Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.196
neracroft wrote:

daanvandingenen wrote:
Iedereen blij precies… Komaan weeral een zware rockgroep die gepiekt heeft in de jaren 90… Lekker divers met de rest van de affiche. Sorry voor mijn mening, maar echt een kut-lineup voor heel veel casual 20-40 jarige muziekluisteraars.


Vind dat je toch wat overdrijft hoor… als je hun hoogtepunt (zie populairste albums min of meer) ruwweg samen legt zijn de artiesten in hun piek zoals hieronder beschreven
80s: Pixies
90s: Pearl Jam, Faith No More
00s: Wilco, System Of A Down, The Streets
10s: Kendrick, Twenty One Pilots, Thom Yorke, Yungblud

Balans kan bijna niet beter.

Dat is nu exact wat ik bedoel! een festival in 2020 zou toch een balans moeten hebben waarvan een heel groot deel op dit moment moet pieken. Super dat ze een zware rocknaam bij op die dag zetten, echt daar ben ik het volledig mee eens! Maar kondig die dan iets later aan als de andere doelgroepen ook al een beetje meer bevredigd zijn. Want komaan iedereen moet toch zien dat het voorlopig een vrij eentonige affiche is?

Anderzijds logisch dat bands die nu (nog maar net) boomen, geen al te hoge plaatsen innemen (op een paar uitzonderingen na natuurlijk) en dus later worden bekend gemaakt omdat het nu voornamelijk de grotere namen zijn die ze bekend maken.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.041
Aaran wrote:
Ik denk dat FNM de Barn zal gaan headlinen tegelijktijdig met Kendrick. Hierdoor kan men ervoor kiezen om Kendrick’s rap te gaan zien of naar de barn te gaan wat voor een aantal mensen aantrekkelijk zal zijn denk ik. TOP is denk ik dan nog meer casual dan Kendrick en wordt dus ook meer gewaardeerd onder men.

Meneertje Ken heeft trouwens net via eFestivals gezegd dat Main wel t meest logisch is. Ik ben benieuwd.
Meneertje Ken zei dat er dit jaar geen nieuwe namen meer zouden komen...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
daanvandingenen wrote:

neracroft wrote:

daanvandingenen wrote:
Iedereen blij precies… Komaan weeral een zware rockgroep die gepiekt heeft in de jaren 90… Lekker divers met de rest van de affiche. Sorry voor mijn mening, maar echt een kut-lineup voor heel veel casual 20-40 jarige muziekluisteraars.


Vind dat je toch wat overdrijft hoor… als je hun hoogtepunt (zie populairste albums min of meer) ruwweg samen legt zijn de artiesten in hun piek zoals hieronder beschreven
80s: Pixies
90s: Pearl Jam, Faith No More
00s: Wilco, System Of A Down, The Streets
10s: Kendrick, Twenty One Pilots, Thom Yorke, Yungblud

Balans kan bijna niet beter.


Dat is nu exact wat ik bedoel! een festival in 2020 zou toch een balans moeten hebben waarvan een heel groot deel op dit moment moet pieken. Super dat ze een zware rocknaam bij op die dag zetten, echt daar ben ik het volledig mee eens! Maar kondig die dan iets later aan als de andere doelgroepen ook al een beetje meer bevredigd zijn. Want komaan iedereen moet toch zien dat het voorlopig een vrij eentonige affiche is?

Anderzijds logisch dat bands die nu (nog maar net) boomen, geen al te hoge plaatsen innemen (op een paar uitzonderingen na natuurlijk) en dus later worden bekend gemaakt omdat het nu voornamelijk de grotere namen zijn die ze bekend maken.

Ga ik mee akkoord, ik vind het vrij in evenwicht . Trouwens waarom moet een festival in 2020 vooral de nieuwere bands hebben? Daar zijn genoeg andere kleinere festivals voor. En dan zit je pas met een onevenwicht
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
neracroft wrote:

daanvandingenen wrote:
Iedereen blij precies… Komaan weeral een zware rockgroep die gepiekt heeft in de jaren 90… Lekker divers met de rest van de affiche. Sorry voor mijn mening, maar echt een kut-lineup voor heel veel casual 20-40 jarige muziekluisteraars.


Vind dat je toch wat overdrijft hoor… als je hun hoogtepunt (zie populairste albums min of meer) ruwweg samen legt zijn de artiesten in hun piek zoals hieronder beschreven
80s: Pixies
90s: Pearl Jam, Faith No More
00s: Wilco, System Of A Down, The Streets
10s: Kendrick, Twenty One Pilots, Thom Yorke, Yungblud

Balans kan bijna niet beter.

Dat is nu exact wat ik bedoel! een festival in 2020 zou toch een balans moeten hebben waarvan een heel groot deel op dit moment moet pieken. Super dat ze een zware rocknaam bij op die dag zetten, echt daar ben ik het volledig mee eens! Maar kondig die dan iets later aan als de andere doelgroepen ook al een beetje meer bevredigd zijn. Want komaan iedereen moet toch zien dat het voorlopig een vrij eentonige affiche is?
Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. FNM had toch perfect in een pakketje gekund met wat modernere namen? Stormzy, Tyler, the Creator, FKA Twigs ... ik noem maar wat. Zo kon men vandaag eventueel twee doelgroepen bevredigen.

De twee AB's van Stormzy waren trouwens zeer snel uitverkocht. Die verdient ook wel een hoog plekje op de Main!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.640
3.282
Meneertje Ken zei dat er dit jaar geen nieuwe namen meer zouden komen…

Had hij toch gelijk in? :lol: FNM was al eerder een keertje aangekondigd voor België, niet bepaald een nieuwe naam te noemen.

Maar euh, er was op facebook wel opgeroepen om hen te WISSELEN met system of a down. Niet om hen er ook gewoon bovenop te nemen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Ik heb ook mijn twijfels dat deze alle 3 op de Main terecht zullen komen hoor. Ofwel TOP in een tent ofwel FNM (want eigenlijk als Pixies, Nine Inch Nails, Elbow, Underworld,… dat kunnen is Faith No More ook niet de aller grootste stap meer.

Ik denk dat RW hier wel een verassing van gaat maken en 1 van die 2 bands in de Barn gaat zetten!

Barn is sowieso te klein voor FNM hoor. Stel je voor dat FNM clasht met Kendrick, dat zou echt huilen zijn.

Met FNM, Kendrick en Thom heeft RW m'n 3 must-sees van het festivalseizoen te pakken. Was serieus al aan het overwegen om een dagje GMM te doen, puur voor FNM. Maar voor de rest intereseert die dag me niets, dus ben blij dat dat opgelost is.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

Aaran wrote:
Ik denk dat FNM de Barn zal gaan headlinen tegelijktijdig met Kendrick. Hierdoor kan men ervoor kiezen om Kendrick’s rap te gaan zien of naar de barn te gaan wat voor een aantal mensen aantrekkelijk zal zijn denk ik. TOP is denk ik dan nog meer casual dan Kendrick en wordt dus ook meer gewaardeerd onder men.


Meneertje Ken heeft trouwens net via eFestivals gezegd dat Main wel t meest logisch is. Ik ben benieuwd.

Meneertje Ken zei dat er dit jaar geen nieuwe namen meer zouden komen…

Hahaha ja zeker waar, en hij/zij zit denk ik ook mee te lezen aangezien hij zijn reactie heeft geedit met "In my opinion" hahaha.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Doe maar in de Barn ja.
Hebben we meteen een mooi alternatief voor de Kendrick.
Maar Kendrick sluit zo goed als zeker af, dan clasht die dus met de klubc afsluiter. Kendrick - Faith No More clash gaat dus sowieso niet gebeuren lijkt me.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.411
1.914
Aaran wrote:

Aaran wrote:
Ik denk dat FNM de Barn zal gaan headlinen tegelijktijdig met Kendrick. Hierdoor kan men ervoor kiezen om Kendrick’s rap te gaan zien of naar de barn te gaan wat voor een aantal mensen aantrekkelijk zal zijn denk ik. TOP is denk ik dan nog meer casual dan Kendrick en wordt dus ook meer gewaardeerd onder men.


Meneertje Ken heeft trouwens net via eFestivals gezegd dat Main wel t meest logisch is. Ik ben benieuwd.

Meneertje Ken zei dat er dit jaar geen nieuwe namen meer zouden komen…
'Meneertje' (hoe denigrerend) speculeert ook alleen maar, zoals eerder gezegd, hij heeft kennis van zaken maar belange niet zoveel als Jazebel. Dat hij zegt dat main logisch is is omdat hij dat ZELF zo vind. We moeten niet alles wat hij zegt aanzien als waarzeggerij.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
Alhoewel ik blij ben met een naam als Faith No More, ben ermee opgegroeid en dankzij mijn ouders luister ik ze ook veel!
Maar vind het tegenstrijdig.
Graspop heeft niet echt super grote headliners, en dan hebben ze FNM als headliner op de vrijdag. Was echt blij toen ze die bekend maakten, maar als ik zie dat ze nu ook op Werchter komen, ben ik bang voor een rustige vrijdag van GMM. Dus vind ik het een beetje jammere naam en had gehoopt op iets originelers.

Maar ja, ik zie ze wel in de Barn staan komend jaar als afsluiter, of misschien een mooie naam voor na Kendrick, zoals dit jaar met The Cure - Tool was, waar The Cure ook de eigenlijke headliner was. Dat lijkt me een mooie constructie om zoveel mogelijk mensen tussen de stages heen en weer te laten lopen waardoor ze meer eten en drinken zullen verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.663
Doe maar in de Barn ja.
Hebben we meteen een mooi alternatief voor de Kendrick.

De twee grootste must-sees. Als dat gebeurt, mogen ze me afvoeren. FNM staat gewoon op de main hoor, is ook geen tentnaam. Plekje voor TOP.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

tom93 wrote:

Aaran wrote:

dinofest wrote:
Begin nu wel heel benieuwd te raken naar die vrijdag als je faith no more nog bij op zaterdag kan plaatsen…


Ik ben zelf ook heel erg benieuwd wat hier zal staan.. Ik gok een exclusive naam.


Dreammodus: Bruce Springsteen


We zullen het mee maken!

Kan ook gewoon Rhcp worden.. Maar ik verwacht meer nu. En we hebben al veel.

Ik zie eerlijk gezegd als RHCP op RW staat hun eerder de zondag afsluiten of iig co-headlinen met SOAD.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
FNM, Lamar en TOP zijn allen te groot voor de barn. Zal me verbazen als één van hen niet op de main stage staat.

Had wel op een pakketje gehoopt voor de winterstop.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
daanvandingenen wrote:

neracroft wrote:

daanvandingenen wrote:
Iedereen blij precies… Komaan weeral een zware rockgroep die gepiekt heeft in de jaren 90… Lekker divers met de rest van de affiche. Sorry voor mijn mening, maar echt een kut-lineup voor heel veel casual 20-40 jarige muziekluisteraars.


Vind dat je toch wat overdrijft hoor… als je hun hoogtepunt (zie populairste albums min of meer) ruwweg samen legt zijn de artiesten in hun piek zoals hieronder beschreven
80s: Pixies
90s: Pearl Jam, Faith No More
00s: Wilco, System Of A Down, The Streets
10s: Kendrick, Twenty One Pilots, Thom Yorke, Yungblud

Balans kan bijna niet beter.


Dat is nu exact wat ik bedoel! een festival in 2020 zou toch een balans moeten hebben waarvan een heel groot deel op dit moment moet pieken. Super dat ze een zware rocknaam bij op die dag zetten, echt daar ben ik het volledig mee eens! Maar kondig die dan iets later aan als de andere doelgroepen ook al een beetje meer bevredigd zijn. Want komaan iedereen moet toch zien dat het voorlopig een vrij eentonige affiche is?

Hier ben ik het ook wel mee eens eigenlijk. FNM had toch perfect in een pakketje gekund met wat modernere namen? Stormzy, Tyler, the Creator, FKA Twigs … ik noem maar wat. Zo kon men vandaag eventueel twee doelgroepen bevredigen.

De twee AB’s van Stormzy waren trouwens zeer snel uitverkocht. Die verdient ook wel een hoog plekje op de Main!

Denk dat stormzy eerder in de tent gezet wordt dan hoog op de main van werchter... Zou ik raar vinden. Ik schat fnm toch heel wat hoger in qua positie.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Ik vat dat FNM-TOP-Kendrick op de Main het logische zou zijn, maar als de helft van de FNM fans hun kaart al gekocht hebben voor Graspop, kan je die nog wel wegzetten in de Barn denk ik ;)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Goedendag, wat een verrassing is Faith No More zeg. Daar had ik echt 0,0 rekening nog mee gehouden, en al helemaal niet voor de zaterdag waar ik dacht dat we de 'grote acts' al binnen hadden.

Faith No More in de Barn lijkt me toch niet? Zou wel heel straf zijn, maar mochten ze dat doen dan alsjeblieft tijdens TOP en niet tijdens Kendrick.

Voor de Faith no More kenners, ik ben niet heel bekend ermee(wat ik ken vind ik leuk). Welke albums zijn een goed begin om beter de muziek van ze in te duiken?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken