Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
Een mooi affiche maar in het bovenste rijtje misschien iets teveel op herhaling. Wellicht dat dat er ook voor zorgt dat mensen pas het volledige programma willen zien voordat ze de knoop doorhakken (of misschien een jaartje voor een ander festival kiezen).

Niet akkoord. Enkel Pearl Jam is een herhalingsact in het bovenste rijtje. En misschien behoort System of a Down ook tot die categorie, al hebben die er nog maar één keer gestaan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
Een mooi affiche maar in het bovenste rijtje misschien iets teveel op herhaling. Wellicht dat dat er ook voor zorgt dat mensen pas het volledige programma willen zien voordat ze de knoop doorhakken (of misschien een jaartje voor een ander festival kiezen).
Nogmaals, enkel PJ is een act met veel passages. PJ 6, The Strokes 0, FNM 2de keer, TOP 1ste keer headliner idem Kendrick, SOAD 2de keer en de laatste 15 jaar maar 3-4 keer in Belgie geweest.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Kereltje wrote:
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.

Vooral benieuwd dan naar die vrijdag eigenlijk hoe die het doet.

Zondag zou naar mijn gevoel het snelste moeten uitverkopen dit jaar gevolgd door zaterdag. Donderdag blijft traditioneel de moeilijkste ookal staat daar publiekslieveling PJ en een mooie Barn-line up.

Ben dan weer benieuwd naar hoe die zaterdag het doet. Op die Pink-dag na heb ik nog nooit een Werchterdag geweten waar (voorlopig) zo weinig gitaren stonden. Wil wel eens zien hoe groot de impact nu net is van die "het is dus wel ROCK Werchter he"-mensen.

Als het puur om ticketverkoop gaat, zullen Editors of Post Malone erbij komen. Zijn een grotere zekerheid op een serieuze extra ticketverkoop dan Tame Impala, The Chemical Brothers, Lana Del Rey of Kings of Leon.

Afgaande op wat Jazebel en Ken reeds zeiden lijkt Editors mij ook uitgesloten. Denk niet dat je met hen een "moeizame zoektocht" en "nog lopende onderhandelingen" zou hebben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
Everyknight wrote:

xydroh wrote:

Kereltje wrote:
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.


Bijkomend gevolg van vorig jaar denk ik dan. Mensen wachten tot de volledige line-up aangekondigd is denk ik.


Mja, met Pearl Jam maar een echt ‘ticketverkoopkanon’ op het programma natuurlijk. Meestal hebben ze er zo twee (categorie Foo Fighters, Muse, Rammstein, Metallica, Radiohead…)

Is Kendrick dat niet?

Volgens mij qua ticketverkoop niet in die bovenvermelde topcategorie. Blijft een inschatting natuurlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.772
6.516
Timmetje wrote:
Een mooi affiche maar in het bovenste rijtje misschien iets teveel op herhaling. Wellicht dat dat er ook voor zorgt dat mensen pas het volledige programma willen zien voordat ze de knoop doorhakken (of misschien een jaartje voor een ander festival kiezen).

Nogmaals, enkel PJ is een act met veel passages. PJ 6, The Strokes 0, FNM 2de keer, TOP 1ste keer headliner idem Kendrick, SOAD 2de keer en de laatste 15 jaar maar 3-4 keer in Belgie geweest.

Zo bedoelde ik hem niet helemaal. Herhaling in de zin van: Heeft er vrij recentelijk nog gestaan. Dat geldt voor Pearl Jam en System of a Down (waarvan SOAD na drie jaar al zonder nieuw werk terugkeert).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.464
Een mooi affiche maar in het bovenste rijtje misschien iets teveel op herhaling. Wellicht dat dat er ook voor zorgt dat mensen pas het volledige programma willen zien voordat ze de knoop doorhakken (of misschien een jaartje voor een ander festival kiezen).
Teveel herhaling in het bovenste rijtje, je doelt dan op alleen SOAD en Pearl Jam denk ik, want je kan veel over de headliners zeggen, maar veel herhaling is wel het laatste waar ik aan zou denken. The Strokes, Kendrick, 21Pilots, Volbeat, Faith No More, Liam Gallagher hebben er of al 5 jaar niet gestaan of zijn nieuwe grote namen.

Ik snap de gevolgen van een slecht verkopend jaar, maar zolang er volgend jaar gewoon weer 2, 3 grote namen als Foo Fighters, Metallica staan, zal dat verlies wel wat meer goed gemaakt worden.
Ondanks het ontbreken van namen (op Pearl Jam na) zoals die 2 die ik hierboven noem, denk ik dat zeker hier een aantal een geweldige editie tegemoet gaan door zeldzame of spannendere grote namen als The Strokes, Kendrick Lamar, Faith no More. Je hoort mij niet klagen in ieder geval.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zou concurrentie van DTRH niet ook een reden kunnen zijn voor moeizame ticketverkoop? Want hoewel Werchter een mooie indie undercard heeft momenteel, mist men volgens mij toch grotendeels dat doelpubliek door de concurrentie met DTRH die een aantal belangrijke indienamen wel binnenhalen.
Voor mij persoonlijk geven de combinatie Strokes, Kendrick en FNM met de undercard in de tenten momenteel de doorslag. Maar ik ga toch nog even wachten op Roskilde om de definitieve beslissing te nemen aangezien ik ook wel zeer benieuwd ben naar Taylor Swift en Tyler (en uiteraard FKA Twigs).
Ze zijn natuurlijk ook begonnen met namen die iedereen al eens gezien had zijnde PJ, TOP en SOAD waardoor het niet echt lukte om animo te creëren vanaf het begin. Er werd pas echt over Werchter gesproken - zowel positief als negatief - toen Kendrick aangekondigd werd. Zo merk ik het toch alleszins binnen mijn eigen vriendengroep.

Maar het komt vast wel goed. In 2018 kwam het ook pas redelijk laat op gang had ik de indruk eb kwam het uiteindelijk toch wel goed.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.552
5.397
Toch vreemd, ik vind dat ze prima namen op het affiche hebben staan dit jaar. En ik ben toch vaak genoeg kritisch op Werchter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Vroeg begonnen is half gewonnen, hadden gewoon zoals Mad Cool en NOS Alive in oktober moeten beginnen met aankondigen en niet moeten wachten om PJ bekend te maken en de winterstop moeten in te duiken met een handvol namen. :cool:
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
Vroeg begonnen is half gewonnen, hadden gewoon zoals Mad Cool en NOS Alive in oktober moeten beginnen met aankondigen en niet moeten wachten om PJ bekend te maken en de winterstop moeten in te duiken met een handvol namen.
1f60e.svg
Mad Cool heeft naderhand al bijna 3 maanden niks meer laten horen, en NOS hun aankondigings strategie is ook twijfelachtig.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Yannick wrote:
Mad Cool is naderhand zo goed als uitverkocht.

Wel een downscale kwa capaciteit ook dacht ik. Naar 60000.
Is het al uitverkocht dan?
Klopt, de derde op drie jaar tijd (80->70->60), zou Werchter ook niet misstaan om de capaciteit terug te dringen tot pakweg 75.000...

Ik schat toch zo goed als, vierdagenkaarten zijn intussen al een ruime tijd uitverkocht (al is het raden natuurlijk hoe de verdeling van al die tickets verloopt; één, drie en vier).
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
302
171
Je kan wel nog steeds de 4-dagen 'Fnac pack'-tickets kopen voor Mad Cool. Ook daar is het natuurlijk raden naar wat de verdeling is. Commercieel gezien zou het misschien niet oninteressant zijn om minder 4-dagencombi's te hebben dan 4-dagen-FNAC-combi's. Op het moment dat de 'goedkopere' combi's uitverkopen creëer je een buzz en krijgt de 'duurdere' combisale waarschijnlijk een boost.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat de aankondigingsstrategie van Werchter toch wel goed zit, in vergelijking met andere festivals. Maar dat is persoonlijk hé... :)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
937
350
Zou inderdaad wel prettig zijn wanneer er maximaal 75.000 mensen zijn op het terrein.
Ik snap ook wel dat dan weer consequenties heeft voor het budget voor de artiesten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Ondanks het ontbreken van namen (op Pearl Jam na) zoals die 2 die ik hierboven noem, denk ik dat zeker hier een aantal een geweldige editie tegemoet gaan door zeldzame of spannendere grote namen als The Strokes, Kendrick Lamar, Faith no More. Je hoort mij niet klagen in ieder geval.

Dit helemaal. Een lineup als deze heb je niet elk jaar. Heb ik al eens gezegd maar deze doet me wat denken aan 2018 qua gevoel, wat ik ook al zo'n goed jaar vind. En heb het ook al eens gezegd, maar in de breedte wordt dit een uitzonderlijk sterke editie, ook objectief gezien. Keane, Haim en Sum 41 (verkopen toch een Lotto uit) worden als tweede/derde act op de main weggezet. Ook tot nu toe een reeks Slope namen die niet aanvoelen als package deals. KlubC heeft ook al een net rijtje, is daar toch niet altijd zo. Dus als het traag/niet uitverkoopt: prima. Kunnen we nu genieten van een extra mooie lineup. Nu nog die vrijdag zo sterk krijgen als de andere 3 dagen en het wordt voor mij misschien wel de mooiste lineup van het jaar.

Qua snelst uitverkopende dag: denk dat het zal spannen tussen de zaterdag en de zondag. Denk dat beide dagen veel dagticketkopers trekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken