band! Vooral live! Wordt ook op gejuich onthaald in onze groep!

Ik verwacht trouwens een mainstage als volgt: Faith No More - Kendrick Lamar - Twenty One Pilots (tot 1.45 uur of 2.00 uur doorgaan en één van die twee laatste (of beide?) 75 minuten speeltijd).

Die vrijdag nog steeds leeg... Dat begint echt wel hoge verwachtingen te scheppen. Als ze nu pakweg Foo Fighters of Kings of Leon hadden voor die dag, dan waren die toch al bekend gemaakt? Wel gevaarlijk als de verwachtingen hoog komen te liggen...

En nu duik ik verder de avond en nacht in. Op de tonen van We care a lot. Cheers!
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Aike wrote:
Goedendag, wat een verrassing is Faith No More zeg. Daar had ik echt 0,0 rekening nog mee gehouden, en al helemaal niet voor de zaterdag waar ik dacht dat we de ‘grote acts’ al binnen hadden.

Faith No More in de Barn lijkt me toch niet? Zou wel heel straf zijn, maar mochten ze dat doen dan alsjeblieft tijdens TOP en niet tijdens Kendrick.

Voor de Faith no More kenners, ik ben niet heel bekend ermee(wat ik ken vind ik leuk). Welke albums zijn een goed begin om beter de muziek van ze in te duiken?

Angel Dust vind ik hun beste album. Met eigenlijk elk nummer raak (de cheesy toegift ‘easy’ ken je vast en kun je over slaan).

Daarnaast het derde album the real thing met ‘epic’.

Ah top, ga het dit weekend eens uitproberen. Easy ken ik inderdaad al
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Neem je dat soort “achter de schermen-verhalen” van die Ken nou echt nog serieus

Ja. En terecht. Die zit 98 procent juist en soms 2 procent naast. Ken heeft zich wel bewezen hoor.

Ik ben blij met insiders als Ken. Ook als ze het fout hebben houden ze iig de discussie lekker levendig.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Al die mensen hier die hopen dat Faith no More in de Barn gezet gaat worden, please god no. Uiteraard zou dat een epic concert zijn ( pun intended), maar die Barn gaat al snel eivol zitten. Ik herinner me een jaar of 10 terug dat zr Beastie Boys ook in de toenmalige marquee hadden gezet, en dat was gewoon geen fun meer als sardienen in een ton omdat iedereen die wou zien als je ziet dat een steengoeie act als Anderson Paak nu al tien minuten voor aanvang de gevreesde rode kruisjes oplevert moet je toch echt niet hopen op de Barn voor FNM..


En ik wil gewoon 21 Pilots en Faith No More en Kendrick zien. Ik vind die alke drie tof Sue me
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.348
Over de vrijdag headliner, zou dat niet gewoon The Weeknd kunnen zijn? Komt volgend jaar met een nieuw album en we hebben al redelijk veel "rockheadliners" dit jaar. Niet dat ik er echt op aan het wachten ben, maar is een gedachtegang.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
....dat zou nu toch echt een anticlimax van heb ik je daar zijn. Het is een gedroomde naam voor een headlinespot in The Barn, maar The Weeknd op main? Die is toch nog een paar trapjes lager dan een 21 Pilots of Kendrick als het op status en hitcatalogue aankomt. Een paar jaartjes terug deed hij nog gewoon support voor Rihanna.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Hij-wiens-naam-wij-niet-noemen hintte naar the Weeknd voor Pukkelpop en ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt als headliner.
Ik hoop voor de vrijdag op een grote verrassing. Iemand noemde al Bruce Springsteen, dat zou ik zeer waarderen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Bruce springsteen gaat pas eind volgend jaar op tour zo heeft hij zelf onlangs aangegeven...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Dan hoop ik toch op een leuke verrassing.
We gaan het afwachten en ik heb wel vertrouwen in Werchter.
Net zoals vandaag onverwacht toch weer Faith no More, heerlijk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken