Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman wrote:

oscarschuurmans wrote:
**
De 4 namen die zullen worden bekend gemaakt:
– Pearl Jam
– RHCP
– Foo FIghters
– RATM
**

Gingen ze niet voor variatie gaan?
1f609.svg

Genoeg variatie wat mij betreft.

Ja, uiteraard zijn deze bands niet exact hetzelfde. Maar wel 4 '90's rockbands' waarvan hun laatste relevante muziek lang achter hun ligt. Ik begrijp dat je fan bent, maar je moet toch ook wel inzien dat deze bands heel erg in hetzelfde straatje liggen, en exact dezelfde doelgroep aanspreken?

Ik zag ze ook in 2018, wat mij vooral bijgebleven is is dat ze de eerste paar noten van hun beste nummer (zijnde Yellow Ledbetter) speelde, toen ik het doorhad stopt ze het abrupt om een ander nummer te spelen. Zag ze ook in 2010 toen speelde ze het ook niet + wil ook nog heel graag State Of Love And Trust live horen. Alleen al voor die twee (en het feit dat ik in 2018 heel veel spijt had dat ik niet in het voorste vak ben gaan staan) mogen ze van mij ook terug komen.

AL hangt het zeker van de andere namen af of ik combi ga... Alleen Pearl Jam overtuigd me niet (meer) om een ticket te kopen! Met oa. Kendrick, Volbeat en Twnet One Pilots heb ik ook niet super veel, dus ze gaan toch nog wat anders uit hun mouwen moeten schudden voor mij.

Niet alles zo serieus nemen, Mattman. ?
Ik geloof ook niet dat deze alle vier op RW staan. En ook niet dat ze dan in deze volgorde aangekondigd zouden worden. RW wisselt dat dan af met aansprekende namen uit andere genres, die coheadliner, sub of in de Barn staan.

Hoe hoog schatten jullie de kans op Post Malone (ergens als sub of co headliner), Tyler the Creator en Lana Del Rey?

Niet alles zo serieus nemen, Mattman.
1f61c.svg

Ik geloof ook niet dat deze alle vier op RW staan. En ook niet dat ze dan in deze volgorde aangekondigd zouden worden. RW wisselt dat dan af met aansprekende namen uit andere genres, die coheadliner, sub of in de Barn staan.

Haha, I know. Sta weer een beetje kort de laatste tijd. Heeft ook met dingen buiten de festivals te maken. Morgen weer een dag!

Hoe hoog schatten jullie de kans op Post Malone (ergens als sub of co headliner), Tyler the Creator en Lana Del Rey?

Lana Del Rey lijkt heel vroeg in het seizoen te touren, dus vrees er een beetje voor. Tyler the Creator geef ik wel een grote kans, aangezien die ook op Riskilde staat. :-) En Post Malone is een moeilijke. Ik verwacht eerlijk gezegd Kendrick Lamar (morgen?), wat ik zelf toch een sterkere hiphop boeking vind (qua performance, maar ook qua output, die man is een icoon). De vraag is dus of ze daar nog een Post Malone (oké, die meer in de pophoek zit maar toch) naast durven zetten. Ik gok van niet.

Timmetje wrote:

Lana Del Rey lijkt heel vroeg in het seizoen te touren, dus vrees er een beetje voor. Tyler the Creator geef ik wel een grote kans, aangezien die ook op Riskilde staat. ? En Post Malone is een moeilijke. Ik verwacht eerlijk gezegd Kendrick Lamar (morgen?), wat ik zelf toch een sterkere hiphop boeking vind (qua performance, maar ook qua output, die man is een icoon). De vraag is dus of ze daar nog een Post Malone (oké, die meer in de pophoek zit maar toch) naast durven zetten. Ik gok van niet.

Ideale situatie staat Tyler(of een andere hiphop artiest) in de Barn tijdens een Rock/alternatieve headliner en staat er een rock/Alternatieve act in de barn tijdens Kendrick op dezelfde dag. Heb wel enigszins het idee dat om Kendrick(of hip hop) fans naar Werchter te trekken er wel meer hiphop moet staan dan alleen hij qua naam, want 110,- blijft veel geld.

Pearle jam is voor mij een prima eerste naam. In 2018 duurde de set veel te kort, was tevens de enige keer dat ik ze heb gezien tot nu toe. Ben benieuwd warme ze komen. Mochten Kendrick Lamar, Thom yorke, vampire weekend en SOAD nog worden aangekondigd ben ik er zeker bij. En die zij alle 4 meer dan realistisch.

Vandaag FKA Twigs gezien in Brussel. Werkelijk fantastisch! Zij verdient absoluut die hoge plek in de Barn!

Eerste festival voor The National eind mei in Denemarken. Had ze eigenlijk al afgeschreven, maar misschien toch een kleine kanshebber nu?

Vandaag FKA Twigs gezien in Brussel. Werkelijk fantastisch! Zij verdient absoluut die hoge plek in de Barn!
Laatste keer dat ze er stond (tegelijk met Mumford and sons stond de tent nog niet voor een 3de vol. Ze is ook niet echt veel groter geworden dan toen ondanks het nieuwe album dus ik denk dat ze eerder naar Dour of Pukkelpop wordt doorgeschoven.

Ondertussen wachten we in spanning op headliner 2.

Die vingers zitten nog altijd gekruisd.

werchter12 wrote:

Laatste keer dat ze er stond (tegelijk met Mumford and sons stond de tent nog niet voor een 3de vol. Ze is ook niet echt veel groter geworden dan toen ondanks het nieuwe album dus ik denk dat ze eerder naar Dour of Pukkelpop wordt doorgeschoven.
Was wel echt zo goed toen... Hoop haar echt weer ergens op de festivals te zien.

Gisteren een tweet gepost dat "sterke" bronnen zeggen dat bob dylan de zaterdag headliner wordt.
Ondanks dat dit mij grote held is laten we hopen dat dit niet waar is

Gisteren een tweet gepost dat “sterke” bronnen zeggen dat bob dylan de zaterdag headliner wordt.
Ondanks dat dit mij grote held is laten we hopen dat dit niet waar is

Oordoppen meenemen dan.......

Users who are viewing this thread