Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Nog wat namen aangekondigd voor Hurricane/Southside:
Oh Wonder (AB bijna uitverkocht) zou een typische RW boeking zijn, Half Moon Run op de Slope? en Sam Fender verwacht ik ook uit dat lijstje
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.682
913
Lana zou ook dat gebikker over het feit dat alle headliners mannelijke artiesten zijn wat counteren. ….de hoop groeit

Het feit dat ze België heeft laten links liggen op deze voorjaar-tour, pleit wel in het voordeel dat er nog een Belgisch concert kan komen.
Of dit daadwerkelijk op Werchter zal gebeuren?

Feit is zeker wel dat alle Glastonbury-headliners deze zomer ook in België te zien zijn (Boutique, TW Classic, Paleis12, …).

 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
Stop nu eens met dat katapulteren van MCR naar co-headliner.

Die stellen in België niets voor (buiten voor de fans), en die stellen op de grootte van Rock Werchter ook niet genoeg voor om co-head te zijn.

Leg je er bij neer. Stop met er over te zagen.
Ik hoop voor jou dat ze ergens de hoogste spot krijgen op een Pukkelpop ofzo.

Inderdaad, waren op hun hoogtepunt niet eens echt groot in Belgie. Het is niet omdat ze fanatieke fans hebben ze er ook heel veel hebben hier.
Zie ze eerder ergens in de namiddag op pukkelpop staan, als ze al zouden komen naar belgie
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
parelconfituur wrote:
Lana zou ook dat gebikker over het feit dat alle headliners mannelijke artiesten zijn wat counteren. ….de hoop groeit

Het feit dat ze België heeft laten links liggen op deze voorjaar-tour, pleit wel in het voordeel dat er nog een Belgisch concert kan komen.
Of dit daadwerkelijk op Werchter zal gebeuren?

Feit is zeker wel dat alle Glastonbury-headliners deze zomer ook in België te zien zijn (Boutique, TW Classic, Paleis12, …).
Ofwel dat LN niet echt wist wat met haar te doen na een tegenvallende verkoop in Sportpaleis in 2018 (ookal heeft ze die nieuwe goede plaat onder de arm).
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
ik mis nog iets stevigs voor overdag; zoals Stone Sour, Parkway Drive, Volbeat ooit in het verleden, Prophets of rage, Enter Shikari etc.
Waar ik Deftones had gehoopt verwacht ik nu nog steeds iets als Gojira, zag Primus ergens voorbij komen, mag ook, iets dergelijks lijkt me gaaf!
Verder Sam Fender nog steeds welkom, Inhaler, Cage the Elephant, Biffy Clyro, Fever 333.
En als er toch nog een PKP achtige (sub)headliner bij komt heb ik liever een Royal Blood of Editors dan Tame Impala, Post Malone of Lana del Ray
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.478
1.988
TRNSMT festival komt morgen met 'Big News', gaat waarschijnlijk de rest van hun line up zijn.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Joe wrote:

Joe wrote:

Timmetje wrote:
Verwachten we Kensington ook op Werchter? Die staan ook op Sziget. Of loopt het publiek daar niet warm voor?


Heb het tijdens hun vorige passage 15 minuten uitgehouden.


En had geen idee wie ze waren.

Ik kan mij veel ongeïnteresseerde mensen herinneren. Kensington was op moment van spelen echt verschrikkelijk populair in Nederland met dat zelfde jaar 3 of 4 uitverkochte concerten in de ZIggo Dome. Werchter publiek loopt er niet warm voor en dat snap ik. Immens veel confetti en eindeloos nummers uitmelken om er nog wat van te maken. Nee, Kensington is niet meer wat voor Werchter..

Niet dat ze voor mij moeten komen, maar velen hebben een zeer selectief geheugen op dit forum (check eerder posts van anderen).

En uiteraard mag je het bagger vinden, affakkelen tot op de enkels. Maar zeg niet dat iedereen het niets vond, de beelden spreken dit sowieso tegen. ik stond midden in de crowd tijdens hun passage en tot ver naar achteren deden er velen mee. En dat op een vroege middag, met een flinke plensbui, verbaasde het me hoe druk het was. Voor die mensen mogen ze dus zeker terugkomen. Ik schat in dat RW dat ook heeft gezien en wel juist heeft onthouden........


https://www.duic.nl/cultuur/slechte-recensie-rock-werchter-genoot-wel-kensington/
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
659
737
Ik was voor het laatst op RW in 2017, het eerste jaar van de machtige The Slope, nu hebben ze daar een klein jaartje later een 4e stage van gemaakt. Ik vraag me best wel af wat nu eigenlijk de capaciteit van die stage is? Mannetje of 10.000 denk ik?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Ik was voor het laatst op RW in 2017, het eerste jaar van de machtige The Slope, nu hebben ze daar een klein jaartje later een 4e stage van gemaakt. Ik vraag me best wel af wat nu eigenlijk de capaciteit van die stage is? Mannetje of 10.000 denk ik?

Officieel 3000
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.454
Ik was voor het laatst op RW in 2017, het eerste jaar van de machtige The Slope, nu hebben ze daar een klein jaartje later een 4e stage van gemaakt. Ik vraag me best wel af wat nu eigenlijk de capaciteit van die stage is? Mannetje of 10.000 denk ik?

10.000 lijkt mij wat veel.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Hoewel ik het echt verschrikkelijk zou vinden denk ik nog wel dat de kans op Post Malone op vrijdag de grootste kanshebber is. Naam die veel tickets verkoopt (wat die dag echt nog wel nodig heeft) + volgens mij ook nog iemand die niet te duur is en niet moeilijk doet over of hij nu voor of na the strokes moet spelen. Hoop in ieder geval nog steeds dat ze tame impala boven toveren al geloof ik er niet meer in, lana zou ook wel fijn zijn! Hoop voor morgen eens wat leuke Indie rock namen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
659
737
Raoul wrote:
Ik was voor het laatst op RW in 2017, het eerste jaar van de machtige The Slope, nu hebben ze daar een klein jaartje later een 4e stage van gemaakt. Ik vraag me best wel af wat nu eigenlijk de capaciteit van die stage is? Mannetje of 10.000 denk ik?

Officieel 3000

Dat is wel serieus gaaf, vrij intiem maar alsnog in de buitenlucht, ben heel erg benieuwd deze zomer! Black Pumas lijkt mij echt super om lekker met de zon in je gezicht te gaan checken!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.630
4.926
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.
Bijkomend gevolg van vorig jaar denk ik dan. Mensen wachten tot de volledige line-up aangekondigd is denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.
Vooral benieuwd dan naar die vrijdag eigenlijk hoe die het doet.

Zondag zou naar mijn gevoel het snelste moeten uitverkopen dit jaar gevolgd door zaterdag. Donderdag blijft traditioneel de moeilijkste ookal staat daar publiekslieveling PJ en een mooie Barn-line up.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
Als het puur om ticketverkoop gaat, zullen Editors of Post Malone erbij komen. Zijn een grotere zekerheid op een serieuze extra ticketverkoop dan Tame Impala, The Chemical Brothers, Lana Del Rey of Kings of Leon.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.772
6.516
Een mooi affiche maar in het bovenste rijtje misschien iets teveel op herhaling. Wellicht dat dat er ook voor zorgt dat mensen pas het volledige programma willen zien voordat ze de knoop doorhakken (of misschien een jaartje voor een ander festival kiezen).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
Kereltje wrote:
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.

Bijkomend gevolg van vorig jaar denk ik dan. Mensen wachten tot de volledige line-up aangekondigd is denk ik.

Mja, met Pearl Jam maar een echt 'ticketverkoopkanon' op het programma natuurlijk. Meestal hebben ze er zo twee (categorie Foo Fighters, Muse, Rammstein, Metallica, Radiohead...)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.772
6.516
xydroh wrote:

Kereltje wrote:
Ken bevestigt intussen dat de ticketverkoop dit jaar niet zo denderend loopt.


Bijkomend gevolg van vorig jaar denk ik dan. Mensen wachten tot de volledige line-up aangekondigd is denk ik.

Mja, met Pearl Jam maar een echt ‘ticketverkoopkanon’ op het programma natuurlijk. Meestal hebben ze er zo twee (categorie Foo Fighters, Muse, Rammstein, Metallica, Radiohead…)

Is Kendrick dat niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken